Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 40v ja haluan toisen lapsen, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
13.03.2014 |

Saa kysyä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:15"]

Muutaman vuoden päästä ap on vinkumassa täällä, että voi kun on vaikeaa kesällä, kun pitää järjestää lastenhoito ja nuorin on niin pieni vielä ja voi voi,kun ei nuorimmalle saa hoitoa ja ei saa parisuhdeaikaa, kun isovanhemmat on niin vanhoja ja voi voi, kun ei oikein jaksaisi ja elämä on niin vaikeaa ja voi voi........

[/quote]

No en ole vinkumassa. Eipä noista kummankaan puolen isovanhemmista ole enää ollut apua tämän ainokaisenkaan kanssa kun ovat niin vanhoja ja sairaita etten edes mitään hoitoapuja heiltä odota.

Vierailija
42/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ajattelit tulla järkiisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:33"]

Ainahan sitä voi haluta

[/quote]

Niin, nykyihmisen pitää saada kaikki haluamansa ja saada elämyksiä ja pieni breikkikään työelämään ei ole pahitteeksi. Lapsellahan saa olla 3 vuotta pois töistä ja sitten sen voi unohtaa.

Järjenkäyttö olisi ihan sallittua, kun munasarjat huutaa viimeisiä tuskiaan ja vanhuudenpelkoon ei kannattaisi enää lasta tehdä.

[/quote]

Onneksi moni mies on järkevämpi ja toppuuttelee. Mutta tosi on, että moni liitto hajoaa, kun nainen painostaa miestä vauvaan ja lopulta saa tahtonsa lävitse. Mies on jo orientoitunut, että lasten kasvettua pääsisi elämään vaimonsa kanssa, mutta vaimo haluaa vielä omistautua vauvalle, ettei tarvitse kohdata sitä hetkeä, että onko liitossa muuta, kuin lapset ja miehen kanssa mitään yhteistä.

[/quote]

Minulla ja miehelläni on hyvä avioliitto ja tiedän että meillä on paljon yhteistä kun lapsi kasvaa isoksi. En ole myöskään tekemässä lasta mihinkään vanhuudenpelkoon sillä sellaista ei minulla ole ikinä ollut.

[/quote]

No tehän olette ikäloppuja jo, kun lapsi kasvaa isoksi.Eipä jää paljon yhteistä aikaa enää siinä vaiheessa.

[/quote]

Minä olen 53v kun tämä ainokainen täyttää 18v ja mieheni on 49v, en kyllä koe että oltaisiin silloin jo ikäloppuja.

[/quote]

Mutta olet 60v, kun tämä toinen haaveilemasi täyttää 18v

Hauskaa muuten, että aina näillä mummoäideksi haaveilevilla on nuorempi mies :D

Oletteko huomanneet. Tai tämä on sitten sama sekopää, joka tekee näitä aloituksia joka viikko vauvakuumeessaan

[/quote]

No kuule ihan sattumalta rakastuin itseäni muutaman vuoden nuorempaan mieheen kuin itse olen, meitä se ikäero ei haittaa yhtään mitenkään eikä mua haittaisi olla 60v kun lapsi olisi 18v.

Vierailija
44/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:19"]

[/quote]

Miksi pitäisi tulla järkiinsä? mun mieheni hyväksyy sen että tehdään vielä toinen lapsi.

Vierailija
45/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lapsenteko tuli ajankohtaiseksi kun olimme about 30v. Mä olen aina halunnut 3 lasta, ja esikoinen sai alkunsa todella helposti, mutta toista tehtiin sitten yllättäen 2.5 vuotta. Koska alunperin (ennen kuin tiesimme vaikeuksista) halusimme myös kohtuullisen ikäeron (vähintään 3 vuotta) niin olinkin melkein 36 kun kakkonen syntyi. Näin ollen, jos meille kolmas suodaan niin olen vähintään 38, todennäköisesti 39-40 kun kolmonen syntyy. En pidä itseäni lainkaan liian vanhana, et sinäkään ole. Mä olen todella nauttinut pikkulapsiajasta ja minusta on vain hienoa, että se jatkuu pitkään. Nykyäänhän tämä on todella tavallista, ja monet saavat sen ekan ja ainoansa 38-42 -vuotiaana.

Ja minusta 9-10-vuotias ei ole enää pikkulapsi (siis tuolle, joka kysyi haluatko olla pikkulapsen äiti 50-vuotiaana).

Vierailija
46/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:22"]

[/quote]

Miksi pitäisi tulla järkiinsä? mun mieheni hyväksyy sen että tehdään vielä toinen lapsi.

[/quote]

Mies ja sinä = maailman navat?

Pitäkää nyt huolta siitä esikoisesta, nauttikaa elämästä ja etsikää sisältöä elämään muualta kuin vauvakuumeilusta.

Vierailija
47/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:33"]

Ainahan sitä voi haluta

[/quote]

Niin, nykyihmisen pitää saada kaikki haluamansa ja saada elämyksiä ja pieni breikkikään työelämään ei ole pahitteeksi. Lapsellahan saa olla 3 vuotta pois töistä ja sitten sen voi unohtaa.

Järjenkäyttö olisi ihan sallittua, kun munasarjat huutaa viimeisiä tuskiaan ja vanhuudenpelkoon ei kannattaisi enää lasta tehdä.

[/quote]

Onneksi moni mies on järkevämpi ja toppuuttelee. Mutta tosi on, että moni liitto hajoaa, kun nainen painostaa miestä vauvaan ja lopulta saa tahtonsa lävitse. Mies on jo orientoitunut, että lasten kasvettua pääsisi elämään vaimonsa kanssa, mutta vaimo haluaa vielä omistautua vauvalle, ettei tarvitse kohdata sitä hetkeä, että onko liitossa muuta, kuin lapset ja miehen kanssa mitään yhteistä.

[/quote]

Minulla ja miehelläni on hyvä avioliitto ja tiedän että meillä on paljon yhteistä kun lapsi kasvaa isoksi. En ole myöskään tekemässä lasta mihinkään vanhuudenpelkoon sillä sellaista ei minulla ole ikinä ollut.

[/quote]

No tehän olette ikäloppuja jo, kun lapsi kasvaa isoksi.Eipä jää paljon yhteistä aikaa enää siinä vaiheessa.

[/quote]

Minä olen 53v kun tämä ainokainen täyttää 18v ja mieheni on 49v, en kyllä koe että oltaisiin silloin jo ikäloppuja.

[/quote]

Mutta olet 60v, kun tämä toinen haaveilemasi täyttää 18v

Hauskaa muuten, että aina näillä mummoäideksi haaveilevilla on nuorempi mies :D

Oletteko huomanneet. Tai tämä on sitten sama sekopää, joka tekee näitä aloituksia joka viikko vauvakuumeessaan

[/quote]

Kirjoituksesi on todella loukkaavaa. Ja sitä paitsi täysin paikkansa pitämätöntä.

Vierailija
48/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:22"]

[/quote]

[/quote]

Mies ja sinä = maailman navat?

Pitäkää nyt huolta siitä esikoisesta, nauttikaa elämästä ja etsikää sisältöä elämään muualta kuin vauvakuumeilusta.

[/quote]

Tottahan me pidämmekin hyvää huolta esikoisesta ja touhutaan kaikkea lapsiperheiden juttua ei meillä ole sillä lailla enää tarvetta esim baareissa ravaamiseen tms kun sitä on tehty nuorena ihan tarpeeksi. Nautimme nyt tästä lapsiperhe-elämästä.

Vierailija
49/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi muutti mielensä toisesta lapsesta (oletan, että olet se 40-v omasta mielestään heikkolahjainen nainen)? Itsestään vai suostuttelitko jotenkin?

Vierailija
50/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:34"]

Ei taida ilman hoitoja napata enää.

[/quote]

Taitaapa todellakin napata ilman hoitoja! Usein vielä ensi yrittämällä. :D

Vierailija
51/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:33"]

Miten miehesi muutti mielensä toisesta lapsesta (oletan, että olet se 40-v omasta mielestään heikkolahjainen nainen)? Itsestään vai suostuttelitko jotenkin?

[/quote]

No en ole millään lailla heikkolahjainen, ihan itsestään mies haluaa toisen lapsen.

Vierailija
52/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:37"]

[/quote]

No en ole millään lailla heikkolahjainen, ihan itsestään mies haluaa toisen lapsen.

[/quote]

Minäkin olen nelikymppinen ja odotan esikoistani. En ole mielestäni heikkolahjainen enkä huumorintajuton tms., mutta sitähän on tietysti itse vaikea mennä arvioimaan. Olen hyvätuloinen ja akateeminen, ja mainitsen nämä asiat siksi, että se näyttää olevan tällä palstalla kaikkein tärkeintä. Hyvä äiti on näiden kirjoittajien mielestä ensisijaisesti nuori, ura taattu 20 vuodeksi eteenpäin (kenellä nykyään on??) ja osallistuu aktiivisesti lapsensa koulun järjestämiin juhliin, nuorekkaana. Voisiko LAPSI kuitenkin arvostaa muitakin ominaisuuksia vanhemmissaan? Minun mielestäni tällä palstalla on todella paljon erittäin kaavoihinsa kangistuneita, mieleltään vanhoja ihmisiä, vaikka heidän fyysinen ikänsä olisikin nuori. Hieman jostavuutta, suvaitsevaisuutta ja huumoria kehiin, kiitos.

Vierailija
53/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lapsen päiväkodissa järjestämissä vanhempainilloissa ja tietenkin esim joulujuhlissa enkä todellakaan erotu äitien joukosta, hyvin moni on 40v tai alle 50v. Toki on joitakin 30v äitejä mutta paljon on nykyään yli 40v.

Vierailija
54/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:37"]

[/quote]

[/quote]

Minäkin olen nelikymppinen ja odotan esikoistani. En ole mielestäni heikkolahjainen enkä huumorintajuton tms., mutta sitähän on tietysti itse vaikea mennä arvioimaan. Olen hyvätuloinen ja akateeminen, ja mainitsen nämä asiat siksi, että se näyttää olevan tällä palstalla kaikkein tärkeintä. Hyvä äiti on näiden kirjoittajien mielestä ensisijaisesti nuori, ura taattu 20 vuodeksi eteenpäin (kenellä nykyään on??) ja osallistuu aktiivisesti lapsensa koulun järjestämiin juhliin, nuorekkaana. Voisiko LAPSI kuitenkin arvostaa muitakin ominaisuuksia vanhemmissaan? Minun mielestäni tällä palstalla on todella paljon erittäin kaavoihinsa kangistuneita, mieleltään vanhoja ihmisiä, vaikka heidän fyysinen ikänsä olisikin nuori. Hieman jostavuutta, suvaitsevaisuutta ja huumoria kehiin, kiitos.

[/quote]

Siis, tällä palstalla on pitkään kirjoitellut henkilö, joka on kertonut olevansa

+/-40-vuotias heikkolahjainen yhden lapsen äiti, tunnetaan myös nimimerkillä "ammattivalittaja", jolla on kuulemma useita sairauksia eikä pysty mihinkään työhön. Tarinat vaihtelevat mutta yleensä hänellä on joku käsittämätön ongelma, mutta mikään ratkaisuehdotus ei kelpaa. Tämä aloitus täsmää ko. tyyppiin, siitä aiempi viesti.

Minun mielestäni kaikki saavat hankkia lapsensa juuri sen ikäisenä kuin heille sopii, ja itsekin tosiaan toivon kolmattani vielä lähempänä neljääkymppiä.

Vierailija
55/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten äidit täällä selittää, että kyllä jaksaa vanhana murrosiän. Huvuttavaa, kun eivät tiedä oikeasti, mitä on tulossa. Ehkä parempi niin, kun katson tuttuja vanhoja vanhempia ja murkkujen viinakokeiluja. Moni näkyy vain odottavan sitä päivää, että murkku muuttaa pois ja saa olla rauhassa. Ainakin heidän valituksista päätellen

Vierailija
56/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:16"]

Pienten lasten äidit täällä selittää, että kyllä jaksaa vanhana murrosiän. Huvuttavaa, kun eivät tiedä oikeasti, mitä on tulossa. Ehkä parempi niin, kun katson tuttuja vanhoja vanhempia ja murkkujen viinakokeiluja. Moni näkyy vain odottavan sitä päivää, että murkku muuttaa pois ja saa olla rauhassa. Ainakin heidän valituksista päätellen

[/quote]

No mä ainakin uskon jaksavani lapseni murrosiän muutenhan en olisi tehnyt tuota ainokaistakaan ja toisilla on pahempi murrosikä kuin toisilla.

Vierailija
57/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:16"]

[/quote]

No mä ainakin uskon jaksavani lapseni murrosiän muutenhan en olisi tehnyt tuota ainokaistakaan ja toisilla on pahempi murrosikä kuin toisilla.

[/quote]. Niinpä, kun et tiedä, mitä tulevaisuus tuo. Jokainen äiti uskoo jaksavansa. Tosiasia on, että kaikki ei jaksa

Vierailija
58/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 30v ja minusta on edelleen ihana viettää aikaa äitini kanssa, joka on nuorekas, hyväkuntoinen ja parhaassa iässä oleva nainen. Hän on nyt 53v. Jos hän olisi saanut minut 40v, hän olisi jo 70-vuotias eli mummoni ikäinen, jolla on jos jonkinmoista kremppaa ja vaivaa vaikka sinänsä onkin terve. Tuntuu hassulta ajatella, että tässä vaiheessa elämääni voisin jo olla omaishoitaja äidilleni. 

Se on totta, että nykyaikana 40v ei ole liian vanha äidiksi. Jokainen tekee lapsensa silloin kun se itselleen parhaiten sopii.

Vierailija
59/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote]. Niinpä, kun et tiedä, mitä tulevaisuus tuo. Jokainen äiti uskoo jaksavansa. Tosiasia on, että kaikki ei jaksa

[/quote]

Eli mun olisi pitänyt jättää tuo ainoakin tekemättä koska löysin mieheni vasta yli 30v ja olin silloin jo liian vanha äidiksi?

Vierailija
60/62 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:47"]

Olen ollut lapsen päiväkodissa järjestämissä vanhempainilloissa ja tietenkin esim joulujuhlissa enkä todellakaan erotu äitien joukosta, hyvin moni on 40v tai alle 50v. Toki on joitakin 30v äitejä mutta paljon on nykyään yli 40v.

[/quote]

Tämä on totta! Minä olen siellä aina se joukosta erottuva. Olen 31.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan