Kutsuin lapsellisen ystäväni lapsettomiin häihin
Ja hänen vastauksensa oli että silloin harvoin kuin saa lapsenvahdin ei tuhlaa sitä kenenkään häihin vaan viettää ajan miehensä kanssa..( äitinsä siis hoitaa lapsia silloin tällöin ilmaiseksi) mieheni taas kysyi hänen mieheltään jolle asia sopi olihan oli innoissaan.
Tulin hieman surulliseksi etteikö meidän ystävyys sitten tuon enempää merkinnyt että sen yhden kerran olisi voinut tulla miehensä kanssa meidän häihin ja lähteä sitten vaikka ajoissa pois viettämään sitä kahdenkeskistä aikaa.
Nyt olen kylmästi jättänyt kutsumatta hänet tyttöjen iltoihin ja muihin illan istujaisiin, viettäkööt aikaa perheensä kanssa. Viime viikolla lähti synttärikutsu mieheltäni hänen miehelleen ja minä kutsuin muutamia minun ystäviäni niin eikö tämä ystävä sitten vetänyt herneen nenään kun häntä ei kutsuttu. Miksi olisi pitänyt?
Kommentit (106)
Jos ei sais lapsenvahtia, niin sitten ei voi mitään, mutta jos sanoo suoraan ystävälleen noin, niin se on jo törkeää. Loukkaantuisin kyllä, eikä tulisi ikinä mieleenkään sanoa noin edes jollekin tuttavalle, saati sitten ystävälle. Olisihan se ystävä vaan voinut olla sitten tulematta sinne.
Jos minulle joku sanoisi etta en tuhlaa vahaista vapaa-aikaani kenenkaan haihin niin sitten minakaan en tuhlaa kutsukorttia ja postimerkkia hanen kutsumiseensa.
Ystäväsi vastaus oli törkeä eikä selvästi kunnioita teidän tärkeää päiväänne pätkääkään. Ymmärrän hyvin jos ei seura enää kiinnosta. Ja miehesi saa kutsua synttäreilleen ketä haluaa, olihan selvää etteivät he tuhlaisi lapsivapaata iltaa synttäreihin! Vaimo siis jää kotiin.
Toki lapsenvahdin saaminen voi joskus olla hankalaa, mutta ihmetten miten hoitoa ei järjesty edes muutamaksi tunniksi esim. kavereiden luota. Ei todellakaan ole hääparin asia maksaa/järjestää kenellekään hoitopalveluita!!!
Onhan tämä vain joku pienen piirin juttu, että hääparin pitäisi kustantaa vielä lastenvahdit...?
No häät vaan ovat joillekin todella vastenmielisiä tilaisuuksia. Itse inhoan pönöttää juhlapuvussa väenpaljoudessa ja teeskennellä että on hauskaa, vaikka oikeasti vain ahdistaa. Varsinkin jos seuraavana päivänä pitää jo heti aamusta olla jaksava ja pystyvä lapsia hoitamaan, ei edes alkoholia voi juurikaan illalla nauttia. Ystäväsi mies ei ehkä sellaista tiedosta, jos heidän perheessä on ihan normaalia se, että illanviettojen jälkeen mies saa nukkua aamulla pitkään, mutta naisen on noustava kukonlaulun aikaan lapsia kaitsemaan.
Itseolen lapseton, mutta en harrasta häitä. En vain tykkää häistä yhtään. Ne ovat minusta tappavan tylsiä ja ikäviä juhlia, joissa pitää teeskennellä ilonpitoa. En vaan osaa olla suuressa ihmispaljoudessa, josta en tunne kuin muutaman ihmisen hyvin. En pidä tanssimisesta, puheiden kuuntelusta ja odottelusta, jota häissä vieriden osalle tulee väkisinkin aika lailla. Ja kun kustannukset tästä tylsyydestä nousevat helposti yli sataan euroon, jopa enempäänkin, ei houkuta sitten yhtään. Sorry vaan morsiamet, mutta kaikki me vain emme ole hääihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:18"]
Miksette maksaneet hänen lapsellen lapsenvahtia häidenne ajaksi?
Miten te kutsutte ihmisiä juhliin niin, että vain toinen pariskunnasta kutsutaan? Lukeeko teillä kutsussa "avec, puoliso kielletty"?
[/quote]
miksi oltais maksettu? Äitinsä vahtisi lapsia ilmaiseksi jos haluaisivat tulla. Ihmisiä kutsutaan juhliin niin että kuoreen laitetaan kutsutun nimi. Ootko vähän yksinkertainen?
ap
[/quote]
En ole yksinkertainen, mutta sinä tunnut olevan. Jos kyseessä on aviopari, jonka naisen ystävä olet sinä ja miehen ystävä on miehesi, minusta on aivan ihmeellistä, että te kutsutte mielenosoituksellisesti kemuihinne vain miehen.
Heille on nähtävästi hankalaa saada lapsenvahtia, jos he kerran joskus harvoin saavat mummon kaitsemaan lapsenlastaan. Ymmärrän hyvin, että kun sellaista tapahtuu kerran pari vuodessa, sitä ei halua tuhlata istumalla sadan puolitutun/tuntemattoman ihmisen joukossa, odottamalla tunnin ruokaa, kahvia ja kakkua ja seuraamalla tylsääkin tylsempiä hääleikkejä. Jos te olisitte maksaneet lapsenvahdin (tai pitäneet lapselliset häät niin, että juhlatalossa olisi ollut erillinen lastenhuone maksettuine lapsenvahteineen), tämä olisi ollut heille hieno kokemus. Mutta toisaalta, eihän vieraiden viihtymisellä ole väliä, vaan vain sinulla.
[/quote]
mies siis kutsuu omia ystäviään ja minä omia, en pidä enää tuota naista niin hyvänä ystävänä kuin luulin, eli en nyt missään riidoissa ole mutta koen ettei hän ole ystävyyteni arvoinen joten en kutsunut häntä.
Ei ole hankalaa saada lapsenvahtia, vaan tiedän että äitinsä vahtii kun hän pyytää, mutta ilmeisesti meidän häät ei ole sitten pyytämisen arvoinen tilaisuus.
häihin ei tule sataa ihmistä vaan lähimmät ystävät joiden kanssa olemme viettäneet aikaa. Ethän kerro päästäsi millaiset häät meillä on kun et niistä mitään tiedä. Kiitos!
ap
Miksi et keskustele asiaa selväksi naisen kanssa? Ei teidän tarvitse ystäviä olla jos siihen päädytte, mutta pitäähän tuo jutella, ettei siinä ole jäänyt mitään väärinymmärretyksi.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:30"]
Heille on nähtävästi hankalaa saada lapsenvahtia, jos he kerran joskus harvoin saavat mummon kaitsemaan lapsenlastaan. Ymmärrän hyvin, että kun sellaista tapahtuu kerran pari vuodessa, sitä ei halua tuhlata istumalla sadan puolitutun/tuntemattoman ihmisen joukossa, odottamalla tunnin ruokaa, kahvia ja kakkua ja seuraamalla tylsääkin tylsempiä hääleikkejä. Jos te olisitte maksaneet lapsenvahdin (tai pitäneet lapselliset häät niin, että juhlatalossa olisi ollut erillinen lastenhuone maksettuine lapsenvahteineen), tämä olisi ollut heille hieno kokemus. Mutta toisaalta, eihän vieraiden viihtymisellä ole väliä, vaan vain sinulla.
[/quote]
En ole muuten kauhean kiinnostunut tästä tapauksesta, mutta miten siis se lapsenvahti muuttaa tylsän tapahtuman hienoksi kokemukseksi?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:24"]
Miksi et keskustele asiaa selväksi naisen kanssa? Ei teidän tarvitse ystäviä olla jos siihen päädytte, mutta pitäähän tuo jutella, ettei siinä ole jäänyt mitään väärinymmärretyksi.
[/quote]
sanoin olevani pettynyt hänen syyhynsä jättää häät väliin mutta hänen mielestään minun pitää ymmärtää että perheellisten pitää tarkoin valita mihin käyttää vapaa aikansa Ja juuri tuota toitotti että kun äitinsä on ainoa lapsenvahti niin käyttää ne "vapaat" mieluusti kahden keskiseen aikaan.
tämä ystäväni siis soitti ja kysyi miksi häntä ei ole kutsuttu ja vastasin että mieheni halusi kutsua parhaan ystävänsä ja minä kutsun muutaman hyvän ystäväni.
johon hän vastasi että luuli kuuluvansa niihin niin sanoin että ystävillä on tapana järjestää aikaa toistensa häille.. Hän löi luurin korvaan.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:24"]
En ole muuten kauhean kiinnostunut tästä tapauksesta, mutta miten siis se lapsenvahti muuttaa tylsän tapahtuman hienoksi kokemukseksi?
[/quote]
Jos mummeli on valmis olemaan lapsenvahti vain joskus harvoin, niin tottahan he haluavat käyttää ne harvinaiset hetket aivan erityisellä tavalla. Tämä erillinen lapsenvahti olisi ollut ylimääräinen lapsivapaa ilta heille. Ehkä heillä ei ole varaa maksaa lapsenvahdille. Eikä joka paikassa ole MLL:n tai jonkun muun organisaation vahtipalvelua.
En ylipäänsä ymmärrä, miksi jotkut haluavat pitää lapsettomia häitä. Siellä on kymmeniä taikka satoja ihmisiä iältään 20-100, ja heistä tuntee hyvin/kohtalaisesti ehkä kymmenisen henkeä. Sitten istutaan kuin sillit purkissa, puhutaan puolituttujen vieruskavereiden kanssa ja odotetaan viisi tuntia ruokaa, leikkejä ja lopulta kotiinpääsyä.
Jos lapset häiritsevät hääiloa, silloin voi maksaa lapsenvahdin erilliseen lasten leikkihuoneeseen, jotta eivät ole silmissä. Jos taas joku ei halua tulla ilman lapsiaan, on turha loukkaantua. Tuo ap:n ystävä sanoi ääneen sen, minkä kaikki muutkin haluavat oikeasti sanoa.
Ja sori yhdyssana virheet en jaksa tapella tän Ipadin kanssa
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:13"]
No häät vaan ovat joillekin todella vastenmielisiä tilaisuuksia. Itse inhoan pönöttää juhlapuvussa väenpaljoudessa ja teeskennellä että on hauskaa, vaikka oikeasti vain ahdistaa. Varsinkin jos seuraavana päivänä pitää jo heti aamusta olla jaksava ja pystyvä lapsia hoitamaan, ei edes alkoholia voi juurikaan illalla nauttia. Ystäväsi mies ei ehkä sellaista tiedosta, jos heidän perheessä on ihan normaalia se, että illanviettojen jälkeen mies saa nukkua aamulla pitkään, mutta naisen on noustava kukonlaulun aikaan lapsia kaitsemaan.
Itseolen lapseton, mutta en harrasta häitä. En vain tykkää häistä yhtään. Ne ovat minusta tappavan tylsiä ja ikäviä juhlia, joissa pitää teeskennellä ilonpitoa. En vaan osaa olla suuressa ihmispaljoudessa, josta en tunne kuin muutaman ihmisen hyvin. En pidä tanssimisesta, puheiden kuuntelusta ja odottelusta, jota häissä vieriden osalle tulee väkisinkin aika lailla. Ja kun kustannukset tästä tylsyydestä nousevat helposti yli sataan euroon, jopa enempäänkin, ei houkuta sitten yhtään. Sorry vaan morsiamet, mutta kaikki me vain emme ole hääihmisiä.
[/quote]
sä varmaan sitten menet, jos menet naimisiin, ihan sinne siviilivihkimissen jossain toimistossa, etkä häiritse yhdenkään ystävän/tutun/sukulaisen päivää pyytämällä heitä todistajaksi? :)
Olisitte pitäneet lapselliset häät, niin olisivat päässeet paikalle. Turha märistä ja kiukutella jälkikäteen
Siis tuleeko se naisen mies sinne häihin vai ei`????
Kauheita hääkokemuksia teillä on ollut jos kaikki on niin kovin vastenmielistä. Vai puhutteko vain omista häistänne? Tuolla asenteella ne eivät varmasti ole olleet mukavat... Itse olen ollut tosi kivoissa hääjuhlissa, ja vähän tylsemmissäkin olen mielelläni ollut mukana jo kunnioituksesta hääparia kohtaan. Ei tulisi mieleenkään olla epäkohtelias.
Voi se joillekin olla niin kovin rankkaa juhlia toisten onnea..... Toivottavasti muistatte itse mennä naimisiin maistraatissa niin kenenkään ei tarvi vaivautua takianne.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:47"]
Kauheita hääkokemuksia teillä on ollut jos kaikki on niin kovin vastenmielistä. Vai puhutteko vain omista häistänne? Tuolla asenteella ne eivät varmasti ole olleet mukavat... Itse olen ollut tosi kivoissa hääjuhlissa, ja vähän tylsemmissäkin olen mielelläni ollut mukana jo kunnioituksesta hääparia kohtaan. Ei tulisi mieleenkään olla epäkohtelias.
Voi se joillekin olla niin kovin rankkaa juhlia toisten onnea..... Toivottavasti muistatte itse mennä naimisiin maistraatissa niin kenenkään ei tarvi vaivautua takianne.
[/quote] Ottiko noin luonnolle?
Olisitte pitäneet lapselliset häät, niin olisivat päässeet paikalle. Turha märistä ja kiukutella jälkikäteen
[/quote]
Eihän tässä siitä ollut kyse. Luetun ymmärtäminen hohoi....
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:50"]
[/quote] Ottiko noin luonnolle?
[/quote]
Häh? :D
Siis tuleeko se naisen mies sinne häihin vai ei`????
[/quote]
tulee.
Ap
Eli se mies tuele tedän häihin ja nainen ei.......kö?