Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**

14.03.2014 |

Hei,

Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin. 

Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?

Kommentit (647)

501/647 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily77: Mulla ei tässä kierrossa tosiaan tullut ollenkaan hymynaamaa CB:n odigiovistestiin (testasin 3 päivänä), vaikka mun mielestä testissä oli kuitenkin 2 kertaa ihan selkeesti 2 viivaa! Ihmettelin vähän itsekkin että miksei se siltikään antanut hymynaamaa.. 

502/647 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Innu84:lle piti vielä sanoa että ihanaa kun saitte ajan noin nopsaan :) Mekin saatiin sillon kesällä aika jo seuraavalle viikolle, ja meilläkin on ollut tosi kivat ihmiset siellä klinikalla. Ja sekin että kun sinne menee niin siellä ei oo koskaan ketään muita asiakkaita paikalla. Ensin sitä ihmeteltiin miehen kanssa mutta sitten mietittiin että ne varmaan antaa ne vastaanottoajat aina silleen ettei siellä tarvii kenenkään nähdä ketä siellä käy, että jotenkin yksityisyyttä antaa asiakkaille..tai näin me ollaan miehen kanssa se mietitty koska siellä klinikalla ei tosiaan koskaan oo ketään muita meidän lisäks.. En sitten tiedä onko todellisuudessa asia näin, vai onko se vaan hullua sattumaa joka kerta että ei ole muita mutta....

Rima84:llekkin hurjasti tsemppiä ja jaksamista.. Te ootte yrittäneet puoli vuotta kauemmin kuin me, ja musta tuntuu jo ihan epätoivoiselta :/  Sä olit aika kauan pois tästä porukasta, mut "kiva" kun tulit takas pitkän tauon jälkeen. :) Tai no kiva ja kiva..miten sen nyt ottaa.. Toivottavasti ei kukaan joudu enää pitkään täällä roikkumaan!

Mimuli22: Tervetuloa palstalle, ja toivotaan että teillekkin nyt joku keino löytyy ja se pirun plussa teillekkin suotais, niinkuin meille muillekkin! :) On se vaan niin kiven takana....

Hurjasti tsemppiä ja voimia myös kaikille muille tilanteeseen kuin tilanteeseen! <3 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/647 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kyselen - kuinka monelle on määrätty ultran lisäksi hysteroskopia? Tuntuu oudolta, ettei lääkäreitä kiinnosta kohdun limakalvojen ulkonäkö tai kohdun rakenne sisältäpäin katsottuna, vaan luottavat sokeasti ultraan. 

504/647 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily77: No empäs oo moisesta kuullutkaan! Mulla on lääkärit just ultran perusteella aina katsoneet että kaikki on ok, rakenne hyvä jne. Onko sulle tehty tuo hysteroskopia? Otetaanko siinä joku näyte limakalvolta vai millä tavalla se tarkalleen ottaen tehdään?

Vierailija
505/647 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Wishes!

Kimallus, miten teillä sujuu?

Meillä lähtikin hoidot ryminällä käyntiin. Lääkäri totesi, että saatammekin ehtiä kokeilla yhtä IVF-kertaa ennen kesälomia, joten eikun äkkiä apteekkiin ja ensimmäinen pistos vatsaan viikonloppuna. Ylihuomenna selviää muodostuuko follikkeleita ja montako niitä pistoksia on otettava.

Tässä ei tahdo oikein pää pysyä mukana. Olisin toivonut ehkä jotain vähän lempeämpää hoitomuotoa näin alkuun kun ei lapsettomuuden syytäkään ole vielä selvitetty. Sen sijaan juostaan nyt pää kolmantena jalkana ja pistetään milloin mitäkin. Jos kaikki sujuu hyvin, niin munasolujen keräys on ensi viikolla ja alkionsiirto olisi erityisjärjestelyillä vapun jälkeisenä lauantaina. Kiva, että ovat valmiita joustamaan, mutta kyllä tämä vauhti vähän pyörryttää.

Töissä on vaikea keskittyä tehtäviin. Meillä on ennen vappua firman urheilupäivä ja kauhulla luin lääkepakkauksesta että kaikenlaista hyppimistä, kiertoliikkeitä jne. tulisi välttää, sillä niistä saattaa aiheutua vakaviakin komplikaatioita. Ny pitäisi siis vielä keksiä hyvä tekosyy sille, miksi en suostu urheilemaan.

Lily77 yk2v, tm2013

Vierailija
506/647 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus: minulle tehtiin kohdun tähystys muutama vuosi sitten kunnallisella, kun ultrassa näkyi pieni, ylimääräinen piste. Tähystyksessä näkyikin kaikki sitten paljon selvemmin. Kyseessä oli, yllätys, yllätys ainakin kolme melko isoa polyyppia ja yksi myoma, jotka poistettiin samantien. Näitä ei siis näkynyt ultrassa. Kuitenkin vaikuttaisi siltä, ettei tähystyksiä määrätä juuri koskaan vaikka tähystys antaa paljon selvemmän kuvan kohdun sisäpinnasta. Onkohan kyse kustannuksista?

507/647 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Täällä on ollut todella hiljaista viime ajat..liekö kaikki siirtyneet muualle tai facebookkiin tai minne lie..?

Joo, tosiaan.. Kävin tänään varhaisultrassa ja siellä toden totta oli pieni sykkivä sydän :')  <3 Jännitti ihan älyttömästi mennä sinne, koska tuulimunan uusiutumisen pelko oli niin vahvasti taustalla kummittelemassa, että mitä jos taas käy samoin. Onneksi ei käynyt. Ultran mukaan pikkuinen vastasi viikkoja 6+6, mutta omien laskujen mukaan tänään eletään rv 7+1. Eli 2 päivää heittoa oli, mikä ei merkitse mitään :) Nyt vaan toivotaan että pieni pysyy mukana loppuun saakka.

Oireista sen verran, että mä oon TÄYSIN oireeton! :) Eli oireettomuuskaan ei näköjään kerro mitään. Tää oireettomuus mua kans ahdisti ja pelotti, koska tuulimunassa oli samoin, ei mitään oireita. Mutta nyt mä voin kyllä täysin nauttia tästä oireettomuudesta kun on ultrassa todettu kohdussa olevan elämää oireettomuudesta huolimatta :) Eli kannustuksena teille muillekkin että oireettomuus ei välttämättä kerro mitään siitä että onko mahdollisesti raskaana vai ei :)  Mä oon elävä esimerkki tästä. Ei oo huono olo, ei edes etova olo, kahvi maistuu, hajut ei tee pahaa ja olo muutenkin TÄYSIN normaali. :) Jos en olis käynyt tänään ultrassa ja tehnyt muutama viikko sitten positiivista testiä, niin en kyllä tietäis.. Et joskus näinkin. :)

Tsemppiä kaikille! :) 

Kimallus-84       Rv 7+1 (yk 22)       Yritystä aloitettu 06/2013

* Ensimmäinen plussa testiin 11/2014 (yk 20) joka todettiin kuitenkin tuulimunaksi 12/2014 (Rv 8+5)

* Toinen plussa testiin 03/2015, ja varhaisultrassa 20.4.2015 todettu elävä alkio ja sydämen syke :)

508/647 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin taas klinikalla, että ovistestit nimenomaan on niin herkkiä ettei niitä saisi tehdä aamupissasta, vaan vasta toisesta niin antaa varmasti oikean päivän. Mä oon kyllä saanut hymynaaman tosi säännöllisesti kp 14 tai 15 niissä kierroissa missä oon testaillut. Yksi selkeästi lyhyempi kierto oli nyt kesällä, mutta siinä ei tullut testattuakaan.

Meillä on kp7 menossa, tästä pikkuhiljaa taas uuteen yritykseen :/. Nyt on ollut tosi paljon kaikkea muuta ajateltavaa töissä ja kotona, niin meni tuo uuden kierron alkukin vain yhdellä itkukohtauksella. Ja alkaahan ne odotuksetkin olla aika vähissä kun aikaa kuluu ja spermatulos on noin huono. Joku kyseli meidän jatkoa, mies menee tosiaan uuteen näytteeseen tuossa syyskuulla, jos se on edelleen yhtä huono niin sitten varmaan hoitoihin suunnataan, toivottavasti julkiselle puolelle. Jossain vaiheessa puhuttiin että jos vuodenvaihteen jälkeen saisi hoidot aloitettua, siihen asti voisi kokeilla luomuna vielä.
Appiukko on meillä kylässä tässä seuraavan oviksen aikaan, joten katsotaan miten päästään hyödyntämään. Aika hauskoja tilanteita on kyllä saatukin tämän takia aikaan, yksi ovispäivä mm. hyödynnettiin teltassa :D :D.

Saffelson, tervetuloa ja toivotaan lyhyttä vierailua! 
Weebee, voi että sua :(. Voi kun saisit nyt jotain positiivisia uutisia ja pääsisit nauttimaan raskaudesta! Sitä tässä kyllä itsekin pelkää, että jos joskus onnistuu plussaamaan niin siitähän se pelko vasta alkaakin...

Innu84: Mäkin pelkäsin että itkeä vollotan koko ensikäynnin. Miehelle tai ystäville aiheesta kun puhun niin itken aina silmät päästäni... Mutta jotenkin sitten kun lääkäri oli niin rauhallinen, mies siinä mukana niin tilanne olikin ihan ok. En itkenyt yhtään :D. Enemmän tuli sellanen turvallinen ja kiva olo, että nyt joku hoitaa meidän asiaa ja lääkäri oli ihanan positiivinen. Eikä se itkukaan siellä varmasti mitään haittaa, tuskin oot eka jos ihan itkukonsertiksi menee :D

Tsempit kaikille muillekin piinaajille ja odottelijoille. Tää ketju on kyllä niin ihana! 

509/647 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kimallus!! :) Kaikkea hyvää odotukseen, nauti oireettomuudesta :) ! 

Tsempit myös kaikille muille yritykseen, toivottavasti tämä kevät/kesä tuo vauvaonnea isolle porukalle.

Tirppanen 17+1 

Vierailija
510/647 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weebee: Miten voit? Onko tuhruilu jo loppunut?

Innu84: Teillähän on siis ensikäynti jo ihan kohta. Eikä siellä kukaan katso vaikka itkua tihrustaisikin. Itsekin itkin siinä vaiheessa kun hoitaja kertoi mitä tähän ICSI hoitoon kuuluu :D

Lily77: En ole kuullutkaan tuollaisesta tutkimuksesta, mutta olisihan sellaiseen ihan kiva päästä jos ei tässä kohta puoliin ala raskautumaan hoitojenkaan avulla.

Täällä menossa PP3 ja olo on aivan normaali. En ole osannut onneksi vielä stressata asiasta kun viime kerralla stressasin tätä niin paljon. Mutta onneksi voi välillä vertailla oloani viime kertaisiin kun kirjoitin joka päivän kohdalta oireilut ylös.

anpiainen yk 2v 3kk (PP3)

511/647 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudemmille nassuille tervetuloa ja tsemppiä!

Innu: mullekin on ohjeistettu mm. Fertinovan lapsettomuusklinikalta, ettei ovistestiä tule tehdä aamun ekasta pissasta vaan siitä toisesta vasta.. joku juttu siin oli hormonipitoisuuksien kanssa.. ja et tekee sen aina samaan kellon aikaan.. mulla ne toimi.. mutta en tiedä sitten.. Tsempit ensikäynnile!!! Ihan pian on :)))

TILAATTEKO YLIPÄÄNSÄ NETIN KAUTTA OVIS- JA RASKAUSTESTIT? Niis on tosi isot hintaerot verrattuna kun marssii apteekkiin :O

Anpiainen: eipä ole sunnuntai aamun jälkeen näkynyt... mene ja tiedä.. vihdoin terkkaristakin soitettiin, kun itse hätyyttelin.. ois neuvolalääkäri ollut ens viikolla vasta töissä, minä sanoin soronnooo ja memenne maanantaina Fertinovalle varhaisultraan.. hitto mä en jaksa tota Mä tahdon veivaaveivaaaaaa mentaliteettiä enää sekuntiakaan. Ärsyttää vaan jo valmiiksi, jos (kun) joutuu taas maksamaan ihan sievoisen summan (joskin Fertinovalla kokonaiskustannukseksi jää "vain"  muutamaa euroa päälle 100 euroa) ja tulos on mahdollisesti vain lähtete kättärille lääkkeiden noutoon :( Minä olen edelleen sillä kannalla, vaikka oireet on kuin ois tukevamminkin raskaana, että tuulinen munakas tää taas vaan on... en uskalla toivoa muuta ja silti tiedän, että jos se sitä taas on, niin se tulee silti olee hirvee pettymys ja shokki vaikka olen siihen yrittänyt valmistautua...  Hirveesti pitkää pinnaa P-päiville, kaikki varpaat sormet pystyssä täällä!!!

Huoh... miehellä alkoi loma, on reilun viikon lomalla.. saadaan hoidettua näitä... mukavia... asioita loman puitteissa.. ihan kiva, jos uutiset on huonoja, niin on mies kotona sitten... surettaa ja itkettää... plaah. Eilen oli hyvä päivä, tänään taas... ei. :P

Weebee 6+4

Vierailija
512/647 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weebee: Toivottavasti maanantain ultrassa kaikki ok!

