**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**
Hei,
Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin.
Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?
Kommentit (647)
Voi miten ihanaa Kimallus! Onnea tuhannesti! Nyt vaan kaikki ristissä että jatkuisi vauvaan saakka! <3
Meillä ootellaan huhtikuun lopun lääkäriaikaa ilman suuria odotuksia hoitojen aloituksen suhteen. Miehellä todettu kromosomipoikkeama, jonka vaikutuksia hedelmällisyyteen ja/tai mahdollisiin jälkeläisiin nyt aletaan tutkia. Huomenna mennään anopin luo kertomaan tästä taipaleesta pintapuolin ja kyselemään kaikkien maailman sukulaisten syntymä- ja kuolinaikoja ja sairauksia ja anopin keskenmenotkin (muistaakseni 4km, 4 onnistunutta raskautta) pitää kaivella ja kysellä että millon on ollu ja missä on hoidettu :(
Enninkeri yk22
Millon on yrittänyt jo pitkään? Millon ootte hakeutunut tutkimuksiin tai millon ylipäätään pääsee julkisella puolella ja miten se tapahtuu? Jos ei kohta ala meille vauvaa kuulumaan niin kai se on mentävä jonnekin tutkituttaa mistä kiikastaa. Nyt yritystä 9 kiertoa, muutamat tässä nyt vielä yritetään. Mitä siinä tutkimuksissa tehdään? Mieheltä tutkitaan siittiöt mutta entä naisilla? Hui kun ihan tavallaan jollain tapaa pelottaakin että jos ei nyt ala kuulumaan...
Me aloitimme yrityksen 3/13. Tulimme raskaaksi 6/13 ja kkm/tm todettiin 8/13. Pyrimme tutkimuksiin 2/14 koska uutta raskautta ei tullut, lääkäri määräsi kotiin vielä odotteleen että vuosi on raskautumisesta kulunut - sitä julkisella pidetään sellaisena ohjenuorana.. Menimme takaisin perhesuunniteluun 6/14 ja saimme lähetteen Naistenklinikalle hormonipolille 9/14.
Naiselta otetaan iso liuta verikokeita.. mm. prolaktiini, fsh, kilppari arvot, sokerit... mä en edes muista kaikkea.. ja sitten tehdään sisätutkimus: ultrataan että mille munasarjoissa näyttää, onko helmimäisyyttä mikä viittaisi pco:hon.. tms. Kierron erivaiheissa kartoiteaan siis miten sun hormonit toimii... Myös munatorvien aukiolotutkimus on yleinen. Mieheltä simpat..
Tieto on parempi kuin epätieto. :) Tsemppiä kovasti Cias!!
ON: Lyhyesti.. mä yllätys plussasin kp 27/30 perjantaina. Digi sanoi la aamuna kp 28 että Raskaana 2-3. Oli menossa kaikkiaan yk15. Ihmeitä siis... jonkinlaisia.. voi tapahtua?
Mikä oli erilailla? Mä söin niitä ************ Gelee Royaleita. Ekaa kertaa. Muu ei ole muuttunut. Auttoiko ne? Ehkä. Tai sitten tämä on sattumaa.
Pelottaa. Ennenkaikkea pelottaa. Keskenmeno tai tuulimuna kummittelee päässä. CB antaa selkeen raskaana ja viikot on mun silmissä kiertopäiviin korkeet - odotin 1-2.. MUTTA viivatesteissä se kontrolli viiva on edelleen vahvempi. :( Että onko tää nyt sit jo pilalla... pitääkö niiden olla saman vahvuiset, vahvempi? Kaikki sanoo et ei, mut... musta sen pitäs :(
Nyt en tiiä mitä teen hormonipoli ajan kanssa.. pitänee soitella sitten elokuun puolen välin jälkeen, KUN ensin teen digin vielä uudelleen viikon päästä... MISTÄ MÄ SAAN VOIMAA VENAA SEN VIIKON????
Weebee rv 4+0. (yk 15, 8/13 kkm/tm)
Tsemppiä, Weebee! <3 Toivotaan, että kaikki olis hyvin. Muakin pelotti aivan älyttömästi keskenmeno/tuulimuna, varsinkin kun oli vuotojakin. Onneksi päivä päivältä raskaudella on paremmat mahdollisuudet jatkua. <3 Ja sen raskaustestin viivan ei todellakaan tarvi olla samanvahvuinen kuin kontrolliviiva! Raskaushormonin kehitys ja erittyminen virtsaan on aika yksilöllistä. Ja käsittääkseni vaaditaan tosi paljon raskaushormonia veressä, että ne on samanvahvuiset ne viivat. Sain samanvahvuiset viivat joskus rv 6+ muistaakseni.
Jules, kiitos tsempeistä! Miten voit? Selvisikö tilanteenne yhtään?
Weebee, noihan on ihan mahtavia uutisia. Onnea! Meinasinkin sulle jo aiemmin vastailla, että se ruskea tuhru voisi hyvinkin viitata plussaan. Nyt vaan hitosti tsemppiä! Ja ei, niiden viivojen ei tarvitse olla yhtä paksuja. :) Kannattaa soittaa polille ja ilmoittaa asiasta. Mä olen ainakin saanut sitä kautta aina ajan varhaisultraan, vaikka hoitoja ei olekaan vielä aloitettu.
Kiva kun kyselit kuulumisia Robinette. Mun piti tulla uutisoimaan ne jo lauantaina, mutta se sitten jäi. Yksityiselle tosiaan menin lauantaina, mutta eihän se lääkäri mitään sykettä siellä nähnyt. Verta sen sijaan näki. Ja jotain möykkyjä munanjohtimissa. Ihmetteli, kun ei kipuja ole - sen verran oli kuulemma verta vuotanut vatsaonteloonkin. Sain lähetteen päivystykseen, jossa sitten kolmen tunnin (!) odottelun jälkeen tehtiin uusi ultra ja raskaus vahvistui kohdunulkoiseksi. Se oli raskas uutinen, vaikka olinkin siihen jo ehtinyt henkisesti varautua. On kuitenkin kuulemma niin pieni ja jo hiipumassa itsestään pois (HCG n. 100), ettei muuta hoitoa seurannan lisäksi tarvita. Tänään pitäisi soitella polille, päivystävä lääkäri arveli että tällä saattaa olla jotain vaikutusta hoitosuunnitelmaan. Yksityinen oli sitä mieltä, että nyt pitäisi kokeilla jo suoraan IVF:ää, inssistä ei olisi enää hyötyä. Mutta katsotaan nyt mikä on tuomio. Mulle on ihan sama mikä hoito sieltä arvotaan, kunhan se vain vihdoin johtaisi toivottuun lopputulokseen. Tällaisia ei enää kohdalleen toivoisi, kolmas kerta nyt kun toivo ensin herää joutuakseen vain heti ruhjotuksi katuun.
Voi eiii Jules :((( Pahoittelut!! Ihan hirveen surullista.. toivotaan että seuraavalla kerralla se olisi SE kerta.. Hirveästi voimia sinne <3 Ja kiitos.
Robinette, kiitos tsempeistä. <3
Mä oon aivan hermorauniona. Mä en kestä tätä... en vaan kestä. Huomenna soitan sinne polille ja kysyn että voisko ne ultrata siellä - mä helvata keksin vaikka kipuja itselleni jos ei muuta... niitä on oikeastikin ollut nyt pari päivää - tulee repäisykipuja, kuin puukolla joku tuikkaisi alakertaan.. muuten ei ole mitään kummempaa.. mä vaan en usko, että sielllä mikään kehittyisi... itketää koko ajan.. mä saan varmaan itseni ihan maanrakoon tällä stressaamisella.. :( Lämmöt oli eilen illalla vaan 36,4 - ensin näytti mittari 35,9!! ja toki mä olin varma, että ne laski ja menkat alkaa.. mua paleli ihan hirveesti ja oli ihan kuumeinen olo.. iho tuntui kuin se olisi palanut.. nyt ne on taas siellä 36,7-36,9 (äsken oli 36,9) välissä.. mun normaali on siinä 36,1-3.
Mietin jo verikokeisiin menoa, maksaa varmaan ihan hirveesti jos ne ottas yksityisellä ne.. ja aion tästä seuraavaksi marssia apteekkiin/kauppaan ostaa testejä.. tilasin tosin jo netistä niitä muutaman, mutta mä haluan sen TÄNÄÄN nythetikohta. Tänään on virallisesti menkat myöhässä - on kp30. Luin eilen terve.fi sivulta kiinnittymisevuodosta, yllätyin siitä, että siinä sanottiin n.11-12 päivää??
"3. Kiinnittymisvaiheen vuoto
Joillain naisilla esiintyy vaginan verenvuotoa noin 11-12 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Vuoto saattaa johtua hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisestä kohdun seinämään. Tämä prosessi alkaa noin kuusi päivää hedelmöittymisen jälkeen. Verenvuoto on todella kevyttä ja se kestää vain päivän tai pari. Kerro lääkärille, jos verta vuotaa, etenkin jos siihen liittyy kipua, sillä se voi olla merkki kohdunulkoisesta raskaudesta."
Mä oon aina ajatellut et se ois n. viikko oviksesta? Sitten toi pikku tuhru mitä ei ole sen kp 26 ilta ja kp27 aamu pyyhkäisyn jälkeen näkynyt ois voinut olla kiinnittymiseen liittyvää.. mutta miten sitten kp28 voi digi sanoa 2-3 vkoa?? ARGHHH.
Pitäs elää kuin ei oiskaan.. Mä oon hirvee ihminen ja oon edelleen polttanut pari puolikasta tupakkaa päivässä.. tuntuu et pää hajoo ilman niitä.. odotan et saisin sen 3+ tuloksen, niin sit lopetan.. jos en jo ennen sitä.. ne maistuu jo aika karmeelle.. ja haisee :P
Tänään kaipaisin sitä kristallipalloa, jonne vois kurkkia vaikka 4 kk päähän.. niin ei tarttis vain.. odottaa ja odottaa... :( En uskalla ees neuvolaan soittaa ja aikaa varata. Jossain luki että vasta kun menkat on ainakin viikon myöhässä on raskaustestit luottettavia vasta.. ettei ennen sitä...? :P Jahas...
Mitä muille kuuluu?
Anteeksi,
toivoo omanapainen Weebee
MInne tosta hävis kaikki välit??? Hirvee pötkö teksti!!! :O
Joo samoissa päivissä mennään Kimallus ja Hummingbirdy! :D Mulla tosin tämä kierto pitäisi olla 36 päivää kun ne niin ihanasti vaihtelee 28-36-28-36... Mutta en sitten tiedä miten PAS vaikuttaa kiertoon ja missä vaiheessa kiertoa se tehdään. Mutta torstaina ensimmäinen ultra ja lääkäri katsoo missä mennään ja mikä päivä tehdään PAS.
Annhaa: Meille ei ole tajottukkaan keskusteluapua, mutta sitä olen toki itse alkanut miettiä. Toisaalta täällä kirjoittelu ja oman salaisen blogin kirjoitus vielä riittänee tunteiden käsittelemiseen, joten en ole viitsinyt edes kysyä lääkäriltämme tällaisesta mahdollisuudesta.
Jules: Kiitos tsempeistä! Olen lukenut PAS:ista vähän sieltä täältä ja alkaa jännittää. Toivottavasti alkio kestää sulatuksen ja toivotaan, että se tällä kertaa tarttuu kiinni, tuoresiirto kun ei onnistunut. Ja lähetän paljon voimia sinulle. Muistan kun menin itse klinikalle ensimmäiseen INSSIIN ja sitä ei pystyttykkään tekemään. Ei kun vaan rohkeasti niihin "rankempiin" hoitoihin, kokemuksesta voin sanoa ettei ne niin rankkoja ole mitä puhutaan.
Henriikka81: Onko miehellesi tehty vain yksi siemennesteanalyysi? Meillä ainakin on miehelle tehty jo kaksi tai kolme, sillä ensimmäinen näyte oli ok ja sanottiin, että normaali raskautuminen mahdollista. Sitten kun koitti INSSI:n aika, ei näytteeseen pesun jälkeen jäänytkään enää siittiöitä käytettäväksi. Meillä onneksi myös mies oli "valmis" kaikkeen. Nykyisin siittiöitä pystytään poimimaan suoraan kiveksestä jonkinlaisen neulan avulla. Ja meillä mies olisi tarpeen mukaan suostunut tällaiseen, mutta onneksi näytteestä löytyi taas siittiöitä kun ICSI hoito tehtiin.
Cias: Hoitoon voi hakeutua kun on vuosi yritystä takana (ainakin julkisella puolella näin). Ja sinne hakeudutaan menellä lääkäriin, joka antaa lähetteen hoitoihin. Meillä oli ensimmäisenä pariskunta käynti, jota ennen molemmat oltiin käyty verikokeissa ja viety virtsanäytteet ja mies spermanäytteen. Käynnillä ultrattiin alapään kautta ja mieheltäkin lääkäri kokeili kiveksiä ja tarkisti vain ulkoisesti. Sitten vain keskusteltiin miten edetään. Ja minulle tehtiin munatorvien aukiolotutkimus ennen hoitojen aloittamista.
Onnea WEEBEE <3
Onpas tänne kirjoitettu paljon kun en ole ehtinyt käymään viikkoon. Toivottavasti ette kaikki vaivu sinne Facebookin uumeniin, itse tykkään enempi kirjoitella täällä kun asiasta ei olla kerrottu kenellekään, eikä mieskään tiedä, että edes täällä kirjoittelen.
anpiainen yk 2v 3kk
Moi, mä ajattelin suoraan hypätä tänne pidempään yrittäneiden joukkoon kun rupeaa jo mieli olemaan maassa kun aina vaan tiputaan kuukaudesta toiseen.. Tuossa aiemmin näytti olevan keskustelua siitä milloin hoitoihin kannattaa lähteä. Meillä on nyt suunnitteilla, että tämä kierto katsotaan ja sitten lähdetään käymään tutkimuksissa. Tuntuu välillä tämä oma valitus niin itsekkäältä kun on monia jotka ovat yrittäneet paljon pidempään..
Taustaa, esikoisesta siis haaveillaan. Olen 30v. ja mieheni 38v. Nyt pari pv sitten alkanut yk 13. Minkäänlaista raskautumisen häivähdystäkään ei meillä ole ollut. :/ Kierto on kohtuullisen tasainen ~30pv, yksi lyhyt kierto 26pv ja yksi pidempi 36pv. Meillä on hyvä parisuhde, peitonheiluttelua säännöllisesti, kohtuullisen hyvät elämäntavat, vitamiineista on huolehdittu ja viime kierrossa aloitin Royal Geleetkin kun ajattelin että se on varmaan se ratkaiseva juttu.. Ollaan myös keskusteltu mieheni kanssa siitä, että ollaan onnellisia kahdestaankin jos pienokaista ei meille suoda, mutta toki vauvasta haaveillaan ihan koko ajan (ennen kuin joku sanoo, että ehdottomasti ei vauvaa voida saada). :)
Minut ultrattiin yksityisellä ihan muuten vain pari vuotta sitten ja kaikki näytti olevan kunnossa, säännöllisesti olen gynellä käynyt silloin kun söin e-pillereitä ja sen jälkeenkin. Miehelle on tehty siemennestetutkimus joitakin vuosia sitten ja kaikki oli ainakin tuolloin kunnossa. Perusverikokeetkin on vastikään molemmilta työterveystarkastuksen yhteydessä otettu ja ne olivat kunnossa. Nyt alkaa jo olla hiukan tyhjä olo, olisi kaiketi kipeää mutta jollakin tavalla helpottavaa jos meille sanottaisiin että jommassa kummassa tai molemmissa on "vika" eikä vauvaa saada.. Sori, pienimuotoinen valitus..
Mutta, onneksi täällä saa lueskella vertaistukimielessä muiden kokemuksista ja koen että itsellä ainakin pysyy jalat maassa tukevasti lueskellessa muiden rankkojakin taustoja. Ja tietysti ihanaa lueskella rauskausuutisia, se tuo lohtua ja toiveikkuutta omaankin onnistumiseen. :)
Innu84 kp4/~30, yk13
Ja kirjoitusvirhekin sinne pomppasi liian nopeista sormista.. Eli raskausuutisia ei rauskausuutisia..
