**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**
Hei,
Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin.
Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?
Kommentit (647)
Anpiainen: Toivotaan nyt et saat sopivaan ajankohtaan sen ovulaatioplussan ja pääsisitte siirtoon!! Mä pidän peukkuja et pääsette ja myös sille et kaikki menis tällä kertaa hyvin! Todellakin ois teidän vuoro, kuten meidän kaikkien!!
Täällä alkoi jo ensimmäiset kuukautiset tuulimunan tyhjennysvuodon jälkeen. Eli tänään menossa kp 4. Nopeasti näytti lähtevän uusi kierto käyntiin, kun vuodottomia päiviä ehti olla tyhjennysvuodon päättymisen jälkeen vain 10. Eli Yk 21 lähtis sitte tästä kierrosta! Hohhoijakkaa.....
Kimallus-84 kp 4/24-29 Yk 21 Yritystä alkaen 06/2013
Ensimmäinen plussa koko yrityksen aikana 11/2014 (yk 20) joka todettiin tuulimunaksi 12/2014 (rv 8+5)
Pitkästä aikaa täällä... Muutaman kerran olen käynyt lueskelemassa mutta ei jotenkin ole ollut fiilistä kirjoittaa. Täällä kuitenkin edelleen, ei ole uutisia kerrottavana.
Pahoittelut teille kaikille jotka täällä vielä olette ja tervetuloa uusillekin! Eritysisesti Kimallus-84, olisin niin toivonut että teitä olisi jo onnistanut! Aika samoissa lukemissa mennään (meillä ya 8/2013) ja voin niin kuvitella mitkä toiveet tuo eka plussa herättää, ja sitten käykin noin :( :(. Kunpa se uusikin plussa tulis nopeasti.
Anpiaiselle myös tsempit, jospa pääsisitte pitkän odotuksen jälkeen tositoimiin. Tirppaselle tsemppiä että pieni pysyy kyydissä!
Me siirryttiin kesän yksityisellä käynnin jälkeen julkiselle. Tänään kävin munasarjojen aukiolotutkimuksessa (oli ok) ja saatiin miehen uusintatestin tulokset. Kesällä oli siis eka testi jossa kaikki hieman alakanttiin ja pielessä, nyt uusi testi tammikuun alusta oli parempi (kaikki viitearvojen sisällä) mutta tässä ei julkisella nyt sitten tehty morfologiaa, viimeksihän siinä oli normaalimuotoisia 0% ja se tieto jäi tästä puuttumaan. No mutta positiivista kuitenkin että määrä ja liikkuvuus oli ok. Lähete lähti Naistenklinikalle ja inseminaatio tehdään nyt ensin, saa nähdä koska tulee kutsu.
Omat fiilikset on kuitenkin olleet nyt jotenkin paremmat. Ollaan alettu etsiä uutta asuntoa ja muutenkin alettu ajatella lapsettomuuden "yli". Elämä ilman lapsia tuntuu sekin ihan mahdolliselta vaihtoehdolta vihdoin. Toki se menkkojen alku aina riipaisee, mutta siihenkin näemmä turtuu. Töissäkin on ollut kiirettä niin ei ole kerinnyt ihan yhtä paljon murehtia omia asioita. Vauvauutisiahan tässä 30+ iässä tuntuu tulevan ovista ja ikkunoista, mutta olen jotenkin saanut pidettyä ajatukset positiivisina niidenkin suhteen, eipä se muiden onni itseltä ole pois.
Tällaisissa tunnelmissa, lapsettomana edelleen
Henriikka81, ya 8/2013, ei plussia
Heips, minäkin liityn joukkoon :) täällä myös yritys päällä. lopetin itse pillerit 9/13, mutta eipä natsaa ei. muutaman kerran menkat olleet myöhässä mutta aina lopulta alkaneet. Hieman jo alkanut koko homma mietityttämään kun ei mitään ala tapahtumaan. Olen 29v. ja aikanaan päätin että jos meinaa lapsia tehdä niin ennen kun täytän 30v. pitäisi alkaa toimimaan :) Vakaa parisuhde, vakituinen työ ym. asiat kohdillaan, joten olosuhteet vaavin tulolle olisi hyvinkin suotavat. Välillä meinaa alkaa jo suorastaan vituttaan kun joka puolella vauvoja, vauvoja ja lisää vauvoja.. Itselläni aikanaan 16v. tehty raskauden keskeytys. Silloinen parisuhde oli mitä oli ja kas kummaa, ensimmäinen ilman ehkäisyä "kännipano" napsahti sit ihan vahingossa. Itse en ollut valmis äidiksi millään muotoa tuolloin vielä. En ole päätöstäni katunut ikinä, tosin elämä voisi olla aivan eri jos olisin päättänyt toisin. En olisi tässä tänään enkä tässä mahtavassa suhteessa. Elämä opettaa arvostamaan pieniäkin asioita, ehkä piti aikanaan kokea se kaikki, joka meinasi minut, pienen ihmisen hajoittaa. Mutta se vanhoista.
Kertokaas mitä mieltä olette, edelliset menkat oli hieman erikoiset. kp 25 kirkkaan punainen ihan kertaluontoinen pieni vuoto, seuraavat kolme päivää olivat pelkkää "jauhomaista" tuhrua, sit kaksi päivää kunnon vuoto ja sit loppuivat kun seinään. Eli viimeinen vuotopvä oli viime pe. Muutaman päivän ollut vähän sellainen olo kuin olisi tulossa kipeäksi. Koko tammikuun ajan on tuntunut että olisin ihan turvoksissa koko akka ja tuntuu et housut ei mahdu jalkaan. Sellainen hassu pala kurkussa, närästävä, kupliva tunne. Voi olla et kuvittelen koko homman, taas kerran. Tänään kävi mielessä et josko pissisin tikkuun mut heh, eipäs ollut apteekki auki enään kun ohi ajoin :) Mahdollistahan on että turvotus on ihan vaan painon nousua jouluisista herkuista, mutta jotenkin epäilyttää kun viimeiset kaksi viikkoa yritetty syödä kaikkea mahdollista terveellistä ja vähärasvaista ja olo edelleen turpee.. Rinnat ei juurikaan kipeät, päivällä tuntui iha kun niitä olisi aika ajoin hieman vihlonut, ehkä kuvittelin senkin. Nää on sellasia asioita, kun toivoo oikein kovasti, nii sitä tulee jo ihan vainoharhaiseksi. Välillä tuo punkassa touhuaminenkin ollut nihkeetä, jotenkin pistää koko homma välillä vaivaantuneeksi ja turhautuneeksi, ollaan ristiin töissä ja välillä ovella läpystä vaihto, toinen tulee ja toinen menee, tämä ei ainakaan helpota yrittämistä. HIeman jos täältä jotain vertaistukea ja näkökulmia asioihin sais niin olis kiva :)
Olis se vaan hianoa jos natsais joskus vielä <3
Tervetuloa! Tee nyt ihmeessä testi :). Mun ei oo tarvinnut edes testailla paitsi pari kertaa viime kesänä kun olin aivan kummallisten vatsakipujen kanssa useamman viikon, mutta negojahan ne.
Meillä nää makuuhuonehommat on kyllä saaneet vähän koomisiakin piirteitä. Kerran h-hetki sattui just kun oltiin telttailemassa mun vanhempien kanssa ja vessa + kylpytilat jossain puolen kilsan päässä. Siinä sitten vaan, 10min siitä kun mies oli lähtenyt kohti vessoja mun äiti huuteli teltan ulkopuolella :D. Kerran taas laitettiin kello herättämään ennen aamuvuoroja joskus viiden jälkeen, silloin jäi kyllä hommat suorittamatta kun ei ihan tuo mentaalipuoli toiminut...
Piti vielä sanoa muuten tuosta aukiolotutkimuksesta, että vaikka palstoilla siitä pelotellaan niin mulla se ei kyllä sattunut yhtään. Ohjeen mukaan otin 800mg buranaa ennen tutkimusta, mutta itse operaatio ei tuntunut miltään eikä sen jälkeenkään. Ilman puhaltaminen vähän tuntui semmoisena paineentunteena, mutta muuten ei mitään.
Kiitos tsempeistä ja tervetuloa mukaan lumiruusuko!
Nyt aamulla Clear blue hymynaama saatu, joten pakastealkionsiirto ensi viikolla! :)
anpiainen (yritys aloitettu 5/2012)
Kiitos, ehkä voisi testin tehdäkin :) Joo punkkahommat joskus kieltämättä olis varmaan ulkopuolisen silmissä ihan hirveetä komiikkaa. Joskus kun toiselle yrittää vihjailla jotain, vähä yrittää lämmitellä, kaikista ärsyttävintä on kun toinen yrittää vaikka sun pään takaa kurkkia jotai telkkaria. Itse olen sen tyylinen et no joo, ei sit, antaa olla, painun tieheni ja ehkä hieman pahoitan mielenikin. Mutta sitähän ei voi toiselle näyttää :) Sit menee 10min ja isäntä tulee perässä ja yrittää taas alkaa lämmittään minua, eihän se nyt enään ole sama asia.. fiilis menee hyvinkin pienestä. Tällasta siis välillä meillä, ehkä tulee sellanen turhautuminen välillä kummallekin et ei niin ku jaksais yrittää ollenkaan. Vaikka ei sais ajatella koko asiaa, niin siellä se vaan on takaraivossa koko ajan, vauvoja, vauvoja, vauvoja, joko nyt, eikö, no miks ei ymymy.. Pitäis olla ressaamatta ja vaan harrastaa sitä seksiä ihan himosta ja halusta, ei mitenkään et nyt on pakko onnistua, ei ressaaminen kuitenkaan edesauta raskautumista millään tavoin. Välillä on todellakin hyviä ja ihania hetkiä. Pidän siitä et voi toimia spontaanisti, hetken mielijohteesta eikä minkään kellon perässä tarvis olla. Hommatkin luistaa tuolloin paremmin :) Tuo ukko on sellaista sorttia et pitää usein vääntää rautalangasta vihjailut ja alusvaatteilla hillumiset, ei välillä vaan tajua!!! Joka kerta kun menkat alkaa, huomaa senkin naamasta et harmittaa, silti pelottaa sikana et jos ei "remontti" käynnistykkään.
Toivottavasti ei olla ainoita joilla tämä vauvahaave tekee arjen välillä todella raskaaksi.
Söin muuten Meliane-pillereitä siis vuodesta -02 vuoteen -13, joten todella pitkä aika, josko sekin vaikuttaa tuohon hormoonitoiminnan normalisoitumiseen?!
Hei taas kaikki!
Tervetuloa joukkoon Lumiruusuko!
Onnea PAS:on Anpiainen, toivottavasti nyt onnistuisi kun kilppariarvot on saatu hallintaan!
Täällä meillä ei mennytkään nyt tää lapsettomuustutkimusten eteneminen niin kuin luultiin, että oltais varattu aukiolotutkimusta tähän kiertoon. Sen sijaan miehen uudessa spermanäytteessä oli edelleen vähän alle 10milj. siittiötä/ml (oli tosin melkein tuplaantunut tuo määrä syksyn näytteestä (lokakuussa 5milj.)). Siksi nyt seuraavaksi tutkitaan miehen kromosomit ja hormonitoiminta verinäytteestä. Ja ylläripylläri tuossa kromosomitutkimuksessa kestää 2 kuukautta. Niinpä meillä onkin nyt sitten seuraava aika vasta huhtikuussa. Mua niin korpeaa tää kun ne ei tee sitä aukiolotutkimusta nyt kun on löytynyt muuta "vikaa". Eihän se, että miehessä on vikaa, tarkoita, että mulla ois välttämättä tuubat auki :( Jos munanjohtimissa on tukkeita niin ei ne vähätkään siittiöt pääse paikanpäälle :( tai vaikka siittiöt pääsisikin läpi, niin hedelmöittynyt munasolu isokokoisempana ei ainakaan pääse.
