**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**
Hei,
Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin.
Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?
Kommentit (647)
Moi!
Hyvää uutta vuotta sinullekin kimallus-84! Kovasti kyllä yritetään plussata tulevana vuonna, mutta tosiasia on, että toukokuussa tulee jo 3 vuotta yrittämistä täyteen. En olisi ikinä uskonut, että omalle kohdalle tämä tapahtuu. Toivotaan, että sinulla olisi kaikki hyvin ja saisit ensi vuonna oman vauvan syliisi. Tule kertomaan kun olet neuvolassa käynyt. Parempaa ja hedelmällisempää uutta vuotta siis meille kaikille muille!
Vajaan kahden viikon päästä menen taas uudelleen kilpirauhaskokeisiin katsomaan joko arvot olisivat suotuisat alkion siirtoon. Toivotaan, että päästäisiin nyt pian alkuvuodesta siirtoon. Oman kierron mukaan kuitenkin mennään, joten siirto olisi aikaisintaan helmikuun alusta mikäli arvot ovat hyvät. Tänä vuonna minusta tuli täti kahdelle pienelle vauvalle. Toivotaan, että ensi vuonna myös meille suotaisiin se onni.
anpiainen (yritys aloitettu 5/2012)
Moi kaikki!
Joudun palaamaan tänne yrittävien puolelle.. :(
Eli eilen maanantaina piti tosiaan olla ensimmäinen neuvolakäynti. No tietysti sitten sunnuntaina alkoi vuodot. Ei paljoa, mutta vuotoa kuitenkin. Vuoto jatkui maanantaina, ja soitin neuvolaan ja kysyin että mitä tehdään sen neuvola-ajan kanssa kun vuotoa on jonkinverran. Sanoi että siirretään se ensikäynti keskiviikolle (huomiselle siis) ja varasi mulle ajan tälle päivälle neuvolalääkäriin että lääkäri saa arvioida tässä välissä tilanteen. Tänään sitten menin lääkäriin joka teki sisätutkimuksen, ja kokeili kohtua jne. Sanoi että kohtu tuntuu pieneltä. Tässä vaiheessa arvasin että ei voi olla kaikki kunnossa jos kerran kohtu on pienen tuntunen.. Laittoi lähetteen sairaalalle naistentautien polille ultraan. Lähdin lääkäristä sitten suoraan sinne ultraan, jossa todettiin vain tyhjä sikiöpussi, eli tuulimunaraskaus :'( Ilmankos niitä oireitakaan ei sitten missään vaiheessa tullut kun ei siellä ketään ollut.. :( Vituttaa vaan kun 1,5 yritys takana ja tää oli eka plussa koko yrityksen aikana ja sit sekin päättyy näin.. :'( Polilla ehdotti lääkkeellistä tyhjennystä, mut en halunnu sitä vaihtoehtoa vielä ottaa. En haluis sekottaa kroppaa niillä mömmöillä taas ihan sekasin! Sovittiin että katsotaan viikko, ja jos ei lähde itsestään tyhjenemään niin sitten kai on pakko se lääkkeellinen tyhjennys tehdä kun muuten oli tulehdusriski. Lääkäri soittaa mulle viikon päästä ja kyselee vuodon määrästä. Jos ei lähde nyt tässä viikon sisään vuoto runsastumaan, niin sitte ne lääkkeet.
Eikai tässä muu auta kuin uutta yritystä sitten vaan..
Kimallus-84 Yritystä alkaen 06/2013
ensimmäinen plussa testiin 11/2014 (Yk20), joka todettiin tuulimunaksi 12/2014 (Rv 8+5)
Kimallus voi ei, olen todella pahoillani :'( itku tuli kun luin tekstisi, en pysty käsittämään miksi tuollaista tapahtuu, ensin annetaan onni ja vieläpä pitkän yrityksen jälkeen ja sitten otetaan pois :'( en pysty sanoin kuvailemaan kuinka pahoillani olen teidän puolesta. Paljon voimia <3
Anpiainen toivotaan että kilppariarvot olisivat kohdillaan ja pääsisitte pian siirtoon, jaksamisia teille <3
Enpä olisi itsekään uskonut että tässä menisi näin kauan eikä edelleenkään näy loppua odotukselle :( muistan kyllä kun kaksi vuotta sitten jätettiin ehkäisy pois niin tiesin, että tämä voi vaatia aikaa... Laskin äsken kiertoni tältä ajalta ja nyt olisi menossa yk 19... Tavallaan siis vasta yk 19... Kierrot on ollu niin pitkiä ettei kahteen vuoteen tullut kuin tuon verran yrityskertoja, tämä on siis minun keino lohduttaa, että ei ole vielä tuon enempää yrityskiertoja... En tiiä auttaako... Mutta siis nyt eletään kp 24/30->
gynelle olen menossa alkukuusta tsekkaamaan tilanteen... Mutta ei mitään uutta tänne, enpä usko tärppiin tästäkään kierrosta...
Kaikille parempaa tulevaa vuotta, toivon sydämeni pohjasta, että meille kaikille suotaisiin onni ensi vuonna <3
Rima kp 24/30-> ya 1/2013 ei plussia...
Kimallus-84: Voi ei, pahoittelut <3 Tekin olisitte jo nyt ansainneet onnen. Miksi miksi miksi näin tapahtuu :( Minäkin lähetän teille paljon voimia <3
Hei... Mahtaako tänne mahtua lisää porukkaa?
Jonnekin pitää pikkuhiljaa tätä oloaan alkaa purkaa. "Tulee jos on tullakseen" eli ehkäisy jätetty pois kevättalvesta 2008... Ylihuomenna alkaa vuosi 2015 eli miltei kohta 7 vuotta jonkinlaista yritystä takana. Elämäntilanteet on heitelleet niin ettei aikaa,paikkaa ja mahiksia sen enempään tutkimiseen ole ollut. Jossain kohtaa söin teroja kun lääkärit ykskantaan totesivat erittäin suuren pco-riskin. Kierrot oli pitkiä, 2kk- jopa 8kkn. Vuosi 2014 oli itse tutkiskelun paikka. Aloitin karppaamisen, liikunnan ihan laihdutusmielessä. Noin 15kg kevyempänä menkat säännöllistyivät ja kesästä 2014 olen myös tikuttanut ovista joka todistettavasti myös tapahtunut.
Näin ollen kaikki pitäisi olla kunnossa.. mitään ei vain kuulu..
En voi sitä kellekään myöntää (ei ole asiasta kiinnostuneita ympärillä) että pikkuhiljaa alkaa pää hajoamaan tämän asian kanssa.. En ole vahva enää, tämä asia ei ole enää "nooh, kattellaan jos jotain tulis", tai "ei mua haittaa vaiks ei mitään vielä tapahdukkaan" juttu.. Tämä asia sattuu.
KP3/29 +6vuotta TJOT, YK ovistikkujen kanssa 7
Moi Petra ja tervetuloa joukkoomme, vaikkakin sitä toivoisi ettei kenenkään tarvitsisi näiden asioiden kanssa painia. Täällä ei niin aktiivista keskustelua ole, johtuen kenties siitä ettei asiat etene niin tuntuu ettei ole mitään päivitettävää... Mutta joka tapauksessa on se mukava kun on joku paikka mihin tyhjentää päätään, koska varmasti alkaa nämä asiat hajottaa etenkin jos ei ole ketään kelle purkaa... Joten olet lämpimästi tervetullut ja toivottavasti teillekin se onni jo suotaisiin <3
pitkä on ollut teillä matka :( hienoa kuulla että kierrot on säännöllistynyt ja hieno suoritus tuo painon pudotus, toivotaan että toivottu tulos tulisi uuden vuoden myötä :) onko teillä ollut puhetta, että kenties kävisitte tutkimuksissa? Miten puolisosi suhtautuu asiaan? Meillä itse olen käynyt melkein kaikissa tutkimuksissa, ovista ei ole tutkittu, siis tapahtuuko ovista ollenkaan...Mies ei suostu tutkimuksiin, joten tutkimusten osalta kaikki on tehty... Nyt vaan odotellaan et tulee jos tulee, ku ei muukaan auta... Paljon tsemppiä teille <3
Rima kp 25/30-> ya 1/2013 ei plussia
Voi Kimallus, kyllä nyt olisi jo ollut teidän vuoronne. Niin tuttua kuitenkin sinun kirjoitus, paitsi että minulla oli viikon verran arat rinnat ja todella herkkä hajuaisti. Sitten kaikki oireet hävisivät kunnes rv7-8 todettiin tuulimunaraskaus.
