Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammakaveri kutsui minut ja lapsen ulos syömään.

Vierailija
11.03.2014 |

Kerhossa mammakaveri kutsui minut ja lapsen ulos syömään. Olimme innoissamme menossa, mutta sitten ilmeni, että ruokailu tapahtuu hesessä. Miten minä kerron, että meillä 3-vuotias ei syö roskaruokaa?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:41"]Siis ei kai kukaan ruoki lastaan sillä roskalla???

[/quote]

Ruokkiminen kuulostaa terminä siltä, että kyseinen ruoka olisi lapsen pääsääntöinen ravinto ja kenties päivän ainoa ateria.

Kyllä minusta oli kivaa lapsena sillointällöin käydä mäkissä/hesessä ja on kivaa myös edelleen aikuisena sillointällöin syödä sitä roskaa. Ihan kuten karkkia, suklaata, jäätelöä ja sipsejäkin - sillointällöin. Pääasiallinen "ruokkiminen" kuitenkin on jotain aivan muuta.

Vierailija
62/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:41"]Siis ei kai kukaan ruoki lastaan sillä roskalla???

[/quote]

Ei kai ruoki mut kyllä aika ajoin saa käydä hesessäkin! Miksei saisi?

[/quote]Rasvamössöä lapselle? Kyllähän aikuinen voi vatsantäytteeksi käydä, mutta pitääkö lapsetkin sinne viedä? Samalla rahalla saa kaupasta kunnon ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota parempaa paikkaa.

Mun 8v ja 6v ei kumpikaan syö roskaruokaa, ne vaan ei syö

Vierailija
64/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:42"]

Ota omat eväät mukaan tai ehdota muuta paikkaa. Tosin eipä se lapsi kuole muutamasta ranskalaisesta perunasta, saattaa jopa tykätä, mutta se ei tietenkään kuulu suunnitelmiisi.

[/quote]

No ongelma ei varmasti ole se, ettei lapsi ruuasta tykkäisi :D Sehän se ongelma usein on, kun osa tykkää vähän liikaa. Parempi kun ei totuta ollenkaan.

Vierailija
65/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että Hesessä asustaa paholainen joten et voi tulla sinne, ja sitten ehdotat jotain sinulle sopivaa paikkaa.

Vierailija
66/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat sitten että se 3v. kuolisi myrkytykseen jos kerran elämässä saisi lasten aterian syödä hesessä?

Meillä syödään kaikkea niin kotiruokaa, hömppä (roska)ruokaa kuin "hienoa" ravintolaruokaa ja lapset terveitä, hoikkia ja ennenkaikkea heillä on mutkaton terve suhtautuminen ruokaan ilman nirsoilua ja syömishäiriöitä.

Vierailija
67/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:43"]

[/quote]

[/quote]Rasvamössöä lapselle? Kyllähän aikuinen voi vatsantäytteeksi käydä, mutta pitääkö lapsetkin sinne viedä? Samalla rahalla saa kaupasta kunnon ruokaa.

[/quote]

Samaa sanoi oma äitini. Olin 19-vuotias, kun ensimmäisen kerran kävin pikaruokapaikassa. Hävetti, kun ei osannut syödä kavereiden kanssa luontevasti, mutta selvisin kuitenkin.

Sitten menikin kaikki rahat roskaruokaan, karkkiin ja kaljaan, kun viimein oli vapaus tehdä mitä halusi eikä kaikki ollut kiellettyä.

Parissa vuodessa olin kerännyt itseeni 40kg ylimääräistä ja niiden kanssa tässä edelleen taistellaan.

Joten kyllä, ehdottomasti lapsilta kannattaa kieltää kaikki eikä opettaa kohtuutta!

Vierailija
68/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:43"]

[/quote]

[/quote]

Kerro toki lisää! Mitä mahtavaa ruokaa saa 7 eurolla kaupasta?

Tämän asian voisi tietty nähdä semmoisena mukava yhteisenä juttuna. Itse muistan vieläkin miten mukavaa oli aina joskus kun lapsena isä haki snägäriltä koko perheelle purilaiset.

Vierailija
69/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paholainen? Luulen, että sen jälkeen jää ruuat syömättä.

Vierailija
70/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:43"]

[/quote]

[/quote]

Samaa sanoi oma äitini. Olin 19-vuotias, kun ensimmäisen kerran kävin pikaruokapaikassa. Hävetti, kun ei osannut syödä kavereiden kanssa luontevasti, mutta selvisin kuitenkin.

Sitten menikin kaikki rahat roskaruokaan, karkkiin ja kaljaan, kun viimein oli vapaus tehdä mitä halusi eikä kaikki ollut kiellettyä.

Parissa vuodessa olin kerännyt itseeni 40kg ylimääräistä ja niiden kanssa tässä edelleen taistellaan.

Joten kyllä, ehdottomasti lapsilta kannattaa kieltää kaikki eikä opettaa kohtuutta!

[/quote]

Tässä ongelma löytyy kyllä paljon syvemmältä kuin vapaudessa käydä pikaruokalassa

Vierailija
71/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:42"]

Ota omat eväät mukaan tai ehdota muuta paikkaa. Tosin eipä se lapsi kuole muutamasta ranskalaisesta perunasta, saattaa jopa tykätä, mutta se ei tietenkään kuulu suunnitelmiisi.

[/quote]

No ongelma ei varmasti ole se, ettei lapsi ruuasta tykkäisi :D Sehän se ongelma usein on, kun osa tykkää vähän liikaa. Parempi kun ei totuta ollenkaan.

[/quote]

Mutta kun he jossain vaiheessa pääsevät kumminkin kiinni roskaruokaa, karkkeihin jne. Toisinaan se himo niihin on sitten ihan hillitön kun niitä saa vasta vanhemmalla iällä ensimmäsitä kertaa.

Vierailija
72/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Siis sinä ehdotat, että vien 3-vuotiaan heseen jotta hänellä ei sitten aikuisena iske himo rasvaiseen ruokaan? ok

Vierailija
73/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattiin just 4vuotiaan kanssa karvaranteelta pizzaa

Vierailija
74/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattiin just 4vuotiaan kanssa karvaranteelta pizzaa

Vierailija
75/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Siis sinä ehdotat, että vien 3-vuotiaan heseen jotta hänellä ei sitten aikuisena iske himo rasvaiseen ruokaan? ok

[/quote]

Mä ehdotan, että opetat lapsellesi kohtuutta ;-) Että ei ole mitenkään kauheeta käydä joskus siellä Hesessä eikä ole edes kauheeta syödä joskus karkkia :-o

Jos kieltää ja kontrolloi sen sijaan, että ajattelisi ja kasvattaisi, on lopputulos yleensä epäonnistunut.

Vierailija
76/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi et uskalla sanoa asiasta mammakaverille?? Ehdota toista paikkaa tai ota lapsellesi omat eväät mukaan!

Vierailija
77/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä lapsi saa joskus ranskalaisia ym., mutta silti syö ihan kaikkea ruokaa, mitä tarvitaan. Vanhemmathan ne päättää tuon ikäisten syömisistä, ja siis myös siitä, miten usein jotain tiettyä ruokaa tarjoillaan. Se, että lapsi on saanut sitä roskaruokaa, ei ole ainakaan meidän kohdalla tarkoittanut, että lapsi ei enää söisi mitään muuta ruokaa. Aika hankalaahan se hänelle olisikin, kun sitä roskaruokaa niin harvoin tarjotaan.

Jos tämä avaus ei ole provo, niin täytyy todeta, että joillekin "terveellinen ruoka" näkyy olevan uskonto: kertalankeaminen syntiin (Hese-mättö) voi turmella koko lapsen elämän.

Vierailija
78/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
79/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syö kaikkea ruokaa, mitä TARJOTAAN.

26

Vierailija
80/105 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 17:01"]

Ap, miksi et uskalla sanoa asiasta mammakaverille?? Ehdota toista paikkaa tai ota lapsellesi omat eväät mukaan!

[/quote]Koska pelkään, että hän ajattelee, että kritisoin hänen valintojaan. Periaatteessa minulle on yksi ja sama missä ja mitä aikuinen lapselleen syöttää, jos se ei kosketa minun elämääni. Minulla ja miehelleni on periaate, että lasta emme vie roskauokaa syömään ennen, kun hän ymmärtää ehdottaa asiaa ihan itse. 3-vuotias ei osaa vaatia hesessä käymistä. Hän on onneissaan, jos saa eväiksi banaanin ja riisipiirakan. Ehkä keksin jonkun tekosyyn ja pyydän heidät meille syömään..

Ja hänelle, joka ihmetteli mitä 7eurolla saa kaupasta, niin tänään oli lounaaksi lasangea sillä hinnalla. :) Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä