Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapseton tuttuni luulee että lapsiperheet saavat

Vierailija
14.03.2014 |

Ylimääräisiä tukia. Ei, minä en saa kuin lakisääteiset rahat lapsesta.

Lisäksi se luulee että voisin saada tuosta noin vaan

kaiken maailman apua kunnalta.

Siivoukset jne.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:19"]

Niin, äiti viettää hoitovapaata itselleen mukavassa ympäristössä, ei välttämättä lapselle.

[/quote]

Ajatteletko, että lapsi kärsii jos käy kahviloissa? Käymme toki myös muskareissa, puistoissa, kerhoissa, ulkoilemassa yms. Minun lapseni pitää erilaisista ympäristöistä, myös kahviloista. Mielenkiintoinen näkemys, että kahvilakäynti koetaan jotenkin haitalliseksi lapselle. Tarkennatko ajatustasi?

Vierailija
62/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:19"]

Niin, äiti viettää hoitovapaata itselleen mukavassa ympäristössä, ei välttämättä lapselle.

[/quote]

Ajatteletko, että lapsi kärsii jos käy kahviloissa? Käymme toki myös muskareissa, puistoissa, kerhoissa, ulkoilemassa yms. Minun lapseni pitää erilaisista ympäristöistä, myös kahviloista. Mielenkiintoinen näkemys, että kahvilakäynti koetaan jotenkin haitalliseksi lapselle. Tarkennatko ajatustasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:11"]No onhan se aika iso panostus yhteiskunnalta, että voi kolme vuotta vaan viettää lapsen kanssa kotona. Monessa muussa maassa lapseni olisi päiväkodissa ja minä töissä. Tänään kyläilimme kaverin luona ja eilen kävimme kahvilassa. Vaikka näitä tukia hyödynnänkin, ymmärrän toisaalta sen, että lapsettomat voivat pitää sitä epäoikeudenmukaisena.

[/quote]

Opintotuki? Asumistuki ja -lisä? Työttömyystuki? Eläke?

Lähes jka elämäntilanteeseen löytyy jokin tuki, eikä yksikään niistä ole mielestäni turha.

Vierailija
64/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:11"]No onhan se aika iso panostus yhteiskunnalta, että voi kolme vuotta vaan viettää lapsen kanssa kotona. Monessa muussa maassa lapseni olisi päiväkodissa ja minä töissä. Tänään kyläilimme kaverin luona ja eilen kävimme kahvilassa. Vaikka näitä tukia hyödynnänkin, ymmärrän toisaalta sen, että lapsettomat voivat pitää sitä epäoikeudenmukaisena.

[/quote]

Opintotuki? Asumistuki ja -lisä? Työttömyystuki? Eläke?

Lähes jka elämäntilanteeseen löytyy jokin tuki, eikä yksikään niistä ole mielestäni turha.

[/quote]

Ei tietenkään ole. En väitäkään, että hoitovapaa olisi turha. Meidän sitä käyttävien tulisi arvostaa sitä eikä pitää itsestäänselvyytenä. Ihan samoin kuin arvostan yhteiskunnalta aikoinaan saamaani opintotukea sekä ilmaista koulutusta.

Vierailija
65/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Harvassa ovat maat, jossa niin pienen voi viedä päiväkotiin, kyllä sitä ollaan suvun varassa jos äiti käy töissä.

Vierailija
66/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:30"]

[/quote]

Harvassa ovat maat, jossa niin pienen voi viedä päiväkotiin, kyllä sitä ollaan suvun varassa jos äiti käy töissä.

[/quote]

Esim. jenkeissä äitiysloman pituus on usein 3 kuukautta. Ei sielläkään kaikilla ole sellaisia mummoloita, joihin lapsi voisi äidin työpäivän ajaksi mennä.

Vierailija
67/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:12"]

Miksi alle 3 v pitää viedä kahvilaan, muttei päiväkotiin?

[/quote]

Onko nämä jotenkin keskenään verrannollisia paikkoja? Teetkö lastensuojeluilmoituksen jos näet vauvan kahvilassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi