Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**

14.03.2014 |

Hei,

Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin. 

Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?

Kommentit (647)

21/647 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Pöppeli! Teidän tilanne ei kuullosta yhtään mukavalta :( Et mitenkään saisi miestäs suostuteltua edes tutkimuksiin? Vaikka oot varmasti yrittänyt.. Kaikki myötätunto sinne, täällä myös tuo menkkojen myöhästyminen on kaiken kamalinta, sitä tahtomattaan toivoo ja sitten tippuu entistä korkeemmalta!

Itse sain tänään aikaiseksi soittaa ajan kunnalliselle gyn.hoitajalle tässä lapsettomuusasiassa, helpottavaa kun ei tartte pohtia soitanko vai enkö soita, oonko liian hätäinen, eihän me ny kauaa oo yritetty ja toisaalta tuntuu ikuisuudelta. Joulukuun alussa on vastaanotto, tuskin ekalla kerralla paljon muuta kun jutellaan ja kartotetaan kiertoa tms. Alku sekin. Mies vaan säikähti vaikka tiesi että aion soittaa että nyt sitten oikeesti tarttis mennä... 

Suuresti jaksamista kaikille! 

Tirppanen yk 14

22/647 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tirppanen :) Itseasiassa en tiedä mitä eilen tapahtui, mutta illalla mies ilmoitti, että nyt mennään tutkimuksiin :D oon niin happy! Kait sitä on ottanut miehisyyden päälle, jos siittiöissä oiskin jtn vikaa.

No soitin innostuneena tk:lle ja aika pitää varata eka neuvolaan?! Koitin sanoo, että mulla on toi pco ja kaiken muunkin, mutta ei. Huomena sitten soitan sinne :)

Voimia kaikille ♡

Pöppeli kp 10/33 yk 2 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/647 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Kiva juttu PÖPPELI että etenette asiassa :) jännä kuulla miten eri paikoissa vaihtelee käytännöt että miten tutkimuksiin edetään julkisella puolella. Mehän mentiin tk-lääkärille ja saatiin sieltä lähete naistenklinikan hormonipoliklinikalle.

Lyhyesti vielä siis ollaan käyty lokakuun alussa hormonipolilla ensikäynnillä, mies vienyt myös silloin oman näytteensä ja käynyt verikokeissa. Lisäksi oon itse käynyt kierron kartoituksen verikokeissa ja follikkeliultrassa, vielä loppukierron verikoe jäljellä kierron kartoituksesta.

Mulla kaikki näyttää hyvältä tähän mennessä, mutta tuolla ultrassa sain kuulla, että miehellä on siemennesteessä siittiöitä "vain" 5 miljoonaa millilitrassa, kun normaalin alaraja on 15 miljoonaa. Toki tuo 5milj. oon vielä aika paljon kun se yksihän siihen vain lopulta vaaditaan, mutta ilmeisesti laskee kuitenkin luomuraskautumisen todennäköisyyttä :( en tiedä sitten miten tuota lähdetään käsittelemään, kun miehen pitää viedä uusi näyte tammikuun alussa niin nähdään, onko näyte edelleen heikkolaatuinen. Sen jälkeen pääsen itse vasta aukiolotutkimukseen ja päästään yhteenvetokäynnille, missä kuullaan hoitomahdollisuuksista.

Tietysti on myös mahdollista, että heikon sperman lisäksi mulla ois röörit tukossa niin sekin sitten vaikuttaisi hoitosuunnitelmaan. Pääasiassa oon käsittänyt, että hieman heikolla spermalla alotettais inseminaatiolla ja edettäis siitä koeputkihedelmöitykseen jos ei tulosta tulisi. Sitten on tietysti eri asia, jos mulla onkin tuubat kiinni.

Ärsyttää nyt odotella tammikuulle asti sitä aukiolotutkimusta, kun se olisi tehty jo seuraavassa kierrossa joulukuussa mikäli spermanäyte olisi ollut ok. Turhauttaa yrittää ajoittaa yhdyntöjä kun ei tiedä, onko siitä edes mitään hyötyä :(

Mielessä pyörii myös, pitäisikö pitää taukoa täältä keskustelupalstoilta. Aktiivisempi olen ollut tuolla "yritys päällä" -ketjussa, muta välillä tuntuu pahalta siellä, kun siellä naiset tulevat ja menevät yk3 tai yk6 ja itsellä vaan yk kasvaa ja kasvaa. Tällä palstalla tietysti on sitten paljon niitä, joiden mielestä meidän yk on vielä suhteellisen vähäinen; kaikki on aina niin suhteellista. Lisäksi itseä harmittaa, kun siellä osa suunnilleen itkee sitä, että "saisinpa vielä sen viidennen lapsen", kun monilla ei ole vielä yhtäkään :( en halua vähätellä heidän tunteitaan, ja ymmärrän, että keskustelupalstat ovat juuri sitä varten, että saa puida juuri sitä omaa tilannettaan, mutta silti paha mieli vain tulee. Ehkä pitää kokeilla foorumeitta jonkin aikaa ja kokeilla, pystyisikö vähentämään asian vatvomista omassa mielessään. Onko muilla tällaisia ajatuksia?

Tällaisia mietteitä tällä kertaa. Viimeksi näköjään kirjoittelin tosi hyvillä mielin, mutta kyllä tuo tieto siittiöiden vähäisestä määrästä taisi masentaa :(

ENNINKERI kp14/26-33 yk17

24/647 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enninkeri mä ymmärrän kyllä noi sun fiilikset ihan täysin. Oon lukenut monta ketjua, mutta noissa muissa on just noita heti raskaaks tai yritetään saada 6 lasta. Toki se vauvakuume on on vauvakuume lukumäärästä riippumatta, mutta kunsais sen yhden edes...

Itsekin yritän pysyä nää päivät pois, kun pupuillaan ja loppukierron, vähemmän oireita kuviteltavana ;) Kukin tavallaan tietty. Välillä tulee niitä aallon pohjia varsinkin pitkässä yrityksessä. Mutta yritetään pitää lippu korkealla :) Mäkin toivon, että aukiolotutkimus tehtäismah.pian.

Pöppeli

25/647 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun kirjoittelee tai käy lukemassa varmasti monia keskenmenon kokeneita pitkänmatkalaisia, niin ajattelin tulla kertomaan lyhyesti oman tarinani, toivoen että se toisi uskoa muille vastaavaa kokeneille. Minulla on nimittäin nyt yhteensä kolme keskeytynyttä keskenmenoa takana, aikaisin viikolla 6 ja myöhäisin havaittiin np ultrassa. Kahdessa näistä oltiin jo ehditty nähdä syke alkuraskauden ultrassa viikolla 7 tai 8, eivätkä raskausoireetkaan missään vaiheessa hellittäneet, vaan silti aina seuraavassa ultrassa tuli huonoja uutisia. Kaikki mahdolliset kokeet otettiin sekä minusta että miehestäni. Mitään syytä ei löytynyt. Aloin jo hyväksyä sen, että meidän elämäämme eivät ehkä lapset kuulu, ja ihan ok niin. Vaan elämä yllättää aina toisinaan. Lähes viisi vuotta tähän meni, mutta nyt olen selvinnyt jo toiselle kolmannekselle ja kaikki on edelleen hyvin. Vieläkään en osaa täysin rentoutua ja nauttia raskaudesta, vaan edelleen takaraivossa kolkuttelee keskenmenon pelko. Vaan päivä kerrallaan.

Uskon että tämän kerran onnistumista on tukenut stressittömämpi elämäntilanne, sekä se, että kävin ennen raskautumista kalevelaisessa jäsenkorjauksessa.

Tsemppiä kaikille teille pitkänmatkalaisille ja paljon plussatuulia. 