Lääkäri oli puhelinajalla sanonut, että todennäköisesti suosittelee meille koeputkihedelmöitystä eli IVF-hoitoa. Hiljaiseksi vetää.
Muuten tänne kuuluu työnhakua; mun lemppari oli yks ens syksynä täytettävä virka, johon oli tullut 146 hakemusta, huhhuh. Käytiin me Pelastakaa Lapset Ry.:n tukiperhevalmennuksessa viime vkl, oli kyllä mielenkiintoista! Tukiperhesosiaalityöntekijä tulee seuraavaksi meille kotikäynnille ja yrittää sitten löytää jonosta lapsen, jolle me oltais sopiva tukiperhe :) Kuulemma 150 lasta on jonossa pelkästään PeLan eteläisellä alueella :(
Mulla on nyt harkinnassa palstailuhiljaisuus siihen huhtikuun lääkäriaikaan saakka. Tuntuu, että pyöris ehkä vähemmän mielessä tämä koko homma, varmaan tuttuja ajatuksia teillekin. Mietin myös että jos jättäis kaikki miettimiset ja ottais vaan vitamiinit joka aamu niin vois olla meno rennompaa myös makkarin puolella! Täällä on kans vähän käynnistymisvaikeuksia välillä kun alan miettiä kaikkia lapsettomuusjuttuja ja kiertopäiviä ja mitäjossitäsuntätä.
Tsemppiä kaikille, valoa ja kevättä kohti mennään!
Enninkeri kp7/26-33 yk20
Tervetuloa vaan Lumiruusuko. Harmi että porukka vaan lisääntyy täällä palstalla. Siis ei sillä tavalla lisäänny niinkuin kirjaimellisesti :D vaan että uusia palstalaisia :D Olipas hölmösti ilmastu :D haha.
Joo, siis täälläkin on noi makuuhuonehommat välillä niin väkisin vääntöä että.. Kun kummankaan ei tekis oikeastaan mieli, mutta kun pitää kun on "se" hetki päälä.. niin siinä sitten yrittää väkisin saada itseään fiilikseen..ei kauheen romanttista :D Jotenki tää seksikin on menny tällaseks suorittamiseks, ettei oo enää sellasta spontaania että peuhataan sillon kun haluttaa ja tehdään se tunteella. Se romanttisuus on kyllä vähän jäänyt taka-alalle.. :/
Henriikka81: Hitto mitä koomisia tilanteita teillä siellä ollut :D haha
Enninkeri: Tsemppiä vaan teille, ompas tosiaan kurja tilanne :( Paljon voimia! Toi on niin perseestä kun noita tuloksia joutuu odottamaan ja jännittämään noin pitkään. Meilläkin meni kesällä sperma-analyysin tuloksissa lähes 2kk..kun oli joka paikassa just kesälomat meneillään. Oli pitkä aika odottaa ja pelätä pahinta. Meillä nyt onneks tuli hyviä uutisia sieltä. Voimia kovasti teille <3
Hei, tosta Lumiruusuko:n remontti-kommentista tuli mieleen et millä nimellä te muut puhutte miestenne kanssa kuukautisista? Tai ihan muutenkin että millä nimellä se teillä kulkee? :D Nimittäin mekin puhutaan miehen kanssa että "remontti", jos tarkoitetaan kuukautisia :D
Tänne ei mitään ihmeellistä uutta. Tänään eletään kp 10, ja ovis ehkä ens viikolla tulossa..pitäis olla..
Kimallus-84 Kp 10/24-29 Yk 21 Yritystä alkaen 06/2013
Ensimmäinen plussa koko yrityksen aikana 11/2014 (yk 20) joka todettiin tuulimunaksi 12/2014 (Rv 8+5)
Nopeasti tulin kertomaan. Keskiviikkona pääsin pakastealkionsiirtoon. Yksi alkio siirrettiin, mutta pakkaseen ei jäänyt enää mitään. Yksi alkio oli kuollut ja toinen jakautunut nelisoluisesta yksisoluiseksi ja näin ollen ei ollut siirtokelpoinen. Tämä siirrettävä alkio oli alkujaan 8-soluinen ja nyt 4-soluinen, se pystyttiin siirtämään onneksi. Nyt siis menossa PP3=piinapäivä 3.
Anpiainen: Täällä pidän sulle peukkuja!! :) Voi kumpa tämä olisi nyt se teidän THE ALKIO ja tuleva nyytti!! :) Tuuhan sit kertomaan lopputuloksesta myös :) Tsemppiä!
Täällä kroppa ihan sekasin tuulimunan jäljiltä. Mähän kerroin aiemmin että mulla alko ekat menkat sillon 10 päivää tyhjennysvuodon loppumisesta, 23.1. No, tässä sitten odottelin tälle viikolle ovulaatiota saapuvaksi, mutta mitä tekeekään mun kroppa..MENKAT! TAAS! Oli kp 15 menossa ja eilen alko sit todellakin taas menkat.. tasan 2 viikkoa edellisten menkkojen alusta. Jos ne nyt sit oli menkat mitkä oli aikasemmin, mä en enää oo varma. Ne oli aika niukat ja kesti "vaan" 4 päivää, kun normaalisti mun menkat on 5-6 päivää. Mut mä aattelin et ne oli niukat sen takia koska mulla oli just vasta loppunu tyhjennysvuoto. No, jospa nää olis sit ne oikeet menkat ja kierto tästä sit tasottuis.. Ärsyttävää ku kroppa ihan sekasin, eikä pysty edes yrittää nyt ollenkaan ku ei mitään hajua oman kropan tilanteesta. Tässä kohta menny 2kk ihan hukkaan vaan odotellessa kropan tasottumista tuulimunan jälkeen :( Eipä tässä nyt oikeen mitään voi tehdä muuta kuin katsoa ja mennä ns.virran mukana ja yrittää metsästää ovulaatiota johonkin kohtaan..
Kimallus-84 Kp 2/24-29 Yk 21 Yritystä alkaen 06/2013
Ensimmäinen plussa testiin 11/2014 joka todettiin tuulimunaksi 12/2014 (Rv 8+5) Meni itsestään kesken.
Nyt kun on hieman paremmin aikaa (odotella, että lugesteronit sulautuvat) niin ehtii kommentoida muillekin eikä vain itsestään puhua.
Lumiruusuko: Oletpa syönyt pitkän pätkän putkeen pillereitä, varmasti kestää jonkin aikaa, että kierrotkin tasaantuvat. Oletko testannut ettet vain olisi raskaana jos menkkasi olivat noin ihmeelliset?
Enninkeri: Onpa kumma juttu, että sinulle ei voida sillä aikaa tehdä aukiolotutkimusta sillä välin kun miehen tuloksia odotellaan. Meilläkin miehelle tehtiin nuo tarkemmat kromosomi tutkimukset ym. Siinä otettiin aika monta putkea verta. Onneksi olivat kunnossa, mutta oli inhottavaa seisauttaa koko homma siksi aikaa ja odotella tuloksia. Julkisellahan tekin olette hoidoissa? Meillä hoitomuotona ICSI eli poikkeaa IVF:stä siten, kun IVF:ssä munasolut vai munarakkulat laitetaan siittiöiden kanssa samaan kippoon ja odotetaan, että ne lähtee itse hedelmöittymään niin meillä ne "hoitajat" siellä laboratoriossa auttoivat siittiöt munasolujen vai -rakkuloiden sisään. Mutta tsemppiä hoitoihin ja toivotaan, että teillä vaikka tärppäisi jo ennen niitä.
Kimallus-84: Meillä ei mitään erityistä nimeä ole petipuuhille, mutta ovulaatiota tykkään kutsua evoluutioksi :D Onpa sullakin nyt vähän omituisia menkkoja ollut, toivottavasti kroppaa alkaa pian toimimaan taas normaalisti ja teillä pian tärppäisi uudelleen. Ja kiitos paljon tsempeistä, tulen kyllä tänne kertomaan kuulumisia! :)
Nyt siis jo PP5 menossa ja en ole vuotanut lainkaan verta! Jippii! Tuoresiirrossa tuli PP5 pientä tuhru vuotoa aamulla wc-käynnillä ja viime pakastealkionsiirrossa PP3 tuli lenkin jälkeen hieman haaleaa verta. Nyt olen käynyt jumppailemassakin eikä mitään ole tullut. Siispä olo aika toiveikas, mutta silti jännittää ja pelottaa tosi paljon kuinka tässä nyt käy. Olin olevinaan tuntevinani pientä menkkamaista jomotusta ensimmäiset kolme päivää alkion siirron jälkeen ja nyt tunnen tai luulen tuntevinani pientä painetta keskellä alavatsaa. Muusta en vielä osaa sanoa mitään. Toivon, että alkio olisi kiinnittynyt viikonloppuna ja kaikki menisi hyvin. Pakko hieman googletella asiaa TAAS :D Mutta pitäkää kaikki meille peukkuja pystyssä! <3
Mulla on ANPIAISELLE täällä kummatkin peukut pystyssä, jännät paikat on teillä, ymmärrettävästi myös pelottaa mutta toivottavasti kaikki menee hyvin :)
Meille juu tuli noin viikko sitten miehen tulokset, en noista kauheasti ymmärrä mutta mitä osasin katsoa niin ihan hyvältä vaikutti ja lausunnonkin perusteella olisi ihan ok. Eli ei pitäisi siitä miehen tavarasta ainakaan kiinni olla tämän homman :) Mutta katsotaan sitten mitä tayssilla tosiaan ensi kuussa sanotaan, että kuinka homma etenee, pitäisihän tässä pari vähintäänkin teoreettista mahdollisuutta olla vielä sitä ennenkin.
(CARPEDIEM, yritys aloitettu syksyllä 2013)
Anpiaiselle peukut täälläkin pystyssä! :)
Meillä nyt eka kierto menty Letrozole-lääkkeen voimin, söin sitä kierron päivät 3-7 ja sitten bongailin ovista, joka tikkuun ilmeistyikin sunnuntaina. Hyödynnettiin erityisen hyvin ja nyt odotellaan, kp 15/~30 menossa. :) Enpä tiedä mitä tuo hormoni teki elimistölle, mutta ovisoireet olivat vahvemmat kuin koskaan, ovis tuli aavistuksen aiemmin kuin ns. luomukierrossa. Kaikki oireet saattaa myös olla kuvitelmaa ja uskon kovasti noiden olevan jotain ihmepillereitä. :P Nyt odotellaan rauhassa ja katsotaan tekikö nää napit ihmeitä. ;)
Innu84 ya 8/2013
Anpiainen: voi oispa tää nyt se teidän kierto! Peukut pystyssä täälläkin! Joo julkisella ollaan, ja mulle jäi nyt se kuva, ettei mulle ollenkaan tehtäis sitä aukkaria o_O mietittiin jo miehen kans että pitäiskö teettää se yksityisellä puolella, mutta pitää vielä sitä pohtia. Onneksi teillä ei ollut mitään kromosomihäikkiä, toivotaan meillekin samanlaista tulosta :) Ite opiskelin kans noita lyhenteitä netin avustuksella, ja veikkaisin, että meille tulee ICSI-hoito, mutta kylläpä sen osaa fiksummat ihmiset onneksi paremmin päättää kuin minä :D
Kimallus: tsemppiä kierron selkeytymiseen! jos pitää jotain positiivista hakea tästä omasta raskautumattomuudesta, niin eipä ole myöskään keskenmenon pelkoa ja siitä toipumista käsiteltävinä. Laiha lohtu mutta kumminkin.
