Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**

14.03.2014 |

Hei,

Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin. 

Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?

Kommentit (647)

141/647 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taida ovuloida tässä kuussa :/ kyllä nyt ottaa aivoon! Olen tikuttanut 2x liuskoilla ja 1x clearbluella. Liukat vahvistuivat tasaisesti ja tänään alkoi haalistuminen. Clearblue ei hymyillyt kertaakaan. Mä luulen että ei tainnut kroppa toimia tässä kierrossa. Johtuukohan noista Primoluteista vai mistä lie. Tässä kuvamateriaalia jos joku haluaa kommentoida : http://aijaa.com/ydHAMw alimpana tän aamuinen ja siitä ylöspäin eilinen jne. Eipä tässä hirveesti oo huvittanut peittoakaan heilutella kun ollaan miehen kanssa tapeltu ja taas kerran samasta aiheesta kun miehen naispuoleisesta työkaverista, jonka kanssa se on alkanut käymään salilla ja uimassa. Salilla käyvät vielä niin, että tekevät samat liikkeet ja toinen katsoo kun toinen tekee. Siis mitä.... kuka tekee noin? Eikö toi oo ihan saliajan haaskausta. Vaikka tossa ei mitään pahaa oliskaan, kyllä se mua häiritsee ja on mies saanut kyllä kuulla siitä. Eilen taas puhuttiin myös siitä kuinka pakkopullaksi tämä seksielämä on meillä mennyt. Jos joku oikeesti osaa neuvoa mua tjottailemaan niin nyt on hyvät neuvot tarpeen! Miten ihmeessä mä osaan unohtaa tän kaiken yrittämisen?? Siihen vielä päälle pelko siitä, että mies lähtisikin kävelemään tästä suhteesta työkaverin kanssa ja yritys laihduttaa (koska pcos haittaa tää saamarin lihavuus) niin kyllä on taas soppa keitetty. Töissäkin on aika stressaavat ajat tällä hetkellä. Tässä siis vain omanapailuni tältä aamulta.

Hummingbird kp 19/33 ya 06/2013

142/647 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Kyllä tossa minusta ainakin on ihan selkee ovisplussa tossa kolmanneksi alimmassa liskassa. Jos lohduttaa yhtään, niin en minäkään ton parempaa/vahvempaa plussaa oo noihin liuskoihin saanu (mulla on siis myös ollu noita Sofi:n liuskoja, samannäköisiä)  :) En kyllä sitä ymmärrä että miksei sulla clearblue:n testiin oo tullut sitten sitä hymynaamaa..tosi outoo..? Mut kyllä mä ainaki tulkitsisin niin, että ovis on ollut! :)  Ja eikös se mennyt niin että munasolu irtoaa vasta tuon LH-huipun jälkeen..? Vai oonko mä nyt ihan väärässä taas, korjatkaa ihmeessä! ..näin ollen sulla olis aika H-hetket meillään ;) Tsemppiä! 

Ja jaksamista myös sen ukon kanssa siellä kotona, toivotaan et saatte asiat kuntoon, eihän toi oo kivaa jos jatkuvasti on riitaa, varsinkin jos se on aina samasta aiheesta :/  Toivotaan et saatte sen selvitettyy, puhuttua kunnolla läpi, niin ettei sitä samaa riitaa tarvii repiä auki aina uudestaan ja uudestaan..

Onhan se seksielämä täälläkin mennyt vähän siihen pakkopullaan tän yrityksen myötä..ei oo enää niin spontaania kuin ennen yrityksen alotusta. Ovista pitää kytätä ja sitte vähän pakon edessä niitä makuuhuonehommia harrastaa, aina ei edes huvittais mut "kun on pakko" :/ Tuntuu et on tässä kuukausien saatossa menny vähän maku koko seksistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/647 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heii, pitkästä aikaa rakkaat hummingbird, kimallus84, ruthless ja muut :)

tulin tänne myös kirjoittamaan. Viime kerralla meni aikalailla vuodatuksen puolelle. Nää lääkkeet pistää pään ja koko kropan ihan sekaisin. Musta on tullu kauhee tyranni...olo on huono koko ajan.

ensi viikolla follikkeli ultra torstaina, kp14..toivon todella että joku olis lähtenyt kasvaan. Oon kyllä menettänyt jo lähes kaikki toivon rippeet. Ei nää lääkkeet auta :( henkišesti aivan loppu, enkä tiedä mihin olisin valmis jos pitää ruveta uusia keinoja miettimään. Ei lapsen tekemišen ja saamisen pitänyt olla näin hirveetä touhua...

hummingbird: tsemppiä sulle! Meilläkin ollut kotona aika kriisiä...vituttaa vaan kaikki.. Ja just toi seksielämäkin kärsinyt..ei vaan tee mieli. Ja ahdistaa kun pitäs tehdä mieli. Mulla ovistestit näyttäny aikalailla samalla tavalla kun sulla, eikä ovulaatiota oo kertaakaan mulla tapahtunut. :/ digillä aina tyhjä ympyrä. mutta toivotaan että sulla toi olis plussa!

salilla oon käynyt tosi ahkeraa, ja oonkin saanut paljon tuloksia! Tällä hetkellä ei haittaa vaikka masu ei kasva, koska oon niin tyytyväinen tähän kroppaan :) lääkäri sanoi että jotkut käyttää näitä lääkkeitä dopingina..kelpaa ;)

144/647 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..Aloin tässä nyt sitten miettimään että oisko mullakin nyt sitte se tilanne että mäkään en oikeesti ovuloi ollenkaan :O Se selittäis kyllä tän ettei tärppää vaikka kuinka ajottaa.. Jos kerran teillä, hummingbird ja vauvaunelmia on molemmilla liuskoista tullu toi kuvanmukainen plussa, kuten myös mulla, mutta digiovistestiin ei kuitenkaan tuu hymynaamaa.. Hmm..pitäiskö munkin hankkia se digitaalinen ovistesti ihan piruuttaan ja koittaa tuleeko mullekkaan sitä hymynaamaa..? :O  Taidan laittaa harkintaan, digiä en olekkaan vielä kokeillut..

145/647 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus, mä olen kyllä ennen saanut clearbluehun hymyn. Oon kyllä testannu n. joka toinen kierto eli tää voisi tukea sitä ajatusta etten mä ovuloi kun joka toinen kuukausi tai vastaavaa. Mutta siis kun gyne ultras ja sano että näyttää vähän pcos ja kp 13 ei ollu vielä johtofollikkelia niin mietin että kun lopetin pillerit niin munasolut vaan kertyy sinne ja nyt niitä on jo niin monta, ettei ne kasva tai jotain. En tiiä onko tää nyt ihan sekopäistä selitystä. Mutta voi ihan hyvin kyllä sullakin olla ettet ovuloi. Tai siis vaikka saat ovisplussan se ei vielä merkkaa mitään :/ Lh hormoni vaan on korkea, mutta itse munasolun irtoamista/kasvamista ei tapahdu...? Mä haluun oman ultralaitteen kotiin ja opin tulkita sitä :D Ja en muista oliko puhetta siitä että sulla on niitä selkeitä haamuja ovistesteissä, niin mulla on aina jotain viivaa, mutta sitten alkaa vahvenemaan. Et en tiiä onko se huono vai hyvä juttu. Sulla oli lähetteet niihin testeihin? Koita nyt kiireen vilkkaan mennä niihin niin saat selvyyden!

Vauvaunelmia kiva kuulla susta :) Sulla on kuitenkin sillain hyvä tilanne että saat apua ongelmaasi, eli pääset hoitoihin pikaseen. Mulla menee kuitenkin syyskuulle ennen kun saan mitään apua joka ei maksa maltaita. Tai siis syyskuussa pääsen vasta jonoon, että pitkä tie on edessä. Tsemppiä sulle torstaille ja toivotaan varpaat ja sormet ristissä että siellä iso follikkeli jo on irtoamispisteessä :) Koita jaksaa, kaikki tää on sen arvosta!

146/647 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Toi oli oikeestaan aika hassua et selitit tota asiaa noin, koska mä oon ajatellu aika lailla samalla tavalla. Eli että ehkä mullakin vaan kertyis niitä munasoluja tonne mut niistä mikään ei vaan syystä tai toisesta irtoo, ja sen takia mäkään en raskaudu kun ne munasolut vaan jää sinne "jumiin" :D Mä oon miettiny kanssa sitä että kun mähän söin niitä minipillereitä, että oliko se niin että se teho perustu siihen että munasolu ei irtoa ollenkaan, että se vaikuttava aine niissä esti munasolun irtoamisen..? Niin jos siitä olis jotenki jääny sitte noi paikat johonkin horrostilaan ja nyt kroppa ei osais ite käynnistää sitä normaaliin tilaan, vaan että ne munasolut tosiaan vaan kertyis ja jäis tonne jonnekkin jumiin edelleen..? :D ööö... joo.. mut tällasii mulla pyörii mielessä toisinaan.. :D 

Niin ja siis ovulaatiotesteihin oon saanu niitä haamuja vasta nyt näillä uusilla testeillä mitä tuli muutama viikko sitten postissa. Aiemmin en oo siis koskaan saanu mitään haamuja mihinkään, se ongelma on nyt vaan näissä uusissa liuskoissa. Luulin tilanneeni niitä samoja mitä mulla aikasemmin oli käytössä (Sofi one step) mut nää onkin nyt jotain ihan muita, ja näihin tulee nyt sitä viivanpaikkaa näkyviin :/  Että kyllä mulla on aiemmin noiden Sofi:n testien kanssa ollu ihan selkeetä kaikki, ei oo haamuja niihin tullu, vaan on ollu ihan puhdasta negaa ovikseen asti, eli vain ja ainoastaan se kontrolliviiva näkyvissä, ja oviksen aikaan sitten alkanu olemaan sitä vahvistuvaa toista viivaa :)  Eli jos nyt jotenkin sait sen kuvan aikasemmasta kirjotuksestani että mulla olis ollu jotenkin jatkuvammin tota haamuviivaongelmaa niin ei.. :)  Nää uudemmat liuskat vaan on vähän erilaisia ja niihin tulee ikävästi viivanpaikka näkyviin, tosin hyvin hyvin haaleesti, mutta silmällä erottuva kuitenkin :/  vähän nyt sitten hämää että näyttääkö se viivanpaikkaa vai lähestyvää ovista.. :/ sikäli inhottavaa.

Menin ja tilasin nyt kumminkin sen clearblue:n ovulaatiotestipaketin :D Mielenkiinto heräs sen verran että aion testata näyttääkö se mulle sitä hymynaamaa! 

147/647 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: toi sun miehen toiminta kuulostaa mun korviin ihan älyttömältä. En mä ainakaan antaisi mun miehen käydä naispuoleisen kaverinsa (onneksi miehellän

i ei ole naispuoleisia kavereia...)kanssa salilla, tms. Uimisisesta puhumattakaan. En ihmettele että teillä riidellään asiasta :( eikö asiaa olisi mahdollista sumplia niin että itse alkaisit urheilemaan miehesi kanssa? meillä urheillaan yhdessä ja erikseen. Tulee helpommin lähdettyä aina kun mieskin on lähdössä :)

"Mukava" kuulla että muillakin mennyt seksielämä rutiininomaiseksi lapsiprojektin myötä.  Toisaalt ainakin meillä on nyt aiempaa säännöllisemmin noita sänkytouhuja joten ei pelkästään huono juttu ;D  tässä kuussa päätettiin alkaa toteuttamaan metodia "seksiä vähintään joka kolmas päivä (oviksen aikoihin useammin)". 

