Mieheni kitaran soitto ärsyttää
Mieheni soittaa ihan joka päivä kitaraansa yli 2 tuntia, yleensä siihen menee n. 3 tuntia, kun välillä pitää käydä syömässä, paskalla jne...
Meinaa välillä mennä hermo tuohon rämpytykseen. Onko täällä muita, joiden mies soittaa kitaraa? Paljonko he käyttävät siihen aikaa päivittäin?
Kommentit (197)
Jos on kyse sähkökitarasta, eikö siihen saa kuulokkeita?
Meillä mies soittaa vähintään neljä tuntia ja jos on keikka tulossa niin kahdeksan tuntia päivässä.
Kuulokkeet tuhoaa kuulon. Pienellä volyymilla kuulostaa hyttysen pierulta. Sitä on pakko vetää kovaa jos haluaa hyvät saundit. Itsekin soittajana ymmärrän, että ei sitä harjoittelua jaksa kuunnella jos ei ole itse soittamassa, eikä aina silloinkaan. Vetäisin aina täysillä kunnes sormet verillä jos en piittaisi kanssa ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 01:44"]Olen nainen ja multa löytyy kotoa parin akustisen kitaran lisäksi sähkökitara. Tämä ei kuitenkaan riitä, joten mulla on vielä basso ja sähköpianokin.
Kotini kruunu on tietenkin fuksian värinen rumpusetti olohuoneessa.
Ei vissiin ole ihme, et olen sinkku.
[/quote]
Noilla tiedoilla olisit kyllä ainakin minun unelmanainen....
Eipä se ammattimuusikoille ole tavatonta treenata 6 tuntiakaan päivässä. Jos ei hermo kestä, niin treenikämppää etsimään. Tai kuulokkeilla. Kitaraa voi kyllä treenata kuulokkeillakin, eikä se mitään kuuloa tuhoa. Riippuu täysin volyymista. Jos miehesi haluaa luukuttaa koko ajan kovalla soundilla, niin ei taida mikään ammattimuusikko olla. Ammattimuusikko ymmärtää, että pitkissä harjoitussessioissa on äänenvoimakkuuden oltava maltillinen, ettei tule kuulovammoja. Ihan yhtä hyvältä se kuulostaa hiljaisellakin, kun tottuu.
Jos ylipäätään tämä asia on ongelma, olisi kannattanut miettiä sitä siinä vaiheessa kun katselee miestä. Itselläni se on ainakin niin, että jos nainen alkaa valittamaan kitaransoitosta tai bändiharrastukseen menevästä ajasta, nainen lähtee, kitara jää.
T. Kitaristi
Kyllä ärsyttää. Miehellä tosin on aikaa soittaa 15-30min/vrk. Mutta se on se ainoa aika, jonka voisi leikkiä lasten kanssa. Lähtee siis "leikkimään" vauvan ja taaperon kanssa ja ylhäältä kuuluu kohta sähkökitaran tilitus ja vauvan itku.
Nyt on kyllä niin paskavammasta settiä että huhhuh. Eikö toi nyt muka oikeasti käynyt selväksi miestä valittaessa? Kylläpä rasahtelee rusinat noille teidän jutuille.
T. muusikko
jos ihminen on silloin iloinen kun soittaa kitaraa niin miksi sun pitäs viedä se pois. eiköhän sullakin oo monta ärsyttävää tapaa (jotain muuta kuin musiikin tekeminen ja harrastuksen ylläpitäminen) josta voisit toisen mielestä luopua. yks vois olla vaikka nalkuttamisen lopettaminen näillä palstoilla ja keskustella rakentavasti miehes kanssa.
Ymmärrän kyllä oikein hyvin ap:n ärsytyksen. Itse oon seurustellut nuorempana "kitaristin" kanssa. Hän harjoitteli silloin, kun hänelle sattui sopimaan, ja aina tietysti kunnon sessiot kerralla riippumatta siitä, olinko paikalla vai en. Se oli sellaista riplailua, nimenomaan hajamielistä sähkökitaran näppäilyä itseriittoinen "mä valloitan vielä maailman" -ilme naamalla. No, ei valloittanut. Voin kuvitella, että jos olisi lapset ja kaikki tuon saman ukon kanssa, niin varmaan olisi voinut jossakin vaiheessa äijä lentää pellolle, kun lapsi odottaa vieressä iltapalaa / vaipanvaihtoa / hammaspesua / nukkumaan laittamista, ja äijä haluaa soittaa sadannen kerran Smoke on the waterin. Aikuisen elämässä vain on erilaisia realiteetteja. Tuskinpa kovin moni mieskään ilahtuisi, jos nainen soittaisi kitaraa tuntikausia, eikä lotkauttaisi korvaansakaan kotitöille tai muille perheenjäsenille.
No mutta kun ei se yhteiskunta toimi niin, että kaikilla olisi mukavaa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 18:53"]
Kyllä ärsyttää. Miehellä tosin on aikaa soittaa 15-30min/vrk. Mutta se on se ainoa aika, jonka voisi leikkiä lasten kanssa. Lähtee siis "leikkimään" vauvan ja taaperon kanssa ja ylhäältä kuuluu kohta sähkökitaran tilitus ja vauvan itku.
[/quote]
Hienoa, että miehelläsi on vartti päivässä aikaa itselleen. Mielestäni siinäkin on kyllä jo puolet liikaa. Voisit yrittää tuoda näkemystäsi esiin ja pyrkiä vaikka kuuteen minuuttiin per päivä. Useimmat biisithän kestävät sen 4-5 minuuttia, eli kyllä siinä jo ehtii.
Ylipäätään, miksi miehesi ei omistautuisi täysin sinulle ja perheellesi ja jättäisi kaiken muun. Paitsi työ varmaan tuo teille rahaa, eli sen hän ehkä joutuu pitämään vielä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 01:44"]
Olen nainen ja multa löytyy kotoa parin akustisen kitaran lisäksi sähkökitara. Tämä ei kuitenkaan riitä, joten mulla on vielä basso ja sähköpianokin.
Kotini kruunu on tietenkin fuksian värinen rumpusetti olohuoneessa.
Ei vissiin ole ihme, et olen sinkku.
[/quote]
Tuutko mun vaimoks?
Hyvä harrastus s oittaminen on ja osalle tuo leivän pöytään.
öäääh, voi kyynel! Mitä oot ottanu miehen joka soittaa, on niitä sellasiakin jotka ei soita. Vähän kannattaa valkata niin ei tartte yrittää muuttaa ihmistä.
"Eikö tullut mieleen ukkoa valitessa.."
Mikä helkkarin ennustajaeukko sitä pitäis olla, että kymmenen vuotta ennakkoon aina arvais tulevat ärsyyntymiset?
Ymmärrän sua. Mulla oli kerran naapuri, joka soittaa rämpytteli kitaraa. Vaikka kuului melko vaimeasti, sekin oli liikaa.
Ei 3 tuntia edes riittäisi. Siinähän soittelee, olen niin hyvä keskittymään omiin juttuihin ettei edes huomaa enää.. Voisin vaikka lukea vieressä noteeraamatta.. :)
No sillo kannattas mennä mettään asumaa,meinaan mulla on samansieluinen naapuri.
Yleensä ihmiset jotka valittavat parisuhteessa toisen osapuolen harrastuksista eivät itse harrasta mitään. Ovat yleensä laiskoja, keskittymishäiriöisiä tai itsekkäitä. Kitaransoitto ei välttämättä ole tässä se asia joka sinua eniten ärsyttää vaan olet vain huomionkipeä eikä kaikki menekkään juuri niinkuin sinä haluat.
sähkökitarassa on volyyminappula. Mä soitan rumpuja, voin tulla teille soittelen sun miehen kaa. Pistetään bändi