Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko noilla kiiltokuvaperheillä mitään ongelmia?

Vierailija
21.03.2014 |

Näin kärjistetysti kysyttynä;) Luin juuri perheestä, joka asuaa Ullanlinnassa, on vaikutusvaltaiset urat, kauneutta ja tyyliä, nätit lapset ja "kaikki" kunnossa. Näitä perheitä riittää nykyään, nuoria hyvintoimeentulevia perheitä. Olen kade, saisipa elää tuollaista elämää.

Mutta joo, kaikilla on ongelmia mutta mieluummin poden flunssaa hienossa asunnossa tilaillen noutoruokaa lähikivijalkaravintoloista ja käyn näyttämässä kuntoni yksityisellä lääkäriasemalla eikä tarvitse miettiä onko varaa apteekin tuotteisiin. Mieluummin katselen kotona siistiä tyylikästä miestä joka osaa ja ymmärtää keskustelut kuin tukko hasottaen kalsareissa piereskelevää junttireiskaa.

Summa summarum, kiiltokuvaelämä olisi todella jees.

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri 80:n vuoksi haluan tuoda esiin että ongelmia on kaikilla. Tuo on aivan hirveä paikka yrittää päästä pois ja irti. Kiitos kun jaoit tarinasi! Ikävää että se uhkaa luultavasti monen maailmankuvaa täällä.

Vierailija
82/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:34"]

Juuri 80:n vuoksi haluan tuoda esiin että ongelmia on kaikilla. Tuo on aivan hirveä paikka yrittää päästä pois ja irti. Kiitos kun jaoit tarinasi! Ikävää että se uhkaa luultavasti monen maailmankuvaa täällä.

[/quote]

Enemmän ihmisten maailmakuvaa horjuttaa se kun kertoo, että kaikki on juuri siten miltä näyttääkin: hyvin. 

Tätä ei kestetä ei sitten millään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:25"]En jaksa kaikkia lukea. Mutta tässä oma kokemus kiiltokuvaperheestä.

Olen johtavassa asemassa olevan miehen tyttö. Äiti oli kotirouva. Oli uusi talo ja viimeisen päälle sisustus. Paljon illanviettoja, joissa ihmiset kadehtivat meitä. Isä todella miellyttävä persoona ja pidetty johtaja.

Minä en kutsunut koskaan ketään kotiin ja opin pitämään kulisseja kaksin kourin yllä. Isä oli narsistinen hirviö meitä kohtaan. Äiti oppi peittämään mustelmat. Toisaalta isä ei lyönyt koskaan kasvoihin. Itse opin juoksemaan karkuun todella nopeaa, kun isä tuli päälle. Ivaamista, juomista, hakkaamista, paikkojen hajottamista.

Lähdin kotoani heti peruskoulun jälkeen, että selviäisin hengissä. Tyypillistä isälleni oli se, että osan perheen lapsista otti suosikiksi. Esim. siskolleni maksettiin koulut ja eläminen ja isäni haukkui meitä muita, että olemme ansainneet turpiin jne.. siskoni elää vieläkin siinä harhassa osaksi isäni maksamassa talossa ja tekee hyvinpalkattua työtä isäni maksamien opintojen vuoksi.

Itse sain lähteä rahattomana, koska en suostunut isääni palvomaan. Isälläni oli vielä insestisiä taipumuksia ja uskon, että käytti siskoani hyväksi. Itse juoksin karkuun, kun isä yritti minua pikkutyttönä kopeloida. Siksi ehkä jouduin epäsuosioon.

En ottanut kotoani mitään matkaan, vaan kaiken, mitä minulla on, olen itse tienannut. Ei ollut mahdollisuutta paljon kouluttautua korkealle, vaikka kykyjä olisi ollut, koska oli pakko äkkiä saada ammatti, että pystyn itseni elättämään.

Oma elämä on kunnossa, eikä todellakaan kulissielämää. Rahapulaa on välillä. Mutta olen elänyt toisin, kuin vanhempani. Lapsemme ovat minulle se ykkösasia ja parisuhde mieheeni. Elämme pienesti ja olemme onnellisia. Kulisseja ei ole, mitä edes nostella. Väsyin niihin lapsena.

Tässä vain yksi tarina, mitä kulissiperheessä voi tapahtua. Aina se ei kiillä, vaikka siltä näyttää.

[/quote]

Mulla sama tilanne ja olimme rutiköyhiä.

Vierailija
84/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En usko, että se kenenkään maailmankuvaa uhkaa. Kyllä varakkailla on varmaan suhteellisesti paremmin asiat, kuin köyhillä. Halusin vain kertoa yhden tarinan, mitä kulissien takana oli. Tänä päivänäkään ei kukaan tutuistani tiedä, eikä paikkakuntalaisista, mitä meillä tapahtui. 

Olen kulkenut pitkän tien, että koen vihdoin olevani turvassa. Voimavarat ovat olleet välillä vähissä. Veljeni kanssa joskus puhumme siitä, mitä meille tapahtui. Muuten en asiaa käsittele. 

Yksi perheestämme ei selvinnyt. Hän sairastaa pahaa masennusta ja on itsetuhoinen. Lääkkeiden ja viinan väärinkäyttäjä ja hänestä tuli myös ns. vaimonhakkaaja. Jatkaa isänsä jälkiä. 

Mutta muistan, kuinka kadehdin erästä perhettä ja heidän lapsiaan. Heillä oli aina vanhankaikaiset vaatteet, ei rahaa polkypyöriin, ei suksiin eikä muuhun. Mutta vietin aikaa heillä todella paljon, koska heillä oli aina niin lämmin tunnelma. Heille kun meni, tuntui, kuin olisi lämpimään syliin päässyt.

80

Vierailija
85/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:34"]

[/quote]

Enemmän ihmisten maailmakuvaa horjuttaa se kun kertoo, että kaikki on juuri siten miltä näyttääkin: hyvin. 

[/quote]

Niinpä!!!!!

Vierailija
86/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:39"]

[/quote]

En usko, että se kenenkään maailmankuvaa uhkaa. Kyllä varakkailla on varmaan suhteellisesti paremmin asiat, kuin köyhillä. Halusin vain kertoa yhden tarinan, mitä kulissien takana oli. Tänä päivänäkään ei kukaan tutuistani tiedä, eikä paikkakuntalaisista, mitä meillä tapahtui. 

Olen kulkenut pitkän tien, että koen vihdoin olevani turvassa. Voimavarat ovat olleet välillä vähissä. Veljeni kanssa joskus puhumme siitä, mitä meille tapahtui. Muuten en asiaa käsittele. 

Yksi perheestämme ei selvinnyt. Hän sairastaa pahaa masennusta ja on itsetuhoinen. Lääkkeiden ja viinan väärinkäyttäjä ja hänestä tuli myös ns. vaimonhakkaaja. Jatkaa isänsä jälkiä. 

Mutta muistan, kuinka kadehdin erästä perhettä ja heidän lapsiaan. Heillä oli aina vanhankaikaiset vaatteet, ei rahaa polkypyöriin, ei suksiin eikä muuhun. Mutta vietin aikaa heillä todella paljon, koska heillä oli aina niin lämmin tunnelma. Heille kun meni, tuntui, kuin olisi lämpimään syliin päässyt.

80

[/quote]

Niin ja tämä on vain oma tarinani. Yksi tarina. Ei ole tarkoitus alkaa mitään riitelyä siitä, että kyllä köyhillä perheillä on kaikki huonommin ollut kuin meillä.

Vierailija
87/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:34"]

[/quote]

80

[/quote]

Itse köyhistä oloista ja ei se "lämmin tunnelma" paljoa auttanut, kun kaikesta oli pulaa! Koulussa kiusattiin vanhoista vaatteista, mihinkään ei ollut varaa, kaverit kiusasi.Itse sen vuoksi opiskelin, että minulla on tarjota myös taloudellisesti hyvä lapsuus lapselleni.

Vierailija
88/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

84 korjaa sen verran, että isäni ei kopeloinut minua ja siskojani. Mutta muuten elin siis samantyyppistä elämää ja olen siin köyhästä perheestä lähtöisin. Minusta vanhemmilla pitäisi olla jonkinlainen tulotaso ennenkuin lapsia tekee. Älkää tehkö lapsia köyhyyteen. Tokihan sitä ei kukaan osaa ennustaa, koska tulee potkut tms. Mutta opiskelkaa ihmiset kunnon ammatit ja pyrkikää siihen, että talous on kunnossa. En tarkoita ökyrikkautta. Mutta lapsen ei tarvitse syntyä köyhyyteen ja kurjuuteen. Rakkaus ja rajat on tärkeintä, totta, mutta myös se on tärkeää, että vanhempien talous on edes jonkinlaisessa kunnossa

Vierailija
89/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:36"]

[/quote]

[/quote]

Ymmärsinkö oikein, että tähän aloitukseen sisältyi kysymys (tietyllä mittapuulla katsottuna) menestyvien ihmisten ongelmista? Eikös silloin ole ihan luonnollista että silloin käydään läpi niitä ongelmia?

Vierailija
90/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:34"]

[/quote]

80

[/quote]

Itse köyhistä oloista ja ei se "lämmin tunnelma" paljoa auttanut, kun kaikesta oli pulaa! Koulussa kiusattiin vanhoista vaatteista, mihinkään ei ollut varaa, kaverit kiusasi.Itse sen vuoksi opiskelin, että minulla on tarjota myös taloudellisesti hyvä lapsuus lapselleni.

[/quote]

Näitä lapsia ei kiusattu ja sain onneksi viettää heillä hyviä hetkiä. Olen onnellinen siitä, että sain olla heillä niin paljon. Viettivät vaatimatonta elämää, mutta vanhemmat tukivat lapsiaan ja kummatkin tytöt ovat lukeneet itsensä hyviin ammatteihin ja jos rahasta puhuvat, niin tienaavat moninkertaisesti minuun verrattuna. Heidän äitinsä kulki välillä todella huonoissa vaatteissa, että sai lapsille sen, mitä pystyi heille laittamaan. Isänsä säästi myös kaikessa mahdollisessa. 

Heillä oli hyvä lapsuus ja heidän ansiostaan myös minulla oli hyviä hetkiä lapsuudessani.

Kävin kummankin näiden vanhempien hautajaisissa, kun taas oman isäni hautajaisiin en mennyt.

Joten ei kaikilla köyhilläkään perheillä elämä ihan kauheaa ole.

80

Vierailija
91/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:50"]84 korjaa sen verran, että isäni ei kopeloinut minua ja siskojani. Mutta muuten elin siis samantyyppistä elämää ja olen siin köyhästä perheestä lähtöisin. Minusta vanhemmilla pitäisi olla jonkinlainen tulotaso ennenkuin lapsia tekee. Älkää tehkö lapsia köyhyyteen. Tokihan sitä ei kukaan osaa ennustaa, koska tulee potkut tms. Mutta opiskelkaa ihmiset kunnon ammatit ja pyrkikää siihen, että talous on kunnossa. En tarkoita ökyrikkautta. Mutta lapsen ei tarvitse syntyä köyhyyteen ja kurjuuteen. Rakkaus ja rajat on tärkeintä, totta, mutta myös se on tärkeää, että vanhempien talous on edes jonkinlaisessa kunnossa

[/quote]

Totta. Lapsi kärsii perheen köyhyydestä, se on ihan fakta. Siksi köyhyyttä pitää kaikin keinoin poistaa. Kuten joku tuossa linkittikin, niin köyhyys on melko suuri syy huostaanottoihin Suomessa.

Vierailija
92/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheiden köyhyys lisää väkivaltaa, alkoholismia ja syrjäytyneisyyttä perheissä.Siksi tosiaan huostaanottoluvut ovat kasvaneet. Valtion pitäisi silti taata kaikilöe perheille hyvät olot. Osa köyhistä silti ei halua/jaksa tehdä töitä tai mennä opiskelemaan. Osa haluaa tehdä itsekin köyhyyden poistamiseksi jotakin ja heille nostan hattua!

Vierailija
93/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 12:38"]Näin kärjistetysti kysyttynä;) Luin juuri perheestä, joka asuaa Ullanlinnassa, on vaikutusvaltaiset urat, kauneutta ja tyyliä, nätit lapset ja "kaikki" kunnossa. Näitä perheitä riittää nykyään, nuoria hyvintoimeentulevia perheitä. Olen kade, saisipa elää tuollaista elämää.

Mutta joo, kaikilla on ongelmia mutta mieluummin poden flunssaa hienossa asunnossa tilaillen noutoruokaa lähikivijalkaravintoloista ja käyn näyttämässä kuntoni yksityisellä lääkäriasemalla eikä tarvitse miettiä onko varaa apteekin tuotteisiin. Mieluummin katselen kotona siistiä tyylikästä miestä joka osaa ja ymmärtää keskustelut kuin tukko hasottaen kalsareissa piereskelevää junttireiskaa.

Summa summarum, kiiltokuvaelämä olisi todella jees.

[/quote]

Mikä kiiltokuvaelämä? Miksi pitää olla muille niin katkera ja kateellinen? Meillä on kaikki kunnossa eikä mistään puutetta. On oma kaksio, vaimo ja muksu. Rahaa on tilillä, kaikki vakuutukset ovat voimassa, olemme terveitä ja koulut käyty. Vapaus tulla ja mennä miten huvittaa ja matkustella ympäri maailmaa. Duuni hyväpalkkainen ja tarjoaa etuna olla paljon pois kotoa, tutustumista uusiin ihmisiin ja maihin. Mitä vielä tarvitsisin? En mitään.

Vierailija
94/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:31"]

Köyhyys suurin syy huostaanottoihin. Se on vain kylmä fakta. Kylmä fakta myös, että köyhyys ja huono-osaisuus ja kouluttautumattomuus periytyy. Se on siis tilastollinen fakta ei av-mamman mutua.

[/quote]

Tuota tuota. Eiköhän huostaanottoprosessiin joutumisen syyt ole pikkuisen monimutkaisempia kuin rahan puute. Linkkiä tähän kylmään faktatietoon missä. Yksiselitteisiä syy-yhteyksiä on nimittäin äärimmäisen vaikeaa todeta ihmistieteissä, ja väittäisin, että rahan puute on ainoastaan yksi näkyvä tekijä siinä kokonaisvaltaisessa elämänhallinnan puutteessa, jota huostaanotettujen lasten vanhemmilla ilmenee. 

Vai kuvitteletko, että huostaanotot voitaisiin perua kunhan vaan lyötäisiin setelitukkoa vanhempien käteen..

Vierailija
95/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha mahdollistaa sen, että on aikaa olla aidosti läsnä lasten kanssa, antaa heille matkustamisen iloa, harrastuksia ja myös vaatteita ja laitteita, joilla voivat kehittää itseään ja kukaan ei kiusaa heitä.

Köyhien lapset joutuvat järjestään syrjäytyneiksi, koska heillä ei ole varaa tietotekniikkaan, vanhemmat tupakoivat ja juovat, saavat huonoa esimerkkiä kotonaan.

Rikkaammilla on varaa siivoojaan, joten on aikaa viettää lasten kanssa laadukasta aikaa, eikä tarvitse istuttaa lapsia telkkarin ääreen, kun tekee kotitöitä. Myös matkailu avartaa heitä ja opitaan maailmankansalaisiksi ja ei olla ennakkoluuloisia persuja.

Tilastollisesti tutkittuna rikkaisen lasten elämä on paljon onnellisempaa ja he ovat avarakatseisempia ja suvaitsevaisempia.

Vierailija
96/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys näkyy myös siinä, että yksinhuoltajien perheiden pojat loistaa rikostilastoissa. 

Rikkaan perheen lapsia harvoin huostaanotetaan ja lapset eivät harrasta automurtoja huumeiden ja kaljan takia. Mutta yksinhuoltajan varsinkin pojat loistaa nuuskan käytössä, huumeiden käytössä ja pikkurikoksiksissa.

Vierailija
97/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:31"]

Köyhyys suurin syy huostaanottoihin. Se on vain kylmä fakta. Kylmä fakta myös, että köyhyys ja huono-osaisuus ja kouluttautumattomuus periytyy. Se on siis tilastollinen fakta ei av-mamman mutua.

[/quote]

Tuota tuota. Eiköhän huostaanottoprosessiin joutumisen syyt ole pikkuisen monimutkaisempia kuin rahan puute. Linkkiä tähän kylmään faktatietoon missä. Yksiselitteisiä syy-yhteyksiä on nimittäin äärimmäisen vaikeaa todeta ihmistieteissä, ja väittäisin, että rahan puute on ainoastaan yksi näkyvä tekijä siinä kokonaisvaltaisessa elämänhallinnan puutteessa, jota huostaanotettujen lasten vanhemmilla ilmenee. 

Vai kuvitteletko, että huostaanotot voitaisiin perua kunhan vaan lyötäisiin setelitukkoa vanhempien käteen..

[/quote]

Googleta lapsiperheiden köyhyys lisääntyneet huostaanotot. Myös tästä ketjusta löytyy kaksi linkkiä uutisiin.

Vierailija
98/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä ap sua estää tavoittelemasta tuollaista elämää? Lähde rohkeasti peliin mukaan..."

"Miten sellaiseen vaan lähdetäön? Raha ja tyylikkyys vetää toisiaan puoleensa ja jos kumpaakaan ei ole niin millä esim. Se tyylikäs ja varakas hyvässä asemassa oleva mies pokataan? Ei millään, sillä sellaiset hakeutuu kaltaistensa naisten seuraan"

No alkuun vaikka silla etta jattaa ne tatuoinnit ja naamalavistykset laittamatta. Pesee tukkansa niin etta se on aina puhdas. Lukee muutakin kuin Seiskaa vaikka kirjastossa. Sielta voi lainata muutakin kuin Harlekiineja.

Jattaa ne vitut valiin puheessaan eika vaanna joka sanaa niin etta puhe on kasittamatonta mongerrusta.

Vierailija
99/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
100/165 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän