Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni kitaran soitto ärsyttää

Vierailija
17.03.2014 |

Mieheni soittaa ihan joka päivä kitaraansa yli 2 tuntia, yleensä siihen menee n. 3 tuntia, kun välillä pitää käydä syömässä, paskalla jne... 

Meinaa välillä mennä hermo tuohon rämpytykseen. Onko täällä muita, joiden mies soittaa kitaraa? Paljonko he käyttävät siihen aikaa päivittäin?

Kommentit (197)

Vierailija
81/197 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vaimo pilaa avioliiton nalkuttamalla nalkutuksen perään ja sen jälkeen kitinää. Näille vaimoille voisi sanoa, että hommatkaa parempi mies tai elämä, jollette ole tyytyväisiä nykyiseen.

Useinhan naiset kitisevät omaa kurjuuttaan ja saamattomuuttaan. Miehen pitäisi muttaa kaikki paremmaksi. Nyt ämmät: ottakaa vastuu omasta elämästänne ja älkää kitiskö turhia!

Vierailija
82/197 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:22"]

Suomi on täynnä "muusikoita", jotka harjoittelevat monta tuntia päivässä vaikka musikaalisuus puuttuu eikä kehittymistä tapahdu juuri lainkaan. Kuuntele siinä sitten sellaista rämpyttämistä monta tuntia päivässä. Pitäisi ymmärtää ottaa perhe ja naapurit huomioon. Jos harjoittelu on ammattimaista tai kestää kohtuuttoman pitkään niin silloin on hankittava erillinen harjoittelutila jossa ei häiritse muita.

Harrastukset ovat kivoja, mutta kohtuus kaikessa. Kun asutaan yhdessä niin pitää tehdä kompromisseja, myös omalla kohdalla. Aloittajalle sanoisin, että nostakaa kissa pöydälle ja puhukaa asiasta. Jos miehesi ei tienaa elantoaan musiikilla niin voi aivan hyvin vähentää rämpyttelyn määrää. Tai jos tienaa niin sitten hankkii itselleen treenikämpän.

T: perheellinen mies

[/quote]

Jep. Ei kannata liikaa tehdä mitään, mistä saa pelkkää iloa, ei rahaa! 

Onneksi minä tai mieheni emme ole kumpikaan kasvaneet tuollaisiksi aikuisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/197 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala soittamaan kitaraa.

Vierailija
84/197 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 14:19"]

Ala soittamaan kitaraa.

[/quote]

Väärin, ei kitaristi juurikaan kaipaa toista kitaristia, mutta ala basistiks, rumpaliks, noille löytyy jotain parempaakin käyttöä kuin oikean käden korvike...

Vierailija
85/197 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:37"]

12 jatkaa:

Välillä kyllä tuntuu, että se yrittää jotain muiden biisejä tapailla tahallaan mahdollisimman häiritsevään aikaan, kun tietää että minä kohta hermostun ja näytän sille pianolla miten juttu menee...

[/quote]

tota, ei muuta, mut voitko näyttää niinku pianolla et miten ne niinku menee, ne "smoke on the water" ja sitte se "paranoid" ? siis ihan vaan ne alut niistä piiseistä.. kato ku oon niitä nyt niinku tapaillut.

Vierailija
86/197 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 22:06"]

Ymmärrän kyllä oikein hyvin ap:n ärsytyksen. Itse oon seurustellut nuorempana "kitaristin" kanssa. Hän harjoitteli silloin, kun hänelle sattui sopimaan, ja aina tietysti kunnon sessiot kerralla riippumatta siitä, olinko paikalla vai en. Se oli sellaista riplailua, nimenomaan hajamielistä sähkökitaran näppäilyä itseriittoinen "mä valloitan vielä maailman" -ilme naamalla. No, ei valloittanut. Voin kuvitella, että jos olisi lapset ja kaikki tuon saman ukon kanssa, niin varmaan olisi voinut jossakin vaiheessa äijä lentää pellolle, kun lapsi odottaa vieressä iltapalaa / vaipanvaihtoa / hammaspesua / nukkumaan laittamista, ja äijä haluaa soittaa sadannen kerran Smoke on the waterin. Aikuisen elämässä vain on erilaisia realiteetteja. Tuskinpa kovin moni mieskään ilahtuisi, jos nainen soittaisi kitaraa tuntikausia, eikä lotkauttaisi korvaansakaan kotitöille tai muille perheenjäsenille.

[/quote]

Sama homma. Asuin yhdessä nuorena soittajapojan kanssa ja kyllä vitutti, kun koko ajan kitaraa räplättiin ja näplättiin ja ei se soittoa ollut. Mitään ei saanut aikaiseksi, kun kitara oli koko ajan siinä ja rämpyti, rämpyti.

No heivasin ulos, kun en jaksanut kuunnella, kun yhteinen vapaapäivä meni hänen sohvalla istumiseen ja rämpyttämiseen ja sitten soittotreeneihin monta tuntia kavereiden kans, että päästiin jonnekin onnettomalle keikalle tuntemattomana bändinä, joka hädin tuskin osasi soittaa pari biisiä niin, että niistä sai selvää, mitä ne oli.

Vierailija
87/197 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 22:06"]

Ymmärrän kyllä oikein hyvin ap:n ärsytyksen. Itse oon seurustellut nuorempana "kitaristin" kanssa. Hän harjoitteli silloin, kun hänelle sattui sopimaan, ja aina tietysti kunnon sessiot kerralla riippumatta siitä, olinko paikalla vai en. Se oli sellaista riplailua, nimenomaan hajamielistä sähkökitaran näppäilyä itseriittoinen "mä valloitan vielä maailman" -ilme naamalla. No, ei valloittanut. Voin kuvitella, että jos olisi lapset ja kaikki tuon saman ukon kanssa, niin varmaan olisi voinut jossakin vaiheessa äijä lentää pellolle, kun lapsi odottaa vieressä iltapalaa / vaipanvaihtoa / hammaspesua / nukkumaan laittamista, ja äijä haluaa soittaa sadannen kerran Smoke on the waterin. Aikuisen elämässä vain on erilaisia realiteetteja. Tuskinpa kovin moni mieskään ilahtuisi, jos nainen soittaisi kitaraa tuntikausia, eikä lotkauttaisi korvaansakaan kotitöille tai muille perheenjäsenille.

[/quote]

Sama homma. Asuin yhdessä nuorena soittajapojan kanssa ja kyllä vitutti, kun koko ajan kitaraa räplättiin ja näplättiin ja ei se soittoa ollut. Mitään ei saanut aikaiseksi, kun kitara oli koko ajan siinä ja rämpyti, rämpyti.

No heivasin ulos, kun en jaksanut kuunnella, kun yhteinen vapaapäivä meni hänen sohvalla istumiseen ja rämpyttämiseen ja sitten soittotreeneihin monta tuntia kavereiden kans, että päästiin jonnekin onnettomalle keikalle tuntemattomana bändinä, joka hädin tuskin osasi soittaa pari biisiä niin, että niistä sai selvää, mitä ne oli.

[/quote]

Höh, no tiätsä, eihän ny kukaan ole seppä syntyessään. Sun olis vaan pitäny näyttää pianolla mite ne biisit menee. Tartteehan se rokkariki sentään nyt jotain koulutusta.

Vierailija
88/197 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä rämpytellä, jos toinen tekee kaikki kotihommat, vahtii ja syöttää ja pukee lapset jne. sillä aikaa kun Muusikko treenaa...

Kotihommat ja lasten hoito tasajakoon ja harrastusaikaa yhtä paljon molemmille/päivä tai /viikko. Ja huom: kotityöt ja lasten hoito ei ole yhdenkään naisen oma harrastus. Jos soiton aiheuttama meteli häiritsee muita, on syytä hommata kuulokkeet tai autotalli/varasto/muu treenipaikka. 

Vierailija
89/197 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varovainen. Jos sun miehes osaa oikeesti soittaa sitä kitaraa niin joku seksipommi vie sen sulta. Maailmassa ei ole montaa seksikkäämpää asiaa kuin kitaraa soittava mies. Uuh!

Vierailija
90/197 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omituista porukkaa tämä joka haluaa yksilönvapautta rajoittaa.Kirjoittajat itsekin on käyneet kaikenmaailman turhissa mammavalmennuksissa ym. vauvauinneissa.Onhan ne ennenkin kakaransa kasvattaneet ihan oppimattomina kun ekaa maailmaan pukkasivat.Marisijat ovat ilmeisesti liitossa väärän ihmisen kanssa, ottakaa ero ja vapauttakaa se toinen ihminen, olkaa joko yksinhuoltajia tai valitkaa se uusi joka ostaa sen farmarivolvon ja viettää kaiken aikansa vain sinun ja vauvelin hyväksi piknikillä tai muumimamma-kaupassa, vastaa lähinnä vankilaa jossa vartija on se perheen äiti.Jo jokaisen ihmisen mielenterveys voi paremmin jos saa myös omaa yksityisyyttä ja toimintaa jonka kokee tyydyttäväksi ja irtautuu sen kautta sen "arjen" pyörityksestä.

Vierailija
91/197 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisitte yhdessä

Vierailija
92/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmasti tiedossasi että miehesi soittaa kitaraa ennen yhteen muuttamistanne? Miksi asia ei tuolloin häirinnyt? Miksi kyselet muilta täällä, että kuinka paljon heidän miehensä soittavat? Oletko asettamassa miehellesi soittoaikoja? Jotenkin en vaan jaksa yllättyä tästä että joka asiassa, jopa harrastuksissa, joita turvallisesti siippasi kotona harjoittaa ollaan taas rajoittamassa. Tyypillistä naisen kontrollin ja vallan halua. On hänelle varmaan se ainoa henkireikä ahdistavasta sääntöjen ja rajoitusten täyttämästä arjestanne, mutta sekin pitäisi viedä pois? Miten itse suhtautuisit jos miehesi rutisisi sinun mahdollisista harrastuksista ja niihin kuluvasta ajasta? Veikkaan ettet kovin positiivisesti. Jaksaa kyllä ihmetyttää tämä pirttihirmujen määrä nykyään.

