Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni kitaran soitto ärsyttää

Vierailija
17.03.2014 |

Mieheni soittaa ihan joka päivä kitaraansa yli 2 tuntia, yleensä siihen menee n. 3 tuntia, kun välillä pitää käydä syömässä, paskalla jne... 

Meinaa välillä mennä hermo tuohon rämpytykseen. Onko täällä muita, joiden mies soittaa kitaraa? Paljonko he käyttävät siihen aikaa päivittäin?

Kommentit (197)

Vierailija
1/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta tuntia soittaa minunkin mies, klassista. Mua ei vaivaa yhtään. Arvostan, ku toinen jaksaa reenata.

Vierailija
2/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja multa löytyy kotoa parin akustisen kitaran lisäksi sähkökitara. Tämä ei kuitenkaan riitä, joten mulla on vielä basso ja sähköpianokin.

Kotini kruunu on tietenkin fuksian värinen rumpusetti olohuoneessa.

Ei vissiin ole ihme, et olen sinkku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies soittaa myös. Kitaraa, ukuleleä ja laulaakin vielä samalla. Ei tosin tuntikausia putkeen, mutta kuitenkin useamman kerran päivässä. Ei ole vielä häirinnyt.

Vierailija
4/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 01:44"]

Olen nainen ja multa löytyy kotoa parin akustisen kitaran lisäksi sähkökitara. Tämä ei kuitenkaan riitä, joten mulla on vielä basso ja sähköpianokin.

[/quote]

Jotenkin kyllä tuntuu, että useilla miehillä kodin sisustaminen käytännöllisesti ja harrastusten ehdoilla olisi puhdasta plussaa.

Vierailija
5/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on soittanut kitaraa teini-ikäisestä asti ja se on hänelle aivan valtavan tärkeä harrastus. Ei minulla ole mitään nokan koputtamista puolison harrastuksiin, enhän tahtoisi että hänkään valittaisi omistani (mm.piirtäminen). Yli 2 tuntia ei edes ole paljon, luova työ kun vaatii aikaa. En ymmärrä miksi naiset yleisesti ei yhtään ole valmiita joustamaan puolison harrastusten suhteen, aina ollaan valittamassa ja kitisemässä.

Vierailija
6/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö nämä kitarattomien miesten vaimot miltä se soundi kuulostaa vahvistimen kautta... kestin tuota n. 15 vuotta, onneksi nyt on erillinen rakennus missä soittaa muutaman tunnin päivässä.

Vierailija
7/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:32"]

I feel you, ap. Mies sano tossa jokunen viikko sitten, että sen ei oikeestaan tee enää mieli soitella kovin paljon. Että ei ois jokunen vuosi sitten uskonu, että tämmöstä tapahtuu. Mun oli pakko todeta, että ihmiseks, jonka ei tee mieli soittaa, se soittaa ihan helvetin paljon! Joka päivä useita tunteja.

[/quote] Alkaa hyvat ihmiset sanoko "I feel you" kun se tarkoittaa "mina kopeloin sinua". Joku tolkku noilla englannin lainauksilla!

Vierailija
8/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 06:13"]

Ymmärtääkö nämä kitarattomien miesten vaimot miltä se soundi kuulostaa vahvistimen kautta... kestin tuota n. 15 vuotta, onneksi nyt on erillinen rakennus missä soittaa muutaman tunnin päivässä.

[/quote]

Mun poika on ahkera soittaja. Hänellä on sekä kuulokkeet, että vahvistimessa volyyminappula. Annan soitella, parempi kuin että istuu koneella koko ajan. Tai no ei asu enää kotona, joten imperfekti mutta kuitenkin. Parempi myös soitella kitaraa kuin hillua kapakoissa. 

Vierailija
9/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 04:34"]

Mieheni on soittanut kitaraa teini-ikäisestä asti ja se on hänelle aivan valtavan tärkeä harrastus. Ei minulla ole mitään nokan koputtamista puolison harrastuksiin, enhän tahtoisi että hänkään valittaisi omistani (mm.piirtäminen). Yli 2 tuntia ei edes ole paljon, luova työ kun vaatii aikaa. En ymmärrä miksi naiset yleisesti ei yhtään ole valmiita joustamaan puolison harrastusten suhteen, aina ollaan valittamassa ja kitisemässä.

[/quote]

piirtämisesi tuskin haittaa muiden tvn katselua, nukkumista, rentoutumista ja elämää yleensä.

Vastaukseksi sinulle hommatkaa reenikämppä ei maksa paljoa vuokrata sellainen. Kotona on oltava rauha myös lapsilla joskus. Ainainen hälinä häiritsee

Vierailija
10/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans jaksaisi kuunnella! Samoja biisejä ja kohtia hinkkaa päivästä toiseen. Sitten vielä kuvittelee että perhe haluaa tätä kuulla, argh!

Vierailija
11/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoo, mun käy sääli mun miestä kun mä laulaa hoilotan koko ajan jotain. :D

Vierailija
12/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa muitakin ku sähkökitaroita, 19. 

Vierailija
13/197 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet outo. Tuollainen kiva kotoinen harrastus on miehelle mitä mukavin. Kitaran ääni on pehmeää ja miellyttävää taustaääntä. Ja pysyypä mies pois koneelta, kapakoista tms. ikävimmistä mestoista.

Vierailija
14/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti exän soittohommat, koska se oli ihan hirveää kuultavaa. Omia sävellyksiä, joita soitti ja "lauloi". En vieläkään ole pystynyt kokonaista videota katsomaan esim youtubesta. Kovasti halusi aina esitellä lahjojaan minulle, eikä tiennyt että minussa se sai aikaan vain myötähäpeää. 

Ehkä asia olisi tosiaan ollut eri, jos jotain taitoja olisi ollut. Tällä hetkellä seurustelen epämusikaalisen miehen kanssa, ja se käy minulle paremmin kuin hyvin, koska olen itse samanlainen. 

Minusta on tärkeää erottaa henkilökohtaiset mieltymykset ja se fakta, että suhteessa ei voi kieltää toiselta asioita. Mulla on käynyt omasta mielestäni tuuri, kun nykyinen mies ei ole muusikko. Joku toinen kokisi varmasti toisin. 

Vierailija
15/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:21"]

Mieheni soittaa ihan joka päivä kitaraansa yli 2 tuntia, yleensä siihen menee n. 3 tuntia, kun välillä pitää käydä syömässä, paskalla jne... 

Meinaa välillä mennä hermo tuohon rämpytykseen. Onko täällä muita, joiden mies soittaa kitaraa? Paljonko he käyttävät siihen aikaa päivittäin?

[/quote]

Kitaroita on monta, mutta oneksi mies soittaa niitä todella harvoin kun olen kotona.  Soittaa paria eri biisiä, eikä koskaan kokonaan. Ihme rämpytystä. Nykyään pelaa enemmän pleikkaa, heti jos ei silmä kovana kyttää telkkaa niin tulee kysymys "Voinko pelaa kun sä et kuitenkaan kato tota?".  Pleikkaa pelataan minimissään 2h päivässä ja ohjaimia kuluu loppuun useampi vuodessa.

Vierailija
16/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero ja painu kuuseen.

Vierailija
17/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Haluatko mun veljen puhelinnumeron? Se kosii sua polvillaan heti kun kuulee tämän... (Sen raukan rummut on treeniksellä ja kotonaan sillä on vaan pari kitaraa, huuliharppu ja rytmimuna. Ja se huuliharppuki on mulla lainassa...)

Vierailija
18/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä soitetaan sähkörumpuja ja voi huh sitä jatkuvaa naputusääntä. Joka välissä pitää karata vähän reenaamaan.

Vierailija
19/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ihme vinkumista :) Meillä mies soittaa montaa eri soitinta ja laulaa. Samoin itselläni saattaa hujahtaa 6h joskus päivässä basson soitteluun. Tai sitten laulan muutaman tunnin ja välillä vähän kitaraa. Sitten poikamme vielä soittaa rumpuja...jos haluaa ongelmia tehhdä niin se vois olla meidän perheessä ettei aina aika riitä vuorokaudessa :)

Vierailija
20/197 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hei, tavataanko? Ittellä on kotona 10 kitaraa (2 sähkö, puoli-akustinen, akustinen, muutama klassinen, mandoliini yms.). Lisäksi löytyy rumpusetti, basso, kosketinsoitin, 2 trumpettia, huilu, klarinetti sekä saksofoni...eli sinkku minäkin... ;)