Olen 40v ja haluan toisen lapsen, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:20"]
Minkä ikäinen esikoinen? Miksi haluat vielä tuossa iässä ryhtyä siihen väsyttävään vauva-ajan rumbaan. Olet vanhus, ennekuin saat lapsen maailmalle.
[/quote]
Esikoinen täyttää syksyllä 6v. En koe olevani vanha vaan uskon jaksavani ihan hyvin vauva-ajan ja haluaisin esikoiselle sisaruksen ja toisen lapsen.
Mulla on veljen kanssa 8 vuotta ikäeroa ja se on niin paljo, ettei meille ole koskaan kehittynyt kunnollista sisarussuhdetta. Nyt kun ollaan aikuisia, niin nähdään n. Kerran vuodessa. Ei pidetä muuten yhteyttä. Joten sen takia, ei ainakaan kannata toista tehdä, että ajattelee, että sisarus pitää olla.
Oletko huolissasi vauvan terveydestä?
Minusta 40-vuotias EI ole liian vanha saamaan vielä vauvaa, etenkin toista, kolmatta jne. Yksi ystäväni sai vielä 46-vuotiaana iltatähden ja hyvin ovat jaksaneet!
Sain neljännen 41v, edelliseen tuli ikäeroa 8 vuotta ja esikoisen ja toisen välillä on 6 vuotta. Eivät todellakaan ole liikaa nuo ikäerot.
Itselläkin siskoon ja veljeen on ikäeroa n. 10v.
Ei ole kysyttävää koska en tunne kokonaistilannettasi, enkä jakaa "keskustelua" jossa kommentoijat syytävät palstalle omia pelkojaan, aggressioitaan ja pettymyksiään.
Toivotan sen sijaan sinulle onnea!
1) Oletko valmis ottamaan vastaan vammaisen lapsen?
2) Haluatko osallistua lapsesi 9. luokan kevätjuhliin täytettyäsi 60 v.?
3) Jaksatko valvoa seuraavat 3 vuotta kun lapsesi nukkuu huonosti?
4) Kestääkö urasi kaikki poissaolosi jotka pikkulapsi aiheutta, tavalla tai toisella?
5) Onko lapsellesi huoltaja jos kuolet 5 vuoden päästä?
6) Kestääkö rahapussisi seuraavat 20 vuotta?
Kuka vaan voi kuolla viiden vuoden päästä..
Mulla sisaruksiin 9 ja 11 vuoden ikäerot. Tekemisissä ollaan jos ei päivittäin niin viikottain ja kovin tärkeitä ovat.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:47"]
1) Oletko valmis ottamaan vastaan vammaisen lapsen?En mutta saan lapsivesipunktion niin sillä varmasti asia varmistuu.
2) Haluatko osallistua lapsesi 9. luokan kevätjuhliin täytettyäsi 60 v.?Olisin silloin 56v en vielä 60v eli kyllä.
3) Jaksatko valvoa seuraavat 3 vuotta kun lapsesi nukkuu huonosti? Kyllä.
4) Kestääkö urasi kaikki poissaolosi jotka pikkulapsi aiheutta, tavalla tai toisella?
Kyllä
5) Onko lapsellesi huoltaja jos kuolet 5 vuoden päästä?Kyllä
6) Kestääkö rahapussisi seuraavat 20 vuotta?
[/quote] Kyllä
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:22"]
Minkä ikäinen esikoinen? Miksi haluat vielä tuossa iässä ryhtyä siihen väsyttävään vauva-ajan rumbaan. Olet vanhus, ennekuin saat lapsen maailmalle.
[/quote]
Esikoinen täyttää syksyllä 6v. En koe olevani vanha vaan uskon jaksavani ihan hyvin vauva-ajan ja haluaisin esikoiselle sisaruksen ja toisen lapsen.
[/quote]
Ymmärrätkö, että sinun täytyy jaksaa myös muukin aika, kuin vauva-aika. Se ei mene niin, että nautitaan vauva-ajasta ja sitten lapsi delegoidaan päiväkodin ja koulun kasvatettavaksi. Murrosikäinen ansaitsee myös jaksavat vanhemmat.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:22"]
[/quote]
[/quote]
Ymmärrätkö, että sinun täytyy jaksaa myös muukin aika, kuin vauva-aika. Se ei mene niin, että nautitaan vauva-ajasta ja sitten lapsi delegoidaan päiväkodin ja koulun kasvatettavaksi. Murrosikäinen ansaitsee myös jaksavat vanhemmat.
[/quote]
Kyllä ymmärrän senkin.
Jotain esimerkkejä lähipiiristä
-perheessä yksi lapsi ja äiti oli päälle 40 kun teki hänet. Lapsi lahjakas ja pärjää todella hyvin ja numerot koulussa huippua
-perheeseen toivottiin iltatähti ja lapsella onkin synnynnäinen rappeumasairaus ja on nyt 12 vuotiaana pyörätuolissa. Vanhemmille tuli ero ja äidin elämä pyörii kuntoutusten ympärillä
-haluttiin vielä se yksi ihana vauva-aika. Lapsi on nyt murrosikäinen ja ketään ei kiinnosta, kun ikää on tullut.
Eli se on tuurista kiinni, miten homma onnistuu vanhoilla päivillä
No minä taas en niin pidä vauva-ajasta mutta ymmärrän toki että se kuuluu asiaan vaan mulle on todella tärkeää ja hienoa kun lapsi kasvaa ja kyllä uskon että jaksan muurosiät yms.
Ihmisten pitäisi jaksaa 65-vuotiaaksi töissä, miksi 55-vuotias ei jaksaisi teini-ikäisen kasvatusta?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:02"]
No minä taas en niin pidä vauva-ajasta mutta ymmärrän toki että se kuuluu asiaan vaan mulle on todella tärkeää ja hienoa kun lapsi kasvaa ja kyllä uskon että jaksan muurosiät yms.
[/quote]
Sinulla ei ole vielä yhtään murrosikäistä, joten miten tiedät?
Vähän sama, kuin lapseton vouhkaa, että hän tietää, mitä on lapsiperheen elämä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:03"]
Ihmisten pitäisi jaksaa 65-vuotiaaksi töissä, miksi 55-vuotias ei jaksaisi teini-ikäisen kasvatusta?
[/quote]
Ei moni nainen jaksakaan töissö 65 vuotiaaksi. Meilläkin ollaan ruinaamassa sairaseläkkeelle jo 55 vuotiaana selkäsäryillä ja kulumilla ja burnouteilla.
Paremmin sinne loppuun asti jaksaa, kun käyttää estrogeeniä ja ei ole enää tappelua murkkujen kanssa. Ja ymmärräthän, että se huolenpito ei lopu 15 vuotiaaksi, vaan lapsesta ollaan vastuussa vielä siitäkin eteen päin.
Ainakin itse olen todella tyytyväinen, ettei tässä enää pyöri pieniä lapsia jaloissa, kun olen 50v
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:02"]
[/quote]
Sinulla ei ole vielä yhtään murrosikäistä, joten miten tiedät?
Vähän sama, kuin lapseton vouhkaa, että hän tietää, mitä on lapsiperheen elämä.
[/quote]
No olen minä siskojen murrosikäisten ja tuttavien murrosikäisten lasten kanssa tullut toimeen ja tarkoitus on pärjätä kun esikoinen on murrosiässä, olenhan minä silloinkin jo 50v.
Hauska seurata näitä mummoäitejä, jotka hehkuivat tehdessään iltatähteä. Nyt kun lapset ovat kasvaneet ja ikää on tullut, niin voi juma sitä ryytymistä ja väsymystä. Ei heru kyllä tippaakaan sääliä tai empatiaa. Itse ovat itsensä siihen tilaan ehdoin tahdoin saaneet, joten kantaa sitten itse vastuun.
Jotenkin huvittavaa, kun 57v nainen tulee aamulla väsyneenä töihin ja valittaa, kun niin väsyttää, kun murkku ei tullut yöllä ajoissa kotiin ja kun tuli aamuyöllä, oli kaljoissaan ja sai tapella siitä loppuyön.
Oma valinta, ei tipu sääliä.
Olen 40.v, ja mummi ja en todellakaan alkaisi vääntämään toista lasta tänne mailmaan, Ja en tarkoita sitä etteikö lapsenlapseni olisi rakastetu, kirjoitan vain omasta puolestani .. onko taas käynyt niin että herätyskellosi ovat alkaneet kilistellä että vauvaa pitäisi työntää tänne julmaan mailmaan ?! juuh, häpesin aikoinaan itse vanhoja vanhempia joilla ei ollut mitään käsitystä siitä miten murkku-ikäistä kasvatetaan, koska oli ollut niin monta kymmentä vuotta siitä omasta eletystä murkkuiästä !!! niimpä istuin illat kotona, elokuviin ei saanut mennä, jopa yhdeksäsluokkalaisena jouduin kulkemaan äitini kanssa, kun ei voinut vaan jättää minua vielä yksistään kotiinsa- mieti mitä häpee ! huh huh -
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:16"]
Olen 40.v, ja mummi ja en todellakaan alkaisi vääntämään toista lasta tänne mailmaan, Ja en tarkoita sitä etteikö lapsenlapseni olisi rakastetu, kirjoitan vain omasta puolestani .. onko taas käynyt niin että herätyskellosi ovat alkaneet kilistellä että vauvaa pitäisi työntää tänne julmaan mailmaan ?! juuh, häpesin aikoinaan itse vanhoja vanhempia joilla ei ollut mitään käsitystä siitä miten murkku-ikäistä kasvatetaan, koska oli ollut niin monta kymmentä vuotta siitä omasta eletystä murkkuiästä !!! niimpä istuin illat kotona, elokuviin ei saanut mennä, jopa yhdeksäsluokkalaisena jouduin kulkemaan äitini kanssa, kun ei voinut vaan jättää minua vielä yksistään kotiinsa- mieti mitä häpee ! huh huh -
[/quote]
Sinulla on käynyt tuuri kun olet sen elämäsi miehen löytänyt jo parikymppisenä, itse löysin hänet vasta reilusti yli kolmekymppisenä enkä kyllä olisi halunnut kenen vaan kanssa lapsia siksi tämä lapsiasia jäi näin myöhäiseksi.