Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kitaran soitto ärsyttää

Vierailija
17.03.2014 |

Mieheni soittaa ihan joka päivä kitaraansa yli 2 tuntia, yleensä siihen menee n. 3 tuntia, kun välillä pitää käydä syömässä, paskalla jne... 

Meinaa välillä mennä hermo tuohon rämpytykseen. Onko täällä muita, joiden mies soittaa kitaraa? Paljonko he käyttävät siihen aikaa päivittäin?

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:39"]

sähkökitarassa on volyyminappula. Mä soitan rumpuja, voin tulla teille soittelen sun miehen kaa. Pistetään bändi

[/quote]

Mä voin tulla laulamaan.

Vierailija
102/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala mitä idarivinkujia. 

20v kitarointia takana koska vaan missä vaan, ja tasan niin kauan kuin itsestä tuntuu.

Yksi eukko meni vaihtoon sen takia useamman vuoden jälkeen että se ei "jaksanu" kuunnella enää soittoa, mutta sehän oli oma tappionsa, ja siitä eteenpäin on puolisolle kyllä tehty selväks että jos on ongelmia asian suhteen niin kannattaa ettiä joku toimistoinsinööri. Viimeisen pari vuotta on itse treenailu ollu vähän puolivaloilla, ja on tullut kommenttia että olis kiva kun soittaisit enemmän kotona, eikä se hetkauta minua soittamaan enempää, koska sehän on täysin omasta moodista kiinni kuinka paljon milloinkin soitatuttaa, ja siihen ei valitettavasti ole kellään mitään sanaa. Nyt on viimeisen pari viikkoa joutunu treenaamaan sellasen bauttiarallaa 6-10h päivä (joitain välipäiviä on ollut kun ei oo jaksanu treenaa) ja ei se tota neitiä tietenkään innosta kun kitaraa laulaa päivät pitkät, mutta eipä se kyllä TODELLAKAAN KEHTAA tulla sanomaan tai valittaa siitä. Sehän on sitten tietysti eri asia jos siellä vatkaa epävireistä kitaraa tuntitolkulla päin persettä, mut siitä ei varmaan tässä ollu kyse, vaan omasta asenteesta puolisoa ja sen harrastusta kohtaan. Aivan käsittämätöntä ininää. Vaihda ukkoa ennenkuin se vaihtaa akkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selviän kahdessa tunnissa, kun paskon housuuni.

Vierailija
104/197 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 06:27"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:32"]

I feel you, ap. Mies sano tossa jokunen viikko sitten, että sen ei oikeestaan tee enää mieli soitella kovin paljon. Että ei ois jokunen vuosi sitten uskonu, että tämmöstä tapahtuu. Mun oli pakko todeta, että ihmiseks, jonka ei tee mieli soittaa, se soittaa ihan helvetin paljon! Joka päivä useita tunteja.

[/quote] Alkaa hyvat ihmiset sanoko "I feel you" kun se tarkoittaa "mina kopeloin sinua". Joku tolkku noilla englannin lainauksilla!

[/quote]

I feel you = They understand what you mean or what your going through at the moment.

[/quote]

Ja "to feel someone up" olis sitten se kopelointi.

Vierailija
105/197 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me soitetaan samassa bändissä. Yhteisten treenien lisäksi mies soittaa ehkä puoli tuntia päivässä. Enemmänkin pitäisi. Jos mua hermostuttaa, niin menen toiseen huoneeseen tai teen jotakin muuta. Usein mies soittelee mun seurana kun teen vaikka ruokaa tms.

Turha kai se on siitä valittaa vaikka hermostuttaisikin kun omaa musiikkia siinä tehdään ja harjoitellaan. Oma lehmä vähän ojassa siis. :D

Vierailija
106/197 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako musiikkia harrastavaa urosta saati ihan muusikkomiestä, jos ette kestä sen treenejä himassa. Treenaaminen kuuluu siihen lajiin, siis ihan perus sormiharjoitustenkin tekeminen. Sitä pitää hyväksyä koko paketti tai sitten jättää ne niille, jotka moista osaavat arvostaa.
Btw... Ilmankos moni hippi käy vieraissa, kun kotona saa kuunnella vaan kitinää.