Joulukuu on ollut täynnä vauvauutisia ja olen ollut todella masentunut. Tunnen, että menkat ovat taas tulossa. Kävin myomaleikkauksessa, mutta ei se ilmeisesti auttanut. Päinvastoin, minulla on melko runsas verinen vuoto joka kerta kun käyn urheilemassa. Pakko kai tässä on olla yhteydessä lääkäriin/kirurgiin taas. Vihaan tätä jatkuvaa epäonnistumista ja lapsettomuus itkettää niin, etten öisin saa nukuttua kuin pari, kolme tuntia. Mies on lopen uupunut minun itkuun. Juuri kun alkoi tuntua siltä, ettei lapseton elämä meitä haittaa, niin taas olen ojan pohjalla kierimässä itsesäälissä.
Yk, päälle 20, kohta 2v., tm2013
Moi taas kaikki!
Ja tervetuloa palstailemaan Petra83! Pitkä on matka teilläkin ollut ja kaikkea siihen mahtunut :/ Oma 1,5 vuoden yritys ei tossa teidän 7 vuodessa enää paljoa tunnu, mutta silti omakin aika tuntuu ikuisuudelta, kun ei tässä näin kauaa pitänyt mennä. :( Tsemppiä ja erityisesti voimia teille tähän samaan kamppailuun jota me kaikki käydään! Toivottavasti se teidänkin tuuli vielä kääntyy! <3
Täällä alkoi aamulla sitten se keskenmenovuoto tosta tuulimunasta. Onneks lähti itsestään tulemaan ulos näinkin nopeasti, vasta sunnuntaina alkoi ylipäätään se pieni vuoto, jota pelästyin, ja tänään tuli jo materiaali ulos. Ei onneksi tämän kauempaa tarvinnut kärvistellä ja odotella että alkaa luonnollisesti menemään kesken. Aamulla istuin 4 tuntia vessassa, en kertakaikkiaan päässyt sieltä pois kun hyytymiä ja verta tuli niin hirveästi!! Kerran yritin tulla pois, mutta kun side tuli täyteen verta jo 2 minuutin jälkeen niin turha toivo.. Takaisin vessaan istumaan. Verta tuli pönttöön ihan lorisemalla ja kauheita hyytymiä, ja isoja klönttejä. Alkoi yhdessä vaiheessa olemaan jo huono olokin ja alkoi pyörryttää. Nyt illalla ei ole hyytymiä enää näkynyt, joten varmaan kaikki materiaali on ulos tullut, uskoisin näin. Nyt on vaan ihan jäätävä vuoto vielä päällä. Side ei edelleenkään kauaa pidättelis, ja oonkin ollut tän koko illan pyyhe jalkovälissä :D Ihan suosiolla..muuten joutuis varmaan puolen tunnin välein vaihtamaan sidettä ja niitä vaan tuhlautuis. Eli mulla tää uudenvuoden aatto menee kyllä ihan sisätiloissa vessan läheisyydessä. Kohdun supistelut tekee kipeää, ja olen ottanut 2x500mg panadolia, muttei se paljoa ole auttanut. Buranasta mulla menee vähän maha sekaisin, niin tuo panadol on ainoa joka mun vatsalle muutenkin sopii. Harmittaa että uudenvuodenaatto menee tänä vuonna ihan läskiksi tämän vuotamisen takia mutta tuleehan noita uusia vuosia vielä.. Toivotaan että ens vuonna uuden vuoden "pilais" vastasyntynyt vauva :)
OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2015, ENNENKAIKKEA PAREMPAA SELLAISTA MEILLE KAIKILLE! :) <3
Ensimmäinen plussa koko yrityksen aikana 11/2014 (Yk 20), joka sekin todettiin tuulimunaksi 12/2014.
Heippa kaikille! Olen pitänyt taukoa tänne kirjoittelusta jo hetken aikaa, mielessä olette kaikki tavalla tai toisella kuitenkin olleet ja peukkuja olen pitänyt tasapuolisesti kaikille. Lueskellut olen aina silloin tällöin mitä tänne kuuluu.
Itsellä on aika mennyt kauhean nopeasti kaikessa muussa paitsi vauvan ajattelemisessa. Kuitenkin toissapäivänä alkaneet kuukautiset taas pudottivat todellisuuteen. Vaikken ole nyt "ehtinyt" vauvaa kovasti ajattelemaankaan niin aina se vain riipaisee kovasti. Uutta yritystä kohti siis mennään.. Miehen kanssa puhuttiin, josko kohta sitten kokeiltaisiin niitä hormoneja joita lääkäri meille suositteli. En millään haluaisi kroppaani niillä sekoittaa, mutta ei taida kovasti olla vaihtoehtoja..
Olen Kimallus-84 todella pahoillani tuosta tilanteestasi! Olen täällä palstailuni aikana kokenut sinut erityisesti "kohtalotoveriksi". Siihen varmaan vaikuttaa meidän sama ikä ja tuo yrityskin on aloitettu suunnilleen samaan aikaan. Niinpä en voi muuta kuin sydämeni pohjasta toivottaa sinulle voimia ja jaksamista. <3
Haluan toivottaa kaikille muillekin tasapuolisesti hyvää alkanutta vuotta ja niitä vauvoja nyt sitten vuodelle 2015! Nyt taitaisi jo olla tämän palstan naisten vuoro saada niitä pienokaisia. :)
Innu84 -> kp2/~30, yk.. (menin jo laskuissa sekaisin, mutta kaikenkaikkiaan melkein 1,5v. Ei plussan plussaa..)
Moikka kaikille ja hyvää uutta vuotta!
Tällä palstalla onkin ollut nyt hiljaisempaa. Todella ikävä tilanne teillä Kimallus :( Paljon tsemppiä, toivottavasti seuraavaan raskauteen ei mene noin kauaa aikaa.
Täällä aika monta nyt jotka yrittäneet paljon kauemmin kuin me, silti itsestä tuntuu jo ajoittain todella pahalta tämä lapsettomuus. En voi edes kuvitella missä tilanteessa oma pääkoppa olisi seitsemän yritysvuoden kohdalla kuten teillä Petra83! Huh.. :/
Meillä alkoi tutkimukset, verikokeet yms. Kaikki ok tähän asti. Mies menee antamaan siemennestenäytteen pikapuoliin. Ovulaatiota oon tikuttanu nyt pari kiertoa ja sen bongannut.
Mukavaa alkuvuotta kaikille! Ihanaa kun mennään kevättä kohti!
Tirppanen kp10/26 ya 12/2013
Enninkerille kiitos edellisestä vastauksesta ja Kimallus84:lle pahoittelut täältäkin, kurja homma :(
Plussia ei oo tullut sen enempää ovis- kuin muihinkaan testeihin, ainoa plussa on se että gyneaika tuli ja meni ja nyt odotellaan kutsua jatkoon. Mä kävin jo yksissä verikokeissa ja sain metformiinin käyttöön (onko jollakulla ollut sitä?) ja mies menee antamaan näytteen heti ensi viikolla. Pitäisi olla ihan aikaa, käsitin että ehkä 2-3kk menee ennenkuin ensimmäinen varsinainen aika on. Onneksi on aika kiireinen alkuvuosi, niin todennäköisesti hurahtaa aika nopsaan odotellessa :)
Laihtumaan olen onnistunut ehkä pari kiloa, että ehkä ainakin se tästä, pikkuhiljaa.
Tsempit kaikille :)
Moikka,
ja niin ne menkat taas alkoivat, hohhoijaa... eli tänään kp 1/30->
ei tää nyt sillai tunnu missään ku tähän on jo turtunut, mutta siis perus veetätys on päällä, kuten aina tähän aikaan ja ennen menkkoja... ja taashan mulla oli vaikka mitä oireita :D on se vaan kumma, ku ei mene jakeluun ettei kyttäis olojaan... Kävin siellä gynelläkin ja pyysin nyt sit kuitenkin sen pillerireseptin. Nyt tässä kierrossa en kuitenkaan niitä aloita ku en oo ehtinyt niitä vielä hakemaan. Kattoo nyt alotanko ollenkaan vai kestääkö tää pääkoppa tätä joka kuukausittaista arpomista; ollakko raskaana vaiko eikö?! Kaikki vaikutti gynen mukaan olevan ihan ok, ettei ole mitään huolestumisen arvoista....
Ja kyllähän noita raskautumisuutisia taas vaan pamahtelee joka puolelta, oliskohan niitä aika pamahdella tähänkin ryhmään, toivotaan <3 Tsemppiä kaikille :)
Rima kp1/30-> ya 1/2013 ei plussia
Tänään siis 30/28-31 pdo 16 yk 9
Tervetuloa mukaan Petra83! Olettepa te jo pitkään yrittäneet. Täällä saa onneksi vuodattaa kaikki surut ja jakaa ilot!
Paha sanoa näin, mutta kiva, että muitakin alkaa olla jo tutkimuksissa ja mahdollisesti pian hoidoissa niin saa itsekin enempi vertaistukea. Meillä tilanne junnaa edelleen paikoillaan, mutta luulen ettei enää kauaa sillä perjantaina kävin taas kilpirauhasverikokeissa ja tulokset oli raskaudelle suotuisat. Vihdoinkin lääkkeet on alkaneet tuottaa tulosta! Luulen, että ensi kierrossa voitaisiin siirtää pikkuruinen alkio matkaan. Tänään menossa kp26 enkä tiedä yhtään alkavatko menkat muutaman päivän päästä vai vasta puolentoista viikon päästä kun kierto ei ole ollut säännöllinen enkä ole ovulaatiota testaillut. Nyt vain odotellaan kirjettä klinikalta tai soitan sinne itse kun menkat alkaa.
Rima84: Voi pöh, taas uuteen kiertoon jouduit :( Ajattelitko nyt siis e-pillerit aloittaa?
Anpiainen: Onnittelut hyvistä kilpparituloksista :) Jes! Pääsette nyt vihdoin eteenpäin asioissa. Jospa se ensimmäinen hoito jo tuottais toivotun tuloksen, hui! :) Tsemppiä matkaan!
Täällä keskenmenovuoto tuon tuulimunan jälkeen on vihdoin viimein loppunut. Vuotoa kesti kaikkiaan 13 päivää. Ajattelin jo, ettei se vuotaminen lopu ikinä, kun välillä tuntui että oli jo loppumassa, niin eikös alkanut uudelleen runsastua.. Mutta vihdoin viimein nyt loppui. :) Tässä nyt sitten odottelen ekoja menkkoja saapuvaksi. Kävin myös tiistaina labrassa mittauttamassa hcg-arvon, ja oli enää muistaakseni 73, eli hyvin oli tippunut, eikä lääkärin mukaan kuulemma tarvitse enää seurantaa. Eilen tein huvikseen myös ovistestin ja melkein tasavahvat viivat tuli testiin. Eli oisko nyt uutta ovista jo tulossa, vai oisko johtunut vielä raskaudesta..? En tiedä. Clearbluen testi ei hymyillyt, vaikka viivat oli oikeastaan siinä tasavahvat. Jos kierto lähti heti alusta sillon kun keskenmenovuoto alkoi uutena vuotena, niin sen mukaan vois hyvinkin olla oviksen ajankohta nyt, mutta tiedä sitten.. Tänään en ole testannut ollenkaan että mihin suuntaan on kehittynyt. Nyt vaan eletään päivä kerrallaan ja odotellaan niitä ekoja menkkoja saapuvaksi jonka jälkeen jatketaan yrittämistä uudelleen. :)
Ensimmäinen plussa koko yrityksen aikana 11/2014 (Yk 20), joka sekin todettiin tuulimunaksi 12/2014.
Moikka!
Kimallus, en osaa neuvoa kuinka kiertopäivät lasketaan keskenmenon jälkeen, onneks rupeaa olemaan kuitenkin takanapäin ne vuodot! Meinaatteko heti jatkaa yritystä vai pidättekö taukoa? Toivottavasti uusi raskaus alkaisi paaaaljon nopeampaa kuin tämä edellinen! Anpiaiselle tsempit hoitoihin! :) Kaikille muille myös tietty!
Meillä mies kävi alkukuusta yksityisellä antamassa spermanäytteen, vastaus tuli viikossa! Liikkuvuus normaalia, mutta siittiöiden määrä normaalin alarajoilla joka saattaa heikentää hedelmällisyyttä. Onneksi jotain elämää oli siinä kuitenkin, olis toi ukkoparka ollu ihan rikki jos nollatulos.. :/!
Tässä on menossa kp 25/26. Digi näytti aamulla "raskaana 1-2". Oikeastaan testasin jo kp 23 haamua mutten uskaltanut luottaa siihen. Olo on aika hassu, ei meinaa uskoa mitenkään, pelottaa jos meneekin kesken tms.. Aika klisee että kun tutkimukset aloitettu niin raskaus alkaakin :D Ens viikolla olis ollut mun gyneaika. Täysin palkein en uskalla iloita vielä hetkeen, mutta pääasia on ainakin että raskaus on mahdollista näköjään :) Foolihapon syömisen aloitin joulukuussa ja oviksen tikuttelin pari kiertoa, olisko ne ollut apukeinot? Vaikka ovis oli kyllä niihin aikoihin kun sen itsekin oon tuntenut..
Mukavaa viikonloppua jokaiselle !!
Tirppanen rv 3 - 4 ? ! Ya 12/2013, ensimmäinen plussa.
ONNEA TIRPPANEN! :) <3 Tiedä sitten tosiaan olisko niistä foolihapoista ollut apua vai ei tuossa sinun raskautumisessa. Tää koko touhu kun on niin tähtitiedettä.. :D Itselläni ainakaan vitamiinien ja foolihapon syönti ei auttanut yhtään. Tuuhan kertoilemaan välillä kuulumisia kuitenkin tänne?! :)
Kyllä me jatketaan yrittämistä samantien uudestaan, turha kai tässä mitään taukoja on pitää, mitä se hyödyttäis..? Joo, sitähän mäkin toivon että uus raskaus alkais PIKKUSEN nopeammin kuin tää tuulimunaraskaus, jonka alkamiseen meni tosiaan 1 vuosi ja 5kk. Mä ajattelisin et jos ei kesään mennessä oo mitään tapahtunut (uutta raskautta siis), jolloin yritystä tulee meillä täyteen 2 vuotta, niin varmaan sitten pitää alkaa jotain jatkosuunnitelmaa miettimään, eihän tässäkään oo järkee, ja aikaa, loputtomiin varmaan luomuna yrittää!
Kimallus-84: Ei tää meidän ensimmäinen hoito ole, mutta tälle vuodelle kyllä. Meidän eka hoito oli inseminaatio tammikuussa 2013, mutta sitä ei päästy koskaan toteuttamaan, koska silloisessa miehen näytteessä ei ollut lainkaan elämää. Toukokuussa 2014 tehtiin ensimmäinen ICSI-hoito, joka tuotti 5 alkiota. Niistä on jo 2 siirretty, mutta ei ne tuottaneet tulosta. Nyt olisi siis kolmannen vuoro ja mikäli sekään ei onnistu niin loput 2 alkiota siirretään yhtäaikaa. Mutta menkat siis alkoi lauantaina, joten huomenna otan yhteyttä klinikalle ja kysyn kuinka jatketaan. Kylläpä sulla on kestänyt kauan vuoto, mutta hyvä, että se on viimein ohi. Itsellä ei ole kokemusta, mutta mielestäni olen jostain lukenut, että kannattaisi odottaa vielä yhdet kuukautiset ennenkuin jatkaa yritystä niin kuin taidattekin tehdä.
Tirppanen88: Paljon onnea raskaudesta :) Meillä miehen näyte oli niin päin, että siittiöitä oli melko normaalisti, mutta ne on takertuneet toisiinsa jollain lailla. En tiedä johtuuko lapsettomuus siitä vai onko minussakin vikaa kun ei ne siirretyt alkiotkaan ole tarttuneet kiinni. Selittämättömästi lapsettomia kuitenkin edelleen olemme. Toivottavasti meilläkin tärppäisi nyt kun kilpirauhasarvoni on saatu kohdalleen.
Tirppanen88: Onnea ja peukut pystyyn täältäkin :)
Anpiainen: "Paha sanoa näin, mutta kiva, että muitakin alkaa olla jo tutkimuksissa ja mahdollisesti pian hoidoissa niin saa itsekin enempi vertaistukea."
Jos viittasit yhtään myös minuun, niin ihan iloinen olen itsekin että ollaan "jo" hoitoja aloittamassa, koska mulla oli tosiaan jo ennen pcos-diagnoosia itselläni se fiilis, ettei raskautuminen välttämättä käy kovin nopeasti (pitkät kierrot ja epäilys siitä, tapahtuuko ovulaatiota ainakaan joka kierrossa). Nyt tuli aika jo varsinaiselle poliklinikalle, maaliskuun puolivälin kieppeille, joten sitä odotellessa.. Metformiini ei ole onneksi mulla aiheuttanut juuri mitään oireita (paitsi ruokahalu on vähän huonontunut, mikä voi olla ihan positiivista tän laihduttamisyrittelyn näkökulmasta). Miehen tulokset ei ole vielä tulleet, toivottavasti ne olisivat edes kohtuu ok - Tosin ollaan kyllä puhuttu, ettei olisi kummallekaan ongelma käyttää lahjoitettuja siittiöitä mikäli se olisi tarpeen.
Heips!
Täällä on ollut kovin hiljaista viime aikoina..
Tulin vaan toivottelemaan kaikille oikein hyvää ja rauhallista joulua ja onnea vuodelle 2015! Ensi vuonna KAIKKI täältä sitten plussaa, eikös joo? :) Tyhjennetään tää palsta plussien myötä! :)
Täällä kaikki (todennäkösesti) ihan hyvin. Tänään tuli täyteen 7+5, eikä VIELÄKÄÄN mitään oireita. Ei niin yhtään mitään! Ei huonoa oloa, ei edes pienen pientä etomista, ei vatsan turvotusta, ei rintojen arkuutta, ei mitään! Täysin normaali olotila! Vähän väliä pitää tehdä testejä ja tarkistella että vieläkö tulee plussa, ja viime sunnuntaina viimeksi testiin tuli ne vahvat 2 viivaa.. tiedä sitten onko tuolla yhtään ketään, kun missään ei tunnu miltään..huolettaa. Mitään vuotoja ei ole missään vaiheessa ollut (paitsi sillon kerran seksin jälkeen pientä tuhruvuotoa), että sen puoleen pitäis kai kaiken olla kunnossa..? No, ensi viikon maanantaina on ensimmäinen neuvola ja jos ei sitä ennen tapahdu mitään ikävää, niin sen jälkeen ajattelin varata sen varhaisultran, vaikka se pelottaakin! Kai se pitää nyt vaan kohdata se totuus ja mennä nyt tarkistamaan että onko tuolla ylipäätään mitään elämää. Pelottaa ettei sieltä löydy mitään eikä ketään kun oireitakaan ei ole..
Kimallus-84 Rv 7+5 (Tärppi tuli vihdoin Yk 20) yritys aloitettu 06/2013
Tätä ennen ei plussan plussaa koko aikana.