Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapseton tuttuni luulee että lapsiperheet saavat

Vierailija
14.03.2014 |

Ylimääräisiä tukia. Ei, minä en saa kuin lakisääteiset rahat lapsesta.

Lisäksi se luulee että voisin saada tuosta noin vaan

kaiken maailman apua kunnalta.

Siivoukset jne.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 22:22"]

Mulla ei ole rahaa käydä kahvilossa, kotiäiti 2lasta

[/quote]

Mulla on, lapseton työssäkäyvä.

Syy-yhteys, anyone?

Vierailija
2/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:19"]

Niin, äiti viettää hoitovapaata itselleen mukavassa ympäristössä, ei välttämättä lapselle.

[/quote]

Ajatteletko, että lapsi kärsii jos käy kahviloissa? Käymme toki myös muskareissa, puistoissa, kerhoissa, ulkoilemassa yms. Minun lapseni pitää erilaisista ympäristöistä, myös kahviloista. Mielenkiintoinen näkemys, että kahvilakäynti koetaan jotenkin haitalliseksi lapselle. Tarkennatko ajatustasi?

[/quote]

Minkälaisissa muskareissa ja kerhoissa lapsesi käy? Eli ilmeisesti molempia vähintään 2, joka tekee neljä kertaa viikossa eri porukassa... Aika haastavaa alle 3-vuotiaalle. Pysyvä päiväkotiryhmä olisi parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä mitään, yksinhuoltajat ne vasta saavatkin niitä YKSINHUOLTAJAtukia.

Vierailija
4/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 23:26"]

Niin, äiti viettää hoitovapaata itselleen mukavassa ympäristössä, ei välttämättä lapselle.

[/quote]

Ajatteletko, että lapsi kärsii jos käy kahviloissa? Käymme toki myös muskareissa, puistoissa, kerhoissa, ulkoilemassa yms. Minun lapseni pitää erilaisista ympäristöistä, myös kahviloista. Mielenkiintoinen näkemys, että kahvilakäynti koetaan jotenkin haitalliseksi lapselle. Tarkennatko ajatustasi?

[/quote]

Minkälaisissa muskareissa ja kerhoissa lapsesi käy? Eli ilmeisesti molempia vähintään 2, joka tekee neljä kertaa viikossa eri porukassa... Aika haastavaa alle 3-vuotiaalle. Pysyvä päiväkotiryhmä olisi parempi.

[/quote]

Lapsi on 1 vuotias ja ei käy missään yksin. Alueellamme on paljon kerhoja ja harrastuksia, joissa kotihoidossa olevat lapset käyvät yhdessä vanhempansa kanssa. Näissä paikoissa tosiaan käymme usean kerran viikossa. En lähtisi vertaamaan sitä, että lapsi on esim. 45 minuuttia muskarihetkessä yhdessä äitinsä kanssa siihen, että olisi koko päivän päivähoidossa. Kyseiset kerhot eivät ole lapselle rasitteita vaan hän nauttii niistä ja on hyväntuulinen niiden jälkeen.

Vierailija
5/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 22:22"]

Mulla ei ole rahaa käydä kahvilossa, kotiäiti 2lasta

[/quote]

Mene vaikka seurakunnan perhekerhoon. Siellä saa sitä kahviakin ilmaiseksi eikä tarvitse edes olla seurakunnan jäsen. Ainakin meilläpäin on yllättävän paljon näitä ilmaisia paikkoja ja kerhoja, joihin voi kotihoidossa olevan lapsen kanssa ilmaiseksi mennä. Lapsiperheiden tukimuoto sekin.

Vierailija
6/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskiluokkainen yksinasuva mies, IT-alalla.

Minun tehtäväkseni tässä yhteiskunnassa on tullut elättää verovaroillani niin somalit, yksinhuoltajat, kuin perheelliset.

Minulle kaikki maksaa suhteessa enemmän, eikä kukaan poliitikoista ole kiinnostunut minun yksineläjän asioista. Minä vastaan yksin esim. kalliissta asunnostani ja siihen liittyvistä menoista

Minä olen olen se maksumies joka ei ole poliittisessa päätöksen teosssa oikeutettu vaatimaan mitään, mutta maksamaan sitäkin enemmän.

Minun puolestani niin inisevät yksinhuoltajat kuin lapsiperheet voivat painua helvettiin.

Vierailija
7/67 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 23:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lapsi on 1 vuotias ja ei käy missään yksin. Alueellamme on paljon kerhoja ja harrastuksia, joissa kotihoidossa olevat lapset käyvät yhdessä vanhempansa kanssa. Näissä paikoissa tosiaan käymme usean kerran viikossa. En lähtisi vertaamaan sitä, että lapsi on esim. 45 minuuttia muskarihetkessä yhdessä äitinsä kanssa siihen, että olisi koko päivän päivähoidossa. Kyseiset kerhot eivät ole lapselle rasitteita vaan hän nauttii niistä ja on hyväntuulinen niiden jälkeen.

[/quote]

Tähän vielä lisäisin sen, että eihän noihin vapaaehtoisiin harrastuskerhoihin mentäisi, jos ne kuluttaisivat lapsen voimavaroja enemmän kuin toisivat iloa. Minun lapseni usein hihkuu ilosta kun huomaa, että menemme tuttuun kerhotilaan. Kerhon jälkeen on usein tyytyväisempi kuin kotona vietetyn päivän jälkeen. Minulla ei ole kokemusta 1 vuotiaan viemisestä päivähoitoon, mutta jos jollakin on, kertoisitteko reagoiko lapsenne siihen yhtä iloisesti?

Vierailija
8/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 23:56"]

Minun tehtäväkseni tässä yhteiskunnassa on tullut elättää verovaroillani niin somalit, yksinhuoltajat, kuin perheelliset.

Minulle kaikki maksaa suhteessa enemmän, eikä kukaan poliitikoista ole kiinnostunut minun yksineläjän asioista. Minä vastaan yksin esim. kalliissta asunnostani ja siihen liittyvistä menoista

Minä olen olen se maksumies joka ei ole poliittisessa päätöksen teosssa oikeutettu vaatimaan mitään, mutta maksamaan sitäkin enemmän.

Minun puolestani niin inisevät yksinhuoltajat kuin lapsiperheet voivat painua helvettiin.

[/quote]

Täällä perheellinen äiti IT-alalta (myös mies IT-alalla). Hoidan lapset, työt ja maksan verot (ja se on paljon euroissa).

Silti mielestäni yhteiskunta on niin hyvä kuin miten se puolustaa niitä heikompia osapuoliaan. Revi siitä itsekäs IT-mies, joka ilmiselvsti ei ole saanut piparia vähään aikaan

Vierailija
9/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:54"]Ap: tuo on aika irrallinen heitto. Haluaisitko kertoa, minkälaisen keskustelun yhteydessä kaverisi toi tätä ajatusta esiin? Olisi helpompi kommentoida jos ymmärtäisi asiayhteyden paremmin.

[/quote]

Mulla on fyysisiä vaivoja. Se tuttuni tästä johtuen laitto viestejä joissa väitti että saisin apua kunnalta jne.

[/quote]

Kaverillasi ei ehkä ole ihan tuulesta temmattu väite kuitenkaan. En tiedä sairauttasi, mutta monen fyysisen vaivan hoidossa pienten lasten äidit menevät hoitojonoissa lapsettomien edelle. Varsinkin vauvojen äidit hoidetaan usein kiireellisesti, jos on sen tyyppinen sairaus, että kyky hoitaa vauvaa on vaarassa. Tukiin se ehkä niinkään vaikuta, mutta hoidon saatavuuteen kylläkin.

Vierailija
10/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 00:02"]

Täällä perheellinen äiti IT-alalta (myös mies IT-alalla). Hoidan lapset, työt ja maksan verot (ja se on paljon euroissa).

Silti mielestäni yhteiskunta on niin hyvä kuin miten se puolustaa niitä heikompia osapuoliaan. Revi siitä itsekäs IT-mies, joka ilmiselvsti ei ole saanut piparia vähään aikaan

[/quote]

Onnistuit sitten näppärästi redusoimaan meidän yksinasuvien ihmisten (erityisesti miesten) ongelmat "pilluun puutteeseen".

Muuten hyvä, mutta se olisikin taivas maan päällä, jos yhteiskunnallisella ja yksityisellä tasolla kyse olisi naisen jalkojenvälistä.

Kyllä ne ongelmakohdat ihan jostain muualta löytyvät. Kuten demari-Suomen poliittisesta rakenteesta jossa kuka tahansa on reaalipoltiikassa tärkempi kuin yksinasuva, itsensä elättävä valkoihoinen mies.

Luonnollisesti kaiken kruunaa se, että jos tätä menoa mitenkään kritisoi, on fasisti-natsi.

Vierailija
11/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:11"]

No onhan se aika iso panostus yhteiskunnalta, että voi kolme vuotta vaan viettää lapsen kanssa kotona. Monessa muussa maassa lapseni olisi päiväkodissa ja minä töissä. Tänään kyläilimme kaverin luona ja eilen kävimme kahvilassa. Vaikka näitä tukia hyödynnänkin, ymmärrän toisaalta sen, että lapsettomat voivat pitää sitä epäoikeudenmukaisena.

[/quote]

Kotihoidontuki ei ole mikään panostus yhteiskunnalta vaan sinulta. Yhteiskunta hyötyy kolmen vuoden kotihoidosta, sillä päivähoidon kustannukset tekevät todella paljon isomman loven yhteiskunnan lompakkoon. Monella kotihoidon vaihtoehtona on työttömyys, ja taas tulee säästöä yhteiskunnalle. Työnantajatkin säästävät, kun eivät joudu hoitovapaalaiselle maksamaan pennin latia eikä pienen lapsen vanhempi ole jatkuvasti sairaan lapsen kanssa pois töistä.

Vierailija
12/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toivottavasti et ole tosissasi... jos taapero käy äitinsä kanssa kodin ulkopuolella, on hänet siinä tapauksessa parempi laittaa päivähoitoon ihan vaan siksi, että rasittuu muuten liikaa näistä kodin ulkopuolisista retkistä yhdessä äitinsä kanssa :)

Vierailija
13/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi kulta pieni kun ei ne sun verorahasi ihan riitä kaikkien somalien, yksinhuoltajien ja perheellisten hoitamiseen. Jotenkin naurettavaa että aikuinen ihminen ihan tosissaan inisee että minä maksan kaikkien muiden elämisen. Et maksa, tiukkaa tekee että edes omat kulusi saat katettua. Et sinäkään ihan ilmainen tälle yhteiskunnalle ole ollut etkä tule olemaan.

Vierailija
14/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 00:16"]

No onhan se aika iso panostus yhteiskunnalta, että voi kolme vuotta vaan viettää lapsen kanssa kotona. Monessa muussa maassa lapseni olisi päiväkodissa ja minä töissä. Tänään kyläilimme kaverin luona ja eilen kävimme kahvilassa. Vaikka näitä tukia hyödynnänkin, ymmärrän toisaalta sen, että lapsettomat voivat pitää sitä epäoikeudenmukaisena.

[/quote]

Kotihoidontuki ei ole mikään panostus yhteiskunnalta vaan sinulta. Yhteiskunta hyötyy kolmen vuoden kotihoidosta, sillä päivähoidon kustannukset tekevät todella paljon isomman loven yhteiskunnan lompakkoon. Monella kotihoidon vaihtoehtona on työttömyys, ja taas tulee säästöä yhteiskunnalle. Työnantajatkin säästävät, kun eivät joudu hoitovapaalaiselle maksamaan pennin latia eikä pienen lapsen vanhempi ole jatkuvasti sairaan lapsen kanssa pois töistä.

[/quote]

Ei kai kukaan työtön vie alle 3 vuotiasta lasta päiväkotiin itse ollessa kotona työttömänä? Varmaan siis niissä tapauksissa, jos työnhakemisprosessi on niin aktiivista, että käy jo työstä, mutta muuten...

Varmaan aika harvan työpanos on niin mitätön, että jos on 3 vuotta äitiyslomalla ja hoitovapaalla, niin tilalle ei tarvitsisi ottaa sijaista. Miksi työnantaja edes pitäisi sellaista työntekijää? Sijaisten perehdyttäminen tulee melko kalliiksi. Esim. oman työni kohdalla ennen poisjääntiäni sijaiseni oli ensin 3 kuukautta minun kanssa samaan aikaan töissä, jotta sain perehdytettyä hänet kunnolla tehtäviinsä ja lisäksi hänelle maksettiin kalliita ulkopuolisen järjestämiä kursseja.

Kun palaan töihin, en aio pitää "lapsi sairaana" päivä vaan hoidamme asian siten, että mieheni ottaa silloin etätyöpäivän.

Kotihoidontuki tulee varmaan yhteiskunnalle edullisemmaksi kuin päivähoidon järjestäminen, mutta samalla tulee verotulojen menetystä. Olen kohtuullisen hyväpalkkaisessa työssä.

Vierailija
15/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei kai kukaan työtön vie alle 3 vuotiasta lasta päiväkotiin itse ollessa kotona työttömänä? Varmaan siis niissä tapauksissa, jos työnhakemisprosessi on niin aktiivista, että käy jo työstä, mutta muuten...

Varmaan aika harvan työpanos on niin mitätön, että jos on 3 vuotta äitiyslomalla ja hoitovapaalla, niin tilalle ei tarvitsisi ottaa sijaista. Miksi työnantaja edes pitäisi sellaista työntekijää? Sijaisten perehdyttäminen tulee melko kalliiksi. Esim. oman työni kohdalla ennen poisjääntiäni sijaiseni oli ensin 3 kuukautta minun kanssa samaan aikaan töissä, jotta sain perehdytettyä hänet kunnolla tehtäviinsä ja lisäksi hänelle maksettiin kalliita ulkopuolisen järjestämiä kursseja.

Kun palaan töihin, en aio pitää "lapsi sairaana" päivä vaan hoidamme asian siten, että mieheni ottaa silloin etätyöpäivän.

Kotihoidontuki tulee varmaan yhteiskunnalle edullisemmaksi kuin päivähoidon järjestäminen, mutta samalla tulee verotulojen menetystä. Olen kohtuullisen hyväpalkkaisessa työssä.

Vierailija
16/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
17/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kai ymmärät, että sinutkin voi korvata aika helposti jollain toisella? Ei täällä kuolla sukupuuttoon, vaikka kaltaisiasi ei olisikaan... Kerro muuten missä firmassa ja missä asemassa olet, jos kerran elätät (veroillasi) muitakin ihmisiä ihan monikossa sekä vielä kustannat omat kulusi, kuten esim. kaupungin lumityöt, katujen siivoukset ja poliisitoimen, yleiset rokotukset jne.

Vierailija
18/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lapsiperheillä on suurempi kohdennettu maksurasitus kuin lapsettomilla. Päivähoitomaksuja voidaan pitää veroluonteisina maksuina. Kahden lapsen keskituloinen perhe maksaa plus miinus 500 €/kk päivähoitomaksuja. Tämä on "lisäveroa", jota lapsiperheet maksavat. Muista palveluista kuten terveydenhuollosta, korkeakouluopiskelusta, urheilukentistä ja kirjastoista kansalaiset maksavat tasapuolisesti veroina siitä riippumatta käyttävätkö he näitä palveluita vähän, paljon tai ei lainkaan. Monissa Euroopan maissa lapsiperheet saavat sen sijaan verohelpotuksia, jotka usein tuottavat suuremman euromääräisen hyödyn keskituloisille perheille. t: Sosiaalipolitiikan opiskelija

PS. IT-mies, älä yhtään pelkää. Kyllä sun kukkarosi jää plussalle lähes mihin tahansa lapsiperheeseen verrattuna. Ei kannata katkeroitua tyhjästä. Jos uusia sukupolvia ei synny, ei jää enää yhteiskuntaakaan jossa elää. Yhteiskunnalla on hyvä syy tukea lapsiperheitä, että edes jonkinlainen syntyvyys pysyy yllä. Olet itsekin saanut osasi kakusta, kun sinun kasvuasi ja koulutustasi aikuiseksi IT-mieheksi on tuettu.   

Vierailija
19/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä kotiäitinä kahden lapsen kanssa. Työnteon aloitin 15v koulun ohella, ensimäinen lapsi syntyi kun olin 25v ja toinen 27v. Miehen kanssa keskusteltiin että voin jäädä kotiin hoitamaan lapsemme, vaikka jäänkin pois työelämästä muutamaksi vuodeksi. Muistaakohan kukaan että myös äitiyslomasta ja kodinhoidon tuesta vähennetään verot? Ainutta puhdasta tuloa on lapsilisät. Muutamat ystävät ovat suoraan jääneet ennemmin työtömäksi kuin kodinhoidontuelle, koska työttömänä tienaat enemmän. Älkääkä nyt kukaan vetäkö hernettä sinne syvimpää päähän. Itse ajattelin silloin nuorempana että teen nyt sisään näitä vuosia hyvällä omalla tunnolla, jos olen kotona muutaman vuoden muksujen kanssa. Työvuosia minulla kuitenkin edessä ainakii se 35 ellei jopa 40vuotta. :) 

Vierailija
20/67 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:12"]

Miksi alle 3 v pitää viedä kahvilaan, muttei päiväkotiin?

[/quote]

Jos äiti on hoitovapaalla, on todennäköisempää, että hän vie lapsensa kahvilaan kuin päiväkotiin ;)

[/quote] Minä sain hoitovapaalla sen minimin eikä todellakaan ollut varaa harrastaa tai käydä kahviloissa. N 350 kuussa käteen hoitoraha+ lapsilisä ei paljon naurattanut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä