Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kitaran soitto ärsyttää

Vierailija
17.03.2014 |

Mieheni soittaa ihan joka päivä kitaraansa yli 2 tuntia, yleensä siihen menee n. 3 tuntia, kun välillä pitää käydä syömässä, paskalla jne... 

Meinaa välillä mennä hermo tuohon rämpytykseen. Onko täällä muita, joiden mies soittaa kitaraa? Paljonko he käyttävät siihen aikaa päivittäin?

Kommentit (197)

Vierailija
121/197 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaa kehittyä, niin kyllä sitä useampi tunti päivässä on soitettava, ja uutta opittavaa löytyy aina. Vasemmalla kädellä harrastelijat erikseen.

Vierailija
122/197 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, veli halusi soittaa trumpettia, ja iskä osti sellaisen. Kuukauden päästä suostuteltiin vaihtamaan kitaraan.

Taannoisen opiskelijakämpän yläkerrassa joku harjoitteli vuoden tuuballa Syksyn lehtiä. Seinänaapuri taas pianolla jotain vaativampaa knsettiohjelmistoa. Alkuun pianisti kuulosti tuubaan verrattuna hienolta, mutta 12h/vrk teki kyllä sen, että ikinä en ostanut lippua konserttiin, enkä siedä kappaleita edelleenkään.

Alakerran kitaristi oli edellisiin verrattuna hermolepoa. Ja muutama kerros alapuolella asuva huilisti kuulosti ihan mustarastaan sulosoinnuilta. Pohjakerroken rumpalitaas oli kuin etäinen ukkosmyrsky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/197 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen äijän saa parannettu noista turhanpäiväisistä soittohommista. Useimmiten se vaan vie aikaa ja vaatii naiselta pitkää pinnaa, koska mies on saattanut aloittaa soittamisen jo ala-asteikäisenä ja on voinut jopa saada lapsuudenkodissaan tukea moiseen joutavuuten. Kaikki ihmiset eivät vaan ymmärrä, että elämässä tulee tehdä hyödyllisiä ja järkeviä asioita sen sijaan, että vaan soittelisi jotain soitinta.

Suurin osa noista soittelijoista on saamattomia haaveilijoita, joilla ei ole mitään ymmärrystä siitä, miten arkielämää tulisi pyörittää. Joukossa on kuitenkin poikkeustapauksiakin, joista saa muokkaamalla ihan kelpomiehen. Pitkäjänteisyyttä se kuitenkin tulee vaatimaan. Ensimmäinen askel on ilman muuta saada soittimet ym. härpäkkeet pois kotoa näkyviltä....

Niin ja toiset lukee esim kirjaa tuon ajan yhtä turhaa, tai tv:n katselu tai pelailu tai tai...Jotkut ajelee prätkillä tai rassaa jotain ruosteisia autoja...Istuu kalastamassa tunti tolkulla tai saunoo ja grillailee turhia juttuja.

Vierailija
124/197 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 14:19"]

Ala soittamaan kitaraa.

Väärin, ei kitaristi juurikaan kaipaa toista kitaristia, mutta ala basistiks, rumpaliks, noille löytyy jotain parempaakin käyttöä kuin oikean käden korvike...

Väärin, mikäli ap:n mies on soolokitaristi, silloin olisi komppaajasta hurjasti iloa.

Vierailija
125/197 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat?

Itse käytän korvatulppia tai kuulosuojaimia, jos joku harrastaa asioita, joita en halua kuunnella.

Arvostan musiikin harrastusta tosi paljon, enkä kieltäisi keneltäkään.

Vierailija
126/197 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien soittimien soittelemaan opettelusta lähtevä ääni on ärsyttävää, mutta tätä ei soittajalupaus yleensä itse ymmärrä.

Onneksi ei ole enää "taiteellisen herkkää" puolisoa.

Vierailija
127/197 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sanotaan treenaamiseksi. Esim. huippupianistit saattavat hieroa yhtä pientä kohtaa kappaleessa kuusi tuntia päivässä viikon ajan. Jos haluaa oppia jonkin kappaleen, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin käydä se yksityiskohtaisesti läpi. Ei välttämättä kivaa kuunneltavaa yleisölle, mutta taatusti ainut tapa opetella kappale. Miehesi on ymmärtänyt asian.