Muille tasapuolisesti tsemppiä kiertoihin ja lääkekuureihin ja kaikkeen!
).( täällä kaiketi ovis takana, en tikuttanut. Hyödynnetty mitenkuten, tuntuu vähän turhalta tuo ajoittamisen miettiminen. Tänään kavereiden kanssa ekaa kertaa vuosiin hiihtämään, saa nähdä minkälaiset potutukset tuokin aiheuttaa, kun oon ihan tarkoituksella jättänyt hiidon väliin jo monet vuodet, paitsi telkkarista tykkään kattoa kun muut hiihtää :D
Enninkeri kp17/26-33 yk20
Tein testin samana päivänä kun viimeksi kirjoittelin, ja negatiivinenhan tuo oli :( jos kierron nyt laskee siitä päivästä kun rähmiminen alkoi viime kerralla niin nyt olis kp25, ja alavatsa taas sen tuntuinen että parin päivän sisään vuotaa taas. Söin pillereitä 2001-2013, eli ihan hirveän kauan. Lopetin pillereiden popsimisen v. -11 juuri pari kk ennen kun aloin tapailemaan nykyistä miestäni ja olihan se sitten aloitettava uudestaan kun seksielämä taas vilkaistui, tyhmä minä.
Oon ruvennu miettiin missä vika? Aikanaan kun oli se "teinivahinko", se oli eka kerta ilman suojaa ja heti raskaana. Sit taannon oli puhetta kuinka isännän edellisessä suhteessa on toimittu, kappas, siellä on ollut suojaamatonta seksiä neljän vuoden ajan eikä ole koskaan ollut pelkoa raskautumisesta. Tosin exänsä ei ole halunnut enää lapsia, olisiko kuitenkin ollut jotain kierukkaa tai muuta, vai olisiko nyt niin että isäntä ei vaan pysty saamaan lapsia?! En jaksais ees miettiä. Jos yritän ottaa ukkokullan kanssa aiheen puheeksi, pelkään että hän loukkaantuu syytöksistä "tuhkamunaksi", hänellä kun ei kaikista laadukkain aina tuo itsetunto ole, koulukiusaamistausta takia :( Pelkään että lyttään enemmän vaan maanrakoon kun ei aina muutenkaan ole helppoa. Vaikea tilanne on.. mietin mietin mut en pääse puusta pitkälle. Tosin tämän kierron aikana seksiä harrastettu vain kaksi kertaa, työt haittaa harrastuksia nyt ja pahasti, ottaa päähän ihan sikana. Minä tulen illalla myöhään kun toisen täytyy olla jo nukkumaan menossa ja ukko lähtee aamulla viiden jälkeen, minä taas kerkiän lähtemään kun se tulee kotiin.. Että tällaista meillä ollut edelliset kaksi viikkoa :(
Voi kun tietäis miten asian kanssa edetä ja kuinka aika pisaa yrittämiseen?
Varasin juuri ajan gynelle, josko kävis peruskäynnillä pitkästä aikaa Papat ym. Vasta kk päähän sain ajan, nopeampaakin olisin voinut mennä. Yksityistä kautta pääsisi nopeampaa mut on niin helkkarin kallista :( vuosi sitten ei ollut mahdollista edes neuvolan kautta gynekäynteihin, ja taas on. Ihme sahaamista. Onko lääkäriä vai eikö ole. Tosin tämä lääkäri joka siellä nyt ottaa vastaan on pitkänlinjan ammattilainen, mukava vanhempi naishenkilö :) Harmittaa tällaiset pienet tuppukylät joissa ei ole aina toimivaa terveydenhuoltoa. Muissa asioissa onneksi palvelee työterveys mutta nämä kun ei kuulu työterveyden piiriin niin vähän vaikeuttaa. Joskus olen miettinyt että miten on mahdollista että kunta ei tarjoa gynepalveluita jotka ovat aivan välttämättömiä, kaikilla kun ei ole varaa maksaa pelkästä papa-kokeesta, käyntimaksuineen toista sataa € yksityiselle!
Heippa pitkästä aikaa :)
Mä oon ihan romuna nyt. Tulin sitten vastoin kaikkia odotuksia raskaaksi ja ihan LUOMUSTI <3
Tietty niin onnellinen kun voi vaan olla, kaiken tän oksentamisenkin keskellä :)
Mutta, mies sitten ilmoitti, että se ei haluakkaan ja pitää tehdä abortti :( Siis mitä ihmettä, ei voinut siinä 2vuoden yrittämisen aikana sanoo mitään, nyt ainakin selvis miksei halunnut hoitoihin. Mitä ihmettä mä teen??? Oon itkenyt silmät päästäni ja en saa nukuttua ollenkaan.
Terkuin Pöppeli rv 6+5
Pöppeli, siis mitä?! Ootte yrittäny lasta 2 vuotta ja nyt mies ilmoittaa ettei haluakaan??
Minä en todellakaan tekisi aborttia, mielummin laittaisin miehen kartanolle!
Ihme äijä, ei millään pahalla!
Pöppeli: Ihan ensimmäiseksi ONNEA PLUSSASTA! Ja sitten: kuulostaa tosi kummalliselta käytökseltä mieheltäsi. Kannattaa tosiaan miettiä, haluatko jatkaa elämääsi sellaisen ihmisen kanssa, joka on käytännössä valehdellut sinulle jo kaksi vuotta. Voisiko tämä käytös nyt olla jokin paniikkireaktio raskausuutiseen? Eikös hän ollut viime vuoden lopulla jopa yhtäkkiä ilmoittanut olevansa valmis tutkimuksiin? Tsemppiä nyt vaikeaan tilanteeseen, älä tee hätiköityä ratkaisua kumpaankaan suuntaan! Yritä vaikka kysyä mieheltä, miksi hän ei nyt yhtäkkiä haluakaan lasta, vai eikö tosiaan ole koskaan halunnutkaan.
Enninkeri kp21/26-33 yk20
Carpediem: Viittasin meihin kaikkiin hoidoissa oleviin tai juuri nyt hoitoihin hakeutuviin, eli myös sinuun. Onhan se lohduttavaa aloittaa hoidot ja saa antaa huolensa jonkun toisen käsiin. Tietää, että apua on eikä ole yksin tilanteessa. Meillä ei ole mitään tuollaisia lääkkeitä edes yritetty vaan suoraan lähdettiin inseminaatioon luonnokiertoon, joka oli 12/2013 (kirjoitin viimeksi vahingossa tammikuun) ja koska siihen ei edes päästy mentiin suoraan rankempiin ICSI-hoitoihin. Jokos teillä on miehen tulokset tulleet?
Minä kävin tänään ultraäänikäynnillä ja kaikki näytti siirron puolesta hyvältä. Eli nyt vaan ovulaation etsintään, joka lääkärin mukaan voisi olla keskiviikkona. Ja PAS voisi olla jo perjantaina tai sitten maanantaina mikäli sen ovulaatioplussan nyt saan! Jotenkin sitä vaan jaksaa uskoa onnistumiseen. Aloitin kuntoilun taas uudestaan ja mennä repäisin jumppakortin ottaa. Jospa siitäkin saisi muuta ajateltavaa/tekemistä ja painoa hieman alaspäin! Tää vuosi voisi olla jo meidän vuosi, on tätä jo kohta 3v odotettu!!