Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**

14.03.2014 |

Hei,

Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin. 

Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?

Kommentit (647)

521/647 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weebee tsempit <3 täällä peukut pystyssä, että teillä kaikki hyvin!!!!!!!! Testeistä kyselit, itse tilaan yleensä netin kautta... asun niin pienellä paikkakunnalla, etten kehtaa koko aikaa ravata apteekissa hakemassa testejä :) laittasvat muuten varmaan valkotakkiset perään joku kerta, ku höperönä pitäsvät ;) vaikkakin useampi apteekki täällä on niin silti en voi oikeen joka apteekissa käydä, ku tuttuja töissä niin pitää käydä aina siinä missä ei oo ketää tuttuja.... joten helpompaa tilata netistä :) raskauskeijulta oon tilannu.

Kimallus-84 joko on teitin tulokset tullut? Ihmeen kauan kyllä kestää :( pahoittelut uuteen kiertoon siirtymisestä, paljon tsemppiä ja se plussa sais sinnekin jo tulla <3

Innu84 tsempit teille ensikäynnille <3

voi kun tekis mieli vastailla kaikille jotain, mutta siis oikeesti on niin laho pää, että kun pääsee tähän kirjotusvaiheeseen niin on jo unohtanut kelle piti mitäkin sanomani, sori :( mutta yhteisesti kaikille PALJON TSEMPPIÄ JA PLUSSAA TOIVON KAIKILLE!!!!!!!!!

ON: täällä menossa nyt kp 13, tylsää vaihetta mennään kun tokkopa ovista on ihan lähimain tapahtumassa, kun kierrot niiin pitkiä... jos siis tapahtuukaan ollenkaan. Ollaan miehen kanssa puhuttu, että harkitaan vuodenvaihteen jälkeen, josko mennään tutkimuksiin/hoitoihin... aika vähän me yleensä puhutaan tästä koko asiasta.... no minähän olin sitten omatoiminen ja ajattelin, että miksipä en kyselis klinikoilta, onko mulle mahdollisuuksia tehdä jotakin, lähinnä aukiolotutkimusta. Saisin sen mielen päältä pois. No johan mä sitten sain ajan ja nyt on sekin tehty, auki on röörit :) jee :) verikokeeseen sain lähetteen ja meen vielä uudelle käynnillekin. Toki oli puhetta, että mies vois viedä myös näytteensä sinne niin saadaan kunnolla asiat eteenpäin. Itse vähän häkellyin, kun olin ajatellut vain käyväni tuossa ko tutkimuksessa ja se olis siinä. Että edettäis hiljalleen tässä... no nyt olis kuitenkin kiertokartotus suunnitelma tehtynä. Ongelmana vaan on, ettei mies ole halukas vielä etenemään asiassa. Enkä aiokaan painostaa, koska olihan meillä puhetta, että ehkä mennään asioissa eteenpäin vasta myöhemmin. Mutta mun oli oman mielenrauhan vuoksi käytävä tuossa tutkimuksessa. Mutta siis meen nyt kuitenkin uudestaan sinne, kun on jo aikakin varattuna ja eiköhän se sit jää siihen... jatketaan sit ku mieski on valmis, jos on ja jos halutaan myöhemmin mennä.... sellasta tänne. 

Rima

Vierailija
522/647 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weebeelle peukut pystyssä myös täällä. Oletkin jo varmasti saanut tulokset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
523/647 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaksi järkytyksekseni siellä oli kuin olikin pieni alkio.. vastasi jo viikkoja 7+4 vaikka menkoista on 7+1. Sydän tykytti lujaa. Kaikki näytti hyvälle. Vuotoihin sanoi, että siellä pienet suonet voi katkeilla, kunhan ei ole punaista ja ei ole kipuja (suppareita) niin rauhassa nyt vain. 

Oli maailman kaunein näky. Ja mä vaan itkin.

Vierailija
524/647 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa Weebee! Paljon onnea!

525/647 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rima84: Joo, ne miehen simppatestin tulokset tuli viime viikolla, vihdoin viimein. yli 6 viikkoa niitä odotettiin. Eli saatiin hyvät tulokset, ei ollu mitään poikkeavaa, onneks :) Kaikkiaan liikkuvia oli 75% ja eteenpäin liikkuvia 69%. Lopussa luki että "siittiöiden määrä, liikkuvuus ja muoto ovat normaaleja." :) Diagnoosina oli Normospermia, eli normaali. 

Nyt ei sitten kummassakaan meissä oo tutkimuksissa selvinnyt mitään vikaa. Verikokeet normaalit ja munanjohtimet mulla oli molemmat auki jne. Ei pitäis olla mitään estettä raskautumiselle. Mutta silti se antaa odotuttaa itseään.. 

Kävin tähän kiertoon ostamassa Gelee Royale-kapselit ja Greippimehunkin. Josko niistä olis jotain apua ja hyötyä, se jää nähtäväksi. Eipä niistä haittaakaan voi olla.. Lisäks syön tosiaan niitä raskausvitamiineja (Femibion) jotka lääkäri mulle määräs. Oon nyt noita vitamiineja syöny sen 2kk ja nyt sit tuli noi muut hömpät tohon päälle vielä :D Yllytin jopa miehen popsimaan noita Geleitä :D Vähän epäluulonenhan se on tollasia tuotteita kohtaan (no empä mäkään noihin nyt ihan täysillä usko..) mut suostu kuitenki ottaa pillerin nassuun :D Ajattelin et jos kumpikin nyt kuukauden verran noita napsii ja katotaan sitte..siinä purkissa kun on just 60 kapselia niin on kuukaudeks molemmille 1 per päivä :) Voi sitten ainakin sanoa kokeilleensa senkin poppakonstin.. :D

Yhteisestä päätöksestä miehen kanssa sovittiin, että yritetään vielä luomusti tän vuoden loppuun asti, ja jos ei edelleenkään tärppää, niin ens vuoden alusta uudestaan lääkäriin ja mietitään hommat uudestaan, mahdollisesti sitten jotain hoitoja tai jotain.. Mä en oo kuitenkaan vielä niin hermoromahduksen partaalla tän yrittämisen kanssa mitä yli vuoden yrittämisen jälkeen vois kuvitella.. Mulla riittää kyllä vielä voimia yrittää tää vuosi loppuun, niin ei tässä nyt hötkyillä tän asian kanssa :) 

Weebee:tä onnittelinkin jo Facebookissa, mutta ONNEA nyt vielä tämänkin kautta! :) <3 

Kimallus-84     Kp 3/24-29     Yk 1v.2kk. (Yk 18)    yritystä alkaen 06/2013

526/647 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

WEEBEE: Sä ansaitset kaikki onnentoivotukset, joten onnittelen myös tällä palstalla, mahtavaa <3

527/647 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Weebee!!! Ihania uutisia! :)

Huomenna meillä ensikäynti.. :) Vähän jännittää. Tulen sitten kertomaan miten meni. Kiitos tsempeistä!

Innu kp 24/~30

528/647 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa WEEBEE!!! <3 Mä itken täällä kans! Oon niin onnellinen sun puolesta. Nyt rauhassa vaan, niinku lääkäri sanoi. Perässä tullaan! ;)

Jonsteri rv 5+4

529/647 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Innu teillä meni?? :)

Rima, voidaanhan sinut tutkia ihan kaikessa rauhassa ensin, mies sitten kun on valmis.. naisen sörkkimiseen siinä yleensä enemmän aikaa meneekin :) Hyvä et on röörit auki :)

Kimallus: toivotaan et geleet ja greipit rulettaa! ;)

Jonsteri: Kiitos <3 Miten sä voit, ootko vieläkin sitä mieltä, että odotatte sinne nt-ultraan? Olet kovasti mielessä :) Tuu tuu perässä, mä lupaan yrittää pysyä edellä.

Mun napa:

Oli eka neuvola. Harmitus iski, kun ei saatukaan samaa neuvolatätiä kun viime vuonna, mutta ihan kiva tääkin oli.. ei ihan niin rauhallinen mutta ihan jees. Sain jo uuden ajan sekä neuvolaan että neuvolalääkärille - joka on jo ensi viikolla :O Ja pitää soittaa ultra aikaa - mennään Jorviin - ja varaa sokerirasitus (YÖK) ja menä seulontakokeisiin.. hirvee litannia muistettavaa.. Kunhan villikko nyt pitäs kii kynsin ja hampain, joita sil ei viel taida olla kumpiikaan :D Noista VUODOISTA edelleen jauhoin terkkarillekin: ne ahdistaa mua ja pelottaa. Mutta samaa sieltäkin sanottiiin, että varsinkin nyt, kun villikko on nenänsä ja sykkeensä ultrassa kehityskelpoisena näyttänyt, niin vielä vähemmän pitäs huolia.. että ne on vain limakalvo ärsyjä, pikku suonia jotka repeilee ja mahdollisesti pieni hematoomakin jossain... Viime yönä heräsin itkeskelemään tätä asiaa, että onko se sittenkään ihan ok.. mutta yritän nyt relata.. ja vaatia heti jeesiä, jos tulee mitään.. buuh.

Mua väsyttää ja pitäs jaksaa hiihdellä ihmisten ilmoille... zzzz...z.z.z.z.z.zzzzz....

Weebee ja villikko rv7+3

(....tätä lukua sitten alan seuraamaan, kun eka sanottiin että tänään ois ollut neuvolan mukaan 7+2 ja uä:n mukaan 7+5 ja nyt neuvolakortissa lukee 7+3 :D )

Vierailija
530/647 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weebee: Onnea ihan mahottoman paljon! :) <3

Kimallus-84: Hyvä, että siemennestetulokset oli noin hyvät!

Täällä ei niinkään hyviä uutisia. Tein aamuyöstä testin kun en malttanut olla testaamatta, negahan se oli. Toisaalta on ihan liian aikaista testata, ensi maanantainahan minulla vasta on virallinen testi päivä.. Mutta heti aamusta alkoi tuntua vatsalla kovia menkkakipuja, joten eiköhän se ollut tässä ja menkat alkaa tässä parin päivän sisään, uskoisin..

anpiainen yk 2v 4kk (PP8)

531/647 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tosiaan käytiin ensikäynnillä. Oltiin lääkärin juttusilla ja mietittiin jatkoa. Miehen simpat on kunnossa, minut ultrattiin ja kaikki näytti siltä miltä pitääkin - ei endometrioosiin viittaavaa, ei mitään nestekertymiä munasarjoissa tai muuallakaan, limakalvo kohdussa hyvän paksuinen. Menen ensi kierron alussa sitten munajohtimien aukiolotutkimukseen. Sitten sen tuloksen jälkeen mikäli paikat on auki niin aloitan seuraavassa kierrossa Clomit. Eri vaihtoehdoista keskusteltiin, mutta miehen kanssa oltiin sitä mieltä että askel kerrallaan. :) Kaiken kaikkiaan tuntui hyvältä tuo käynti. Ensisijaisesti tuli olo, että joku näyttää nyt suuntaa tähän kaikkeen vauvahommaan. :) Enkä itkenyt yhtään.. :)

Nyt jännitellään tämä kierto loppuun, viikon verran vielä piinailua. Jollain tavalla ei niin paljon ahdista, jos menkat alkavat ensi viikolla kun on tulossa se tutkimus ja on jotain suunnitelman alkua jo tulevaan olemassa. Sitä paitsi juuri sopivasti seuraavan ovulaation tienoilla olemme mieheni kanssa lomalla ulkomailla viikon. :)

Nyt tuli "yltiöpositiivinen" teksti.. :P

Innu kp25/~30

532/647 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innu84: Kiva kuulla että eka käynti meni hyvin :) Kuulosti ihan samalta kuin meidän eka käynti kesäkuussa, meillä meni kans ihan tolleen :) Tsemppiä siihen aukiolotutkimukseen! Onko sulle aiemmin koskaan tehty sitä? En halua pelotella, mutta mua se ainakin sattui tosi paljon :/ oli ikävän tuntuista. Mutta onneks se on suht nopeesti ohi, ja se on sitten tehty! :) Ja kaikillahan se ei edes tee kipeää :) Oliko sulla siis epäsäännöllinen kierto tai ovulaatiossa jotain minkä takia noita Clomeja sulle ajateltiin..? 

Täällä ei mitään mainittavaa. Kp 4 tänään, menkat alkaa olla loppusuoralla, ja kohta pääsee ovulaatiota testailemaan - taas kerran.. ja mä jännään että jos noista Gelee Royaleista olis jotain hyötyä ja tuliskin nyt sitten niiden ansiosta/avulla se plussa :D

Kimallus-84    Kp 4/24-29    Yk 1v.2kk. (Yk18)     ya 06/2013

533/647 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus-84: Ei ole koskaan tehty tuota aukiolotutkimusta, sitä vähän jännäänkin että miten paljon se mahtaa koskea. No, toisaalta sitten se on tehty. Clomeja se lääkäri ehdotti siksi kun hieman laiskasti olen malttanut ovulaatiota tikuttaa ja joissakin kierroissa olen tikuttanut mutta plussaa ei ole tullut eli olenko ovuloinut ollenkaan, sitä ei voi varmaksi sanoa. Lupasin tikuttaa ahkerammin ja katsotaan sitten mitä noiden Clomien kanssa teen. Se lääkäri oli sitä mieltä, että niitä olisi hyvä kokeilla jos paikat on auki eikä mitään muuta syytä löydy raskaudettomuuteen.

Täällä kp26/~30 ja armoton väsymys koko ajan, rinnatkin hurjan kipeät.. Menkkojen oireita uskoisin.. (pessimisti ei pety..) ;)

Innu

534/647 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Weebee!!! :) :) Varmaan huippu hetki nähdä tuo pikkuinen ultrassa..

Täällä ei tapahdu yhtään mitään, paitsi että aika kuluu :) Onneksi en ole paljon ehtinyt olojani seurailemaan enkä murehtimaan kun ollut paljon kaikenlaista. 

Tosi paljon tsemppejä kaikille!!!! 

Tirppanen 18/25     yritys alkoi 12/2013

Vierailija
535/647 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi PP9 -> KP1. Huomenna soitto klinikalle...

anpiainen yk 2v 4kk

536/647 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi weebee miten mahtavaa! Olkoon meistä jokainen tuossa tilanteessa vielä jonain päivänä :P. Oot ollut paljon mielessä, oon kyllä superonnillen sun puolesta ja peukut pystyssä että pikkuinen pysyy matkassa!

Anpiainen; voi hö ettei vieläkään tärpännyt. Noilla yritysajoilla on jotenkin jo niin latteaa toivotella mitään tsemppejä. Toivottavasti teille löytyisi joku toimiva hoitomuoto!

Meillä alkaa ovisajat olla käsillä, en nyt jaksanut tässä kierrossa tikutella eikä tässä oo hommat kyllä ihan suunnitellusti menneet, joten ei ole tästä kierrosta odotukset korkealla.

Soittelin terkkarilta aikaa ja yllättäen pääsemme sinne jo nyt maanantaina, joten jospa sinne hoitoihinkin tässä sitten jossain vaiheessa. Mies on nyt yrittänyt tankata antioksidanttikuuria ja menee uuteen näytteeseen loppukuusta, mutta epäilen ettei siellä ole parannusta tapahtunut :(.
Nyt on ollut kaikkea ohjelmaa ja muuta ajateltavaa, niin mielikin on ollut ihan hyvä, vaikka toki niitä epätoivon hetkiäkin tulee. Vuosi yritystä vierähti tässä myös täyteen... Parisuhteessa on joku uusi kukoistuskausi meneillään, niin sekin tuo kyllä hyvää mieltä ja uskoa, että hyvin tässä käy.

Henriikka yritys aloitettu 8/2013

537/647 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innu84: Aika jännä, mulle ei olla missään vaiheessa ehdotettu mitään Clomeja tai ylipäätään MITÄÄN lääkitystä vaikka meillä on oikeestaan ihan sama tilanne. Meissä ei miehen kanssa kummassakaan oo tutkimuksessa todettu mitään vikaa, mulla kierrot säännölliset ja johtimet auki, miehellä simpat kunnossa ym. Hmm..miksei mulle oo ehdotettu noita Clomeja avuksi? Toisaalta mä en kyllä haluis ottaa mitään ylimääräsiä nappeja naamaan jos ei oo mitään todellista syytä että minkä takia niitä pitää ottaa, mutta...

Anpiainen: Eikä!! :( En tiedä mitä sanoa..teilläkin noin kauan yritystä takana eikä vaan... :(  Voimia <3

Täällä Kp 5 ja menkat näyttää poistuneen takavasemmalle. Sitten vaan ovista odottamaan ja bongaamaan!

Kimallus-84   Kp 5/24-29     Yk 1v.2kk. (Yk 18)     ya 06/2013

538/647 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus-84: Mä suhtaudun noihin lääkkeisiin kanssa aika varauksella enkä ihan heti haluaisi niitä edes kokeilla, sen takia en reseptiäkään ottanut vaikka sitä lääkäri tarjosi. Ehkä sillä lääkärillä ei nyt ollut muuta ideaa tähän alkuun kuin tuo aukiolotutkimus ja sitten nuo lääkkeet. Epäilen ehdottaneen sitä kun sanoin että olen huonosti tikuttanut ovista enkä ole ihan sata varma että joka kierrossa olen tikutuksesta huolimatta edes ovuloinut.. Tiedä noista nyt sitten. :) Tsemppiä oviksen bongaukseen! Mä jännään vielä tätä kiertoa muutaman päivän..

Innu kp26/~30

539/647 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas muistuttelemaan meidän Facebook-ryhmästä. Eli mikäli tänne palstalle on uusia tullut lähiaikoina (kun en nyt muista) tai teitä vanhoja ryhmäläisiä kiinnostaa, niin sinne vaan :) Ryhmä on tosiaan salainen, eli ulkopuoliset ei löydä sitä eikä se näy omilla profiilisivuilla mitenkään että on liittynyt, eli siinä mielessä voi turvallisin mielin tulla :) Ilmoitelkaa kiinnostuneet, niin lisäillään teitä ryhmään.

Ei mulla muuta. Kp 8/24-29 tänään ja ovista odotellessa..

Hyvää viikonloppua kaikille! :) <3

Kimallus-84    kp 8/24-29     Yk 1v.2kk. (Yk 18)     ya 06/2013

540/647 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka :)

mäkin ajattelin tänne kirjoitella kun tosiaan vauvaa ei ala kuulumaan, yritystä 8/13 lähtien. Helmikuussa kävin jo lääkärissä ja todettiin että kilpirauhasarvo "korkeahko" yli kolme, vaikka suomen viiterajoissa vielä, gynekologi halusi aloittaa thyroxinin, jota on nyt nostettu arvojen mukaan. Muuten meillä kaikki kunnossa paitsi mulla tää kilppari ja epäsäännöllinen kierto, sekin alkanut normalisoitumaan, viimeksi kierto tasan 28 päivää. Elokuussa kokeiltiin jo clomifenia + pregnyl pistos ei tärpännyt, kuukautiset olivat tosi runsaammat kuin ennen, nyt tässä kierrossa vielä kokeillaan samaa sit vaihtuu hormonivalmiste jos ei onnistu. Oon myös ajatellut et unohtaisi hetkeksi koko jutun ja yrittäisi taas luomuna ilman noita hormonilääkkeitä, mä oon jotenki kova stressaamaan asioista niin mun pitäisi vaan rentoutua, mutta helpommin sanottu kuin tehty! Onko muilla kilpirauhasongelmaa a millä arvoilla aloitettu lääkitys? 

Eli yk 13  kp 13/27-30