Moi vaan kaikille :)
kirjottelin viime syksynä tuonne toiselle palstalle, mutta sittemmin kirjoittelut jäivät jossakin kohtaa... kenties ajattelin, että jos en kirjottele tänne niin olisi helpompi olla ajattelematta tätä asiaa ja sitä kautta stressaamatta, mutta eipä ole auttanut... olen käynyt lueskelemassa juttuja täällä ja aivan ihanaa lukea onnistumisistakin, ONNEA WEEBEE <3 ja toki kaikki muutkin onnistujat <3
hoitoihinkin on osa jo ennättänyt, paljon tsemppiä kaikille <3
me ollaan siis n. 30 vee pariskunta ja ensimmäisestä ollaan haaveiltu 1/2013 saakka. Minkäänlaista tietoakaan raskautumisesta ei ole ollut. Hoitoja ollaan mietitty, mutta tuskin niihin lähdetään :( gynellä oon käynyt ja perusverikokeet otettu ja siltä osin kaikki ok. Kierrot heittää jonkin verran 33-> ovista tikutin jossakin vaiheessa, mutta tuntu että ne testit näyttää miten sattuu niin en sitten jaksanut. Ja toisaalta kun nuo kierrot heittää ja on niin pitkiä niin ovistikkuihin menis aina omaisuus... jossakin kohtaa kierto pysyi 33, mutta tällä hetkellä mennään kp 40 :( pisimmillään ollut 46, joten kaipa tässä vielä ootellaan vai tulisko enkat.... raskaustestejäki oon jo tehnyt (tottakai hätäsenä :) ) mutta eipä niissä mitään näy.....uusi satsi testejä on tulossa tällä viikolla, että pääsee taas dippailee ellei nyt sit ala... eipähän tässä muutakaan tekemistä oo ku pissailla tikkuun :) menkkaoloja on kyllä jonkin verran, että eiköhän ne sieltä kohtapuoliin taas tuu...mutta juu, nyt näin pikaisesti esittelyä (tosin ei lyhyesti ;) )...
Plussatuulia vaan tänne kaikille <3
Rima kp 40/33-> yritys aloitettu 1/2013 en enää muista monesko yk, mutta liian mones....
Hei, kiva kuulla susta Rima84 :)) No voi perse, teilläkään ei oo tällä välin sitte tärpännyt.. :( Mikä tässä oikeen on että tälle palstalle niitä plussia tulee niin pirun harvakseltaan :/
Tervetuloa palstalle Henriikka81, Cias ja Innu84 ! :) (Ja sori jos en nyt jotakuta teistä muista, jos joku teistä onkin ollut mukana jo pidempään..)
Itse olen nyt enempi mukana tuolla facebookin puolella, joten eikun sinne vaan kaikki mukaan! :) Koitan tulla tänne aina välillä päivittämään kuulumisia mikäli täällä jatkossa vielä porukkaa on :) Mutta siis mua näkyy täällä jatkossa ehkä harvemmin.. Muutoin ei tänne mitään ihmeellistä. Ovista en ajatellut tässä kierrossa tikuttaa, koitetaan mennä tää kierto fiiliksen mukaan, jos vaikka auttais stressaamaan vähemmän (niin varmaan.. :D ). Edelleen odotellaan miehen simppatestin tuloksia.. Näyte tosiaan vietiin klinikalle jo 14.7, eli reilu 4 viikkoa sitten, mutta tässä nyt on jouduttu odottelemaan tänne elokuulle kun labra Helsingin päässä oli kesälomilla koko heinäkuun. Vieläkään ei ole tuloksia siis tullut..huoh.. Jos tällä viikolla ei tuloksia ala kuulumaan, niin pitää varmaan itse alkaa soittelemaan niiden tulosten perään. Mä alan jo epäilee et ne on meidän omalta klinikalta unohtaneet lähettää koko näytteen sinne Helsinkiin tarkempaan tutkimukseen..ei tässä nyt oikeesti voi näin kauaa kestää! Ei varmaan kukaan oo oottanut yhtä kauaa tuloksia kuin me..!! -.-
Tsempit kaikille tännekkin, ja tosiaan rohkeesti vaan täältä sinne facebookin puolelle! ;) Meillä on salainen ryhmä, niin ei leviä mikään tieto omille facebook-kavereillekkaan. :)
Kimallus-84 Kp 9/24-29 Yk 1v.1kk. (Yk 17) Yritys aloitettu: 06/2013
Anpiainen; joo toistaiseksi vain yksi näyte on mieheltä otettu. Ensikäynnillä myös ultrattiin kivekset ja siellä ei näkynyt kummempaa.
KP 21/28 menossa ja perus oireet... Oireita on ollut niin paljon joka kierrossa että niitä en jaksa kovin vakavasti ottaa. Oviksen kyllä tunsin tässä kierrossa selkeämmin kuin ikinä ennen, pari päivää jomotteli oikeaa munasarjaa ihan kunnolla.
Oon tässä lomalla ja siideriä on tullut nautittua lähes joka ilta yksi tai pari... Huomenna oon lähdössä kavereiden kanssa reissuun ja siellä taatusti menee viiniä. Alkoholinkäyttöä olen kyllä miettinyt, että pitäisikö rajoittaa tässä yrittäessä. Välillä on ollutkin pidempiä kuivia kausia mutta eipä näillä yrityskerroilla voi vaan koko aikaa ajatella olevansa raskaana :/. Näille reissukavereille kerroinkin meidän huonoista uutisista, molemmat on pienten lasten vanhempia mutta niin tärkeitä ystäviä että koin tärkeeksi kertoa.
Loman jälkeen pitäis terkkarille soitella että miten sieltä saisi aikaa. Tosin mies aikoi vielä toisen simppanäytteensä käydä siellä yksityisellä antamassa, joten katsotaan nyt millä aikatauluilla hoitoihin aletaan hakeutua.
Viime päivät on taas ollut ihan hyvä fiilis siitä, että vauva tulee jos on joskus tullakseen ja erityisesti siitä että eiköhän me kahdestaankin ihan hyvä ja onnellinen elämä eletä. Meillä on paljon haaveita jotka ei liity lasten saantiin mitenkään ja ne on kyllä olleet iso henkireikä välillä.
Yritys on meillä tosiaan aloitettu 8/2013 eikä mitään raskautumiseen viittaavaakaan ole tapahtunut.
Ekaksi ONNEA WEEBEE! Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Palstaa tullut seurailtua ahkerasti. Itse en ole facebookissa enään, joten ryhmään en pääse mukaan. Toivottavasti käytte täällä kirjottelemassa vielä :)
Täällä ei mitään tapahtu myöskään, mieli alkaa olemaan jo toivoton sen suhteen että raskaaksi tulisin luomuna. Peitot heiluneet kyllä sen verran paljon että ei enempää jaksakaan. Menee maku pian siittäkin puuhasta. Miehelle oon ilmottanu että ensi vuoden alusta tutkimuksiin, miettikööt sinne asti tuleeko mukaan. Mies ei jostain syystä halua ??! Ei uskalla kai..
Tupakkaakin sorruin uudestaan polttelemaan :( !
Toivottavasti te Kimallus saatte pian ne testitulokset, inhottava odottaa noin tärkeää asiaa.
Moikka Innulle :) Joukko tuntuu kasvavan, toivottavasti pian saadaan plussa-aalto!!
Tirppanen 22/25-28 yk:t menny jo sekaisin kun lyhyen kierron takia menkat kerinny kaks kertaa kuussa tulemaan..
Onnea Weebee! Huippua. Ymmärrän pelkosi. Kun on kerran kokenut kkm:n niin seuraava plussa ei enää ole ruusuilla tanssimista.
Täällä lähti yk 14 käyntiin ja Weebeen innoittamana ostin niitä (helkkarin kalliita) hyytelökapseleita. Olen melkein luopunut kahvista (juon 3-4 kupillista viikossa), olen laihtunut 4 kiloa, syön folaattia, ilmoittauduin "rentoutumiskurssille". Elän yhä siinä tilastollisessa toivossa, että 95% pareista saa lapsen kun yritystä on ollut kaksi vuotta.
Googlasin meidän lääkärin tiedot ja vaikuttaa siltä, ettei hän tue ns. vanhempien parien lapsettomuushoitoja. Se saattaisi selittää kryptiset "miettikää, mitä tulevaisuudelta haluatte" -lausunnot. Mietimme miehen kanssa josko vaihtaisimme lääkäriä, mutta katsotaan nyt uudelleen syyskuussa. Meillä on molemmilla toki ikää jo 36v, mutta kun hormonitasoissa ei ollut mitään vaihdevuosiin tai hedelmällisyyden heikentymiseen viittaavaa, niin ajattelimme että meilläkin olisi "oikeus" yrittää lasta.
Lily yk14, kp15/25-28 (tm 8/13)
Tervetuloa uudet :) Innun kanssa muistelisin roikkuneeni muutamassa kuukausi ketjussa ainakin... Ja Lily, sinunkin nimesi kuulostaa tutulle. :) Toivon kaikille uusille JA VANHOILLE pikaisia plussia... tuloksia ja tutkimuksia... mitä kukakin odottaa hartaiten juuri tässä kohtaa.. <3
Anpiaiselle huomiselle tsemppiä!!!!
Toivovaat Kimallus niitä uutisia teille PIAN. Kohtuuttoman tuntuinen aika odottaa!!!
Henriikka, eikös sitä sanota aina, että perusterveet elämäntavat riittää - ei tarvitse alkoholinjuontia rajoittaa jollei nyt ihan ojakunnossa ole useamman kerran viikossa. Alkuun sitä ehkä jaksaakin, mutta kun kiertoja tulee vaan lisää..ja lisää.. ja lisää, niin... ei sitä voi elää elämäänsä Odottaen.. Itse ainakin tässä onnenkantamoisen kierrossa join... ja monesti.. ja tissuttelin.. :P Kesällä hirveesti kaikkea.. :P
Toivottavasti Lily sun kaikki elämänremppa ja rentoutuminen toisi toivotun tuloksen.. ties vaikka ne hyytelöpillerinpöllerit ois jokin magic item.. :P Kokeilematta ei voi muuta sanoa :P Ja ei 36 vuotias ole liian vanha yrittämään lasta :) Moni julkkis mm. synnyttää esikoisensa vasta yli 40 vuotiaana... Lapselle on aika silloin, kun se itselle parhaiten sopii.. Se tuleeko se laps just silloin onkin toinen juttu.. mutta oikeus: tottakai!
Kiitos kaikille. Toivotaan, että homma etenisi hyvin - en vielä nuolaise... eka neuvola on 2.9 ja varhaisultraan haluan mennä asap, kuitenkin niin, että siellä varmasti jo näkyy jos on näkyäkseen. Neuvolan laskennan mukaan la olisi 18.4 ja rv olisi tänään 4+3. Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan!!
Tunnustan: Olen tehnyt 8 testiä. Ja niitä on vielä jäljellä. Paniikin ja pakonomaista toimintaa.. en vain voi itselleni mitään... tiedän, ettei se muuta sitä mitä tulossa on - oli se mitä vain - mutta yritän saada rauhaa siitä, ettei se viiva ainakaan (toistaiseksi) katoa..
Weebee rv4+3
Moi kaikille, kiva kun on tullut paljon viestejä! Tsemppiä ja jaksamista tähänkin kiertoon.
Weebee, mä olen myös testituhluri silloin harvoin kun plussa puikkoon tussahtaa. Jos se testailu antaa sulle mielenrauhan, niin sanoisin että anna palaa vaan. :) Enää (eh..) pari viikkoa niin pääset jo varhaisultraan, hyvin se menee. Niistä tikuistahan voit sitten rakentaa vaikka himmelin lastenhuoneen kattoon! :D
Lily, siis mitä hittoa, lääkäri ei tua vanhempien parien lapsettomuushoitoja?! Millä perusteella? Mä olen sua vuotta vanhempi, ja saisin ehkä kilarit jos mulle tultaisiin ehdottelemaan jotain tulevaisuuden harkintaa. Kyllä se asia on varmasti tähän ikään jo moneen kertaan mietitty, varsinkin jos yritystäkin on alla noinkin paljon kuin esimerkiksi teillä.
Henriikka, ei varmasti tarvitse yritysaikana kohtuullista alkoholinkäyttöä mitenkään rajoittaa. Toisaalta mulle ei maistukaan nykyään ihan samalla lailla kuin ennen. Ehkä olen vain tullut vanhaksi. :) Mutta mun pointti on se, että antamalla itselleen vähän liekaa myös stressitasot alenee. Joskus täytyy vähän tuulettaa!
Kylläpä Kimallus kestää sen testituloksen kanssa. Tsemppiä, silkkaa odotustahan tämä prosessi tuntuu olevan.
Mä olen ollut aika alamaissa viikonlopun jälkeen. Mieli ja keho tuntuu melko vialliselta. Tänään kävin kontrolliverikokeessa, hcg on hyvin laskenut mutta edelleen vähän koholla. Vuoto runsastui tänään, tuli sellaisia riekaleita että piti töissä useampaan kertaan nieleskellä kyyneliä. Toivottavasti tää on ohi pian, ja pääsen keskittymään uuteen kiertoon. En ymmärrä myöskään lääkärin lausuntoa - tänään soitti toinen lekuri ja sanoi, ettei se ehkä ollutkaan kohdunulkoinen. Sanoi, että kyseessä on "epäselvä tilanne". WTF? Jos se ei ole kohdussa eikä kohdun ulkopuolella, niin missä sitten..? Mystisiä juttelevat, ehkä mun ei tarvitsekaan ymmärtää. Weebee, sellainen innoittaja muuten olet, että mäkin kävin tänään hakemassa purkillisen geeliä.
Miten muuten on, pystyykö itse vaikuttamaan yhtään siihen millä hoitomuodolla lähdetään eteenpäin? Kokemuksia?
Moikka kaikille!
Onnittelut Weebeelle, muistan sut jostain aikasemmasta ketujsta! Ja kovasti tsemppia jatkoon! Itekkin ajattelin nyt Geleetä kokeilla ja josko sitä syöttäis vaikka miehellekkin ;)
Olen pyöriny kuukaudesta toiseen haaveilijoiden palstalla ja muutaman kerran vilkaissut tännekkin, mutta nyt päätin kirjotella.
Meillä yritystä takana yli vuosi (yritys aloitettu 6/2013) alkuun kierto oli vähän mitä sattuu, kun pillereiden jättämisestä oli muutamia kuukausia vain aikaa. Virallisesti olen siis laskenut että nyt yk 12 meneillään.
Kierron tasoittumisen jälkeen kierto ollu 30-32. Ovista olen tikuttanu n. 5-6:ssa kierrossa joista lähes jokaisessa olen plussan saanu kp 17. Yritystäkin on ollut aina oviksen tienoilla sen 2-3 kertaa, mutta kertaakaan en ole r-testiin plussaa saanu..
Pitäisi ottaa yhteyttä lääkäriin että pääsisi tutkimuksiin, mutta jotenkin pelottaa että lopulta joutuu kuulemaan musertavat uutiset siitä kuinka ei voi ikinä saada lapsia. Tottakai on turhaa miettiä tämmösiä etukäteen ja tutkimuksissa saattaisi jopa löytyä jotain korjattavissa olevaa, jonka vuoksi sinne kannattaisi mennä pian mutta mutta.... Pakko kai sitä on rohkaistua ja viimeistään ensi viikolla soittaa... Eihän sinne heti kuitenkaan pääse..
Toivetta täynnä kp 4/30-32 yk 12
Voi Jules mitkä aamunaurut mä sain :D Himmeli :D Mahtas miehen naama venähtää kun kuskaisin sille testiläjän ja sanoisin, että alas askarteleen.. :D Hahah.. Ihana, että joku ymmärtää sen testipakkomielteen.. Just puhuttiin, että kun (eli JOS) se 3+ koskaan siihen testiin tulee, niin keskitymme olemaan... raskaana.. ja varaamme sen ultra ajan..
Joko Kimallus sai tuloksia tänään???
Voi Toivetta täynnä... en olisi halunnut yhtään tuttua tänne enää... mutta tervetuloa silti.. olkoon visiittisi mahdollisimman lyhyt <3 Ja rokheasti vain soittamaan aikaa - tieto lisää ehkä tuskaa, mutta tietämättöyys stressiä ja turhia murheita... Voimia!!!
Ihanuus tätä Gelee aaltoa!! Me voidaan siis melkein tehdä tästä tieteellinen koe!!! PS: syöttäkää miehelle lisäksi sinkkiä! ;)
On menkkamaisia kipuja... ei pahoja, mutta kourii silloin ja tällöin. Pelkään koko ajan, että lorahtaa.. Lämmöt pysyy 36,6 yläpuolella.. palellus on huimaa varsinkin iltaisin ja väsyttää. Ihan kuin olisi pms. Tänään olisi kp33.. Rv on 4+4.. dpo olisi kiva tietää vaan ei hajuakaan. :P
Plaah. Mietin että kun nuo geleet tosta kohta loppuu, niin hakisinko uuden purkin vai pitäisikö ne jättää pois? o.O Täytyypä tutkia tätä asiaa...
Jaksuja kaikille <3
Weebee
Jules: Lääkäriltä en ole vielä kuullut, mut klinikan sivuilla luki, että mahdollisesti 2-3kk mies söisi Clomeja ja sit inssi tai ivf. Vähän ihmettelin noita clomeja miehille.
Tänään Pitäis TAAS anoppilaan mennä. Huomenna on miehen parhaan kaverin häät. Sielläkin on yksi viimeisillään raskaana oleva nainen. Ja inhoan sitä pariskuntaa, kun kutsuvat miehen heille kylään VAIN, kun on tietokone- ongelma. Suutuin viimeksi, kun sanoivat miehelle etteivät tiedä miten pärjäisivät ilman häntä. Nää on siis kohtuu rikkaita, eivätkä korvaa mitenkään miehen tekemää työtä. Aikaa kuluu aina yli tunti. Tekis mieli vaan ilmoittaa etten lähde koko häihin mukaan.
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014