Onpas noissa viivan antavissa ovistesteissä tosiaan tulkitsemista :o teidän kokemuksia lukiessani olen iloinen että päädyin suoraan hankkimaan clear bluen digitestejä lyhyen tutkimustyön perusteella :) ja onhan se kuvempi saada se hymynaama kuin viiva siihen tikkuun :)! Toki hinta on vähän hurjahko mutta kun katsoo mistä tilaa niin kyllä senkin kestää :)

Itse kävin tänään fsh ja lh labroissa. Ensi vkolla follikkeliultra (mikä tämäkin on?). Olen jotenkin ihan hämmennyksissä ttästä kaikesta tapahtuvasta kun tuntuu että olen jostain ihan toiselta planeetalta kun en ymmärrä näistä lapsettomuus-, hormoni-, yms.tutkimuksista juuri mitään.  Ja kaikki noi lyhenteet ja slangisanat mitä eri asioista näihin liittyen käytetään keskustelupalstoilla :o 

148/647 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cosmikki ei tää ees oo sen kaveri vaan työkaveri. Mun mies on käynyt kyseisellä salilla jo viitisen vuotta. Nyt sitten houkutteli yhden miespuolisen työkaverin mukaansa (kävivät siis kahdestaan) ja kas kummaa tää nainen änki niiden mukaan. Tää nainen änkee aina kaikkialle mukaan missä ne käy. Mun mies menee jopa tän naisen vanhempien kotiin (vähän niinkun mökkireissu) työporukalla ensi viikonloppuna. Mulla on vielä synttärit sillon :/ Mulla ei oo koskaan ollut tämän kyseisen miehen kanssa mitään tälläistä ongelmaa ja olen ihan neuvoton. Sillä naisella on kyllä omakin mies ettei siinä mitään, mutta en vaan silti ymmärrä tällästä juttua. Yhdessä tehdään mieheni kanssa kaikkea muuta paitsi salia, koska mulla lähes ilmainen naistensali. Mun mies tivaa multa että mitä hänen pitäisi tässä tilanteessa tehdä, eikä mulla ole vastausta. En halua että mieheni joutuisi lopettamaan lempisalillansa käynnit koska mä olen vaan mustasukkainen. Eri aikaankaan ei voi käydä sen naisen kanssa kun menevät yhdessä töistä suoraan eikä kuulema voi sanoa ettei saa käydä naisen kanssa salilla.

Follikkeliultrahan on siis se missä katsotaan onko sulla lähtenyt musasolu kasvamaan. Joka kuukausi 1 (tai useampi) pitäisi alkaa kasvamaan ja sitten irtoaa. Tosi jännää, mäkin haluisin sellasen ultran. Ainakin selviäisi irtoaako munasoluja ollenkaan tai kasvaako! Mua kiinnostaa ihan käsittämättömästi kaikki nää jutut :D musta on ihana lukea just noista hormoneista mitä kautta ne alkaa vaikuttamaan ja mikä liittyy mihinkin :D Mulla on kirjojakin kotona mistä lueskelen näitä. Toivovasti sun labrat on kunnossa! Pidän peukkuja.

Kimallus hyvä että tilasit digejä! Selvii ainakin se nyt.

Arvatkaapas... Varattiin eilen miehelle sperma-analyysi ihan extempore. Keskiviikkona menee ja sitten odotellaan tuloksia. Mua pelottaa ihan sikana mitä sieltä tulee. 

149/647 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Saanko liittyä seuraanne? :) Tää on ensimmäinen kerta kun vihdoinkin uskallan kirjoittaa keskustelupalstalle! Ei vaan oikeestaan ole paljoa keskustelukumppaneita jotka oikeesti tietäis miltä tuntuu.

Me aloitettiin lapsen yrittäminen 08/2012. Silloin jätettiin siis pillerit pois. Kahdet menkat tuli ja sit olin raskaana. Rv12 ultrassa kun gyne alkoi ultraamaan niin huomasin heti että kaikki ei oo kunnossa. Koska ruudulla ei näkynyt mitään sikiötä, vaan pelkkää epämääräisiä läiskiä. Tuomio oli rypäleraskaus. Heti kaavintaan ja puoli vuotta raskautumiskieltoa. Voitte kuvitella, että tuo odotus tuntui loputtomalta. Mutta kyllä se näin jälkeenpäin aika nopeasti meni. Taas pillerien lopettamisesta tulin melkein heti raskaaksi, olin niin onnellinen että vollotin kovaan ääneen koko päivän<3, mutta rv 6 alkoi aamulla pieni tuhru. Ajattelin että sehän on ihan normaalia että vähän tuhruttaa, vaikka aistin kyllä heti että kaikki ei oo kunnossa. Ja töissä sit alkoi kunnon vuoto ja krampit. Tosi kivaa olla kassalla ja yrittää hymyillä:( no seuraavana aamuna kävin ultrassa varmistaa ja kaikki oli tullut ulos. 

Keskenmenosta on nyt puoli vuotta ja raskaus ei vaan ala! Tässä kierrossa kokeilin mammaksista ostettuja ovistestejä mut en saanut niillä kuin haaleita viivoja. En tiedä sit että käytinkö niitä aivan oikein. :D Limat ainakin tuli ja yhen päivän kestänyt toispuoleinen munasarjakipu. Lämpöjä olen myös mittaillut mutta tänäaamunakaan ei ole lämmöt vielä noussut. Mutta laskurin mukaan ovis olisi tänään eli huomennahan niiden pitäisi kuulemma nousta sitten? Auttakaa tietämätöntä. :D 

Niin, ja ikää mulla on 22v, mies 23v. Yhdessä 5v, naimisissa 2,5v. 

Aloitin edellisessä kierrossa vehnänalkioöljyn "nauttimisen", eli ainakaan viimekierrossa siitä ei ollut mainittavaa apua, saa nähdä miten tässä kierrossa käy... 

jep.. toivottavasti jaksoitte lukee mun avautumisen :) Tsemppiä teille kaikille. Kyllä me kaikki vielä saadaan omat pikkuisemme, toivottavasti nopemmin kuin voimme kuvitellakaan... <3

150/647 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kirjoittelin aikoinani noihin pitkään tuhdanneisiin.

Olemme +/- 30 vuotiaita. Yritystä takana 2v 7kk. Ei tärpin tärppiä koko aikana. Lapsettomuustutkimukset aloitettiin kun yritystä oli takana 1v. Ja molemmissa kaikki kunnossa. Tutkimusten jälkeen ilmoitettiin että puolivuotta yrittelyä vielä ennenkuin hoidot alkaa. No puolenvuoden tauosta tulikin päälle vuoden tauko. Tässä välissä hoitelin kilpparivikaa ja kokosin itseni taas kasaan.

Nuo ensimmäinen 1,5 v yritystä oli todella raskaita, olin todella surullinen ja maassa kokoajan.

Nyt olen saanut itseni kokoon, uusia harrastuksia jne.

Joten päätimme aloittaa hoidot.

Tässä kuussa piti jo aloittaa enismmäinen inseminaatio, mutta näyttäis siltä että osuu juuri sopivasti tuohon pääsiäiseen. Clomeilla mennään, ja lähempänä katsotaan milloin ovuloin, joskos sittenkin kerkeis vielä tässä kierrossa.

Inssejä olisi tarkoitus koittaa 3-4 kertaa jonka jälkeen sitten noihin IVF hoitoihin.

Mutta hoidot aloitettu, jos ei tuota tulosta niin on ainakin hoitojen kanssa yritetty, ei tarvitse katua ja miettiä että olisi sittenkin pitänyt katsoa ne hoidotkin.

Näillä mennään, hyvillä fiiliksillä. Ei kovin isoja toiveita onnistumisen varalta, mutta tuleepahan testattua.

151/647 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille :) ikävää että juuri tähän ketjuun joudutte tulemaan kun yritystä jo takana turhan kauan. Mutta hommataan teidätkin nopsaan pois.

Tulin vain kertomaan 2 asiaa. Välivuoto alkoi kp23 primolutista huolimatta. Ei vauvaa siis taaskaan eikä apua lääkkeistä :'( itkuhan tässä taas tulee. Toinen asia että mies saa huomenna tai maanantaina tulokset spermatestistä. Mua pelottaa.

Parempaa mieltä teille muille :) viikonloppu edessä, toivottavasti en intoudu mässäilemään.

152/647 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hummingbird: iso hali <3

Mukava kuulla muiden kokemuksia lapsettomuushoidoista. Täällä siis kolmas OI-kierros clomiavusteisesti menossa. Annosta nostettiin viimeksi 2tbl 3-7kp, koska ovulaatiota ei saatu aikaiseksi aiemmin. 

Ja arvatkaa mitä!!!!! Mä olin tänään lääkärissä, folliultrassa ja se sanoi että näyttää vähän niinku ovulaatio olis just tapahtunut!!! Eilen kyllä jouduin ottaan panadolia töissä kun käveleminenkin sattui alamahaan. Sellainenkin hymy kulkenu naamalla koko päivän. :) MUTTA mies on ollut ti aamusta asti työmatkalla ja tulee tänään, joten talletukset on menny vähän ohi :/ lääkäri määräsi että tänään illalla pitää heti hypätä sänkyyn :D munasolu säilyy n.1vrk. ensi viikon torstaina meen ottaan sen progesteroni arvon, niin nähdään oonko ovuloinut, koska ma ja ti ovulaatio testi näytti negaa, enkä eilen ehtinyt testata ku olin töissä 13h putkeen.

no onneksi toisessa munasarjassa näkyi myös 13mm folli, joka mahdollisesti lähtee kasvaan ellei ovulaatiota jo ollut. Eli nyt vielä testataan viikko, lääkäri meinas että 4pv päästä pitäs ovistesti olla positiivinen jos on tullakseen :) 

on tää sellaistakin!! Mutta vihdoin jotain edes tapahtuu!!

153/647 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaunelmia :) vihdoinkin jotain tapahtuu ! Kovat tsempit ja muista ottaa coolisti stressaamatta liikaa :D 

Noh miehen tulokset tuli... Enpä tiedä. Olen toki onnellinen monestakin syystä, mutta tuntuu että oma fiilis ei oo kovin hyvä. Tulokset oli tosi positiiviset, mutta miksi mä silti räjähdin kaameeseen itkuun kun pääsin yksin autoon? Varmaan siitä et nyt se on virallista. Viallinen nainen ja epäonnistunut vaimo. Tuntuu tosi pahalta kun tää kaikki on mun vikaa. Mieheni siis haluaa lasta jopa enemmän kuin minä joten tää sattuu mua :/ olihan tää tietty nähtävissä mun oireista. No toisaalta olishan se ollut pahempi jos miehessäkin olisi ollut vikaa. Nyt vaan leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Tää stressaa mua vaan enemmän kun vika on täysin mussa :( ääh oon ihan sekopää...

154/647 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hummingbird!! tiedän miltä tuntuu itsensä syyllistäminen. Ja se kun vika on itsessä. Ihan ku oma kroppa olisi pettänyt. Mutta tuskin sun mies susta pahaa ajattelee! Oli vika kummassa tahansa niin yhdessä te asiat läpi käytte. niinku mekin täällä. Tää raastaa kyllä suhdetta, mutta nyt kun oltiin kaksi yötä erossa sen työreissun takia niin ikävä oli ihan järjetön. Kyllä se rakkaus kestää <3 virtuaali halaus sulle!

155/647 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humminbird

Meilläkin miehen simppatesti oli hyvä, eli vika ei siinä. Mutta ei häneltä mielestäni testattu vasta-aineita tms.

Mutta vikaa ei löytynyt myöskään minusta.

Mä koin tuon niin päin, että olisi ollut pahempi jos vika oliis ollut miehessä. Itse kyllä kestän itsesyytökset, mutta en halunnut että mies kokisi itsensä epäonnistuneeksi. Siksi minusta oli hienoa että miehessä kaikki kunnossa.

Nuo on asioita jotka kannattaa puolison kanssa käsitellä. Jutella siitä itsesyytöksistä jne. Saa ne pois mielestä ja ne murheet vähemmälle! Eli ehdottomasti keskustelkaa asiasta, ei jää vaivaamaan.

Itse koin ahdistavaksi sen kun vikaa ei löytynyt myöskään minusta, ei ollut mitään varmaa juttua mitä mussa pitäisi hoitaa jotta raskautuisin. Helpompi olisi ollut että olisi ollut joku selkeä vika, että saa varmat hoidot. Mutta tätäkään en enää ajattele.

Mulla tosiaan yrityksen ensimmäinen 1,5v oli jotain todella kamalaa. Olin todella masentunut joka kuukausi. Meni siihen pisteeseen että kuukaudessa olikin enää pari päivää jolloin olin hyvällä päällä. Muuten itkin ja surin kokoajan. Mun elämässä ei ollut enää mitään muuta kuin pakkomielle vauvoihin. Pahat ajatukset valtas mielen kun näin jonkun raskaana olevan.

Mikä asia muuttui?

Se että me ihan oikeasti unohdettiin tää kaikki. Koko vauva juttu. Hankin mieluisia harrastuksia. Eli iloitsin elämästä, elin niitä hyviä juttuja elämässäni ja unohdin kokonaan vauva jutut. Me ei edes peittoa heiluteltu jos ei kiinnostanut. puoli vuotta meni että aloin toipumaan ja oikeasti unohtamaan.

Eli ihan oikeasti jos alkaa mennä liian rankaksi niin suosittelen taukoa! Niin kauan että asia on ok. Että jaksaa taas. Kun menkkojen alku ei enää saa itkemään tai masentumaan.

Mulla oli myös ikäkriisiä, lähestyn kovaa vauhtia 30v, pakko saada vauva. Syytin itseäni ettei olla nuoremmalla iällä aloitettu yrittämään.

Mutta unohdin tuonkin. ELin, olin onnellinen ja olen sitä edelleen. Nautin elämästä vaikkei sitä vauvaa tulisikaan.

Jos meille joskus lapsi suopdaan, en halua muistaa yritysaikoja pelkkänä masentavana ja pelottavana aikana. Nyt kun olen kääntänyt uuden lehden elämässä, niin ennemmin sitten musitelen mitä kaikkea hauskaa tein, miten onnellinen olin, miten pääsin kohti salitreeni tavoitteita jne. En halua muistaa tuota mustana aukkona, jossa ei ollut mitään iloa.

Siksi ennenkuin asiat menee niin synkiksi kun mulla meni, niin pitäkää rauhassa tauko, irrottautukaa asiasta. Tehkää asioita jotka tekevät teidät onnelliseksi, saatte nauttia elämästä!

Kovasti jaksamisia teille!

156/647 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

Täällä on ollut ongelmia kirjautua näille sivuille kun on taas tehty joitain uudistuksia vissiin, ja tunnukset ei oo toimineet. Oli kyllä nytkin työn ja tuskan takana kirjautua, piti salasanakin kertaalleen vaihtaa, kun ei muka vanha salasana enää kelvannut..pöh! 

No mutta.. tulin vaan hihkumaan tännekkin että täällä on testattu tänään ovisplussa! :) Kp 14. Ensin tavallisella liuskatestillä, ja sitten kokeilin vielä onneani clearblue:n digiovistestillä - ja sain elämäni ensimmäisen hymynaaman!! :)) Oli siis tässä kierrossa ekaa kertaa elämässäni käytössä tuo digitesti, ja muutaman kerran sillä jo kokeillutkin, mutta tähän asti näyttänyt vain tyhjää ympyrää, mutta tänään siihen sitten vihdoin sain sen hymynaaman, jee! :) 

Ei liene siis epäselvää mitä täällä viikonloppuna tehdään ;)

Tässä vielä kuvaa (mikäli linkki toimii): 

http://aijaa.com/vfVNdo

Oikein hyvää viikonloppua kaikille! :)

Kimallus-84    Kp 14/24-29    Yk 12     ya 06/2013

157/647 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus: jeeee!!! Nyt kovasti varpaat ja sormet ristissä että tää on teidän kierto. :)

ON: auttakaa kokeneemmat!!

nyt on siis n.5 päivää siitä kun ovulaatio on ehkä tapahtunut, gynen mielestä siis näytti siltä ja kivut oli silloin aikamoiset. No mulla on nyt viikon särkenyt alamahaa, nipistellyhäri jne, ja tänään aamulla tuli vessassa paperiin verensekaista valkovuotoa. Ja kipee on. Mitä tää on?? Voiko olla jotain kiinnittymiskipuja ja vuotoa? Ku eihän menkat vielä voi alkaa jos ovulaatiosta on noin vähän aikaa? Mulla ei siis tule itsellään kuukautisia koska ei ilman lääkkeitä tuu ovulaatiota, eli jos nyt tässä kierrossa alkaa menkat niin se tarkoittaa että ovulaatio saatiin clomeilla aikaiseksi. nyt siis kp18.

onko teilla muilla jotain tietoa mitä tää on?

mitä muille kuuluu??:) 

158/647 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia: Mullakin tuli kyllä ekana mieleen tuo kiinnittyminen..hmm..voisko olla? ;) Eikös se alkio kiinnity juuri noihin aikoihin...? Muuta en osaa sanoa, että mistä muusta vois moinen johtua. Jokatapauksessa tsemppiä!! :)

Mä niin toivoisin että tästä kierrosta nyt viimeinkin tulis meille se tärppi ja plussa. Tuli kyllä hyödynnettyä tuo hymynaama tosi hyvin viikonlopun aikana, että kyllä mä taas ihmettelen suuresti jos sieltä taas ne menkat tulee... nähtäväksi jää. 

159/647 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia ehkä se onkin kiinnittymisvuotoa. Ei juku mä oon nyt niin varma et sulla tärppää :) ihan karsee odotus edessä.

Kimallus vitsi hieno homma et se hymyili :) toivotaan et nyt tärppäs!

Kiitos teille kaikille lohduttavista sanoista :) tänään kp1 taas vaihteeksi. No mutta toivoinkin tätä koska nyt pääsen to labraan,vielä ennen pääsiäistä ettei mennytkään ensi kuukaudelle. Kierto jäi primolutin kanssa vain 26 päivään. Vieläkö ovulaatiokin siirtyisi ja vuodot loppuis. Mulla on nyt siis viikko ovulaatiosta ja nyt jo vuotaa. Miten ihmeessä toi primolut siis auttaa mitään. Jos munasolu oliskin hedelmöittynyt niin kiinnittyminen ei kyllä onnaa ku nyt jo vuodan. No mutta hauskaa päivää kaikille :) kirjoittelen lisää kun pääsen koneelle.

160/647 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysy enää mukana tässä touhussa.:D soitin gynenpolille, koska vuoto runsastui ja vaikuttaa ihan kukautisilta. No lääkärini on tietty lomalla tän viikon, mutta hoitaja onneksi sai yhteyden häneen. 

lääkäri oli nyt siis sitä mieltä että en ole ovuloinutkaan, koska vuoto alkoi jo nyt. Mutta what, kuinka mulla ny sit yhtäkkiä tuli itsestään kuukautiset ja vielä kp18 :D oon tää sellaistakin sekoilua. Paras tehdä vaan niinku lääkäri käskee, eli keskiviikkona alotan taas clomifenit isommalla annostuksella joka toinen pv3 ja joka toinen päivä 2tbl. Saatana jos ei tuu sillä tulosta niin räjähdän. 25.4 folliultra. 

Aina ku luulee että asiat edistyy niin pompahtaa takas lähtöruutuun :D se siitä kiinnittymisvuodosta....parempaa onnea muille tähän kiertoon ;)

hummingbird: mennään siis samoilla kiertopäivillä nyt ;) niinku sillon joskus kauan sitten.