Vierailija
93/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 06:34"]

Vastaukseksi sinulle hommatkaa reenikämppä ei maksa paljoa vuokrata sellainen. Kotona on oltava rauha myös lapsilla joskus. Ainainen hälinä häiritsee

[/quote]

Ai ei maksa paljoa. Mun kolmella bändillä treenikämpästä saa maksaa 140-400 euroa kuussa ja kaikki noista hinnoista ovat sellaisia joissa on muita bändejä jakamassa kokonaiskustannuksia, jolloin pääsee soittamaan 2-4 kertaa viikossa, millä ei vielä todellakaan pärjää, jos aikoo jotain osatakin. Ja tämä tietysti olettaen että ap edes asuu sellaisessa kaupungissa, jossa treenikämppiä on etäisestikään kohtuullisesti saatavilla.

Vierailija
94/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies soittaa sähkökitaraa ja bassoa päivittäin jos vain ehtii. Ei häiritse lainkaan, arvostan sitä että osaa soittaa. Yleensä soittaa ilman vahvistinta jos olen kotona. Ollessani kotona hän kysyy voiko soittaa vahvistimen läpi. Tottakai voi.

Vierailija
95/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 06:34"]

Vastaukseksi sinulle hommatkaa reenikämppä ei maksa paljoa vuokrata sellainen. Kotona on oltava rauha myös lapsilla joskus. Ainainen hälinä häiritsee

[/quote]

Ai ei maksa paljoa. Mun kolmella bändillä treenikämpästä saa maksaa 140-400 euroa kuussa ja kaikki noista hinnoista ovat sellaisia joissa on muita bändejä jakamassa kokonaiskustannuksia, jolloin pääsee soittamaan 2-4 kertaa viikossa, millä ei vielä todellakaan pärjää, jos aikoo jotain osatakin. Ja tämä tietysti olettaen että ap edes asuu sellaisessa kaupungissa, jossa treenikämppiä on etäisestikään kohtuullisesti saatavilla.

[/quote]

Helsingissä reeniksen vuokra on monesti tuollaista 500€/kk -> luokkaa.

Vierailija
96/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ääni on se mikä häiritsee, eikä vahvistinta voi laittaa pienelle soundien huonontumisen takia, kannattaa katsoa tietokoneelle saatavia vahvistinemulaattoriohjelmia. Itse luovuin vahvistimesta kokonaan, koska tietokoneella saa paremmat ja monipuolisemmat soundit, vaikka volyymi olisi melko hiljaisella. Luulisin, että naapuritkin on olleet tyytyväisempiä.

Vierailija
97/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies soittaa, akustista kitaraa. Ei nyt monta tuntia päivässä mut päivittäin kuitenkin. Tykkään kuunnella ja tulee kiva tunnelma myös. Yhden ainoan kerran olen hermostunut, kun piti pakata lomamatkaa varten ja lähteä heti kun saadaan valmiiksi, ja mies makasi sängyllä soittelemassa.

Muita kertoja en muista :)

Vierailija
98/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika, ap. Mitäs menit sille lapsia vääntämään, nyt on myöhäistä katua.

Eikun ehdota, että se menee kadulle soittamaan, nyt on kesä tulossa. Voitte tienata jotain ja on poissa korvista!

mun tytär soittaa vain viulua....

Vierailija
99/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:21"]

Mieheni soittaa ihan joka päivä kitaraansa yli 2 tuntia, yleensä siihen menee n. 3 tuntia, kun välillä pitää käydä syömässä, paskalla jne... 

Meinaa välillä mennä hermo tuohon rämpytykseen. Onko täällä muita, joiden mies soittaa kitaraa? Paljonko he käyttävät siihen aikaa päivittäin?

[/quote]

Mikä siinä on ärsyttävintä, ylipäätään se että miehesi soittaa kitaraa, vai se paljonko siihen menee aikaa?

Vierailija
100/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi kuulostaa karulta, mutta itse olet muusikon rinnallesi ottanut. Itsekin tein tietoisesti valinnan, että kumppanikseni valitsin muusikon. Nyt saan kuunnella sitä kitaransoittoa, biisien sävellystä, laulamista, pianonsoittoa... Nuo ovat vain plussaa. Pahinta ehkä ovat ne yksinäiset illat kun mies on kiertueella. Musiikkia ei saa miehestä (tai naisesta) kitkettyä, eikä pidä edes yrittää. Musiikki on useimmille muutakin kuin harrastus. Se on elämäntapa, tapa jolla purkaa itseään.