Kävin sitten puolentoistatunnin kävelylenkin ja kotiin tullessa huomasin pikkuhousunsuojassa (joita joudun lugemönjien takia käyttämään) pari viirua ihan haaleaa verta.. Toivotaan, että olisi vaikka kiinnittymiseen liittyvää. Tuoresiirrossahan minulla tuli PP5 aamulla jonkin verran haaleaa verta, mutta se siirto ei onnistunut. Pitääkö tässä nyt koko liikunta jättää, ajattelin kuitenkin kävelylenkin olevan ok. Tosin eilen kävin zumbassa. Nyt varmaan se stressi alkaa tästäkin..

anpiainen yk 2v 3kk (PP3)

513/647 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Pikainen päivitys ja omaa napaa. Täällä eletään kiertopäivää 30. Testaillu en vielä ole, koska kierrot ovat yleensä pitkiä olleet ja ei jaksa jotenkin toivoa eikä oireitakaan ole. Ajattelin testata vasta viikonloppuna jos siihen mennessä ei mitään ole menkoista kuulunut. Olisi se kyllä vaan jollain tavalla huonoa huumoria jos nyt onnistuisi kun on hoidot saatu vasta aloitettua ja  nyt tämä kierto piti mennä pakosta luomuna. Toki ihanaahan se olisi, ja onnekasta mut en varmaan uskaltaisi asiasta iloitaennenkuin tietäisi kaiken olevan varmasti kunnossa. 

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia! Jos tämä kevät toisi niitä haikaroita kaikkien katoille :)

T. Wishes kp 30 / 35 yk v.2013

Vierailija
514/647 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tuli päiväpostin mukana miehen verikoevastaukset ja prolaktiini arvo oli 343. Viitearvohan taitaa olla 50-300mU/I, mutta ilmeisesti lääkärin mielestä tuokin on vielä aivan normaalia. Hyvä, eli ei siis tarvitse pelätä aivokasvainta. Viimeksihän miehen prolaktiiniarvo oli reilusti yli 900, en tiedä miksi se silloin oli niin korkea. Mutta ei siis tarvitse enää jatkotutkimuksia. Eilen tuli myös lisää stressaavia uutisia kun kuultiin, että vuokranantajamme aikoo myydä tämän asunnon. Luultavasti kuitenkin saisimme silti jäädä tähän, katsotaan. Verta ei ole onneksi tullut tuon eilisen viirun jälkeen.

anpiainen yk 2v 3kk (PP4)

515/647 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa anpiainen et arvot paremmin nyt kohdillaan :) Asuntoasiolle .... ne stressaa tääläkin... :P

Ja helpotus siitä, ettei ole su aamun ihan mini tuhrun jälkeen näkynyt mitään... no se ilo loppus äsken.. pinkkiä näkyvissä :( Voi ahdistus.

516/647 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuonne toukokuisten ketjuun, mutta jotenkin tunnen tämän ketjun omemmaksi. Löysin tänne vasta pari päivää sitten, kun elokuun alussa "saatiin" miehen kanssa alkaa kutsua itseämme lapsettomaksi pariskunnaksi. Vähän yli vuosi siis yritystä takana. 20.8. käytiin tk-lääkärissä ja saatiin lähete tutkimuksiin, ja tänään tulikin ihanan positiivisena yllärinä jo kutsu hormonipolille! Itku pääsi kun kuulin asiasta, helpotus oli ilmeisesti tiedostettua suurempi. Varovaisen optimistisesti olin toivonut, että kutsu tulisi syyskuussa ja aika olisi ennen joulua, mutta nyt päästäänkin "jo" lokakuussa ensikäynnille :) toivottavasti saadaan perua koko aika jos tästä tai ens kierrosta onnistuisikin ihan luomuna. Nyt kp 22/27-32 joten piinapäiviä vielä jäljellä..

WEEBEE oon ostanu Prismasta sekä pregcheckerin että rfsu:n ovulaatio- ja raskaustestejä. Mun mielestä pregcheckerin ovistikut on noista helpommat, mutta raskaustesteissä en oo kokenut eroa. Toivottavasti saat hyviä uutisia maanantain ajalla!

Anpiainen tuollaset ekstrastressinaiheet on tosi inhottavia. Itellä loppuu työt lokakuun lopussa eikä tulevasta tietoa; onneksi miehelle on tiedossa töitä ehkä jopa kevääseen saakka ja jopa omalta alaltaan. Toivottavasti saatte jäädä asuntoonne asumaan!

Alla vielä postin tuoma iloinen ylläri!

517/647 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan kertomaan että täällä on tänään alkanut uus kierto, Kp 1. Eli tästä lähti nyt Yk 18...  

Eipä mulla muuta raportoitavaa.

Kimallus-84    Kp 1/24-29      Yk 1v.2kk. (Yk 18)    Aktiivista yritystä 06/2013  lähtien.

Ei plussan plussaa koko yritysaikana. 

518/647 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tässä mielenkiinnosta tätä ketjua, että miten nykyisillä pitkämatkalaisilla menee...

Huomasin tuon hysteroskopia-aiheen ja ajattelin siitä kommentoida, että sitähän ei tosiaan suositella tehtäväksi ihan rutiinitarkastuksena, kun se voi aiheuttaa kohdun limakalvoille kiinnikkeitä, jotka taas omalta osaltaan voivat vaikeuttaa alkion kiinnittymistä. Yleisesti ottaen se taidetaan toteuttaa vain, jos lääkärillä on epäily, että kohdun limakalvossa on jotain, mikä häiritsee raskaaksi tulemista ja halutaan selvittää sitä tarkemmin. Ja vielä suurempi syy tehdä ko. tutkimus on vuotohäiriöt.

Minulle tehtiin hysteroskopia juuri noiden vuotohäiriöiden takia siinä vaiheessa, kun raskautta oli yritetty jo 3,5 vuotta. Tutkimus ei antanut oikeastaan mitään lisäinformaatiota ja yhtä lailla sen olisi voinut jättää tekemättäkin. Se tehtiin samalla, kun hoidettiin pieni solumuutos loop-hoidolla, joten sinänsä meni yhdellä ja samalla lääkärikäynnillä. Mutta tosiaan samat tiedot lääkäri on pystynyt antamaan pelkän ultran perusteella. Toki varmistustahan sillä hysteroskopialla saa niihin diagnooseihin, mutta minun kohdallani ainakaan se tutkimus ei olisi ollut sen arvoinen.

Marjana rv 32+3 (taustalla lapsettomuutta 4v ennen plussausta kolmannesta ICSI-hoidosta)

Vierailija
519/647 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän omaa napaa taas tähän väliin. Hoitojen ikävä osio on nyt ohitettu ja olo on kuin jyrän alle jääneellä. Never again. Pistäminen sujui lopulta kuin vanhalta konkarilta. Erityisen ikävää se oli vain silloin kun se oli pakko suorittaa työpaikan wc-kopissa. Ensin hankalat asiakasneuvottelut ja tauolla äkkiä pistämään. Kunnioitan nykyään diabeteksen kanssa kamppailevia ihan eri tavalla.

Olo oli tämän vajaan kahden viikon aikana enemmän tai vähemmän epämiellyttävä. Lopuksi jopa käveleminen sattui, ja outoja verenpurkauksia tuli tämän tästä.

Munasolujen keräys sattui aivan järjettömästi ja olin pari päivää todella kipeä. 10 rakkulasta saatiin 7 solua, joista vain 3 oli hedelmöittynyt. Hoitaja ei pystynyt sanomaan olivatko nämä solut lähteneet jakautumaan normaalisti. Se selviää vasta huomenna. 30% on mielestäni surkea tulos, ja voi olla, ettei siirrettäviä alkioita muodostu ollenkaan.

Minulle määrättiin progesteronikapseleita 6kpl/vrk emättimeen. Sotkuista hommaa, ja tuntuu, että kaikki valuu pois paksuna, liisterimäisenä mönjänä. Ei naurata ollenkaan. Kiitos ja anteeksi avautuminen. Tämän ei pitänyt olla näin vaikeaa.

Lily 77 yk 2 vuotta, tm 6/2013, IVF 4/2015

520/647 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa niin paljon, etten kohta pysty hengittää. Mä haluan ja en halua mennä sinne ultraan... mä tiedän mitä ne siel sanoo... oon aivan varma siitä..  yritän vaan miettii, et sit tää piina loppuu ja pääsen eteenpäin ja samalla mä en tiedä miten tästä voi selvitä toistamiseen... ja taasko joutuu odottamaan vuoden, kaksi? Ja sitten taas sama? Mua inhottaa kaikki tänään. Ja mies ei taas tajua mistään mitään. Inhoon sitäkin. Painus kuuseen. 

Kaikki sanoo, että voi siellä ihan yhtä hyvin olla elämääkin. Ehkä. Musta vaan ei tunnu sille. Tää kaikki on niin samanlaista kuin viime vuonna... ihan samat jutut... :'(

Kohta sen sitten näkee... pari tuntia viel....