Kana ja broileri ei ole sama asia
Kommentit (58)
Yleensähän häränliha ei suinkaan ole härkää vaan se on nimitys lihakarjan lihasta.
Nauta taas tulee lypsykarjasta.
Ja vasikka on useimmiten lypsylehmän sonnimulli.
Samaa siipikarjaa ne molemmat ovat, kana ja broileri. Ihan samoin kuin tiainen ja västäräkki ovat lintuja.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:31"]
Selvä. Olisiko minun myös kuulunut täsmentää että aasi ja muuli eivät ole sama asia, että rusakko ja jänis ovat eri asioita, rypsi ja rapsi eivät ole sama kasvi...
[/quote]
Taas menee metsään. Rusakko on peltojänis joten ei rusakko ole eria asia kun jänis koska se itse on jänis. Peltojänis ja metsäjänis on eri asioita, siehän et tiedä oikeen mitään.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:40"]
Samaa siipikarjaa ne molemmat ovat, kana ja broileri. Ihan samoin kuin tiainen ja västäräkki ovat lintuja.
[/quote]
Näin on...lentokonekin menee ilmassa niin lintu sekin on.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:31"]
Selvä. Olisiko minun myös kuulunut täsmentää että aasi ja muuli eivät ole sama asia, että rusakko ja jänis ovat eri asioita, rypsi ja rapsi eivät ole sama kasvi...
[/quote]
Taas menee metsään. Rusakko on peltojänis joten ei rusakko ole eria asia kun jänis koska se itse on jänis. Peltojänis ja metsäjänis on eri asioita, siehän et tiedä oikeen mitään.
[/quote]
Hahahaaa :-D:-D Bilsan ja ala-asteen luonnontiedon tunneista taitaa olla vähän aikaa. Älä anna nimityksen pelto"jänis" hämätä
Broileri on kanan lapsi joko tyttö tai poika, elinikä 35 vrk. Liha mureaa ja kypsyy nopeasti.
.
Kanan elinkaari on pidempi, yksi munituskausi ja tehotuotanto kanalassa kana saa elää n. 1,5 vuotiaaksi. Liha vaatii pitkän kypsymisajan n, 2 tuntia.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:31"]
[/quote]
[/quote]
Hahahaaa :-D:-D Bilsan ja ala-asteen luonnontiedon tunneista taitaa olla vähän aikaa. Älä anna nimityksen pelto"jänis" hämätä
[/quote]
Kaniinikin on jänis eli kuuluu jäniseläimiin...sellaista eläintä kun pelkkä jänis ei ole olemassakaan. Suomessa on kolmea jäniseläintä, eli metsäjänis, rusakko ja kaniini.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 06:31"]Yksi fiksu löytyi palstalta, jess!
[/quote]
Mistä vetoa että tämä on ap:n itsesä kommentti :-D Muutenham tyohon olisi kommentoitu että jes, joku toinenkin fiksu täällä :-)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:56"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kaniinikin on jänis eli kuuluu jäniseläimiin...sellaista eläintä kun pelkkä jänis ei ole olemassakaan. Suomessa on kolmea jäniseläintä, eli metsäjänis, rusakko ja kaniini.
[/quote]
Jänis on kiinalainen horoskooppi, logiikkasi mukaa varmaan lohikäärmekin on ihan oikea eläin? Jäniseläimet on heimo, johon rusakot ja metsäjänikset kuuluvat.
Vierailija kirjoitti:
Ja onko niin vaikeaa ymmärtää että puhekielessä kanasta ja broilerista käytään molemmista nimitystä kana, koska mitään merkittävää eroa noilla ei ole. Broilerikin on kana, joka on vaan jalostettu tuotantoeläimeksi. Ihan sama kuin koiraroduista puhuisit, että ei ne kaikki ole koiria kun osa on jalostettu jo vaikka minkälaiseksi kilpuriksi tai näyttelymoguliksi.
On sama asia, jos suhtautuu ylimielisesti ja välinpitämättömästi eläinkuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän häränliha ei suinkaan ole härkää vaan se on nimitys lihakarjan lihasta.
Nauta taas tulee lypsykarjasta.
Ja vasikka on useimmiten lypsylehmän sonnimulli.
Näistä väitteistä ei yksikään pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onko niin vaikeaa ymmärtää että puhekielessä kanasta ja broilerista käytään molemmista nimitystä kana, koska mitään merkittävää eroa noilla ei ole. Broilerikin on kana, joka on vaan jalostettu tuotantoeläimeksi. Ihan sama kuin koiraroduista puhuisit, että ei ne kaikki ole koiria kun osa on jalostettu jo vaikka minkälaiseksi kilpuriksi tai näyttelymoguliksi.
On sama asia, jos suhtautuu ylimielisesti ja välinpitämättömästi eläinkuntaan.
Juuri näin.
Ei enemmistöä kiinnosta mikään ajattelua vaativa, riittää kun saa halvalla jotain mössöä mahaan.
Ihmisen äly on täysin yliarvostettu käsite.
Kana ja broileri ovat sama asia, ja lisäksi tarkoittavat samaa kuin possu, sika, nauta, lohi, lammas, riikinkukko, rotta ja... ai niin, ihminen.
ööö
ööö
ööö
ööö
ööö
ööö
ööö
ja kirjolohi ei ole lohi vaan oikeasti sateenkaarirautu
BROILERIT EIVÄT MUNI KOSKA TAPETAAN ENNEN
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:28"]
Moni lehmä muuttuu häräksi teurastamolla.
[/quote]
Tai ravintolan keittössä... Lehmä on tietty eri asia koska eri sukupuoli, mutta miten härän ja sonnin liha eroaa toisistaan? Härkähän on kuohittu sonni, eli muuttaako kiveksien poistaminen lihan makua?
[/quote]
Ei ne mitenkään eroa, mutta av-akka saa sydärin jos joku käsittämätön juntti erehtyy puhumaan sonnista härkänä.