Vierailija
128/197 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun miehet on olleet basisteja eli ymmärrän hyvin.

Koskaan ei voi soittaa biisejä vaan aina skaaloja. Sitä samaa renkutusta...

Poika on kitaristi ja säveltää, mutta aina luurien kautta, eli en kuule mitään. Luojan kiitos poika on normaali... Ja olen eronnut noista basisteista eli kotona on hiljaista.

Vierailija
129/197 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Sehän on si vähä/aika ongelmallista, ite en soita ku stereoita, nykyään vaan isoimpia ku koskaan ennen, pienempänä rämpytin kitaraa, siitähän on valokuvakin ja sisko vieressä nauretaan kumpikin. Jos olis kämppis mikä tekis niin ni voishan se häiritä hyvinkin paljon, ei omaa rauhaa. Mielestäni, miehelle paikka jossa soittaa sitä tai jättää mies?

Vierailija
130/197 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta tulisi hyväksi jossakin asiassa, pitää sitä harjoitella 10000 tuntia.

3 tuntia joka päivä tarkoittaa, että oppimiseen menee yli yhdeksän vuotta.

Vierailija
131/197 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä se makkariin välillä harppuaan näpläämään?

Vierailija
132/197 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sovinisti sika heti. Varmaan äijä on myös narsisti, anarkisti, ja narkkari. 

Vierailija
133/197 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se soittaa akustista, osta sille sähkökitara, vahvistin, efektipedaalit ja kuulokkeet.

Vierailija
134/197 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä se makkariin välillä harppuaan näpläämään?

Kitaristi hivelee kaulaa ja rämpyttää reiän päältä.

Vierailija
135/197 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin ymmärrän ;D Hermot meinaa mennä mullakin. Soittasi ees joskus jotain kokonaisia kappaleita, mutta ei helv...jaksa kuunnella sitä harjoittelua, kun jotain riffiä tms toistetaan ja toistetaan ja toistetaan.

Haha, mulla juuri päinvastoin! Olen itse klassisen musiikin harrastaja ja hyvin metodisen treenauksen kannattaja. Ärsyttää, kun lapset ja mies vain soittelevat kappaleitaan alusta loppuun läpi aina kompastuen samoihin vaikeisiin kohtiin. Kannattaisi perata erikseen se vaikea kohta eikä joka kerta aina aloittaa koko kappaletta alusta. Itselläni soittelu ja lauleskelu on erikseen. Kunnon harjoittelu on sitten sellaista, että otetaan ne vaikeat kohdat, pilkotaan ne tuhanteen helppoon pikku osaan, jotka opetellaan, kasataan taas yhteen ja näin on opittu vaikea kohta. Soittelu ja lauleskelu on tehotonta ja toistoja ja aikaa menee tuhottomasti.

Vierailija
136/197 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 06:13"]

Ymmärtääkö nämä kitarattomien miesten vaimot miltä se soundi kuulostaa vahvistimen kautta... kestin tuota n. 15 vuotta, onneksi nyt on erillinen rakennus missä soittaa muutaman tunnin päivässä.

Mun poika on ahkera soittaja. Hänellä on sekä kuulokkeet, että vahvistimessa volyyminappula. Annan soitella, parempi kuin että istuu koneella koko ajan. Tai no ei asu enää kotona, joten imperfekti mutta kuitenkin. Parempi myös soitella kitaraa kuin hillua kapakoissa.

Tai soittaa kapakassa jota minä tein viime viikonloppuna ja erittäin runsaat oli takahuonetarjoilut :D Onkohan tuo poikakin neljässä vuodessa jo päässyt pitkälle kitaraharrastuksessaan?

Vierailija
137/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköistä voi soittaa kuulokkeet päässä... Muut ei juuri mitään kuule..

Vierailija
138/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmm niin missä neiti asuikaan :D

Vierailija
139/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovinisti soittaa kitaraa, joka siis on, patriarkaainen munanjatke. Ymmärrän että hermo menee. Mies purkaa toksista maskuliinisuuttan rämpyttämällä ikivanhoja sovinistiriffejään, manspredaa ja haaveilee olevansa alfa.

Vierailija
140/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Upeaa! Milloin lähtää treffeille? 😍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä