Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötin juuri vauvalleni paula -vanukasta...

Vierailija
20.03.2014 |

kysy mitä haluat?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, ihan kaikkein viisainta on vain myhäillä hiljaa täällä taustalla. Olemme palstan nuorimpiin äiteihin nähden jo mummoikäisiä, näiden omien äitien ikäisiä. Kyllä heilläkin jyrkkyys ja särmät hioutuvat kokemuksen ja iän myötä :*)

Suositukset ovat suosituksia, maalaisjärki maalaisjärkeä. Kun tahtoo noudattaa jotakin uutta suositusta, kannattaa nojata kyllä tutkimustuloksiin enkä nimettömiin huutelijoihin vauvapalstoilla tai hiekkaatikkoguruihin. Antaahan näiden opetella askeleitaan.

Tsempit sinne ja Marie-keksiä hampaattomille vauvoille :D

Vierailija
42/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35-vuotias, opettaja ja 4 lapsen äiti. Pikkuisemme (6kk) sai maistaa suklaavanukasta jokunen viikko sitten.

Ei vauva mene rikki ruuasta. Älkää olko neuroottisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 17:15"]

36, ihan kaikkein viisainta on vain myhäillä hiljaa täällä taustalla. Olemme palstan nuorimpiin äiteihin nähden jo mummoikäisiä, näiden omien äitien ikäisiä. Kyllä heilläkin jyrkkyys ja särmät hioutuvat kokemuksen ja iän myötä :*)

Suositukset ovat suosituksia, maalaisjärki maalaisjärkeä. Kun tahtoo noudattaa jotakin uutta suositusta, kannattaa nojata kyllä tutkimustuloksiin enkä nimettömiin huutelijoihin vauvapalstoilla tai hiekkaatikkoguruihin. Antaahan näiden opetella askeleitaan.

Tsempit sinne ja Marie-keksiä hampaattomille vauvoille :D

[/quote]

Kiitos sinulle, sait hymyn huulilleni ihanasta kirjoituksestasi :) tsempit takaisin, lapsenlapsia odotellessa...

terv 36

Vierailija
44/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaako joku täällä kaljaa ja paula vanukasta toisiinsa? :D te mammat ootte hulvattomia. Ootteko tekemässä lastensuojeluilmoitusta oikeen? Oma mutsini syötti mulle jäätelöä kun olin vauva eikä oo kasvanu ylimääräistä kättä

Vierailija
45/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, puhuttiin kuitenkin maistelusta, tuskin vauvan elämä nut on pilalla. Herranen aika, järki käteen! T. Akateeminen mama

Vierailija
46/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 17:23"]Vertaako joku täällä kaljaa ja paula vanukasta toisiinsa? :D te mammat ootte hulvattomia. Ootteko tekemässä lastensuojeluilmoitusta oikeen? Oma mutsini syötti mulle jäätelöä kun olin vauva eikä oo kasvanu ylimääräistä kättä

[/quote]

kiitos nauruista!♥

Vierailija
47/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 17:10"]Trolli

[/quote]

ei ole trolli... kuka jaksaa trollata? En minä ainakaan.

Vierailija
48/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 17:13"]Porvoosta päivää

[/quote]

Asumme kyllä poihjois-karjalassa eikä porvoossa!:)

Vierailija
49/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän voia suhteuttaa näitä... (ja joku itkee kohta että " ei oo sama asia".)

Mietitäänpä niitä äitejä jotka dokaa ruokarahat tai lapsia jotka " tappais" vanukkaasta tai mistä ruuasta tahansa.

Hoh hoijaa sanon minä. Anna sille vanukasta tai ole antamatta. . .

Eiköhän niitä pahempiakin tekoja ole. Ja nyt ap sai sen mitä halusi-huomiota. Miksi kukaan muuten kirjoittaisi näin typerästä asiasta? Mä keitän juuri nakkisoppaa. Arvatkaa onko nitraatittomia nakkeja...

Vierailija
50/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 17:08"]

Voi huoh, ne ovat niitä suosituksia, joihin ei tarvitse orjallisesti tuijottaa. Omat 5 lastani syntyneet vuosien 1989 ja 2006 väliä ja "hieman" suositukset muuttuivat tuona aikana lähes jokaisen lapsen kohdalla, eikä pelkästään ruoan kohdalla. Vanhin aloitti kiinteät 2kk ikäisenä, maitotuotteita ovat jokainen syöneet n. 8kk ikäisestä, kontattu on lattialla koirien kanssa, maisteltu kaikkea mitä vain kontatessa pihalta löytyy jne... Allergioita, niitä ei ole yhdelläkään lapsellani. Miettiä sopii mistäköhän johtuu? Holhous ja suositushysteria, tai toisten äitien mielipiteet, ei kiitos.

[/quote]

Mä sain viisi lasta 1988 - 2002. Kaikkia täysimetin 6 kk, mutta esikoisenkin kohdalla suositus oli vähintään 3 kk, jolloin aikaisintaan sai kiinteät aloittaa. Maitotuotteita suositeltiin aloitettavan aikaisintaan 9 - 10 kk:n iässä ja nekin hapanmaitotuotteilla. Ehkä meillä oli enemmän aikaansa seuraava neuvola kuin teillä, tai sitten sinä olet vähät välittänyt suosituksista.

Vierailija
51/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 17:08"]

Voi huoh, ne ovat niitä suosituksia, joihin ei tarvitse orjallisesti tuijottaa. Omat 5 lastani syntyneet vuosien 1989 ja 2006 väliä ja "hieman" suositukset muuttuivat tuona aikana lähes jokaisen lapsen kohdalla, eikä pelkästään ruoan kohdalla. Vanhin aloitti kiinteät 2kk ikäisenä, maitotuotteita ovat jokainen syöneet n. 8kk ikäisestä, kontattu on lattialla koirien kanssa, maisteltu kaikkea mitä vain kontatessa pihalta löytyy jne... Allergioita, niitä ei ole yhdelläkään lapsellani. Miettiä sopii mistäköhän johtuu? Holhous ja suositushysteria, tai toisten äitien mielipiteet, ei kiitos.

[/quote]

Mä sain viisi lasta 1988 - 2002. Kaikkia täysimetin 6 kk, mutta esikoisenkin kohdalla suositus oli vähintään 3 kk, jolloin aikaisintaan sai kiinteät aloittaa. Maitotuotteita suositeltiin aloitettavan aikaisintaan 9 - 10 kk:n iässä ja nekin hapanmaitotuotteilla. Ehkä meillä oli enemmän aikaansa seuraava neuvola kuin teillä, tai sitten sinä olet vähät välittänyt suosituksista.

[/quote]

nimenomaan, olen mennyt jokaisen lapseni kohdalla yksilöllisesti, susitukset ovat suosituksia, muttei niitä tarvitse orjallisesti tuijottaa. Onhan noita kasvatusoppaitakin laadittu satoja ja jokaisessa omat ohjeet. Päähän siinä sekoaisi jos kaikki tekisi, kuten opuksissa kehitetaan tekemään. Niin ja vanhin aloitti 2kk ikäisenä pikkuhiljaa kiinteän ruoan äidinmaidon rinnalla neuvolan tädin ohjeistuksesta, tuolloinhan yleinen suositus oli se 3kk :) Oikeastaan mitä väliä sillä enään on, terveitä nuoria aikuisia, teinejä/lapsia ovat jokainen, vaikka hieman vapaammin ovat saaneet ruokansa nauttia, kuin suositukset ovat ohjeistaneet...

Vierailija
52/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BTW, meilläkin oli muuten nimenomaan neuvolan suositus 1993 antaa pojalle perunaa 2-kuisena. Lapsi huusi nälkäänsä. Sai äidinmaidolla ohennettua perunaa ja itku lakkasi. Mitenkään en nyt tuosta 20-vuotiaasta keksi mikä olisi hänen kohdallaan mennyt pieleen sen takia. Tunnetteko muuten oikeasti ihmisiä, joilla on sairauksia tai kehitsongelmia varhaisen kiinteän ruuan tai maistelemisen vuoksi?

Vierailija
53/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistaminen ja syöminen on kaksi eri asiaa...

mun mielestä ihmiset alkaa olemaan kaikki tietäväisiä kun saa muksun...(muttei kaikki)  ja jotkut on vaan ilkeitä ihmisiä luonnostaan (näky kirjoittelevan...)

hakee jtn juttuseuraa muilta äireiltä tai jtn ni saa kuraa päällee...

peukku pystyyn 18 vuotiaalle äirelle :))

Vierailija
54/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:00"]Maistaminen ja syöminen on kaksi eri asiaa...

mun mielestä ihmiset alkaa olemaan kaikki tietäväisiä kun saa muksun...(muttei kaikki)  ja jotkut on vaan ilkeitä ihmisiä luonnostaan (näky kirjoittelevan...)

hakee jtn juttuseuraa muilta äireiltä tai jtn ni saa kuraa päällee...

peukku pystyyn 18 vuotiaalle äirelle :))

[/quote]

kiitos:)

Olen itsekkin huomannut että täällä jotkut ihmiset on ÄÄRETTÖMÄN ILKEITÄ JA PAHAN HALUISIA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi