Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki mainitsee aina täällä " olen akateemisesti koulutettu"

Vierailija
22.03.2014 |

Onko sillä tosiaan jotain merkitystä? Olitteko ennen koulutusta ihan perkeleen vajaita päästänne? Ja nyt olette todella viisastuneet?

Alkaa aina naurattaa tämä akateemikortin läimäytys :Ddd

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla on akateeminen koulutus, en ole koskaan katsonyt tarpeelliseksi korostaa sitä erityisesti. Itse olen KTM ja mieheni DI, mutta ystäväpiiriimme kuuluu ihan tavallisia duunareita. Siksi ihmettelen, kuten ap, miksi jotkut toiset akateemisen koulutuksen saaneet niin kovin sitä toitottavat.

Vierailija
2/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se oli joskus jonkinlainen meriitti. Itse kirjoitin tuohon lainalankaan sen koska ajattelin että voisi vaikuttaa pankin silmissä jotenkin luotettavammalta :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole yhteenkään sellaiseen aloitukseen törmännyt. Taitaa olla ap:n omien korvien välissä tuo alemmuudentunne korkeasti kouluttautuneita kohtaan.

Vierailija
4/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua naurattaa se kuinka paljon korkeakoulututkinto häiritsee niitä joilla sitä ei ole. Kuinka kiire on joka käänteessä vakuuttaa kuinka korkea koulutus ei takaa että on älyä. Siihen törmään paljon useammin kuin akateemisiin joilla on pätemisen tarve.

Ehkä siksi asiaa täällä moni tuo esiin kun täällä on vakiintunut käsite "amisWT". Ehkä jotkut haluavat kertoa että ovat akateemisia koska toinen vaihtoehto sitten lienee se amisWT.

Juu ei ole oikeasti kovin suuri asia onko koulutusta vai ei ja miniä verran. Mutta joitain se tutkinnon mainitseminen härnää niin kauheesti.

Vierailija
5/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:lla on ketjuja, siellä miespossujen palstalla kirjoitetaan lankoja.

Vierailija
6/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka mainitsee kommentin loppuun että "olen akateemisesti koulutettu" eivät varmasti sitä ole. Hakevat jonkinlaista painoarvoa kommenttiensa perään.

Koettakaa jo päästä siitä katkeruudestanne eroon ja pyrkikään sinne korkeakouluun. Opiskelupaikat on vapaasti haettavissa kelle vaan. Olkaa hyvä.

Vierailija
7/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäpisteitä jos mainitsee pukeutumistyylinsä olevan klassinen akateemisuuden lisäksi. AV-bingo.

Vierailija
8/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 13:16"]

Enemmän minua naurattaa se kuinka paljon korkeakoulututkinto häiritsee niitä joilla sitä ei ole. Kuinka kiire on joka käänteessä vakuuttaa kuinka korkea koulutus ei takaa että on älyä. Siihen törmään paljon useammin kuin akateemisiin joilla on pätemisen tarve.

Ehkä siksi asiaa täällä moni tuo esiin kun täällä on vakiintunut käsite "amisWT". Ehkä jotkut haluavat kertoa että ovat akateemisia koska toinen vaihtoehto sitten lienee se amisWT.

Juu ei ole oikeasti kovin suuri asia onko koulutusta vai ei ja miniä verran. Mutta joitain se tutkinnon mainitseminen härnää niin kauheesti.

[/quote]komppi

Vierailija
9/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanka tai ketju, yhtä possuja ollaan kaikkialla.

Vierailija
10/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo anteeksi kun olen opiskellut. En muistanut kysyä av-mammoilta siihen lupaa

Vierailija
11/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heillä ei ole mitään muuta, ei ole yritystä, ei onnistumisia missään, ei työpaikkaa niin jää jäljelle humanistisella tutkinnolla brassailu ja äiteys. Minulla on ekonomin tutkinto, olen elättänyt itseni yrittäjänä aina eikä tulisi mielenkään mainostaa jotain kuppaista tutkintoa, jolla ei ole mitään merkitystä onnistumiseni kanssa.

Vierailija
12/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis ahdistuu kun jollain on korkeakoulututkinto. Läski ahdistuu kun joku on hoikka ja sporttinen. Köyhä ahdistuu kun jollain on rahaa. Näin se menee. Parasta olla hissukseen saavutuksistaan ni ei tuu kellekään paha mieli.

Vierailija
13/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 13:20"]

Lisäpisteitä jos mainitsee pukeutumistyylinsä olevan klassinen akateemisuuden lisäksi. AV-bingo.

[/quote]

Tai on aina huolitellun näköinen kun menee ihmisten ilmoille.

Vierailija
14/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikouluttautuminenkaan ei ole hyvä juttu. Minä en laittanut lasteni koulukaavakkeeseen minkäänlaisia koulutustiedot itsestäni koska olen opiskellut pitkään ja hartaasti. Se herättää monissa hämmennystä. Mieheni jätti myös omat koulutustietonsa pois solidaarisuussyistä. Lapset saavat käydä koulunsa kaikessa rauhassa.

Ainakin tähän asti lapset lapset ovat saaneet erinomaista opetusta ja ovat kiitettäviä oppilaita. Ehkäpä opettajat ovat ottaneet kouluttamattomien lapset erityistarkkailuun opetuksen suhteen ;)? Toimii!

Vierailija
15/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 13:20"]

[/quote]

Ja ostaa vain laadukkaita tuotteita - esim. laadukasta makaronia tavanomaisen makaronin sijaan.

Tai on aina huolitellun näköinen kun menee ihmisten ilmoille.

[/quote]

Vierailija
16/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi läski amiskaveri joka on äänekkäästi joissain juhlissa ottanut esille että oletkos sä nyt sellainen snobi kun oot käynyt yliopiston ;);) Jotenkin ärsyttää taantua hänen tasolleen ja alkaa vakuuttelemaan että ihan tavallisia ihmisiä "mekin" ollaan. Sama ihminen kyllä muistaa aina ilkeillä itseään lihavemmistakin.. Ja ties mitä sanoo selän takana laihoista. Muutenkin tuntuu että jokaiselle amiskaverille on pitänyt joskus vaakutella että olen ihan tavallinen ihminen! Osa on varovasti kysynyt että millaista väkeä siellä yliopistossa oikein on. Kirjoja notkuva kirjahyllynikin pelottaa heitä. Itseä ärsyttää kyllä vähän alkaa oikeastaan vähättelemään älyäni heille että kuuluisin joukkoon. Kyllähän minä olen älykäs mutta miksi heidän pitää tehdä siitä numero tai ongelma :( Yksi hyväkin ystäväni oli todella utelias yliopisto-opinnoistani jotenkin oudolla tavalla. Hän alkoi myös vertailemaan silloista kandiani ja omaa lopputyötään amk:ssä keskenään, että ovatko ne kuinka samantasoiset. Itse en jaksa oikeasti jauhaa opiskeluasioistani kauheasti heidän kanssaan mutta he ottavat sen aina välillä puheeksi! 

Vierailija
17/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole mitään kouluttautuneita vastaan mutta miksi sitä pitää nimenomaan mainostaa ikäänkuin se tekisi vastaajasta paremman ihmisen kun on akateemisesti koulutettu.. Eriasia tietenkin jos keskustelu liittyy koulutukseen. Mutta esim. " Ostin kaupasta pirkka jäätelöä ja olen sentään akateemisesti koulutettu"

Vierailija
18/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 13:25"]

Ylikouluttautuminenkaan ei ole hyvä juttu. Minä en laittanut lasteni koulukaavakkeeseen minkäänlaisia koulutustiedot itsestäni koska olen opiskellut pitkään ja hartaasti. Se herättää monissa hämmennystä. Mieheni jätti myös omat koulutustietonsa pois solidaarisuussyistä. Lapset saavat käydä koulunsa kaikessa rauhassa.

Ainakin tähän asti lapset lapset ovat saaneet erinomaista opetusta ja ovat kiitettäviä oppilaita. Ehkäpä opettajat ovat ottaneet kouluttamattomien lapset erityistarkkailuun opetuksen suhteen ;)? Toimii!

[/quote]

Eli et siis kehtaa laittaa koulutustietojasi paperiin kun et ole työllistynyt ensimmäiselle alalle tai akateemisen koulutuksen hankkimiseen meni 20 vuotta.

Vierailija
19/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se vaan tehostaa sanomaa paremmin. Akateemisia on kuitenkin laidasta laitaan. Itse en ota niin tosissani kaikkia aloja.

Vierailija
20/47 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten se on kyl niin että akateemiset pysyy akateemisyydestaan hiljaa, mutta ei-akateemisislle akateemisuus on suurempi ongelma. Joku joskus myös kysyi, että miksi akateemiset naiset usein haluaa akateemisen miehen. Sanoisin osasyyn olevan sen, että ei-akateemiset miehet kokee todella usein alemmuuskompleksia ollessaan akateemisen naisen kanssa treffeillä (komeusta on ja paljon!). Menee kivasti siihen asti kunnes koulutus/työtausta tulee esiin. Miesten naama venähtää ja sitten aletaankin kauhesti korostaa oman työn tärkeyttä ja palkkaa ja että kyllä sitä elämässä pärjää ilman koulujakin ja akateemisilla on kova pula töistä jne jne... Menee aika nopeesti maku sellaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi