Miksi kaikki mainitsee aina täällä " olen akateemisesti koulutettu"
Onko sillä tosiaan jotain merkitystä? Olitteko ennen koulutusta ihan perkeleen vajaita päästänne? Ja nyt olette todella viisastuneet?
Alkaa aina naurattaa tämä akateemikortin läimäytys :Ddd
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:30"]Mua ärsyttää että monet ei akateemiset laittaa esim facebookissa "studied at Elämänkoulu" ja ylpeilee sillä. Ihan kuin ne opiskelleet eivät olisi opiskelujensa aikan olleet kosketuksissa oikeaan elämään :D Ei ne opsikelijat kuplassa elä, korkeakoulussa olevat käy osa-aikatöissä, kesätöissä, tietää mitä köyhyydessä eläminen on, muuttaa usein kotipaikkakunnaltaan opiskelujen perässä jne. Enemmän kuplassa eläneen pidän ihmistä, joka on koko elämänsä asunut samalla paikkakunnall,a hankkinut mukulan ensimmiäsen vastaantulijan kanssa eikä ole kokeillut mitään muuta ura-vaihtoehtoa kuin sitä siwan kassaa.
[/quote]
Kylläpä olet katkera ihminen. Minä arvostan myös niitä jotka rakastavat synnyinseutuaan ja haluavat elää siellä. Väitätkö että kaikki kotisedulleen asumaan jääneet tekevät lapsia ihan niin vain kenen tahansa kanssa? Eipä ole koulutus sinua sivistänyt, jotain olet ehkä oppinut, tosin sitäkin epäilen.
Täällä maalla asuu sekä korkeasti koulutettuja että ammattitutkinnon suorittaneita, heitä kaikkia tarvitaan ja he ansaitsevat kunnioituksen. Toki on myös työttömiä ja jotkut myös syrjäytyvät eri syistä, mutta hekin ovat ihmisiä, jotka ansaitsevat oikean kohtelun.
[/quote]
En ole katkera, "elämän koulu" ei vain ole mikään koulu. Ja kaikki kouluttautuneet ovat käyneet myös elämän koulun.
[/quote]
Katkera olet koska et arvosta muita ihmiä, sivistymätön moukka olet myös!
[/quote]
Kyllä mä arvostan muita ihmisiä :D Eikä mua haittaa vaikka joku ei olisi käynyt akateemista koulutusta. Monet kouluttautumattomat ihmiset ovat hyvin fiksuja ja elämässään pärjääviä. Jos laittaa omaksi meriitikseen "elämän koulun" se kertoo sivistymättömyydestä. Edelleen, kaikki koulutuksen käyneet ovat käyneet myös sen elämän koulun. :D
Mua ihmetyttää ei-akateemisten kommentit siitä, kuinka turha akateeminen tutkinto on, kuinka hölmöjä aineita opiskellaan ja kuinka mitään osaamattomia me akateemiset olemme "oikeassa työssä".
Meistä akateemisistahan on suuri osa elänyt aivan tavallista elämää ennen opintoja ja niiden aikanakin eli olemme olleet duunari- ja paskahommissa, joten mehän tiedämme mitä se on. (Itse olen ollut töissä pesulassa, tehtaassa, marketin kassalla, siivoojana, hoitanut lapsia, ollut työssä huvipuistossa, yms.)
Mutta mistähän nuo akateemista koulutusta arvostelevat henkilöt asioista noin hyvin tietävät, kun eivät itse ole yliopistossa edes käyneet kääntymässä, yhdelläkään luennolla saati opiskelleet tai opettaneet? Tai olleet työssä akateemisissa ammateissa?? Ja monet eivät ole eläessään lukeneet yhtään tietellistä teosta tai edes artikkelia...
Täydellisesti vaan kaikki "tiedetään" :-)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:20"]Ehkä se on ainoa meriitti. Mahdollisen hoikkuuden ja mahdollisten lapsen tai lasten lisäksi.
[/quote]
Siis tämä akateeminen on se uusi muotisana täällä oleville naisille. Poikkeuksetta joka keskustelussa joku aina kehuu, että olen akateeminen. Se on aika huvittavaa, sillä sillähän ei ole mitään väliä ja merkitystä yhtään missään.
Useat ketjuthan liittyvät nimenomaan koulutukseen. "Mikä auto sinulla on ja mikä olet koulutukseltasi?" Tai sitten jossain ihan muunlaisessa ketjussa voidaan hyökätä jotain vastaajaa vastaan ja sanoa, että hän on ilmiselvästi pitkäaikaistyötön peruskoulunsa keskeyttänyt kymmenen lasta yhteiskunnan riesaksi tehnyt idiootti, joten täytyyhän siinä sitten puolustautua, että on yhden lapsen akateeminen äiti, joka on maksanut kymppitonnin liksastaan veroja aika pitkän pennin jne. En ole missään ketjussa nähnyt, että joku aivan tuulesta tempaisisi vastaukseensa, että by the way olen muuten yliopistosta valmistunut.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 13:19"]
Ne jotka mainitsee kommentin loppuun että "olen akateemisesti koulutettu" eivät varmasti sitä ole. Hakevat jonkinlaista painoarvoa kommenttiensa perään.
Koettakaa jo päästä siitä katkeruudestanne eroon ja pyrkikään sinne korkeakouluun. Opiskelupaikat on vapaasti haettavissa kelle vaan. Olkaa hyvä.
[/quote]
Hauskaa oli kerran kirjoituksen parissa, jossa mies harmitteli kun "akateemikko naiset" tuntevat vetoa enemmän ammattikoulun käyneisiin kuin kirjoittajan itsensä kaltaisiin "akateemikko miehiin"...jotenkin vaan oli vaikea kirjoittajasta uskoa mitä itsestään väitti:)
En ole akateemisesti sivistynyt en edes AMK kuten ei ex miehenikään, silti lapsen ka koulussa ollut aina yli 9.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:30"]Mua ärsyttää että monet ei akateemiset laittaa esim facebookissa "studied at Elämänkoulu" ja ylpeilee sillä. Ihan kuin ne opiskelleet eivät olisi opiskelujensa aikan olleet kosketuksissa oikeaan elämään :D Ei ne opsikelijat kuplassa elä, korkeakoulussa olevat käy osa-aikatöissä, kesätöissä, tietää mitä köyhyydessä eläminen on, muuttaa usein kotipaikkakunnaltaan opiskelujen perässä jne. Enemmän kuplassa eläneen pidän ihmistä, joka on koko elämänsä asunut samalla paikkakunnall,a hankkinut mukulan ensimmiäsen vastaantulijan kanssa eikä ole kokeillut mitään muuta ura-vaihtoehtoa kuin sitä siwan kassaa.
[/quote]
Kylläpä olet katkera ihminen. Minä arvostan myös niitä jotka rakastavat synnyinseutuaan ja haluavat elää siellä. Väitätkö että kaikki kotisedulleen asumaan jääneet tekevät lapsia ihan niin vain kenen tahansa kanssa? Eipä ole koulutus sinua sivistänyt, jotain olet ehkä oppinut, tosin sitäkin epäilen.
Täällä maalla asuu sekä korkeasti koulutettuja että ammattitutkinnon suorittaneita, heitä kaikkia tarvitaan ja he ansaitsevat kunnioituksen. Toki on myös työttömiä ja jotkut myös syrjäytyvät eri syistä, mutta hekin ovat ihmisiä, jotka ansaitsevat oikean kohtelun.
[/quote]
En ole katkera, "elämän koulu" ei vain ole mikään koulu. Ja kaikki kouluttautuneet ovat käyneet myös elämän koulun.
[/quote]
Katkera olet koska et arvosta muita ihmiä, sivistymätön moukka olet myös!