Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä sitten vihaan Postia!!

Vierailija
24.03.2014 |

Miten voi olla noin paska lafka nykyään, oikeasti?? Mikään ei kulje luvatussa ajassa perille, maksut nousee mutta palvelu huononee. Itella rikkoo kirjesalaisuutta availemalla kirjeitä ja skannaamalla niitä ilman lupaa, mutta touhu on muka laillista oikeuden mukaan- millä logiikalla??

Ja nyt, kun on irtisanottu satoja, miten ihmeessä edes nykyinen surkea taso muka pysyisi yllä?? Harkitsevat perkeleet että postia jaettaisiin vain kolmesti viikossa, onko se edes sallittua? Joissakin maissa posti jaetaan kolmesti PÄIVÄSSÄ!

Kommentit (204)

Vierailija
41/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerran näin meidän alueen postit heitettynä tiensivuun nippuina. Tämä oli n. klo 17. Soitin postin asiakaspalveluun ja sanoin, että postia ei ole tänään tullut, näkyvät olevan tuolla tienposkessa, josta kuka tahansa ne voi ottaa. Ilmeisesti siis joku taho tuo postit johonkin sovittuun paikkaan, jättää ne vain siihen ja olettaa, että postinjakaja tulee ajallaan ne siitä hakemaan? Kukaan ei varmista, että se postinjakaja oikeasti tulee? Ei ihme, että postit usein "katoavat" matkan varrella jos touhu on tätä!

Vierailija
42/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 08:24"]

Itse se olen asunut vuosia Briteissä ja Royal Mailin palvelua ei voi edes verrata Itellan palveluun ilman että nousee verenpaine. Ei tee mieli paljon tilailla netistä mitään tai ulkomailta kun tajuaa mihin rumbaan joutuu Suomen päässä Itellan kanssa.[/quote]

Royal Mail on aivan mahtava, toimittavat paketit päivässä ja hyvissä ajoin! Briteistä Suomeen saakka toimii myös hyvin ja saapuu tänne 2-3 vrk aikana, mutta täällä päässä töksähtää AINA.

[/quote]Toihan onkin vaikein osuus siinä postinpaketin matkassa, pelkkä lentkoneeseen heitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:30"]

Sitten kun nämä kantajat eivät edes ota mukaan paketteja vaan jättävät pelkät kortit ja vievät paketit takaisin varikolle josta se viedään postitoimistoon vasta seuraavana arkipäivänä! :-/

On käynyt niin että olen ollut kotona etähommissa, odottanut pakettia Saksasta tai Englannista josta olen maksanut tänne kotiinkuljetuksineen, mutta sitten on kuulunut vain pieni postiluukun kolaus kun jätetty se kortti jossa lukee että teille on yritetty toimittaa pakettia (!), ja että on noudettavissa seuraavana päivänä! Ovat jättäneet sen paketin jo ennalta jonnekin eivätkä aikoneetkaan kuljettaa sitä minulle!

[/quote]
Tämä on kävi meille useasti kun asuttiin kaupungissa. Toisaalta ymmärrän että kärryin tai pyörällä liikkuva jakaja ei voi kantaa isoja määriä mukanaan. Mutta en tajua sitäkään että miksi tätä palvelua sitten myydään jos sitä ei voi toteuttaa? Eikö se ole silloin huijausta kun rahastetaan, mutta ei kuitenkaan anneta vastinetta sille rahalle? Eikös sitten pitäisi olla erillinen ovelle toimittava jakaja jos se varsinainen ei pysty niitä mukanaan kantamaan.

Paras tapaus näistä ovelle toimitettavista oli kun odotin pakettia englannista ja olin maksanut että paketti kannetaan kotiin asti. (tein pidemmän ajan n.2kk töitä kotona ja pidin lomaa) noh luukku kolahti ja siellä on lappu "teille on yritetty toimittaa" kokeilin oikeasti ovikelloakin ja se toimi. Otin jakajan sitten kiinni rappusissa (työni eteneminen oli tuon paketin sisällöstä kiinni) joka toteaa että en mä viittiny ottaa sitä mukaan kun ei teillä kukaan oo koskaan kotona... Okei. Maksoin siis siitä että saan paketin kotiin ja voin jatkaa työtäni poistumatta keskustan postin ruuhkaan ja sä et vaan viitsi ottaa sitä mukaan...

Jakaja tosin totesi että voin hakea pakettini vaikka heti postista että se on siellä odottamassa.
Äkkiä siis postiin hakemaan lähhetystä että ei mene koko päivä harakoille, no kappas paketti oli kuitenkin sen jakajan matkassa ja haettavissa vasta seuraavana päivänä. Ja kyllä, lähetin palautetta. Seuraavat pariviikkoa postit tulikin luukusta aika lentämällä.

Vierailija
44/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Royal Maililla oli myös aina ne paketit oikeasti mukanaan, niitä oikeasti yritettiin toimittaa asiakkaalle, jakelivat soittivat aina ovikelloa ja kohtelias postimies joka tuli jo tutuksikin toi aivan varmasti paketit perille. Jos en ollut kotona, jättivät kortin ja sain maksutta tilata aina uudelleentoimituksen itselleni sopivana ajankohtana. Ja noita jakelijoita saattoi tulla useampi päivässä, iltapäivällä vielä uudestaan.

Kirosana pääsee suusta kun täällä Suomessa yrittää postipakettiaan saada kotiin toimitettua.

Vierailija
45/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:33"]

Minulle tuli jatkuvasti väärien henkilöiden lehtiä ja pakettikortteja jotka asuivat kilometrien päässä ja vaikka meidän nimissä ja osoitteissa ei ollut ehkä muuta samaa kuin rapun A-kirjain, joten kävin viemässä sen koko nipun postiin ja sanoin että "olen saanut näin paljon vääriä posteja ja että voisitteko selvittää minne minun postit on jaeltu?" Olisittepa nähneet virkailijan ilmeen :DDD

[/quote]

Tuli tästä kommentista mieleen, että juuri näiden heittojen (ja ihan suoranaisen huorittelun, huudon ja vittuilun) takia lopetin itse työt postissa. Olin siis töissä yhdessä Suomen kiireisimmässä postimyymälässä ja voi että sitä loan määrää... Ymmärrän kyllä, että vitutti kun maksikirjeitä ei jaeltu postilaatikkoon silloin kun vielä palvelukuvauksen mukaisesti piti (ei siis pidä enää, kts http://www.posti.fi/kortitjakirjeet/kirjeet/maksikirje.html), kun joku lähetys on kadonnut tai myöhässä, kun kuljettaja ei olekaan soittanut ennen toimitusta vaikka piti jne... Itselläkin on Itellasta todella, todella huonoja kokemuksia asiakkaana, joten pystyin täysin samaistumaan asiakkaiden kokemuksiin. Se oli vaan henkisesti todella raskasta kuunnella sitä avautumisen määrää, varsinkin kun me ei myymälässä voida oikeasti juuri millekään mitään. Asiakaspalautteetkin piti ohjata tekemään joko nettiin tai puhelinpalveluun, me ei niitä voitu välittää oikeastaan millään tavalla eteenpäin. Myymälätyöntekijöiden käsitys postinkulun kokonaisuudesta on pääsääntöisesti todella huono, varsinkin kun ekstroja on niin paljon. Myymälätyöntekijät eivät siis välttämättä tiedä jakelusta yhtään mitään, koska jakelu ei toisinaan sijaitse edes samassa rakennuksessa. Toki se on helpompi purkaa kaikki se harmitus sille ensimmäiselle itelloonille, mutta oli se vaan henkisesti elämäni raskain duuni.

Iso hatunnosto kaikille, ketkä ko. yrityksessä vielä jaksaa painaa!

Vierailija
46/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:32"]Edelliseen asuntoon muttaessamme edellinen asukas oli ilmeisesti lähtenyt vähän vauhdilla sillä hänelle tuli paljon mm perintätoimiston kirjeitä ja muita laskuja osoitteeseemme vaikka olimme jo muuttaneet ja tehneet osoitteen muutoksen. Keräsin viikon kirjeitä (joita siis oli kymmeniä) nipuksi, sidoin langalla yhteen ja kirjoitin vielä lapun päälle ei asu tässä osoitteessa ja vein postiin. Kappas kappas, seuraavana päivänä tuo sama nippu jaettiin uudelleen meidän laatikkoon, se oma kirjoittamani lappu nipun päällä. Heitin sitten takkaan kun ajattelin että ainakin olin yrittänyt.

[/quote]

Tiedoksi sinulle, posti jaetaan osoitteen mukaan. Ei ole merkitystä oletko sinä tehnyt oman osoitteenmuutoksen kyseiseen osoitteeseen jos edellinen asukas on sen jättänyt tekemättä. Jos edellinen asukas ei ole tehnyt osoitteenmuutosta on postin JAETTAVA kirjeet osoitteeseen joka kirjeessä lukee.

Tämä on aika harmillista uudelle asukkaalle. Jakaja ei saa tehdä postinsaajan poistoa järjestelmästä ennenkuin on 1000% varma ettei henkilö enää asu osoitteessa. Sen takia kirjeet voivat tulla takaisin.

Tämä taas johtuu siitä että kirje onkin voitu vaikkapa jakaa alunperin väärään osoitteeseen. Ihmisillä on myös tapana kirjoittaa kirjeiden päälle esim "jaettu väärin" vaikka kirje on jaettu oikeaan osoitteeseen, mutta henkilö ei enää asu sielä.

Kirjoittakaa ihmiset hyvät "ei asu täällä" jos henkilö ei enää asu sielä, ja "jaettu väärin" jos kirje on oikeasti jaettu väärin. Selkeyttää hommaa :)

Vierailija
47/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:40"]Tuo on muuten todella kivaa, että kun odottaa jotain pakettia ja tsekkaa netistä että pitäisi olla perillä mutta sitä lähetystunnus-lappua ei vain tule. Sitten kun menee kysymään postista, sieltähän se paketti löytyykin. Joissain paikoin on myös ihmejakajia, että rimpauttavat aamulla ovikelloa ja yrittävät tuoda pakettia (mikä siis ihan normaalia). No, sitten kun on suihkussa ja ei ehdi ovea aukaisemaan kun jakaja on jo ehtinyt mennä, niin eipä jätä sitä lappuakaan. Seuraavana päivänä sitten postinjakaja jättää sen lähetystunnuslapun. Eli panttaavat päivän niitä, vaikka pitäisi jättää se heti, olisiko niin vaikeaa se hoitaa aina kerralla siinä kun ovella jo on.... Kiva siinä sitten odotella että josko se lappukin tulisi että voisi paketin hakeakin.

[/quote]

Et kuitenkaan saa paketiasi samana päivänä kun se on yritetty toimittaa. Nouto on aina seuraavana arkipäivänä. Koita itse huviksesi kirjoittaa hengästyneenä nimeä ja päivämääriä korttiin ja liimata tarraa ja samalla kannatella yhdellä kädellä koko rapun posteja!

Vierailija
48/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:32"]Edelliseen asuntoon muttaessamme edellinen asukas oli ilmeisesti lähtenyt vähän vauhdilla sillä hänelle tuli paljon mm perintätoimiston kirjeitä ja muita laskuja osoitteeseemme vaikka olimme jo muuttaneet ja tehneet osoitteen muutoksen. Keräsin viikon kirjeitä (joita siis oli kymmeniä) nipuksi, sidoin langalla yhteen ja kirjoitin vielä lapun päälle ei asu tässä osoitteessa ja vein postiin. Kappas kappas, seuraavana päivänä tuo sama nippu jaettiin uudelleen meidän laatikkoon, se oma kirjoittamani lappu nipun päällä. Heitin sitten takkaan kun ajattelin että ainakin olin yrittänyt.

[/quote]

Tiedoksi sinulle, posti jaetaan osoitteen mukaan. Ei ole merkitystä oletko sinä tehnyt oman osoitteenmuutoksen kyseiseen osoitteeseen jos edellinen asukas on sen jättänyt tekemättä. Jos edellinen asukas ei ole tehnyt osoitteenmuutosta on postin JAETTAVA kirjeet osoitteeseen joka kirjeessä lukee.

Tämä on aika harmillista uudelle asukkaalle. Jakaja ei saa tehdä postinsaajan poistoa järjestelmästä ennenkuin on 1000% varma ettei henkilö enää asu osoitteessa. Sen takia kirjeet voivat tulla takaisin.

Tämä taas johtuu siitä että kirje onkin voitu vaikkapa jakaa alunperin väärään osoitteeseen. Ihmisillä on myös tapana kirjoittaa kirjeiden päälle esim "jaettu väärin" vaikka kirje on jaettu oikeaan osoitteeseen, mutta henkilö ei enää asu sielä.

Kirjoittakaa ihmiset hyvät "ei asu täällä" jos henkilö ei enää asu sielä, ja "jaettu väärin" jos kirje on oikeasti jaettu väärin. Selkeyttää hommaa :)

[/quote]

Ööh eikös tämä kirjoittaja ollut merkinnyt nippuun "ei asu tässä osoitteessa" eli siis toimi ohjeittesi mukaan ja sai silti samat kirjeet takaisin?

Vierailija
49/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:08"]

[/quote]

[/quote]

Ööh eikös tämä kirjoittaja ollut merkinnyt nippuun "ei asu tässä osoitteessa" eli siis toimi ohjeittesi mukaan ja sai silti samat kirjeet takaisin?

[/quote]

Kuten sanoin, ne täytyy viedä uudelleen, koska jotkut kirjoittavat "ei asu täällä" vaikka posti jaettu väärin. Koskaan et jakajana voi olla varma. Asukkaat kirjoittavat ihme juttuja kirjeiden päälle välillä :)

Myös siinä on iso moka kun koko viikon kerää niitä kirjeitä, eikä palauta heti. Kun kirjeet eivät palaudu jakaja olettaa (tottakai, kun henkilö on kirjoillakin sielä) että asikas asuu siinä osoitteessa.

Vierailija
50/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:27"]

Tämmösten ihmisten takia sitä postia ei viitsi edes kunnialla viedä perille.

[/quote]

Se on kyllä nähty, monet kerrat. Siis että postia ei viedä kunnialla perille sinne, minne pitäisi ja minne lähettäjä on maksanut postin vietäväksi.

Terveisiä vaan Turusta.

Vierailija
51/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:32"]

Kuten sanoin, ne täytyy viedä uudelleen, koska jotkut kirjoittavat "ei asu täällä" vaikka posti jaettu väärin. Koskaan et jakajana voi olla varma. Asukkaat kirjoittavat ihme juttuja kirjeiden päälle välillä :)

[/quote]

Mutta etkös sanonut myös näin: "Kirjoittakaa ihmiset hyvät "ei asu täällä" jos henkilö ei enää asu sielä, ja "jaettu väärin" jos kirje on oikeasti jaettu väärin."

Tässä ei nyt ole päätä eikä häntää.

Vierailija
52/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Myös siinä on iso moka kun koko viikon kerää niitä kirjeitä, eikä palauta heti. Kun kirjeet eivät palaudu jakaja olettaa (tottakai, kun henkilö on kirjoillakin sielä) että asikas asuu siinä osoitteessa.

[/quote]

Eli mielestäsi pitäisi ajaa päivittäin 8km suuntaansa viemään kirje kerrallaan ja seuraavana päivänä taas viedä ne samat kirjeet kun ne aina palautuvat "oikein jaettuina" ?
Eihän tuossa ole hei mitään logiikkaa!

Vierailija
53/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupasta tilaaminen Suomessa on vähentynyt kohdallani selvästi, koska liian usein aletuotteiden yhteissumma on VÄHEMMÄN kuin mitä postikulut!! Eli jos tilaan vitosella jotain, postitus maksaa 6€. Ei kannata, ei todellakaan.

Vierailija
54/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjoittaa "ei asu täällä", niin postissa sitä ei ymmärretä, vaan se on aina "väärin jaettu" ja se pitää jakaa uudestaan taloon, jossa asukas kirjoittaa "ei asu täällä", niin postissa sitä ei ymmärretä, vaan se on aina "väärin jaettu" ja se pitää jakaa uudestaan taloon, jossa asukas kirjoittaa "ei asu täällä", niin postissa sitä ei ymmärretä... Ad infinitum.

Onneksi olkoon, olette juuri tehneet mahdottomasta totta: olette keksineet ikiliikkujan!

Vierailija
55/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:30"]

Sitten kun nämä kantajat eivät edes ota mukaan paketteja vaan jättävät pelkät kortit ja vievät paketit takaisin varikolle josta se viedään postitoimistoon vasta seuraavana arkipäivänä! :-/

On käynyt niin että olen ollut kotona etähommissa, odottanut pakettia Saksasta tai Englannista josta olen maksanut tänne kotiinkuljetuksineen, mutta sitten on kuulunut vain pieni postiluukun kolaus kun jätetty se kortti jossa lukee että teille on yritetty toimittaa pakettia (!), ja että on noudettavissa seuraavana päivänä! Ovat jättäneet sen paketin jo ennalta jonnekin eivätkä aikoneetkaan kuljettaa sitä minulle!

[/quote]

Minulle on myös käynyt  näin monta kertaa. Ja viimeisin viime viikolla, nyt asumme jo omakotitalossa ja meillä on tavallista isompi postilaatikko, niin johan sinne oli kolahtanut kortti että "ei mahtunut luukusta". Mitä vittua?! Hain paketin postin toimipisteestä, eli R-kioskilta (tässä 20 000 asukkaan kunnassa ei Itellan mielestä tarvita kunnon postia enää) ja kotona sovitin laatikkoon. Kyllä muuten olisi mahtunut, kaksikin pakettia.

Vierailija
56/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 08:24"]

Itse se olen asunut vuosia Briteissä ja Royal Mailin palvelua ei voi edes verrata Itellan palveluun ilman että nousee verenpaine. Ei tee mieli paljon tilailla netistä mitään tai ulkomailta kun tajuaa mihin rumbaan joutuu Suomen päässä Itellan kanssa.[/quote]

Royal Mail on aivan mahtava, toimittavat paketit päivässä ja hyvissä ajoin! Briteistä Suomeen saakka toimii myös hyvin ja saapuu tänne 2-3 vrk aikana, mutta täällä päässä töksähtää AINA.

[/quote]

Britanniassa saattaa olla pian Suomen kohtalo: http://yle.fi/uutiset/britannian_posti_leikkaa_yli_tuhat_tyopaikkaa/7154178

Sielläkin, yllätys yllätys, Royal Mail suurelta osin yksityistettiin, ja tämä on lopputulos. Saattaa se brittienkin arkielämä muuttua vielä aika tavalla...

Vierailija
57/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eli mielestäsi pitäisi ajaa päivittäin 8km suuntaansa viemään kirje kerrallaan ja seuraavana päivänä taas viedä ne samat kirjeet kun ne aina palautuvat "oikein jaettuina" ?
Eihän tuossa ole hei mitään logiikkaa!

[/quote]

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta kyllä sääntöjä pitää noudattaa. Sääntö voi olla epälooginen tai mitä vain, mutta ei ole jakajan asia tutkia ihmisten postia ja päättää, että tämä kirje on nyt seilannut liian monta kertaa postin ja osoitteen välillä, eikun roskiin vaan. Ja luuletteko että jossain jakelukeskuksissa muistetaan juuri ne teidän kirjeenne, että tietävät tämän nyt olevan oikeasti väärälle ihmiselle väärään paikkaan osoitettu? Ei se ole näiden postin työntekijöiden päätettävissä.

Minulle tuli kerran yksi itselleni osoitettu kirje, johon joku oli kirjoittanut päälle EI ASU TÄÄLLÄ. Ilmeisesti kirje oli jaettu ensin väärään osoitteeseen, sillä kyllä minä ihan siinä kuoressa lukevassa osoitteessa asuin ja asun edelleen. Onneksi eivät olleet postissa heittäneet sitä pois tämän perusteella.

Jos edellisen asukkaan postit tulevat osoitteeseen, ei siinä oikein ole muita vaihtoehtoja kuin joko valittaa henkilökohtaisesti postiin (missä ei varmaan osata tehdä paljon mitään, tuskin alkavat syynätä juuri sinun postiasi tarkkaan) ja valittaa sille edelliselle asukkaalle, ettei ole tehnyt muuttoilmoitusta.

Vierailija
58/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän raivon, mutta tavallaan en ymmärrä. Me ihmiset itse ollaan tämä saatu aikaan. Miettikääs nyt omaa tuttavapiiriänne, kuinka moni lähettää kirjeitä tai kortteja enää? Miten käytätte postia? Mun mummolla on metrinpino kortteja, kirjeitä, postissa tulleita adresseja yms. ja mulle ei ehdi elämän aikana kertymään siitä kolmasosaakaan.

En syyttäisi tästä siis POSTIA, vaan katsoisin peiliin. :P

Vierailija
59/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii no jos ykkösluokan kirjemerkki maksaa euron ja en voi olla varma meneekö korttini/kirjeeni (mahdollisesti avattuna) edes perille niin on vain helpompi lähettää tekstari tai sähköposti.

Vierailija
60/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on seurantanumero niin silloin ei tarvitse odottaa sitä ilmoituslappua kotia. Sen noutolapun voi vaikka tulostaa netistä sillä seurantanumerolla tai riittää että se seurantanumero on kirjoitettu vaikka lapulle. Jos näkee netistä että paketti on saapunut postitoimistoon niin voi hakea vaikka samalla minuutilla pois.

Itse pyrin käyttämään mielummin matkahuoltoa tai ärräkuljetusta, ovat paremmat aukioloajatkin Valintataloilla, Siwoilla ja Ärrällä. Tosin sitten kun täytyy palautella tavaraa takaisin niin montaa työntekijää ei ole siihen koulutettu. 

Meillä postimies oli jättänyt lapun että "postilaatikon korkeuden täytyy olla blaablaa cm maasta", mitattiin se ja ihan oikeat korkeudet ja muut oli. Naapureiden postilaatikot on vinossa ja maassakin joskus mutta meillekin valitetaan... Ja tosi usein on naapurin postit meidän laatikossa. 

Kerran oli miehelle tullut yksi lehti joka oli muoveissa. Sitten huomattiin että se muovi oli hienosti leikattu yläreunasta ja koko lehti (ja sisällä ollut kartta) oli luettu. En sitten tiedä kuka oli asialla.