Vuodeosastoje potilaat on heitteillä- mitä hoitajat tekee?
4hlö huone, omahoitajasysteemi (24 potilasta,ainakin 5 hoitajaa). Yksi kivulias liikuntakyvytön, yksi lähes suoraa huutoa huutava levoton sänkypotilas, yksi muistamaton haahuilija ja yksi joka kärrätään aamulla päiväsaliin.
4h aikana, heti aamupesujen jälkeen huoneeseen tuotiin ruokatarjottimet ja haettiin ne pois, muuten ei käynyt _ketään_ edes ovella kurkkaamassa. Uskomatonta.
Ihan rauhassa olisi saanut kuolla/pudota sängystä/tukehtua oksennukseen/mitä vaan.
Missä hoitajat oikein päivänsä viettää?
Kommentit (151)
Mieheni oli eri sairaaloissa putkeen 7 kk.
Kävin katsomassa jokaisessa lähes päivittäin.
TYKS teho oli paras. Sitten kun tultiin kotipaikkakunnalle,taso romahti. Hoitajat olivat,jos niitä joskus näkyi, ynseitä,ylimielisiä,välinpitämättömiä. Ainoat,jotka olivat ystävällisiä, olivat siivoojat. Nyhtämällä sai potilaasta jotain tietoa. Olen vaimo. Paikka oli kuin helvetin esikartano. Ei siellä ollut potilaan lähelläkään soittokelloa. Jos jossakin oli,kukaan ei tullut. Kun menin hoitajien kansliaan, en koskaan löytänyt mieheni ns.omahoitajaa. Kukaan muu ei vastannut kysymykseen. Halusin miehen kotihoitoon. Silloin näin ekakerran hoitavan lääkärin,kuntohoitajan,sairaanhoitajan,sosiaalihoitajan. Epäilivät vahvasti kykyäni hoitaa miestä kotona. Vielä tuli palaveriin kotihoidon esimies. Sain mieheni lopulta kotihoitoon. Vaihdettuani asuntoa.johon pääsi pyörätuolilla.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:21"]
Olen ollut lapsen kanssa useita kertoja lasten vuodeosastolla, siellä homma toimi, hoitajat oli kivoja ja motivoituneita. Mutta itse kun olin potilaana osastolla, jossa 95% potilaista oli vanhuksia, ihan heitteillejätetty olo oli. Siellä oli eri ruokakin. Meinasin kuolla nälkään. Ja kahvin kanssa pullasiivu, haloo?
[/quote]
Ressukka, pullasiivun vain sait. Hoitajat varmaan söi kaikki herkut. Tee heti ilmoitus.
[/quote]
Miksi synnärillä saa voileipää, hedelmiä ja jugurttia mutta vanhukset ei saa?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:27"]
4hlö huone, omahoitajasysteemi (24 potilasta,ainakin 5 hoitajaa). Yksi kivulias liikuntakyvytön, yksi lähes suoraa huutoa huutava levoton sänkypotilas, yksi muistamaton haahuilija ja yksi joka kärrätään aamulla päiväsaliin.
4h aikana, heti aamupesujen jälkeen huoneeseen tuotiin ruokatarjottimet ja haettiin ne pois, muuten ei käynyt _ketään_ edes ovella kurkkaamassa. Uskomatonta.
Ihan rauhassa olisi saanut kuolla/pudota sängystä/tukehtua oksennukseen/mitä vaan.
[/quote]
Istutaan tietenkin kahvihuoneessa läskisine perseinemme ja juoruamme omaisista.
Senhän haluat kuulla
Tämä hoitajien haukkuja onkin ollut ihmeen pitkään muuten hiljaa.
[/quote]
Hyvin iso osa hoitajista, olette moitteet ansainneet! Siitä en anna periksi senttiäkään. Seurasin muutaman vuoden joka ikinen päivä erään tk:n sairaalan toimintaa ja surulliseksi veti. Katso vaan peiliin, sieltä se laiskuri katsoo vastaa.
