lapseton tuttuni luulee että lapsiperheet saavat
Ylimääräisiä tukia. Ei, minä en saa kuin lakisääteiset rahat lapsesta.
Lisäksi se luulee että voisin saada tuosta noin vaan
kaiken maailman apua kunnalta.
Siivoukset jne.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:06"]Mikä ero on ylimääräisillä lapsiperheille maksetuilla tuilla ja lakisääteisillä rahoilla lapsesta?
[/quote]
Se luulee että kun vaan haen, saan mitä vaan.
Palveluita ja rahaa.
[/quote]
Onko tässä aloituksessa perimmäinen ongelma se, että et saa mielestäsi riittävästi rahaa ja palveluita?
[/quote]
Ei.
Ap: tuo on aika irrallinen heitto. Haluaisitko kertoa, minkälaisen keskustelun yhteydessä kaverisi toi tätä ajatusta esiin? Olisi helpompi kommentoida jos ymmärtäisi asiayhteyden paremmin.
- neuvolapalvelut
- lapsen terveydenhuolto (sairauksien hoitaminen, oikomishoidot jne.)
- maksuton esiopetus
- maksuton perusopetus
- maksuton tuki- ja erityisopetus
- maksuton toisen asteen koulutus
- (toistaiseksi) maksuton korkeakoulutus
- jne. jne.
Kaikista näistä joutuisit jossakin muualla maksamaan itse pitkän pennin. Yhteiskunta tukee lapsiperheitä valtavilla summilla, joista tuet ovat vain jäävuoren huippu. En silti ole kateellinen, kun tiedän, että kahden lapsen perheellä menee silti helposti 300 000 euroa lasten elättämiseen. Saman sijoittamalla lapseton rikastuu.
Joillekin on yllätyävä tieto, että päivähoitomaksuihin menee enemmän rahaa kuin lapsilisistä tulee.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:54"]Ap: tuo on aika irrallinen heitto. Haluaisitko kertoa, minkälaisen keskustelun yhteydessä kaverisi toi tätä ajatusta esiin? Olisi helpompi kommentoida jos ymmärtäisi asiayhteyden paremmin.
[/quote]
Mulla on fyysisiä vaivoja. Se tuttuni tästä johtuen laitto viestejä joissa väitti että saisin apua kunnalta jne.
Mulla ei ole rahaa käydä kahvilossa, kotiäiti 2lasta
Mulla ei ole rahaa käydä kahvilossa, kotiäiti 2lasta
On niitä valveutuneempiakin lapsettomia, onneks.
Mikä ero on ylimääräisillä lapsiperheille maksetuilla tuilla ja lakisääteisillä rahoilla lapsesta?
lakisääteiset rahat lapsesta
mikäs se on jos ei ylimääräinen tuki?
(ei en ole lapseton ja ollut pitkään kotiäitinä ja kovin kiitollinen niistä ylimääräisistä tuista joita yhteiskunnan ei todellakaan tarvitsisi minulle antaa - onneksi antavat)
Sano sille lapsettomalle kaverilles, ettei tee lapsia rahan rakia. Ei ole hirveen hyvä bisnes.
No onhan se aika iso panostus yhteiskunnalta, että voi kolme vuotta vaan viettää lapsen kanssa kotona. Monessa muussa maassa lapseni olisi päiväkodissa ja minä töissä. Tänään kyläilimme kaverin luona ja eilen kävimme kahvilassa. Vaikka näitä tukia hyödynnänkin, ymmärrän toisaalta sen, että lapsettomat voivat pitää sitä epäoikeudenmukaisena.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:06"]Mikä ero on ylimääräisillä lapsiperheille maksetuilla tuilla ja lakisääteisillä rahoilla lapsesta?
[/quote]
Se luulee että kun vaan haen, saan mitä vaan.
Palveluita ja rahaa.
Miksi alle 3 v pitää viedä kahvilaan, muttei päiväkotiin?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:12"]
[/quote]
Mitäh?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:12"]
[/quote]
Tarkennatko kysymystäsi?
Viittasin lähinnä siihen, että voin kolmen vuoden ajan itse viettää päiväni lapsen kanssa kahviloissa ja muissa meitä miellyttävissä paikoissa enkä töissä.
Hänellä ei ole omakohtaista kokemusta asiasta, joten kerro hänelle (ystävälliseen sävyyn) miten asiat on. Varmaan sinullakin on jotain oletuksia asioista, joista sinulla ei ole kokemusta tai tietoa.
Niin, äiti viettää hoitovapaata itselleen mukavassa ympäristössä, ei välttämättä lapselle.
Ehkä tuttusi haluaa vain provosoida. Minäkin teen samaa yhäreiden suhteen, koska ne ällöttävät minua enemmän kuin pedofiilit tai mikään muu maailmassa, mutta tiedän kuitenkin paljon enemmän kuin myönnän.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:19"]
Niin, äiti viettää hoitovapaata itselleen mukavassa ympäristössä, ei välttämättä lapselle.
[/quote]
Ehkä babykinokin pitäisi kieltää, koska elokuvat on valittu äitien mieltymysten mukaan ;) Kivitetään ne äidit, jotka kertovat itsekin nauttivansa hoitovapaasta.