Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötin juuri vauvalleni paula -vanukasta...

Vierailija
20.03.2014 |

kysy mitä haluat?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:27"]Kertoisitko oman ikäsi, koulutustasosi ja miehestä samat tiedot. veikkaan että et ole yli 30 v ja akateeminen :)

[/quote]

18v. peruskoulun todistus on tällä hetkellä...

mies: 24 ammattikoulu puolelta hänellä on pari ammattia..

[/quote]

Lyön vetoa ettei tämä ole apn vastaus.

[/quote]

mistä haluat lyödä vetoa että ei olisi mun kirjoittama?:D

Vierailija
22/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut 2-kuiselle perunaa ja porkkanaa, 4-kuiselle avokadoa, 5-kuiselle piparkakkua ja kiinankaalin rankoja, Marie-keksejä, näkkileipää, maistiaiseksi kermavaahtoa ja täytekakkua ja niin edelleen. Itsekin olen jo 2-kuisen juonut appelsiinimehua. Tässä ei ole ollut muitään kummallista, koska suositukset olivat erilaisia noihin aikoihin ja 90-luvin alussa kukaan ei lietsonut hysteriaa vauvojen hoitamiseen, kun ei ollut nettimammoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:36"]Ja samasta purkista ja samalla lusikalla tietty? Mikään ei ole niin söpöä kuin amtaa iskän kariesbakteeri jo vauvana. Onnea teille!

[/quote]

lapselle annoin kun isänsä oli purkin avannut (ei vielä ollut itse syönyt) ja omalla LUSIKALLA! Meillä jokainen syö omilla välineillä.

Vierailija
24/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää akateemisesti koulutetut av-mammat on olevinaan kaikessa aina parempia.

Vierailija
25/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä iällä harvoin on tällaisissa tapauksissa väliä; idiootit on idiootteja, oli ne sitten 18, 30 tai 40v.

Mulla ois kysyttävää ap:lle, että tiedätkö miksi ihmiset pitää sun tekoa tyhmänä? Siis ajatteletko siinä olevan vain kyse siitä, ettei niin ole tapana tehdä, vai tajuatko miksi ihmiset pitää _tyhmänä_ antaa noin pienelle vauvalle lehmänmaitoa ja sokeria sisältävää tuotetta? Vaikka ei kukaan varmaan nyt sinua mitenkään kamalana ja ilkeänä suinkaan pidä, sitä en missään nimessä tarkoita, mutta hölmönä varmastikin. 

Vierailija
26/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ikinä kuullut, että suklaata ei saisi antaa alle vuoden ikäiselle? Voi tulla rajut vatsaoireet.

Jos tiesit tämän, miksi et piitannut siitä?

Vierailija
27/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä 5-kuiselle tapahtuu, jos hän maistaa maitoa tai sokeria (vanukkaan muodossa)? MItä arvelette siitä koituvan, kun ei ole ilmeisesti koitunut ongelmia 60-, 70-, 80-, tai 90-luvun vauvoillekaan?

Vierailija
28/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:39"]

Olen antanut 2-kuiselle perunaa ja porkkanaa, 4-kuiselle avokadoa, 5-kuiselle piparkakkua ja kiinankaalin rankoja, Marie-keksejä, näkkileipää, maistiaiseksi kermavaahtoa ja täytekakkua ja niin edelleen. Itsekin olen jo 2-kuisen juonut appelsiinimehua. Tässä ei ole ollut muitään kummallista, koska suositukset olivat erilaisia noihin aikoihin ja 90-luvin alussa kukaan ei lietsonut hysteriaa vauvojen hoitamiseen, kun ei ollut nettimammoja.

[/quote]

Onks ikinä tullut mieleen, että niitä suosituksia on muutettu ihan syystä? Maailma muuttuu ihmisistä -ja pienten vauvojen kehityksestä ja esim ruoansulatuksesta- tiedetään paljon enemmän. Ja ne suositukset tuskin on nettimammojen kehittämiä. Ihan neuvolasta antavat ne.

Mun mielestä tuossa logiikka on sama kuin esim 70-80-luvulla tupakoitiin paljon sisällä, ja minulla ei kuitenkaan ole keuhkosyöpää -> miksi en voisi nyt myös tupakoida sisällä lasten ollessa kotona?

Vierailija
29/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viitaten tuohon 22. vastaukseen. 70-luvulla vauvoille todellakin juotettiin tuoremehuja jo ihan pienenä. Kyseisen aikakauden lapsilla, eli nykyisin keski-ikää lähestyvillä todella paljon suolistosairauksia ja ongelmia mahalaukun kanssa.