[/quote]
No niinhän minä sanoin,. Kiusaan potilaita ja istun vain kahvilla ja tungen niille vain pullasiivun kahvin kanssa ja vedän kamalan isoa palkkaa. Ihan paska olen ja tuijottelen työpäivät vain peiliin :)
Olen niiiiiiiiiiin samaa mieltä kanssasi. Kuinka helppo työpaikkani onkaan. Päivät vain lipitän kahvia ja mitään en tee, tuijotan peiliin ja 8 tuntia juoruilen omaisista :D
Käykö kateeksi. Millään muulla alalla ei saa palkkaa näin helpolla.
hoitsu
Jos osastolla on 26 potilasta ja illassa neljä (4) hoitajaa, se tarkoittaa sitä, että ei siellä jokaisessa huoneessa ole kuulkaas aikaa viettää tunti tolkulla.
Ja aina tämä sama mutina. "Ne hoitajat istuu vain koneella". Onko kenelläkään tietoa, että sinne koneelle on pakko välillä ennättää. On kirjattava jokaisesta päivän tapahtumat.
Ja kyllä, hoitajilla on myös oikeus käydä kahvilla ja syömässä. Ei hoitajat mitään robotteja ole jotka selviää työpäivän ilman ruokaa.
Vai mites. Kuinka moni teistä av-palstalaisista lähtisi juuri kun on saanut ruokansa lämpimäksi, vessattamaan potilasta? Tuskin kovin moni.
Mä en kyllä käsitä näitä ilkeilijöitä. Kirjoitin mitä näin, aiemmin en ole moista nähnyt enkä aloituksia aiheesta tehnyt. Lastenosastolta, kuntoutusosastolta, polilta ja ensiavusta on pelkkiä hyviä kokemuksia mutta tämä oli jotain ihan käsittämätöntä.
Kommentit pistää miettimään että onko tässä nyt se kuuluisa kalikka kalahtanut?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:41"]
Mieheni oli eri sairaaloissa putkeen 7 kk.
Kävin katsomassa jokaisessa lähes päivittäin.
TYKS teho oli paras. Sitten kun tultiin kotipaikkakunnalle,taso romahti. Hoitajat olivat,jos niitä joskus näkyi, ynseitä,ylimielisiä,välinpitämättömiä. Ainoat,jotka olivat ystävällisiä, olivat siivoojat. Nyhtämällä sai potilaasta jotain tietoa. Olen vaimo. Paikka oli kuin helvetin esikartano. Ei siellä ollut potilaan lähelläkään soittokelloa. Jos jossakin oli,kukaan ei tullut. Kun menin hoitajien kansliaan, en koskaan löytänyt mieheni ns.omahoitajaa. Kukaan muu ei vastannut kysymykseen. Halusin miehen kotihoitoon. Silloin näin ekakerran hoitavan lääkärin,kuntohoitajan,sairaanhoitajan,sosiaalihoitajan. Epäilivät vahvasti kykyäni hoitaa miestä kotona. Vielä tuli palaveriin kotihoidon esimies. Sain mieheni lopulta kotihoitoon. Vaihdettuani asuntoa.johon pääsi pyörätuolilla.
[/quote]
Samalaiset kokemukset on minulla, pieni sairaala, hoitajat tekevät kaikkea muuta kuin hoitotyötä! Joskus ihmettelen, että mitä tekee esimies, no tietysti on yhtä saamaton!
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:26"]
Olen ollut lapsen kanssa useita kertoja lasten vuodeosastolla, siellä homma toimi, hoitajat oli kivoja ja motivoituneita. Mutta itse kun olin potilaana osastolla, jossa 95% potilaista oli vanhuksia, ihan heitteillejätetty olo oli. Siellä oli eri ruokakin. Meinasin kuolla nälkään. Ja kahvin kanssa pullasiivu, haloo?
[/quote]
Ressukka, pullasiivun vain sait. Hoitajat varmaan söi kaikki herkut. Tee heti ilmoitus.
[/quote]
[/quote]
Olisko kuntien veronmaksajat, jotka ei halua maksaa veroja enempää. Jos lähdettäisiin ihan tästä. Se pulla tuskin on kuule hoitajien valinta. Laitosten ja sairaaloiden pitää pyöriä määrätyllä budjetilla ja sillä sen on vain mentävä eteen päin. Ei ne hoitajat ihan oikeasti mistään omasta pussista määrää jotain ruokarahoja. Hoitopäivämaksu on määrätty kunnalle, kunta maksaa sen ja sillä pyörii talo.
Helppo ymmärtää, kun miettii vähän sitä tulosvastuuta, mikä tuli hoitoalalle 90-luvulla. Siksi emme saa sijaisiakaan. Eli viime viikolla aamuvuoroon piti tulla 7 ihmistä. Tuli 4. Sillä oli homman pyörittävä. Itse tein kahtena päivänä kaksi työvuoroa peräkkäin. Eli ensin klo 6.45-21.00 ja seuraavana päivänä 13.00-07 eli iltavuorosta jäin yököksi, kun yökkö sairastui ja ketään ei saatu tilalle. Minun aamuvuoro jäi siten tekemättä ja aamulaisten oli pärjättävä ilman minua.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tätä mä en allekirjoita. Vanhuksille syötetään aivan saatanasti ruokaa, sitten ne makaavat liikkumattomina vuoteissa ja paska ei kulje, ei muutakuin Microlaxia persuksiin ja merkataan vatsantoimitukset ylös, sitten taas lapataan vähän lisää ruokaa.
Synnyttäneellä on vähän erilainen kulutus kuin vanhuksella.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:46"]
Mä en kyllä käsitä näitä ilkeilijöitä. Kirjoitin mitä näin, aiemmin en ole moista nähnyt enkä aloituksia aiheesta tehnyt. Lastenosastolta, kuntoutusosastolta, polilta ja ensiavusta on pelkkiä hyviä kokemuksia mutta tämä oli jotain ihan käsittämätöntä.
[/quote]
ei, kun ei jaksa enää edes puolustautua, kun osalla on jo asenne sellainen, että hoitajat on paskoja.
Usko tai älä, mutta minä en enää jaksa selitellä. Olen vain vastuussa hoidettaville ja se on mottoni, että hoidan jokaista niin kuin hän olisi minun omainen. Olen siis vain hänelle hoitoni laadusta vastuussa, en aaveemammoille, jotka haukkuu päivät pitkät anonyymina nettipalstalla.
Siinä on sitä kalikkaa ihan tarpeeksi.
Terveisin hoitaja, kenellä on tänään yksi viikkovapaa ja on menneellä viikolla jo tehnyt kaksi vuoroa peräkkäin ylimääräisiä tunteja ja ei saa niitä aikana takaisin, koska henkilökuntapula on niin järkyttävä ja rahaakaan ei talolla ole sijaisia oikeastaan palkata.
nyky hoitajilla ei ole lainkaan moraalia, ammattitaitoa tai mitään muutakaan jota tarvittaisiin sairaiden ihmisten kanssa! laiskoja, tyhmiä ja ikäviä ihmisiä 90%. hoitajaksi pääsee melkeen kuka vaan idiootti ja sen kyllä huomaa
Itse olen geenilotossa epäonnistumisen vuoksi joutunut sairaanhoitopalvelupalvelujen suurkuluttajaksi. Olen tuon tuostakin keuhkokuumeessa ja olen joka kerta saanut ystävällistä hoitoa vaikka olen monisairas potilas. Mistäköhän mahtaa johtua?
Olen ollut monilla eri osastoilla töissä, toisissa on oikeasti kiire ja joskus jää jopa tauot pitämättä: huonokuntoisia on niin paljon että monet joutuvat huutelemaan sängyistään tovin verran ennen kuin apua saavat, sille me hoitajat emme voi mitään. Sitten on niitä ei niin kiireisiä osastoja ja voin kertoa, että siellä ne hoitajat monesti istuvat "raportoimassa" toimistossa ja kun joku hälyttää huoneestaan, on kauhean rankkaa mennä sinne tekemään sitä mistä hoitajalle maksetaan. Näitä vapaamatkustajia on aina, ja itse kun teen sijaisena keikkaa tuntuu todella turhauttavalta tehdä välillä muidenkin työt.
[/quote]
Vaan onko kokemusta VUODEosastosta?
Kaikki hoitajat nyt vain ovat paskoja ja lähteneet kouluun, kun pää ei riittänyt akateemiseksi.
Sairaalat ja vanhainkodit saisi lakkauttaa ja hoitajien suojatyöpaikat lopettaa.
Hoitajat istuu kahvilla, vonkaa lääkäreitä ja juoruaa ja valittaa keskustelupalstoilla kuinka heillä on niin raskas työ ja pieni palkka. Minä en maksaisi suomalaisille hoitajille edes sitä mitä nyt saavat. Ovat niin ilkeitä, laiskoja ja ammattitaidottomia. Hävetkää hoitajat!
Onpa kyllä katkeria ihmisiä täällä ketjussa sekoilemassa? Jotain ongelmia kenties?
Menkää itse tekemään hoitoalan hommia. Helppo se on toisten työtä sivusta arvostella..
Huoh. Säälittävää porukkaa!
Jos joku on jossain saanut pullasiivun, siitä pitää lähettää ruusuja.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:51"]
[/quote]
ei, kun ei jaksa enää edes puolustautua, kun osalla on jo asenne sellainen, että hoitajat on paskoja.
Usko tai älä, mutta minä en enää jaksa selitellä. Olen vain vastuussa hoidettaville ja se on mottoni, että hoidan jokaista niin kuin hän olisi minun omainen. Olen siis vain hänelle hoitoni laadusta vastuussa, en aaveemammoille, jotka haukkuu päivät pitkät anonyymina nettipalstalla.
Siinä on sitä kalikkaa ihan tarpeeksi.
Terveisin hoitaja, kenellä on tänään yksi viikkovapaa ja on menneellä viikolla jo tehnyt kaksi vuoroa peräkkäin ylimääräisiä tunteja ja ei saa niitä aikana takaisin, koska henkilökuntapula on niin järkyttävä ja rahaakaan ei talolla ole sijaisia oikeastaan palkata.
[/quote]
Joo, minäkin vastaan vain sarkastisia vastauksia kun keskustelun taso on näin huono ja hoitajat haukutaan lyttyy.
t. se joka epäilee hoitajien kadonneen lentoturmassa
Niillä vanhusten osastoilla pitäisi olla videovalvonta, jotta vähennettäisiin väärinkäytöksiä ja laiskuutta. Ne hoitajat voivat aivan hyvin kohdella huonokuntoisia vanhuksia miten sattuu, kun kukaan ei valvo ja ne vanhukset eivät pysty ilmaisemaan itseään.
Olisi vaikka niin, että kutakin vuodepaikkaa vartioisi kamera. Omaiset saisivat sitten netin välityksellä katsoa omaa läheistään, jos haluavat tarkistaa vointia (ja hoitoa.:) Kustannukset: omaisilta voisi pyytää tuosta palvelusta pienen korvauksen. Eihän tuo kallista ole. Vain laitteet maksaisivat aluksi ja se katettaisiin sitten pikku hiljaa pienenä käyttömaksuna. Yksityisyys: tämä tapahtuisi vain omaisten luvalla tai potilaan luvalla, mikäli tämä pystyy itseään ilmaisemaan.
Omaa mummiani ei viitsitty syöttää ja juottaa tarpeeksi vanhainkodin sairasosastolla. Oli aina kamalan janoinen ja nälkäinen, kun sinne meni käymään. Viluissaankin takuulla oli, kun oli ohut lakana vaan päällä ja sitten pelkkä pieni paituli ja vaippa. Ei housujakaan ollenkaan. Itsekään en tarkenisi noin.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:27"]
[/quote]
Istutaan tietenkin kahvihuoneessa läskisine perseinemme ja juoruamme omaisista.
Senhän haluat kuulla
Tämä hoitajien haukkuja onkin ollut ihmeen pitkään muuten hiljaa.
[/quote]
Hyvin iso osa hoitajista, olette moitteet ansainneet! Siitä en anna periksi senttiäkään. Seurasin muutaman vuoden joka ikinen päivä erään tk:n sairaalan toimintaa ja surulliseksi veti. Katso vaan peiliin, sieltä se laiskuri katsoo vastaa.