26/647 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit kaikille ja mä kyllä uskon, että vuosi kuulostaa pitkään yrittäneistä vähältä ja itsekin olen sitä mieltä, että vuosi on vielä ihan normaali aika yrittää ja odottaa sitä plussaa. Silti joka kierron jälkeen on kolkutellut mielessä se, että ne menkat nyt vaan tekee todeksi sitä lupausta/uhkausta, että tässä voi kestää. Vähän siis sellainen "no tiesinhän mä" ja toisaalta että kuluis nyt se aika, että sais asiaa eteenpäin. En siis ehkä osaa selittää nyt oikein, mutta tarkoitin, etten varmasti muuten vielä niin huolehtisi asiasta jos en siis jo nyt tietäisi, että on tavallaan syytä huolehtia. Oon silti tosiaan koettanut vain odotella ja katsella, että mitä tuleman pitää.

Mitenhän siitä sitten edetään, jotain verikokeita multa on jo otettu, samoin ultrattukin on? Varmaan niitä lisää. Mitä se aukiolotutkimus tarkoittaa? Varmasti se mies tutkitaan heti alkuun varmuuden vuoksi myös, niin saa tietää onko probleemaa pelkästään minussa vai molemmissa. Olisi kiva kuulla lisääkin muiden kokemuksia, näistä on tosiaan paljon helpompi kysellä anonyymisti kuin kasvokkain keneltäkään. Varmasti se gynekin näistä sitten kertoo, mutta jos sit osaisi valmiiksi laittaa vähän ylös kysymyksiä mitä haluaa kysyä.

27/647 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

INDIANA EAST: toivottavasti raskautesi jatkuu hyvin loppuun asti ja saat tuloksena vauvan syliisi :)

CARPEDIEM: yleensä tehdään naiselle kierron kartoitus (= alkukierron labrat, keskikierron munasolu-ultra ja loppukierron keltarauhashormoniverikoe) ja seuraavaan (jos mahdollista) kiertoon se aukiolotutkimus. Aukiolotutkimus tarkoittaa sitä, että munatorviin ruiskutetaan vettä ja ilmaa ja ultralla katsotaan, pääseekö ne ilmakuplat siellä normaalisti etenemään vai onko jotain tukoksia, jotka estäisi sitten munasolunkin kulkeutumisen kohtuun. Mieheltä otetaan siemennestenäyte ja joitain verikokeita (HIV ja klamydia testataan ainakin molemmilta, ainakin Helsingissä).

Miehen kannattaa tosiaan käydä mahdollisimman heti antamassa oma näytteensä, jos käykin niin, että tarvitaan uusi näyte, niin sen voi antaa vasta 2-3kk päästä edellisestä. Eli ei kannata sitä jättää viime tippaan (tippaan, heh), koska silloin tutkimukset venyy entisestään jos joudutaan odottamaan uutta näytettä. Meillä kävi juuri niin, että miehen pitää antaa uusi näyte (josta katsotaan, olisiko siittiöitä kuitenkin normaali määrä) ja sen näytteen voi antaa vasta tammikuussa, ja itse pääsen vasta sen jälkeen aukiolotutkimukseen. Onneksi mies kävi silloin heti antamassa näytteen niin päästään "jo" tammikuussa etenemään.

FACEBOOK-ryhmästä: minkälainen kokoonpano teillä siellä facen puolella on? saako sinne tulla tällainenkin, jolla "vasta" yk17 meneillään? miten sinne pääsee?

ENNINKERI kp23/26-33 DPO9? yk17

28/647 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Facebook-ryhmästä.. Eli meitä on siellä tällä hetkellä 7 henkilöä. Kaikki ollaan oltu alusta asti siellä, eli jostain elokuusta (?) kun ryhmä perustettiin, jos en nyt väärin muista, eli tässä välissä ei ole uusia tullut. Mutta tottakai mahtuu lisää porukkaa, tervetuloa vaan kaikki joita kiinnostaa ja jotka uskaltavat omalla nimellä ja mahdollisesti omalla naamallakin paikalle tulla juttelemaan aiheesta ja aiheen vierestä :) Jos vaikka halukkaat laittais mulle sähköpostiin oman s-postiosoitteensa tai oman nimen millä facebookista teidät löytää, niin voin yrittää lisätä tonne meidän facebook-ryhmään. :) Eli se sähköpostiosoite minne voi ilmottautua olis:  kimallus84@outlook.com. Elikkä pienellä kaikki ja yhteen ilman välilyöntejä tai muuta. Ja tosiaankin ryhmä on salainen, eli ei näy teidän kavereille tai muille että ootte liittyneet. Ja sitäpaitsi meidän ryhmän nimi on sellainen mistä ei voi päätellä muutenkaan mistä on kyse, ihan varmuudeksi ;)

Ja sitten muihin juttuihin.. Mulla on tänään menossa kp 28 ja Yk 20. Tässä kierrossa en tikuttanut ovulaatiota ollenkaan, ja seksiäkin tuli harrastettua vähän miten itse haluttiin.. Ei siis yrittämällä yritetty. Geleet tosiaan lopetin jo edellisessä kierrossa kun kierrot lähti venymään, joten en oo nyt kuukauteen syönyt minkäänlaisia pillereitä tai vitamiineja. Ihan ollaan ns.luomuna menty tää kierto. Koska menkkoja ei vieläkään kuulunut niin eilen sitten vessassa hetken mielijohteesta päätin tehdä ovistestin ihan vaan varmistaakseni ettei tässä vissiin raskaana olla (koska ovistestithän myös näyttää raskauden, ja en viitsinyt oikeaa r-testiä tuhlata moiseen tarkistukseen) no, ovistestiimpä tuli vahva plussa..ihmettelin muutaman sekunnin et mitä ihmettä, et miten mulla voi tässä kohtaa kiertoa olla muka ovis, kun menkathan piti alkaa, et onko kierto nyt ihan seonnu. Sitten aloinkin miettimään et mitä jos.... otin siitä sitten vielä sen r-testiliuskan ja samasta iltapissasta tein vielä varmistuksen, miettien samalla että tää on ihan varmaan nega, kuten aina ennenkin on ollu. No ei ollu nega! Haalee toinen viiva siihen tuli!!! Tänä aamuna tein varmistukseks vielä viimisen liuskamallisen r-testin ja samanlainen hailakka toinen viiva siihen tuli! APUVA! Mulla on vielä 2 digitestiä ja toisen aion käyttää viikonloppuna, sitä ennen en aio testata, kun ei mulla edes oo testejä enää :D muuta kuin ne digit. Kääk! 

Ja just kun me mietittiin että me otetaan koira! :D Ollaan menossa parin viikon päästä katsomaan pentua..miedän piti ottaa koira kun ei vauvaakaan kuulunut.. tai oltais varmaan muutenkin joka tapauksessa joskus otettu koira, mut nyt tuntu sopivalta ajankohdalta, kun vauvaakaan kuulunut.. Näin se kohtalo taas tuli tähänkin väliin näköjään :D En tiedä mitä tehdään nyt sen koiran suhteen, pitää ehkä miettiä vielä..toisaalta voihan tää mennä ihan hyvin vielä kesken koko raskaus, ja jos ei nyt koiraa oteta niin sitten meil ei ois taas kumpaakaan, koiraa eikä vauvaa..mutta.. pisti asiat vähän uusiks.. tuli ihan puskista tää plussa! :D Kun ehdin jo lyödä hanskat tiskiin tän asian suhteen, ja en edes ajatellut koko asiaa, eikä edes yritetty.. :D Meillä kun oli nyt päällimmäisenä mielessä toi koiran ottaminen, eikä vauva.... :D 

Kimallus-84    Kp 28/24-32    Yk 20     Yritystä alkaen 06/2013

Ei ainoatakaan plussaa koko yrityksen aikana ja nyt eilen (25.11) puskista Plussa kp 27!

Kimallus-84 Rv 3+6 ?

29/647 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Kimallus! Onnea paljon :)

Oottelen nyt vielä seuraavat menkat, vkl pitäis alkaa ja tuntemukset on kyllä sen mukaiset, että vois alkaa jo aiemminkin.. Kunhan menkat alkaa, niin voisin tulla mukaan Faceen :)

Enninkeri kp25/26-33 dpo11(?) yk17

30/647 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enninkeri: Ihan miten itse haluat :) Jokainen sitten/jos siltä tuntuu. Ryhmään saa liittyä kaikki pitkänmatkalaiset, oli tilanne mikä tahansa. Meillä ryhmäläisillä kun on kaikilla vähän eri tilanteet (yksi raskaana, yksi jo vauvan saanut, vauvaa yrittäviä..), niin kaikki ovat tervetulleita. :) Höpötellään siellä asioista ihan laidasta laitaan, eli kaikki jutut ei pyöri koko aikaa tän asian ympärillä, vaan jutella saa ihan mistä vaan, vaikka ärsyttävistä naapureista jos siltä tuntuu.. :D 

Vierailija
31/647 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kimallus-84! <3

Täällä ei edelleenkään mitään uutta. Kilpirauhaslääkitystä nostettiin ja seuraava verikoe ensi vuoden puolella. Ja seuraava alkion siirtohan on vasta kun arvot on kohdallaan.

anpiainen (yritysaloitettu 5/2012, ei yhtäkään plussaa matkan aikana)

32/647 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen: voi että, toivottavasti tuo uusi annostus toisi nyt toivotun tuloksen ja pääsisitte alkionsiirtoon. Mikä teillä oli tilanne, oliko muuta "vikaa" löydetty kuin tuo kilpirauhasarvo? En muista.

).( tänään testasin hätähousuna tyylipuhtaan negan, eilen vähän tuhrua, tänään aamulämpö laskenut eilisestä pari kymmenystä. Melko selvät merkit siis, mitä kohti tässä mennään taas.

Enninkeri kp27/26-33 DPO13? yk17

33/647 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiaiselle nyt tosiaan paljon voimia, että se plussa sieltä kohta jo tulis! Ehkä nyt kun lääkitystä on säädetty niin auttais tohon hommaan.. En tiedä kuinka paljon sulla on arvot pielessä, mutta multahan mitattiin tämän vuoden keväällä se 3,5 arvo muistaakseni, eikä sille oo mitään tehty koskaan, kun oli lääkärin mukaan normaalin rajoissa.. Kun lääkärit ja netti on pullollaan sitä tietoa et arvo pitäis olla alle 2 (vai kuinkas se oli?) kun yrittää raskautua, mut näköjään mä tolla mun arvollakin onnistuin.. En tosiaan tiedä et paljonko sun arvot on pielessä, (tai että onko teillä myös muita ongelmia mahdollisesti matkassa) mut kovasti tsemppiä ja voimia et ne saatais mitä pikimmin kuntoon ja kohdilleen! Oisitte sen plussan ansainneet jo noin piktän matkan jälkeen!

Enninkeri: Voi pöh.. :(  Voimia uuteen nousuun. Mutta facebookin puolelle saa silti tulla, eli se ei ole missään nimessä mikään täältä raskautuneiden palsta, vaan ihan tätä samaa juttua siellä on kuin täälläkin. Yritetään, petytään kuukaudesta toiseen ja joskus ehkä onnistutaan :) Facebookissa juttu kulkee vain nopeampaan tahtiin kun jutellaan päivittäin monista eri aiheista. :)

Mä tein tänään aamulla digin, joka näytti tekstin "Raskaana 2-3". Tänään on menkoista laskettuna 4+1. Odotin ehkä enemmän tekstiä "Raskaana 1-2" mutta parempihan tuo toinen tietysti on :)

Kimallus-84       Rv 4+1 (tärppi tuli vihdoin Yk 20)     Yritystä alkaen 06/2013  

Tätä ennen ei plussan plussaa koko aikana.

34/647 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kimallus tätäkin kautta :)

Ja kaikille halukkaille tervetuloa faceen ryhmäilee :) Ja niille, jotka haluaa vaan palstailla, niin tervetuloa tänne puolelle ja tsemppiä matkaan. Koskaan ei kannata luovuttaa, ei edes silloin, kun tuntuu, ettei enää tiedä miten jaksaa.. Taukoja, mutta pitäkää toivoa yllä.. Ihmeitä tapahtuu, kokemuksella voin sanoa. <3

JONSTERIA huhuilisin, mitä kuuluu, miten menee???? :)

Mulla raskaus on kuin onkin edennyt kaikkien alun kauhujen jälkeen ja huomenna tulee täyteen 20+0. Pieni toivo alkanut herätä, että mun yli 13 vuoden odotus palkitaan. Vihdoin saisin tulla äidiksi elävälle lapselle. <3

Weebee ja Villikko 19+6

Vierailija
35/647 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enniinkeri: Olihan meillä miehen siemennesteessäkin hieman vikaa. Siittiöt ovat jollain lailla takertuneena toisiinsa. Mutta kun kysyin niin silti luomuraskaus ei pitäisi ole pois suljettu vaihtoehto.

Kimallus-84: Ensin oli arvot hieman yli kolme ja seuraavissa kokeissa oli jo yli viisi. Nyt olisi siis tavoitteena saada arvot alle 2.5. Ja vajaatoiminnan puolesta minulta löytyy melkein kaikki oireetkin. Sehän on hyvin vaihtelevaa eri ihmisillä, missä se raja menee. Mutta onneksi otin tämänkin asian klinikalla puheeksi ja tämä on ainakin hoidossa nyt. Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan! :)

anpiainen (yritys aloitettu 5/2012, ei ainoatakaan plussaa)

36/647 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kimallus <3 niin se vaan teidänkin aika koitti <3 olen iloinen puolestanne, mutta samalla tietysti toivoisin samaa kohtaloa meillekin. Mietin miltä se mahtaa tuntua kun sen plussan saa ja saa olla raskaana saati saa sen oman vauvan syliin... Uskon, että pitkämatkalaisena ymmärrät nämä tuntemukset, kun muut plussaa ja itse ei, vaikka ne muiden plussat ei olekaan itseltä pois. Siksi uskallankin tuoda esille oman harmistuksen, koska uskon sinun ymmärtävän... Olenpas taas hieman itsekäs, sori :( oikeasti suuret onnittelut ja ihanaa raskausaikaa <3

Mulle ei mitään uutta, kp tällä hetkellä 41 ja miljoona negatestiä jo tehty... Menkat odotettavissa siis. Nyt on kaikki testit tuhlattu ja päätinkin olla tilaamatta lisää, se on loppu nyt, meinaan jatkuva tikkuun pissiminen... Tämä loppuvuosi mennään vielä näin ja sit täytyy miettiä haenko itselle pillerit vai mitä... Tuo mies kun ei lähde edes tutkimuksiin niin eipä tässä paljoa ole tehtävissä. Itse olen käynyt tutkimuksissa, kaikki muu on katsottu paitsi ovulaatiota ei ole tsekattu, siis tapahtuuko se... Miksi pillerit, niin siksi kun en jaksa tätä oman kehon kyttäilyä koko ajan ja jatkuvaa turhan toivon heräämistä ja taas pettymistä... Helpompaa ku tietää et ei oo toivoa ja tietääpähän milloin menkat tulee ja menee...

Mitäs muille?

Rima kp 41/30-> yritys aloitettu 1/2013 ei plussia...

37/647 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rima84: Ymmärrän täysin että joka kerta nämä muiden raskausuutiset masentaa, ei hätää :) En voi siitä omaa mieltäni pahoittaa koska voin sanoa että tiedän mikä fiilis sulla on :(  Meidän vuoro tosiaan koitti näköjään nyt, 1vuosi ja 5kk siitä kun tähän hommaan alettiin. Kauanhan tätä plussaa saikin odottaa näkevänsä. Tänään on 5+1 eikä vielä minkäänsortin oireita ole ilmaantunut. Välillä voi tulla menkkamaisia kramppeja mutta ne mene ohi 10-15 sekunnissa, mutta muuten ei ole mitään! Ei rintojen arkuutta, ei pahaaoloa ei mitään! Se mua tässä ihmetyttää ja pelottaakin kun ei mitään ole..että jos tuolla ei sitten oikeasti mitään olekkaan.. Neuvolaa en ole vielä varannut, enkä myöskään mitään varhaisultraa. Ajattelin ens viikolla soitella neuvolaan, jos nyt ylipäätään tarvetta silloin enää on. Mitään vuotoja mulla ei ole koko aikana ollut plussan jälkeen, mut eihän näistäkään koskaan tiedä. Kauhean vaikea itsekään iloita kun pelko on persiissä koko ajan :/  Harmi että sun mies ei nyt millään suostu niihin tutkimuksiin :( Jotenkin ajattelis että tää kun on kuitenkin molempien yhteinen juttu ja haluais tietää jos jokin onkin pielessä jonka takia ei tärppää (mitä ei toivon mukaan teillä kuitenkaan olis!). Tosi harmillista et se ei nyt jostain syystä halua lähteä tutkituttamaan itseään, kun itsekin olet jo käynyt "oman osuutesi" hoitamassa.. :/ Kyllä varmasti tollanen hiertää kun ei voi varmasti tietää johtuuko lapsettomuus mahdollisesti siitä toisesta vai onko vaan selittämätön lapsettomuus, ja sitten kuukaudesta toiseen pettyy kun ei edes tiedä varmasti voisiko raskaus olla ylipäätään mahdollista :( Mun miehelle tutkimuksiin lähteminen ei ollut minkäänsortin ongelma, oli alusta asti hyvinkin suostuvainen, koska olihan kuitenkin kyse myös hänen terveydestään ja lisääntymiskyvystään. Kovasti voimia sinne suuntaan, ja jos nyt yrittäisit vielä puhua mistä ympäri niihin tutkimuksiin? Ymmärtäähän sen että varmaan ehkä miestä pelottaa jos onkin sitten hänessä jokin vialla, mutta samalla vois olla tosi huojentavaa saada selville se syy miksi ei tärppää(JOS on miehestä johtuva). Siitä olis sitten hyvä jatkaa vaikka mahdollisesti hoitoihin jos tarvii...tai tehdä muita päätöksiä suuntaan tai toiseen. Mitä nyt ikinä päätätkin tehdä, niin kovasti voimia ja tsemppiä matkaan! <3 <3

Kimallus-84       Rv 5+1  (Plussa tuli vihdoin Yk 20)        yritystä alkaen 06/2013

Tämä on ensimmäinen plussa koko yrityksen aikana.

38/647 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kimallus!! :) Voin vaan kuvitella miten mahtava fiilis saada se plussa pitkän yrityksen jälkeen..

Rima: Todella ikävää jos mies ei suostu tutkimuksiin.. Vaikka eihän ketään voi pakottaa. En pystyis varmaan ite olemaan mitenkään päin :(!

Me käytiin eilen ensikäynnillä juttelemassa näistä asioista, ei mitään suurta ja ihmeellistä. Verikokeita otetaan ja miehen sperma tutkitaan nyt heti alkuun niinkuin varmasti muuallakin edetään. Käskyn syödä foolihappoa sain sekä ovulaatiota täytyy alkaa tikuttaan.. 

Jotenkin tunnen itteni hätähousuksi.. ^___^

Mukavaa viikonloppua!! 

10/25 yk15

39/647 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kimallus tsempeistä <3 ja vielä kerran ONNEA teille!!!! Luen yhä uudestaan ja uudestaan tuota sun tekstiä, jossa kerrot plussaaneesi ja vieläpä yllättäen ja sitten kun teit sen digin, johon pamahtaa teksti Raskaana <3 Se on varmasti niiiiiin ihana tunne :) Toivottavasti kaikki etenee hyvin ja saat nauttia raskaudesta täysillä :) Tuuhan sit kertoilemaan kuulumisia??? Sä oot jotenkin jäänyt mun mieleeni täältä niin hyvin, että kiva seurailla teidän kuulumisia :) 

Tirppanen juu kyllä se kieltämättä ikävältä tuntuu, kun toinen ei ole halukas edes tutkimuksiin, mutta kuten sanoit eipä siihen voi pakottaakaan, joten tähän on tyytyminen... onhan tämä hiukka turhauttavaa, mutta jospa se mieli vielä muuttuis ajan kanssa tai jotain.... Kiva juttu, että teilläkin tutkimukset etenee ja mies mukana menossa :) 

Weebee ihanaa että raskaus etenee hyvin <3 

ON menkat sitten alkoivat, kuten olettaa saattaa.... eilen tuli niukkaa vuotoa ja tänäaamuna alko kunnolla, kipujen kera kuten aina... että eikun nappia naamaan ja uuteen kiertoon... Mieli oli aamusta aika matalana, mutta nyt jo helpottaa... eikait se auta jäädä maahan makaamaan, kun ei se tilannetta muuks muuta... Ja joo heti edellisen viestin jälkeen tilasin lisää rtestejä, siis ensin vannotettuani että nyt ei enää :D no joo, jospa nuo testit olis viimeset, eipä niitä hetkeen pääse käyttämäänkään, kun  kierto loppu jo... jos vaan malttais säästää niitä nyt niin, että oikeesti testaa vasta ku kierto on tod pitkällä... varasin mä jo gynellekin ajan vuoden alkuun, että jos niitä pillereitä miettii tai jotain.... katsoo sit, mut perustsekkaus ainakin :)

Mukavaa joulun odotusta kaikille :)

Rima kp 1/30-> yritys aloitettu 1/2013 ei plussia... 

40/647 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rima84: Oi, ihana kuulla et mä oon jonkun mieleen jäänyt :')  Joo, käyn aina välillä piipahtamassa täällä lukemassa teidän muiden kuulumisia ja kertomaan omani :) Ei tätä ryhmää osaa oikein jättääkkään kun on tän porukan mukana kulkenut kuitenkin niin pitkän matkan :) Ensin vauva vuodelle 2014-ryhmässä ja sen jälkeen jatkanut täällä..tosiaan sehän oli marraskuun alkupuolta vuonna 2012 kun ekaa kertaa tuonne vauva vuodelle 2014-ryhmään tuli kirjoiteltua, joten siitä asti tämän porukan mukana pyörinyt, 2 vuotta.. :) Huhhuh..se on pitkä aika.. En ole missään aiemmin ollut yhtä kauan mukana. Isosti tsemppiä sulle, kyllä teidänkin aika vielä koittaa, ihan varmasti! Mä uskon niin! :) Ja hyvää joulunodotusta ja kaikkea hyvää vuodelle 2015! :) <3 

Täällä mennään tänään 5+6 eikä oireen oiretta - vieläkään. :D    Maanantaina (5+4) tein uuden digitestin joka antoi tuloksen "raskaana 3+ ".   Edellisen digin tein kun mulla oli koossa 4+1, ja silloin antoi tuloksen "raskaana 2-3" eli tässä oli reilu viikko välissä ja olihan se sitten noussut tolle "seuraavalle tasolle" :) Neuvolankin varasin sitten maanantaina testin tehtyäni, ja eka neuvola-aika olis joulun jälkeen 29.12. Mies sai järjestettyä työt niin että pääsee tulemaan mukaan :) Silloin olis menossa jo 8+4.  Varhaisultraa en oo vielä varannut, muta varmaan varaan tossa vähän myöhemmin. Eilen mä ehdin jo vähän säikähtää kun tuli aamulla ja päivällä ruskeaa tuhrua..mutta luultavasti johtui edellisillan petipuuhista :P Illalla ei tuhrua enää näkynyt eikä tänäänkään ole enää tullut, joten mitä lultavammin siitä johtui. Kyllä se silti tällasen ekakertalaisen sai heti paniikin valtaan, että nytkö tää on sitä lopun alkua.. :D Päätettiin nyt miehen kanssa pitää vähän taukoa seksin suhteen ja ottaa iisimmin, ettei vaan riskeeraa mitään. Oireita ei tosiaan oo vielä ilmaantunut minkäänmoisia. Välillä voi jotain menkkajuilintoja olla mutta muuten - EI MITÄÄN. No jos oikein kuvittelee niin saattaa olla että on nälkä useammin mutta tiedä sitten, voi olla ihan muutenkin nälkä kun mä oon aina ollu vähän laiska syömään mitään välipaloja tai muuta. Kahvi maistuu edelleen, eikä oo mitään pahaaoloa ilmaantunut. Katsellaan ja ihmetellään.. :D 

Kimallus-84       Rv 5+6 (Tärppi tuli vihdoin Yk 20)         yritys aloitettu 06/2013

Tätä ennen ei plussan plussaa koko aikana.