Se, että jotain on tehty ennenkin,ei takaa terveyttä tuleivaisuudessa.

Vierailija
30/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:45"]

Mitä 5-kuiselle tapahtuu, jos hän maistaa maitoa tai sokeria (vanukkaan muodossa)? MItä arvelette siitä koituvan, kun ei ole ilmeisesti koitunut ongelmia 60-, 70-, 80-, tai 90-luvun vauvoillekaan?

[/quote]

Miten niin ei ole koitunut mitään  ongelmia? Mulla on esimerkiksi laktoosi-intoleranssi, maitoallergia ja monia muitakin allergioita. Vaikka kukaan ei voi varmasti sanoa, että juuri minun allergioissa on kyse siitä, että lehmänmaitoa ja muutakin mitä nyt ei suositella, olen saanut jo vauvana, niin silti tilastollisesti katsottuna asia on mitä todennäköisimmin näin. Ei niitä suosituksia kuitenkaan ihan mutuilun vuoksi ja huvikseen ole muutettu.

Vierailija
31/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:43"]Oletko ikinä kuullut, että suklaata ei saisi antaa alle vuoden ikäiselle? Voi tulla rajut vatsaoireet.

[/quote]

Se vanukas mitä annoin oli mansikka täplillä olevaa vanukasta. Hän on syönyt kinuskivanukastakin eikä hänelle tullut mitään vatsaoireita. Ja kakka jopa tuli helpommin..

Vierailija
32/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko muutaman asiallisen linkin näihin suolistosairauksien syy- ja seurausyhteyksien tutkimuksiin? Onko kyse ehkä keliakiasta vai jostakin muusta? Onko tautien esiintyminen vähentynyt sen myötä, kun suosituksia on muutettu?

En ole itse asiassa kuullut edes neuvolassa tällaisesta, vaikka kuopus on syntynyt 2006.

Ja: en ole koskaan väittänyt, että mitään ongelmia ei ole, koska MEILLÄ ei niitä ole. Totesin vain millaisia makuannoksia olen antanut ja että suositukset ovat muuttunueet.

Vierailija
33/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:48"]

[/quote]

Miten niin ei ole koitunut mitään  ongelmia? Mulla on esimerkiksi laktoosi-intoleranssi, maitoallergia ja monia muitakin allergioita. Vaikka kukaan ei voi varmasti sanoa, että juuri minun allergioissa on kyse siitä, että lehmänmaitoa ja muutakin mitä nyt ei suositella, olen saanut jo vauvana, niin silti tilastollisesti katsottuna asia on mitä todennäköisimmin näin. Ei niitä suosituksia kuitenkaan ihan mutuilun vuoksi ja huvikseen ole muutettu.

[/quote]

Onko todistettu siis suuntaan tai toiseen?

Vierailija
34/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]

Onko todistettu siis suuntaan tai toiseen?

[/quote]

Vierailija
35/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:43"]Oletko ikinä kuullut, että suklaata ei saisi antaa alle vuoden ikäiselle? Voi tulla rajut vatsaoireet.

[/quote]

Se vanukas mitä annoin oli mansikka täplillä olevaa vanukasta. Hän on syönyt kinuskivanukastakin eikä hänelle tullut mitään vatsaoireita. Ja kakka jopa tuli helpommin..

[/quote] =ripuli

Vierailija
36/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh, ne ovat niitä suosituksia, joihin ei tarvitse orjallisesti tuijottaa. Omat 5 lastani syntyneet vuosien 1989 ja 2006 väliä ja "hieman" suositukset muuttuivat tuona aikana lähes jokaisen lapsen kohdalla, eikä pelkästään ruoan kohdalla. Vanhin aloitti kiinteät 2kk ikäisenä, maitotuotteita ovat jokainen syöneet n. 8kk ikäisestä, kontattu on lattialla koirien kanssa, maisteltu kaikkea mitä vain kontatessa pihalta löytyy jne... Allergioita, niitä ei ole yhdelläkään lapsellani. Miettiä sopii mistäköhän johtuu? Holhous ja suositushysteria, tai toisten äitien mielipiteet, ei kiitos.

Vierailija
37/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:43"]Oletko ikinä kuullut, että suklaata ei saisi antaa alle vuoden ikäiselle? Voi tulla rajut vatsaoireet.

[/quote]

[/quote] =ripuli

[/quote]

kakka oli kiinteää ja samanlaista kun ennen kinuskivanukasta!

Vierailija
38/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäkin taitaa olla max 19v. hintelö, vaikee kuvitella raavaan miehen syövän paulavanukkaita.

Vierailija
39/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli

Vierailija
40/54 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta päivää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme