Mammakaveri kutsui minut ja lapsen ulos syömään.
Kerhossa mammakaveri kutsui minut ja lapsen ulos syömään. Olimme innoissamme menossa, mutta sitten ilmeni, että ruokailu tapahtuu hesessä. Miten minä kerron, että meillä 3-vuotias ei syö roskaruokaa?
Kommentit (105)
Rytmihäiriöitä Hesen ruuoasta :)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:29"]
Rytmihäiriöitä Hesen ruuoasta :)
[/quote]
Ihmisen psyyke on mielenkiintoinen, se kehittää vaikka allergian hesen ruokiin. Sama hampurilainen vähän kalliimman paikan kääreessä tai lautasella ei aiheuttais mitään.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:21"]
En osaa sanoa, millä tavalla hesen ja mäkkärin ruoat eroaa esim. memphiksen hamppareista, mutta ensimmäisten "ruokapaikkojen" sapuskoista saan rytmihäiriöitä ja päässä rupee kohisemaan. Memphiksessä ja esim. Revolutionissa ei tule tällaisia jälkioireita.
Syödään joskus pizzaa ja tehdään hampurilaisia kotona, mutta miksi ihmeessä minun pitäisi viedä muksuani syömään mäkkäriin tai heseen ihan vain siitä syystä, että muuten leimaudun jotenkin fanaattiseksi kontroloijaksi, jolla ei saisi olla ystäviä? Miksi ihmeessä minä syöttäisin lapselle sellaista, joka minulle, aikuiselle ihmiselle, aiheuttaa edellä mainittuja oireita?! Kyllä sitä roskaruokaa voi mättää muuallakin, kuin mäkkärissä ja hesessä, jotain mätää niiden sapuskoissa on, jos meinaa sydän tulla ulos rinnasta yhen hampurilaisen takia ja taju lähteä. Plus ne hampparit ja ranskalaiset maistuu todella laimeilta ja jopa pahoilta.
Aikamoisen paskamyrskyn nostatit ap näiden akateemisten av-mammojen keskuudessa, kun kehtasit moittia heseä ;).
[/quote]
Kyllä sulla tekstis perusteella on ihan muut syyt kaverittomuuteen, kuin satunnaiset mäkkärimätöt.
Akateemisuuden maininta haukkujen yhteydessä ilman asiayhteyttä tiputtaa käyttäjänsä automaattisesti wt-kastiin.
[/quote]
Kyllä minulla ystäviä on, kiitos vain. Mutta eikös lähes kaikki av-laiset sitten muka ole akateemisia, ainakin kirjoitusten perusteella? Vaikutata oikein ihastuttavalta ihmiseltä muuten itsekin :).
Voisiko tuon wt-kortin sijaan käyttää vaihteeksi jotain muuta? On menettänyt jo hohtonsa, kaikki on nykyään wt. Keksikää joku uusi kortti.
[/quote]
Epäilen.
Ei voi vaihtaa, sopii kaltaisiisi apinoihin liian hyvin. Voidaan tietty kääntää RS:ksi. Tarkoittaa luonnollisesti roskasakkia, ettehän te wt-nettimammat muuta olekaan.
Onko sulla joku trauma koulutuksen puutteen takia? Ei huolta, voit aina mennä kansalaisopistoon.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:21"]
En osaa sanoa, millä tavalla hesen ja mäkkärin ruoat eroaa esim. memphiksen hamppareista, mutta ensimmäisten "ruokapaikkojen" sapuskoista saan rytmihäiriöitä ja päässä rupee kohisemaan. Memphiksessä ja esim. Revolutionissa ei tule tällaisia jälkioireita.
Syödään joskus pizzaa ja tehdään hampurilaisia kotona, mutta miksi ihmeessä minun pitäisi viedä muksuani syömään mäkkäriin tai heseen ihan vain siitä syystä, että muuten leimaudun jotenkin fanaattiseksi kontroloijaksi, jolla ei saisi olla ystäviä? Miksi ihmeessä minä syöttäisin lapselle sellaista, joka minulle, aikuiselle ihmiselle, aiheuttaa edellä mainittuja oireita?! Kyllä sitä roskaruokaa voi mättää muuallakin, kuin mäkkärissä ja hesessä, jotain mätää niiden sapuskoissa on, jos meinaa sydän tulla ulos rinnasta yhen hampurilaisen takia ja taju lähteä. Plus ne hampparit ja ranskalaiset maistuu todella laimeilta ja jopa pahoilta.
Aikamoisen paskamyrskyn nostatit ap näiden akateemisten av-mammojen keskuudessa, kun kehtasit moittia heseä ;).
[/quote]
No mutta hyvänen aika: Jos Hesen ruoka tuottaa sulle tuollaisia oireita, miksi ihmeessä et voisi sanoa kaverille, että voitaisko mennä vaikka Memphisiin sen Hesen sijaan, koska saan allergisen reaktion Hesen ruoista?
Miksi on niiiiiiiiin vaikeaa avata sitä suuta? Ei tarvitse olla epäkohtelias, voi sanoa että Hesen ruoka saa mun mahan sekaisin, käviskö teille Memphis? Ja jos ei käy, niin voisko sanoa vaikka että mä kasaan meille kotiin jotain syötävää, tulkaa kun tulette ja laitat vaikka Oivariinia ja leipää jos et muuta keksi.
Jotenkin hemmetti sentään, onko tällaista avuttomuutta olemassakaan? Kaverini kysyi meitä syömään Heseen -> Saan rytmihäiriön jos syön Hesen sapuskaa -> olen aivan että mitäääääh av:lla enkä kommunikoi mammakaverin kanssa enää koskaan.
Jos vaihtoehtona olis vaikka sanoa että eikun tulkaa meille syömään tattarijauhoista tehtyä sämpylää ja luomujauhelihapihviä. Keitetään teet ja jutellaan mukabia kun lapset leikkii meidän puuleluilla.
[/quote]
Anteeksi, mutta näytätkö vielä sen kohdan, missä kirjoitin, etten osaa avata suutani ja sanoa, että voidaanko mennä jonnekin muualle? En ole ap, enkä kirjoittanut, etten osaa kommunikoda suoraan ihmisten kanssa, joten miksi moinen säksätys? Kommentoin asiaa näiden kommenttien perusteella, se lienee sallittua?
[/quote]
No niin, koeteenapa nyt avata tätä ketjua:
1. Ap:n kaveri kutsui heidät syömään Heseen. HUOM! Siis pikaruokapaikkaan kuten Heseen yms.
2.ap loukkaantui, kun kutsu olikin Heseen, ap:n lapsi ei syö Hesessä tarjottavaa roskaruokaa, koska se on huonoa.
3. Monta sivua ihmetellään, että voisko vai eikö vois nyt viedä sitä tenavaa kerran sinne Heselle syömään se hampurilainen. Olettaen ettei äidillä ja lapsella ole allergioita vaan pikemminkin kammo. Perustellaan , että moni kotona tehty ruoka on huonompaa kuinn se hampurilainen.
4. Sinä kerrot että saat ilmeisen hengenvaarallisen rytmihäiriön syödessäsi Hesessä perustelematta, kuinka se, että sulla on hyvinkin pätevä syy olla syömätä Hesessä liittyy siihen, että ap ei vaan halua 3 v. syövän sitä ensimmäistäkään hampurilaista Hesessä. Vähän kuten että no,joo, se kutsui mut Heseen, mut mitään en voi syödä, koska se ei kysynyt että mainitsethan allergioista.
[/quote]
En edelleenkään ymmärrä, miten vastauksesi perusteella sinulla oli oikeutta olettaa, etten minä osaisi asiasta keskustella ja sanoa ääneen? Minä en ole ap, en kommentoinut ap:ta, vaan kommentteja, joita ap oli saanut. En nyt oikein ymmärtänyt, mitä hait tällä takaa?
[/quote]
Hei piis and c´moon tsirppi, ei ketään kiinnosta sun keksityt allergiat tai sun jutut muutenkaan. Miten sä tämän nyt sait itseesi niin syvästi käännettyä?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 03:54"]
Ja nyt kyllä haluan sen lasagnen ohjeen, joka syntyy 7 eurolla.
Siis annoskohtaisesti, tottakai 7 € saa jo ihan mitä vaan. Mutta sanotaan nyt 4-henkisen perheen perinteinen lasagne, naudan paistijauhelihasta ja oikeasta juustosta tehtynä. Siis vuoka. Ainekset: lasagnelevyt, jauheliha,sipuli, valkosipuli, tomaattikastike (purkista tai mieluummin itse tehtynä sis. tomaatit, valkosipuli ja yrtit), maito, juusto, (se pari lusikallista jauhoja).
Mietin tässä nyt vaan myös, että miten lihasta tehty lasagne nyt on niin kauhean paljon parempaa kuin vaikka se Hesen purilainen porkkanoiden kanssa. Mikä siitä tekee niin paljon paremman?
Kasvislasagne jostain täysjyväviljapastasta on toki jo varmasti terveellisempi, mutta:
- Pasta/sämpylä :vehnää, ihan yhtä höttöä molemmat
- Jauheliha pihvinä tai muuten vaan paistettuna, nautaa.
- Tomaattikastike /ketsuppi, ei nyt niin suurta eroa (lukekaa oikeasti tomaatin terveysvaikutuksisita ihan ketsupissakin sitä on)
- Juusto: viipaleena hampurilaisen välissä (tai ilman, meillä lapset ei syö juustohampurilaisia) tai juustokastikkeena lasagnessa.
- Sipuli: mausteena.
Ai niin, se suolakurkku. Sehän se on!
Niin, mutta toki av:lla kaikki tekee sen lasagnen kasvisversiona, itse kasvatetusta luomutäysjyväviljasta sekä itse kasvatetuista vihanneksista ja omalla pastakoneella tehtynä.
[/quote]
Lidlin eineslasagne maksaa reilut 3 euroa. Isompaan perheeseen 2 laatikkoa, niin se on just sen 7 euroa.