Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko noilla kiiltokuvaperheillä mitään ongelmia?

Vierailija
21.03.2014 |

Näin kärjistetysti kysyttynä;) Luin juuri perheestä, joka asuaa Ullanlinnassa, on vaikutusvaltaiset urat, kauneutta ja tyyliä, nätit lapset ja "kaikki" kunnossa. Näitä perheitä riittää nykyään, nuoria hyvintoimeentulevia perheitä. Olen kade, saisipa elää tuollaista elämää.

Mutta joo, kaikilla on ongelmia mutta mieluummin poden flunssaa hienossa asunnossa tilaillen noutoruokaa lähikivijalkaravintoloista ja käyn näyttämässä kuntoni yksityisellä lääkäriasemalla eikä tarvitse miettiä onko varaa apteekin tuotteisiin. Mieluummin katselen kotona siistiä tyylikästä miestä joka osaa ja ymmärtää keskustelut kuin tukko hasottaen kalsareissa piereskelevää junttireiskaa.

Summa summarum, kiiltokuvaelämä olisi todella jees.

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:59"]

Miten te luulette, että se pahoinpitelyjen jälkien paikkaaminen naapuripaikkakunnan lääkäriasemalla ei päätyisi samalla tavalla tilastoihin kuin kotipaikkakunnallakin? Kysehän oli tilastoista (jotka ovat nimettömiä), ei siitä tietääkö koko naapurusto asiasta...

Miksi muuten köyhät asuinalueet ovat aina paljon rauhattomia kuin keskiluokkaiset ja varakkaat? Vai piilotellaanko niitäkin ongelmia? Keskiluokka lahjoo poliisia, ettei se tule keskeyttämään bileitä?

[/quote]

Niin no riippuu tietty mikä taho tilastoi

Vierailija
62/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi, että mielenterveysongelmia on paljon perheissä, missä lasta ei tueta vaan heitetään nuorena kotoa pois. Kolikon kääntöpuoli on nämä ikuiset opiskelijat, jotka viettävät yliopistolla yli kymmenettä vuotta "kun ei oikein tiedä mitä haluaisi työkseen tehdä", "vähän on masennusta" tms. Eläkeiässä olevat vanhemmat elättävät nämä käenpoikaset, onneksi menestyneillä vanhemmilla on hyvät eläkkeet! Kaikki minun lähipiirissäni olleet nuoret "masentujat" ovat sellaisia, joiden vanhemmat maksavat asumisen ym. ettei raukan vaan tarvitsisi ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä esim. Töihin tai hoitamaan opiskelunsa loppuun... En tiedä mitä kokemuksia muilla on, mutta menestyjäperheen lapsista voi helposti tulla myös laiskoja alisuorittajia, kun tietävät että vanhemmilta saa aina rahaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:45"]Voi tyhmät teitä. Kukaan ei ole väittänyt, etteikö rikas voi olla alkoholisti tai pahoinpitelijä tai tupakoitsija. Voi olla. Mutta PALJON yleisempää se on köyhissä perheissä. Samoin köyhien perheiden lapset otetaan huostaan herkimmiten, koska köyhyys lisää paljon ongelmia! TÄMÄ ON TILASTOFAKTA.Googlatkaa vaikka lapsiperheiden köyhyys ja huostaanotot.

Terveisin melko matalapalkkainen duunari, ei rikas eikä köyhä. Keskiluokkaa

[/quote]

Näin juuri. Itsekin ihan keskiluokkaa, mutten käsitä kun ei myönnetä selviä asioita.

[/quote]

Näyttäkääpä sit viesti, jossa tää tilastofakta on kumottu? Jään odottamaan.

(Vai olikohan kommenteissa kyse siitä, että tilastoja saattaa tietyt asiat vääristää...?  Ja ettei ne kerro aina ihan koko totuutta kuitenkaan. Se on ihan realismia oli kyse mistä tahansa tutkittavasta ilmiöstä. Aina on seikkoja, jotka vaikuttaa tilastoihin, niitä on syytä pohtia sen sijaan että alkaa haukkumaan muita)

[/quote]

Googlaa vaikka köyhyys lisää lapsiperheiden ongelmi. Googlaa lapsiperheiden köyhyys ja huostaaanotot

[/quote]

Onko ymmärryksessä vikaa? Pyysin näyttämään viestin jossa tilastafakta on kumottu.

Vierailija
64/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse köyhästä perheestä. Ei ollut varaa vaatteisiin, ei harrastuksiin. Kurjuus kuvaa hyvin lapsuuttani. Ruokaa sain sentään koulussa. Molemmat vanhemmat tupakoi sisällä ja isä joi. Molemmat työttömiä. Onneksi minun kohdallani köyhyys ei periytynyt ja luin itseni ammattiin ja nyt hyvät tulot ja voin tarjota lapsilleni hyvän lapsuuden. En juo enkä polta

Vierailija
65/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:59"]

Miksi muuten köyhät asuinalueet ovat aina paljon rauhattomia kuin keskiluokkaiset ja varakkaat?

[/quote]

Eivät aina. Olen asunut kummassakin, ja molemmissa on ollut häiriöitä. Keskiluokkaisen asuinalueen häiriötekijöitä ovat teini-ikäiset lapset, jotka mopoillaan ja kevytmoottoripyörillään terrorisoivat ympäristöään melusaastellaan aamusta myöhään yöhön. Erityisen kiusallista se on kesäaikaan. Myöskään vanhempien poissaollessa järjestetyt nuorten kotibileet eivät ole niitä maan hiljaisimpia juhlatilaisuuksia.

Myös ns. köyhemmillä asuinalueella asuu ihan tavallista, työssäkäyvää porukkaa, joiden tulot eivät vain nouse niin korkeiksi, että voisivat päästä ns. nousemaan arvoasteikossa ns. paremmille alueille asumaan. Näitäkin olen tuntenut.

Te rassukat olette ajatusmaailmaltanne vain niin kovin mustavalkoisia ylemmydentunnossanne. Sääliksi käy.

Vierailija
66/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:45"]Voi tyhmät teitä. Kukaan ei ole väittänyt, etteikö rikas voi olla alkoholisti tai pahoinpitelijä tai tupakoitsija. Voi olla. Mutta PALJON yleisempää se on köyhissä perheissä. Samoin köyhien perheiden lapset otetaan huostaan herkimmiten, koska köyhyys lisää paljon ongelmia! TÄMÄ ON TILASTOFAKTA.Googlatkaa vaikka lapsiperheiden köyhyys ja huostaanotot.

Terveisin melko matalapalkkainen duunari, ei rikas eikä köyhä. Keskiluokkaa

[/quote]

Amen

Vierailija
67/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 12:42"]

Kyllä niilläkin perheillä on ongelmia. Ei se kuvassa tyylikäs mies aina ole sitä, kyllä sekin on aamulla tukka pystyssä kalsareissaan. Rahalla tietysti saa nätin kodin, matkoja ja kauniita esineitä ja raha auttaa ongelmissa,mutta ei se poista sitä, että näissäkin perheissä on vakavia sairauksia, työttömyyttä, alkoholismia, sukuriitoja, avioeroja, ongelmia parisuhteissa, lapsettomuutta jne.

[/quote]

Köyhissäkin perheissä on tätä. 

Minua ÄRSYTTÄÄ, että jotkut etsimällä etsii meistäkin jotain ongelmaa. Meillä ei kyllä ole vaikutusvaltaiset urat, mutta molemmat olemme amk-koulutettuja ja vakituisissa töissä. Meillä on nätit lapset, me vanhemmat olemme siistejä ja nättejä (mieskin, hehe) ja meillä on kaunis koti. Me harrastamme yhdessä, matkustamme yhdessä ja muutenkin olemme ihan tavallinen perhe. Meillä EI ole ongelmia. Ei lapsilla, ei vanhemmilla, eikä edes isovanhemmilla. Eikä kummankaan sisaruksilla. Eikä kavereillakaan ole alkoholismia, eikä muita sairauksia. Kukaan ei ole väkivaltainen. Eikä narsisti.

Koittakaa nyt vaan sitten kestää, jooko? Se, että meillä menee hyvin ei tee minuun tai muihin samankaltaisiin kohdistuvaa pahansuopaisuutta millään tavalla oikeutetuksi.

Vierailija
68/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään juttelin tyttärelleni tästä, että tuoko raha onnea. Oma vastaukseni on, että raha ei varsinaisesti tuo onnea, mutta riittävä toimeentulo luo turvallisuutta ja kun ihmisien perustarpeet (turva, ruoka) on tyydytetty on helpompaa tyydyttää muita tarpeita.

Me emme ole rikkaita, mutta meillä on erittäin hyvä toimeentulo. Tarkoitan siis, että meillä ei ole ns. vanhaa rahaa eikä omaisuutta juurikaan, mutta rahaa tulee talouteen enemmän kun sitä saadaan kulutettua. Ja en osta kaupasta sitä halvinta vaihtoehtoa. Tämä rahan riittäminen on luonut meille mahdollisuuden harrastaa ja keskittyä perheeseen, rakastamiseen ja voimme matkustella yms. Nämä asiat tuovat onnea ja ovat varmasti mahdollisia myös ilman rahaa, mutta raha helpottaa näiden asioiden saavuttamista.

Olemme eläneet mieheni ja lapsemme kanssa pitkään yhdessä ja nähneet myös opiskeluajan köyhäilyn. Olimme silloinkin suht onnellisia, koska nautimme elämästä sillä elintasolla niin täysillä kun se oli vaan mahdollista. Nykyisin voimme nauttia vaan enemmän, koska ei tarvitse miettiä, että onko rahaa vielä huomenna tai entä jos auto hajoaa tms. 

Vierailija
69/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:59"]

Miksi muuten köyhät asuinalueet ovat aina paljon rauhattomia kuin keskiluokkaiset ja varakkaat?

[/quote]

Eivät aina. Olen asunut kummassakin, ja molemmissa on ollut häiriöitä. Keskiluokkaisen asuinalueen häiriötekijöitä ovat teini-ikäiset lapset, jotka mopoillaan ja kevytmoottoripyörillään terrorisoivat ympäristöään melusaastellaan aamusta myöhään yöhön. Erityisen kiusallista se on kesäaikaan. Myöskään vanhempien poissaollessa järjestetyt nuorten kotibileet eivät ole niitä maan hiljaisimpia juhlatilaisuuksia.

Myös ns. köyhemmillä asuinalueella asuu ihan tavallista, työssäkäyvää porukkaa, joiden tulot eivät vain nouse niin korkeiksi, että voisivat päästä ns. nousemaan arvoasteikossa ns. paremmille alueille asumaan. Näitäkin olen tuntenut.

Te rassukat olette ajatusmaailmaltanne vain niin kovin mustavalkoisia ylemmydentunnossanne. Sääliksi käy.

[/quote]

Minä en ole rikas enkä asu rikkaalla alueella, mutta on typerää väittää etteikö köyhillä olisi paljon enemmän ongelmia kuin rikkailla (ja koulutetuilla).Tämä pätee eri toten köyhiin lapsiperheisiin

Vierailija
70/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:06"]Itse köyhästä perheestä. Ei ollut varaa vaatteisiin, ei harrastuksiin. Kurjuus kuvaa hyvin lapsuuttani. Ruokaa sain sentään koulussa. Molemmat vanhemmat tupakoi sisällä ja isä joi. Molemmat työttömiä. Onneksi minun kohdallani köyhyys ei periytynyt ja luin itseni ammattiin ja nyt hyvät tulot ja voin tarjota lapsilleni hyvän lapsuuden. En juo enkä polta

[/quote]

Peesi

Vierailija
71/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hyvätuloisten ja hyvän koulutuksen saaneiden lapsilla on hyvä koulumenestys ja pääsevät yliopistoihin joten hyväosaisuus jatkuu ja periytyy. Se on fakta. Nykytilanteessa tämä on korostunut entisestään. Kilpailu rikkaista hyvännäköisistä on kovaa. Biologisen teorian mukaan siemeniä jaetaan tällöin vain tarpeeksi hyville äitikandidaateille. Luuserit ja köyhät eivät koskaan pääse näille markkinoille . Tarpeeksi pokkaa omaavat oman taustansa ylittäjät ovat poikkeuksia jotka vahvistavat säännön.

Vierailija
72/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:12"]

Minä en ole rikas enkä asu rikkaalla alueella, mutta on typerää väittää etteikö köyhillä olisi paljon enemmän ongelmia kuin rikkailla (ja koulutetuilla).Tämä pätee eri toten köyhiin lapsiperheisiin

[/quote]

Tämä ei ollut tämän ketjun aloittajan pointti. Otsikko kuuluu siis onko noilla kiiltokuvaperheillä mitään ongelmia.

Vierailija
73/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kysymys oli että onko kiiltokuva perheillä ongelmia ja jos vastaa että onhan niilläkin ni huonosti käy. Kysymykseen oikea ja ainoa sallittu vastaus on se mihin jotkut hirveesti haluaa uskoa: Ei. He ovat täydellisiä.

Hyvä esimerkki yllä 68 viesti. Kyllä, täällä etsittiin just sun perheestä vikoja, mistä arvasit.

Vierailija
74/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:15"]

Suomessa hyvätuloisten ja hyvän koulutuksen saaneiden lapsilla on hyvä koulumenestys ja pääsevät yliopistoihin joten hyväosaisuus jatkuu ja periytyy. Se on fakta. Nykytilanteessa tämä on korostunut entisestään. Kilpailu rikkaista hyvännäköisistä on kovaa. Biologisen teorian mukaan siemeniä jaetaan tällöin vain tarpeeksi hyville äitikandidaateille. Luuserit ja köyhät eivät koskaan pääse näille markkinoille . Tarpeeksi pokkaa omaavat oman taustansa ylittäjät ovat poikkeuksia jotka vahvistavat säännön.

[/quote]

Siinä taas päivän älykkövastaus. :D :D

Vierailija
75/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:17"]Eli kysymys oli että onko kiiltokuva perheillä ongelmia ja jos vastaa että onhan niilläkin ni huonosti käy. Kysymykseen oikea ja ainoa sallittu vastaus on se mihin jotkut hirveesti haluaa uskoa: Ei. He ovat täydellisiä.

Hyvä esimerkki yllä 68 viesti. Kyllä, täällä etsittiin just sun perheestä vikoja, mistä arvasit.

[/quote]

Varmasti on ongelmia rikkailla, MUTTA PALJON enemmän niitä on köyhillä (vaikkei tätä kysyttykään)

Terkuin matalaa keskiluokkaa edustava

Vierailija
76/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:20"]

Varmasti on ongelmia rikkailla, MUTTA PALJON enemmän niitä on köyhillä (vaikkei tätä kysyttykään)

[/quote]

Ei kysyttykään. Luetun ymmärtäminen on vain niin hirveän hankala juttu. Sitä ei moni osaa.

Vierailija
77/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli maa mikä tahansa niin luonnollisesti huonoiten voi köyhälistö. Vai voiko teidän mielestä köyhät slummilaiset paremmin kuin rikkaat??? tietää keharikin. Turha siitä on työttömän Liisan Jakomäestä suuttua.

TV.Pienestä kaupungista oleva keskituloinen nainen

Vierailija
78/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:24"]

Oli maa mikä tahansa niin luonnollisesti huonoiten voi köyhälistö. Vai voiko teidän mielestä köyhät slummilaiset paremmin kuin rikkaat??? tietää keharikin. Turha siitä on työttömän Liisan Jakomäestä suuttua.

TV.Pienestä kaupungista oleva keskituloinen nainen

[/quote]

Mutta kun siitä nyt ei ollut kyse.

Huokaus.

Vierailija
79/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kaikkia lukea. Mutta tässä oma kokemus kiiltokuvaperheestä.

Olen johtavassa asemassa olevan miehen tyttö. Äiti oli kotirouva. Oli uusi talo ja viimeisen päälle sisustus. Paljon illanviettoja, joissa ihmiset kadehtivat meitä. Isä todella miellyttävä persoona ja pidetty johtaja.

Minä en kutsunut koskaan ketään kotiin ja opin pitämään kulisseja kaksin kourin yllä. Isä oli narsistinen hirviö meitä kohtaan. Äiti oppi peittämään mustelmat. Toisaalta isä ei lyönyt koskaan kasvoihin. Itse opin juoksemaan karkuun todella nopeaa, kun isä tuli päälle. Ivaamista, juomista, hakkaamista, paikkojen hajottamista.

Lähdin kotoani heti peruskoulun jälkeen, että selviäisin hengissä. Tyypillistä isälleni oli se, että osan perheen lapsista otti suosikiksi. Esim. siskolleni maksettiin koulut ja eläminen ja isäni haukkui meitä muita, että olemme ansainneet turpiin jne.. siskoni elää vieläkin siinä harhassa osaksi isäni maksamassa talossa ja tekee hyvinpalkattua työtä isäni maksamien opintojen vuoksi.

Itse sain lähteä rahattomana, koska en suostunut isääni palvomaan. Isälläni oli vielä insestisiä taipumuksia ja uskon, että käytti siskoani hyväksi. Itse juoksin karkuun, kun isä yritti minua pikkutyttönä kopeloida. Siksi ehkä jouduin epäsuosioon.

En ottanut kotoani mitään matkaan, vaan kaiken, mitä minulla on, olen itse tienannut. Ei ollut mahdollisuutta paljon kouluttautua korkealle, vaikka kykyjä olisi ollut, koska oli pakko äkkiä saada ammatti, että pystyn itseni elättämään.

Oma elämä on kunnossa, eikä todellakaan kulissielämää. Rahapulaa on välillä. Mutta olen elänyt toisin, kuin vanhempani. Lapsemme ovat minulle se ykkösasia ja parisuhde mieheeni. Elämme pienesti ja olemme onnellisia. Kulisseja ei ole, mitä edes nostella. Väsyin niihin lapsena.

Tässä vain yksi tarina, mitä kulissiperheessä voi tapahtua. Aina se ei kiillä, vaikka siltä näyttää.

Vierailija
80/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:17"]Eli kysymys oli että onko kiiltokuva perheillä ongelmia ja jos vastaa että onhan niilläkin ni huonosti käy. Kysymykseen oikea ja ainoa sallittu vastaus on se mihin jotkut hirveesti haluaa uskoa: Ei. He ovat täydellisiä.

[/quote]

Terkuin matalaa keskiluokkaa edustava

[/quote]

Aivan. Hyvä että tajusit itsekin että vastaat koko ajan siihen mitä ei ole edes kysytty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän