Mieheni kitaran soitto ärsyttää
Mieheni soittaa ihan joka päivä kitaraansa yli 2 tuntia, yleensä siihen menee n. 3 tuntia, kun välillä pitää käydä syömässä, paskalla jne...
Meinaa välillä mennä hermo tuohon rämpytykseen. Onko täällä muita, joiden mies soittaa kitaraa? Paljonko he käyttävät siihen aikaa päivittäin?
Kommentit (197)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 06:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:32"]
I feel you, ap. Mies sano tossa jokunen viikko sitten, että sen ei oikeestaan tee enää mieli soitella kovin paljon. Että ei ois jokunen vuosi sitten uskonu, että tämmöstä tapahtuu. Mun oli pakko todeta, että ihmiseks, jonka ei tee mieli soittaa, se soittaa ihan helvetin paljon! Joka päivä useita tunteja.
[/quote] Alkaa hyvat ihmiset sanoko "I feel you" kun se tarkoittaa "mina kopeloin sinua". Joku tolkku noilla englannin lainauksilla!
[/quote]
Ja ei muuten tarkoita mitään kopelointia. 'I feel you' on sanonta ja se tarkoittaa 'ymmärrän sinua/tilannettasi'. Eli alkuperäinen kirjoittaja käytti sitä ihan oikein. :)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:02"]Huomaa kyllä, että nykynaiset eivät ymmärrä musiikista yhtään mitään.
[/quote]
Niinpä. Luulevat, että soittotaidot kehittyy soittamalla 2 tuntia viikossa.
Nainenhan on siis yleisesti ottaen välttävä kitaran korvike.
Mun mies on ammattimuusikko ja soittaa kanssa kitaraa tuntikausia lähes joka päivä. Oli aika rasittavaa sillon, ku asuttiin yksiössä ja itse opiskelin, mut nyt on onneks isompi kämppä. Korvatulpat on myös ahkerassa käytössä.
I feel you. On kyllä minä tunnustelen sinua tai minä tunnen sinut. Vapaasti käännettynä minä tunnen mitä tunnet. Varsin yleinen ilmaisu englannin kielessä. Että otapa uuno vähän asioista selvää ennenkuin tulet avautumaan...
Englannin taitosi ja tuntemuksesi on ala-aste tasoa! ;)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 06:27"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:32"]
I feel you, ap. Mies sano tossa jokunen viikko sitten, että sen ei oikeestaan tee enää mieli soitella kovin paljon. Että ei ois jokunen vuosi sitten uskonu, että tämmöstä tapahtuu. Mun oli pakko todeta, että ihmiseks, jonka ei tee mieli soittaa, se soittaa ihan helvetin paljon! Joka päivä useita tunteja.
[/quote] Alkaa hyvat ihmiset sanoko "I feel you" kun se tarkoittaa "mina kopeloin sinua". Joku tolkku noilla englannin lainauksilla!
[/quote]
I feel you = They understand what you mean or what your going through at the moment.
Mikä ihmeen unelma? Kitaraa rämpyttämällä pääsee rock muusikoksi? Unelmat on unelmia ja jossain vaiheessa aikuisen pitää herätä todellisuuteen. Sinkulla vielä ymmärtäisi pakkomielteisen kitaran hyväilyn kaiken liikenevän vapaa-ajan puitteissa, mutta parisuhteessa pitää ottaa myös muut huomioon. Sielua voi hoitaa muutenkin kuin muita kiusaamalla, esimerkiksi lenkkeilemällä. Löytyy niitä muitakin vaihtoehtoja. Jos ns. unelmoi ammattimuusikon urasta niin ei muuta kuin treenikämppä hakuun.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 22:06"]
Ymmärrän kyllä oikein hyvin ap:n ärsytyksen. Itse oon seurustellut nuorempana "kitaristin" kanssa. Hän harjoitteli silloin, kun hänelle sattui sopimaan, ja aina tietysti kunnon sessiot kerralla riippumatta siitä, olinko paikalla vai en. Se oli sellaista riplailua, nimenomaan hajamielistä sähkökitaran näppäilyä itseriittoinen "mä valloitan vielä maailman" -ilme naamalla. No, ei valloittanut. Voin kuvitella, että jos olisi lapset ja kaikki tuon saman ukon kanssa, niin varmaan olisi voinut jossakin vaiheessa äijä lentää pellolle, kun lapsi odottaa vieressä iltapalaa / vaipanvaihtoa / hammaspesua / nukkumaan laittamista, ja äijä haluaa soittaa sadannen kerran Smoke on the waterin. Aikuisen elämässä vain on erilaisia realiteetteja. Tuskinpa kovin moni mieskään ilahtuisi, jos nainen soittaisi kitaraa tuntikausia, eikä lotkauttaisi korvaansakaan kotitöille tai muille perheenjäsenille.
[/quote]
Sama homma. Asuin yhdessä nuorena soittajapojan kanssa ja kyllä vitutti, kun koko ajan kitaraa räplättiin ja näplättiin ja ei se soittoa ollut. Mitään ei saanut aikaiseksi, kun kitara oli koko ajan siinä ja rämpyti, rämpyti.
No heivasin ulos, kun en jaksanut kuunnella, kun yhteinen vapaapäivä meni hänen sohvalla istumiseen ja rämpyttämiseen ja sitten soittotreeneihin monta tuntia kavereiden kans, että päästiin jonnekin onnettomalle keikalle tuntemattomana bändinä, joka hädin tuskin osasi soittaa pari biisiä niin, että niistä sai selvää, mitä ne oli.
[/quote]
Niinno, kaikki yhtyeethän ovat heti yhtä maailmankuuluja kuin AC/DC, Led Zeppelin, Paco De Lucía tai Carlos Santana.... mitä pelleilyä täällä on meneillään......
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:14"]I feel you. On kyllä minä tunnustelen sinua tai minä tunnen sinut. Vapaasti käännettynä minä tunnen mitä tunnet. Varsin yleinen ilmaisu englannin kielessä. Että otapa uuno vähän asioista selvää ennenkuin tulet avautumaan...
Englannin taitosi ja tuntemuksesi on ala-aste tasoa! ;)
[/quote]
Google kääntäjästäkö katsoit?
Kyllä sen äijän saa parannettu noista turhanpäiväisistä soittohommista. Useimmiten se vaan vie aikaa ja vaatii naiselta pitkää pinnaa, koska mies on saattanut aloittaa soittamisen jo ala-asteikäisenä ja on voinut jopa saada lapsuudenkodissaan tukea moiseen joutavuuten. Kaikki ihmiset eivät vaan ymmärrä, että elämässä tulee tehdä hyödyllisiä ja järkeviä asioita sen sijaan, että vaan soittelisi jotain soitinta.
Suurin osa noista soittelijoista on saamattomia haaveilijoita, joilla ei ole mitään ymmärrystä siitä, miten arkielämää tulisi pyörittää. Joukossa on kuitenkin poikkeustapauksiakin, joista saa muokkaamalla ihan kelpomiehen. Pitkäjänteisyyttä se kuitenkin tulee vaatimaan. Ensimmäinen askel on ilman muuta saada soittimet ym. härpäkkeet pois kotoa näkyviltä....
Täh, relatkaa vähän. Uskomatonta että ekalla sivulla joku ehdotti VUOROJA ja tuntimääriä paljon ANNATTE toisen ihmisen soittaa? Lentäisi mies niskapers-otteella ikkunasta jos sanoisi kuinka kauan saan päivässä tehdä mitäkin huhhuh
Öö, kyllä soittamisesta hyötyä on.
Googleta vaikka tutkimuksia, parantaa aivojen toimintaa.
Mitä hyötyä siitää on että rämpyttää jotain luuttua tuijottaen kaukaisuuteen tuntitolkulla???
Harvinaisen typeriä ämmiä täällä märisemässä miehen upeasta harrastuksesta. Terveisin kitaran omistava ja kitaraa soittava nainen. Hankkikaa tekin elämäänne harrastus niin on vähän muutakin elämää kuin kirjoitella vauva.fi sivustolle.
Joo mies soittaa päivittäin kitaraa ja bassoa. Enemmän mua harmittaa se ettei yhteistä aikaa juuri ole, kun miehellä on päivätyö ja viikonloput ja joskus viikollakin iltaisin on keikoilla. Yksinäistä on vauvan kanssa, mutta kotona ollessaan mies kyllä haluaa osallistua kotihommiin ja olla mahdollisimman paljon vauvan kanssa.
Varmaankin kaikki miehetkin olisi tyytyväisiä kun soittaisin pianoa joka välissä. Heti aamulla ennen töihinlähtöä, töistä tullessa, koko illan, ja voisi itse hoitaa koko kodin ja lapset. Ja mua ei saa sit häiritä kun soitan sitä. Rakennan unelmia ja ja hoidan sieluani..
Pienempi paha kitaran soitto silti on kuin vaikka pleikkarin pelaaminen 2-3 tuntia päivässä. Ja veikkaan et tuokin on ihan puhtaasti liioittelua. Sormet alkaa mennä pidemmän päälle kipeeksi, jo puolessa tunnissa :)
Mitä helvettiä? Vuorot? Tuollainen määräily ja tukahduttaminen tappaa luovuuden. Ja tarkoitan todellakin että TAPPAA. Jos haluaa kehittyä jossain niin puoli tuntia ei riitä edes ns. sormien lämpeämiseen. Ja jos on jokin asia mistä nauttii ylikaiken, toki myös toivottavasti toimivan parisuhteenne ohella, niin älä nyt hyvän tähden tarkoituksellisesti ala ehdollistaa ja tappaa luovuutta ja intoa musiikkiin.. ei minulla muuta... tämä oli kyllä tämän päivän hirveintä skeidaa.
Tollaset kitaransoitosta ärsyyntyvät akat sais mennä sen ruman, arpisen vattas kaa vaik helvettiin. Kyl kitaraa soittava ukko saa paremmankin eukon... T: Taiteilijanero