Vierailija
107/197 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimoni sytyttelee pieruja telkkaria katsoessaan. Sohvan reunassa on mustia läikkiä eikä haju lähde millään,

joka ilta helvetinmoinen käry ja hirvee nauru päälle. Se syö tahallaan semmosta sfakaa että kaasua kerääntyy vatsaan

ja oikein hekottelee päälle ilta odotellessaa,

Vituttaa kun sillä on sytkäri kaukosäätimen vieressä valmiina.

Vierailija
108/197 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Miehesi ansairsee paremman naisen. Tee hänelle palvelus ja painu vittuun äläkä etsi uutta miestä koska kukaan ei halua tuollaista lehmänpaskaa.

Vierailija
109/197 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä "muusikoita", jotka harjoittelevat monta tuntia päivässä vaikka musikaalisuus puuttuu eikä kehittymistä tapahdu juuri lainkaan. Kuuntele siinä sitten sellaista rämpyttämistä monta tuntia päivässä. Pitäisi ymmärtää ottaa perhe ja naapurit huomioon. Jos harjoittelu on ammattimaista tai kestää kohtuuttoman pitkään niin silloin on hankittava erillinen harjoittelutila jossa ei häiritse muita.

Harrastukset ovat kivoja, mutta kohtuus kaikessa. Kun asutaan yhdessä niin pitää tehdä kompromisseja, myös omalla kohdalla. Aloittajalle sanoisin, että nostakaa kissa pöydälle ja puhukaa asiasta. Jos miehesi ei tienaa elantoaan musiikilla niin voi aivan hyvin vähentää rämpyttelyn määrää. Tai jos tienaa niin sitten hankkii itselleen treenikämpän.

T: perheellinen mies

Vierailija
110/197 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu ettei aloittajalle korvakuulokkeet riitä?

Itse olen myös se aviomies joka treenaa soitintaan joka välissä kun pääsee. Voin sanoa ettei se ole muille kiusaa vaan omaa sielunhoitoa.  Kun pääsee treenaamaan on se paras hetki päivästä, voi keskittyä itseensä, unelmiensa rakentamiseen (olinpa joskus hyvä soittamaan) ja ottaa etäisyyttä irti siitä arjesta.

Kivalta kuullostaa että olet ottanut herneen nenään unelmien rakentamisesta ja siitä että mies pääsee toteuttamaan itseänsä. Koska annat ilmeisesti tasan 100% parisuhteeseen niin ehdotan että nostat  kissan pöydälle ja vapautat miehen törkeästi epätasapainossa olevasta suhteessa. Pidemmän päälle olette varmasti onnellisempia.

Tai keksit perspektiiviä.

Vierailija
111/197 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikäs se vaimon/tyttöystävän oma ilo sitten on? Niinkuin joku kertoi, yleensä ei voi jättää esim. vaikka lapsia miehen vastuulle, kun keskitytään soittoon ja lapset sillä aikaa parkuu tai kolhii itseään. Lähde siitä nyt sitten jumppaan tai maalaa akvarellia tai lue kirjaa....

Vierailija
112/197 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, tuli oikeastaan eteen muusikoiden.net keskustelusta https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=222989

Itse musiikkia harrastavan vaimona olen pitänyt muutamiakin saarnoja siitä, että vaikka musiikista pitääkin, niin toinen otetaan huomioon tai sitten pysytään sinkkuna. Jos oletus on, että toisen pitää kestää kuunnella rämpytystä tunteja päivästä toiseen tai sävellysohjelmien jatkuvaa toistoa toiston perään, niin siinä itsekkyydessään pitäisi tajua asuta yksinään.

Osa muusikoista omaa niin järjettömän itsekkyyden ettei tosikaan. Kun se oma luovuus, harjoittelu ja musiikki on numero yksi, muu perhe saa olla kuulokkeet korvilla kun isi/äiti reenailee. 

Mekin saatiin lapsi tuossa reilu kuukausi sitten... Mies piti kolme viikkoa isyyslomaa synnytykseni jälkeen ja hemmetti sitä jatkuvaa rankutirankuti -sävellysohjelman ripiittiä kun itse haluaisi vain olla rauhallisessa ympäristössä saadakseen paranemis- ja imetysrauhan. 

Lopulta pinna katkesi, kun eräänä päivänä poika oli levottomampi ja kitisi lähes koko päivän. Illalla mies valitteli, että hitto kun ei ole tänään yhtään ehtinyt tehdä musiikkia... Tuli muuten helvetin tiukka puhuttelu, että isyyslomaa ei helvetti soikoon ole tarkoitettu miksikään musiikintekolomaksi, vaan että isä hoitaa lastaan ja tutustuu tähän + itse en ole ehtinyt todellakaan mitään omaa tehdä, hyvä että edes vessaan tai suihkuun pääsee. Sen jälkeen alkoi onneksi vähentyä se jatkuva rankutus.

Jännityksellä odottelen isäkuukautta, kun mies jää lapsen kanssa keskenään kotiin. Siitäkin jo pidin tiukan puhuttelun, että lapsi on se numero yksi ja musiikkijuttuja tehdään vaan jos ehditään.

Pitäisiköhän itsekin hankkia vaikka viulu, jota vinguttaa vailla mitään virettä... 

Vierailija
113/197 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Vuorot? Tuollainen määräily ja tukahduttaminen tappaa luovuuden. Ja tarkoitan todellakin että TAPPAA. Jos haluaa kehittyä jossain niin puoli tuntia ei riitä edes ns. sormien lämpeämiseen. Ja jos on jokin asia mistä nauttii ylikaiken, toki myös toivottavasti toimivan parisuhteenne ohella, niin älä nyt hyvän tähden tarkoituksellisesti ala ehdollistaa ja tappaa luovuutta ja intoa musiikkiin.. ei minulla muuta... tämä oli kyllä tämän päivän hirveintä skeidaa.

Jos on tärkeää soitella aivan joka päivä ja tilanteessa kuin tilanteessa, niin hankitaan erillinen treenailupaikka tai sitten asutaan yksin.

Se kotin on myös muusikon puolison koti, ja jokaisella on oikeus kotirauhaan, oli sitten toinen olevinaan kuinka herkkä taiteilija tahansa. 

Mites, jos sinun puolisosi alkaisi huudattamaan sterkoista musiikkia useimpia tunteja joka päivä? Mieluiten joko sinun musiikkitreenailujesi päälle, tai kun olet menossa nukkumaan/kaipaat muuten vain hiljaisuutta.

Niin. Mietipä siltä kannalta.

Vierailija
114/197 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita, joista olisi voinut ottaa selvää ennen yhteenmuuttamista.

Vierailija
115/197 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet miehesi valinnut, nauti siitä nyt :)

Vierailija
116/197 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienempi paha kitaran soitto silti on kuin vaikka pleikkarin pelaaminen 2-3 tuntia päivässä. Ja veikkaan et tuokin on ihan puhtaasti liioittelua. Sormet alkaa mennä pidemmän päälle kipeeksi, jo puolessa tunnissa :)

Miksi se pleikkarin peluu on niin suuri synti??

Pelaava N31

Vierailija
117/197 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
118/197 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapselliset soittoharrastukset ym. touhut on syytä unohtaa vakavassa parisuhteessa ja hyväksyä se tosiasia että vaimo on se joka määrää ja päättää kaikesta........

Vierailija
119/197 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa? Olakaa onnellisia että miehellä on edes harrastus. Ei kukaan jaksa katsoa miestä sohvalla rötköttämässä. Mulla mies pelaa useamman tunnin päivässä tai kokonaisen päivän koneella ja siihen vielä harjoittelee kitaran soittoa, maalaa figuureja, pelaa kavereidensa kanssa lautapelejä sekä kaikkea muuta. Jääpähän enemmän aikaa itselleni omassa seurassa. Tähän kaikkeen mahtuu vielä alle vuoden ikäinen vauva. Ja kyllä meillä on myös sitä kahden keskeistä aikaakin.

Vierailija
120/197 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tommoset soittamiset ja pelaamiset on lapsellista hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän