Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsuin lapsellisen ystäväni lapsettomiin häihin

Vierailija
10.03.2014 |

Ja hänen vastauksensa oli että silloin harvoin kuin saa lapsenvahdin ei tuhlaa sitä kenenkään häihin vaan viettää ajan miehensä kanssa..( äitinsä siis hoitaa lapsia silloin tällöin ilmaiseksi) mieheni taas kysyi hänen mieheltään jolle asia sopi olihan oli innoissaan.

Tulin hieman surulliseksi etteikö meidän ystävyys sitten tuon enempää merkinnyt että sen yhden kerran olisi voinut tulla miehensä kanssa meidän häihin ja lähteä sitten vaikka ajoissa pois viettämään sitä kahdenkeskistä aikaa.

Nyt olen kylmästi jättänyt kutsumatta hänet tyttöjen iltoihin ja muihin illan istujaisiin, viettäkööt aikaa perheensä kanssa. Viime viikolla lähti synttärikutsu mieheltäni hänen miehelleen ja minä kutsuin muutamia minun ystäviäni niin eikö tämä ystävä sitten vetänyt herneen nenään kun häntä ei kutsuttu. Miksi olisi pitänyt?  

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin menee, että tottakai mies on kännijuhlista innoissaan, kun taas nainen ei ole. Simppeli selitys. 

Vierailija
62/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 20:59"]

Eikö kukaan tajua ap:n ystävää?

Me ollaan miehen kanssa vietetty vuorokausi ilman lapsia kahdestaan joskus neljä vuotta sitten viimeksi. Kaikki muut todella vähäiset hetket, kun ollaan saatu lapsenvahti, on mennyt toisten juhlissa. Niihin osallistuminen on ihan ok, usein jopa kivaa, mutta tajuatteko, kuinka paljon merkitsee se että saisi joskus olla ihan kaksin miehen kanssa, rauhassa?

Me ollaan myös tehty jonkinlainen päätös, että aikuisten juhliin osallistuu aikuisista vain toinen, ja se kerta tai kaksi vuodessa ollaan täysin kahdestaan, kun meillä mahdollisuus lapsenvahtiin on. Ollaan väsähdetty ainaisiin häihin ja kissanristiäisiin.

[/quote]

Tällä pariskunnalla on eri tilanne! Heillä on lapsenvahti useammin saatavilla ja vielä ilmainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:18"]

Miksette maksaneet hänen lapsellen lapsenvahtia häidenne ajaksi?

Miten te kutsutte ihmisiä juhliin niin, että vain toinen pariskunnasta kutsutaan? Lukeeko teillä kutsussa "avec, puoliso kielletty"?

[/quote]

miksi oltais maksettu? Äitinsä vahtisi lapsia ilmaiseksi jos haluaisivat tulla. Ihmisiä kutsutaan juhliin niin että kuoreen laitetaan kutsutun nimi. Ootko vähän yksinkertainen?

ap

[/quote]

En ole yksinkertainen, mutta sinä tunnut olevan. Jos kyseessä on aviopari, jonka naisen ystävä olet sinä ja miehen ystävä on miehesi, minusta on aivan ihmeellistä, että te kutsutte mielenosoituksellisesti kemuihinne vain miehen.

Heille on nähtävästi hankalaa saada lapsenvahtia, jos he kerran joskus harvoin saavat mummon kaitsemaan lapsenlastaan. Ymmärrän hyvin, että kun sellaista tapahtuu kerran pari vuodessa, sitä ei halua tuhlata istumalla sadan puolitutun/tuntemattoman ihmisen joukossa, odottamalla tunnin ruokaa, kahvia ja kakkua ja seuraamalla tylsääkin tylsempiä hääleikkejä. Jos te olisitte maksaneet lapsenvahdin (tai pitäneet lapselliset häät niin, että juhlatalossa olisi ollut erillinen lastenhuone maksettuine lapsenvahteineen), tämä olisi ollut heille hieno kokemus. Mutta toisaalta, eihän vieraiden viihtymisellä ole väliä, vaan vain sinulla.

[/quote]

mies siis kutsuu omia ystäviään ja minä omia, en pidä enää tuota naista niin hyvänä ystävänä kuin luulin, eli en nyt missään riidoissa ole mutta koen ettei hän ole ystävyyteni arvoinen joten en kutsunut häntä. 

Ei ole hankalaa saada lapsenvahtia, vaan tiedän että äitinsä vahtii kun hän pyytää, mutta ilmeisesti meidän häät ei ole sitten pyytämisen arvoinen tilaisuus.

häihin ei tule sataa ihmistä vaan lähimmät ystävät joiden kanssa olemme viettäneet aikaa. Ethän kerro päästäsi millaiset häät meillä on kun et niistä mitään tiedä. Kiitos!

ap

[/quote]

Sulla ap näyttää jo selvästi olevan oma mielipide asiasta, ja kaikkien niiden, joiden mielipide poikkeaa omastasi ärsyttää sinua ja vittuilet vastaukseksi. Olen täysin sitä mieltä, että surkea ystävä sinulla on, mutta tyylisi ärsyttää niin paljon etten ymmärrä, miten ihmiset jaksavat kirjoitella sinulle puolesta tai vastaan. 

Olet selvästi kantasi jo ottanut ja halusit tulla tänne aukomaan päätäsi. Alan luulla, ettei ystäväsi halua tuhlata iltaansa nimenomaan sinun iltaasi, koska olet rasittava kana. Se ei tietenkään kumoa sen loppupäätelmän oikeellisuutta, että ystävyys kannattaa jättää katkolle - mutta hänpä taitaa haluta ihan samaa.

Vierailija
64/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 21:38"]

Ap:n kaveri ilmaisi itsensä tökerösti, mutta ymmärrän niiiin hyvin tätä kaveria. Mä en tunne ketään (ihan oikeesti en ketään, vaikka asiasta on keskusteltu isommassakin porukassa), joka mielellään tuhlaisi lapsivapaan illan jonkun häissä. Eri asia on, jos lapsenvahdin saa harva se viikonloppu, mutta meillä ja varmaan aika monella muullakin se on tosi harvinaista herkkua.

Veikkaan ap, että olet niin omien häittesi huumassa, että et oikeasti ymmärrä, että tuleminen lapsivapaisiin häihin on perheelliseltä ihmiseltä aika iso uhraus, ei mikään "jee ihanaa, pääsen ystäväni häihin..."

[/quote]

Miksi te kaikki ihan OIKEASTI hankitte lapsia, jos elämä sen jälkeen on niin vaikeaa ja rankkaa?

T.N23, joka kiitos av:n kirjoitusten epäilee haluaan saada enää ikinä lapsia

Vierailija
65/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden lastenhan ei pitänyt estää normaalia elämää? vai miten se oli?

Vierailija
66/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 21:21"]

Minulla on kumma tapa aina sairastua kun tulee jotain juhlakutsuja, tai ilmoitan meneväni ja sitten ihmeellisesti sairastun. Aiemmin perhe saattoi sairastua, mutta nyt lapset ovat niin isoja, ettei enää heitä voi käyttää tekos...eikun siis he eivät enää sairastele niin paljon. Itse en pidä mitään juhia koskaan. Kukaan ei suutu kun sairastun ja minä säästyn tylsiltä juhlilta. Jonkun pienen lahjan yleensä lähetän jonkun tutun mukana. 

[/quote]

Juuri näin. Ap.n ystävä oli vain liian rehellinen. Hänen olisi pitänyt sairastua, niin ap ei olisi loukkaantunut.

Kun meidän lapset oli pieniä, oli todella hankala saada kaksosille ja yhdelle isommalle hoitajaa. Totta ihmeessä halusimme miehen kanssa viettää laatuaikaa kahdestaan mieluummin, kuin mennä häihin silloin harvoin kuin saimme katraalle lapsenvahdin.

Mutta niin hyvää ystävää ei ole, että olisin kehdannut suoraan sanoa :)

Joten meillä myös pari kertaa iski mahatauti ennen häitä ja ilmoitimme surullisesti, että voi voi, laitan rahaa lahjatlille, mutta emme uskalla tulla tartuttamaan vieraitanne.

Vierailija
67/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tekee sellaisella kaverilla joka ei halua juhlia toisen häitä (oli ne sitten ensimmäiset tai vaikkpa neljännet)????? Ja että on vielä sellaisia kamuja jotka valehtelee että EI tarvitsisi mennä juhlimaan (lapsilla tai ilman)...

Vierailija
68/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:28"]

[/quote]

Lapset on myös hyvä tekosyy päästä eroon tylsistä kissanristiäisistä. Itse säästyin mm. monet työpaikan pikkujoulut kun ei ollut lastenvahtia - tosiasiassa tarvittaessa sain helposti, vaikka ei sukulaismahdollisuutta ollutkaan. 

Vierailija
69/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 21:21"]

Minulla on kumma tapa aina sairastua kun tulee jotain juhlakutsuja, tai ilmoitan meneväni ja sitten ihmeellisesti sairastun. Aiemmin perhe saattoi sairastua, mutta nyt lapset ovat niin isoja, ettei enää heitä voi käyttää tekos...eikun siis he eivät enää sairastele niin paljon. Itse en pidä mitään juhia koskaan. Kukaan ei suutu kun sairastun ja minä säästyn tylsiltä juhlilta. Jonkun pienen lahjan yleensä lähetän jonkun tutun mukana. 

[/quote]

Juuri näin. Ap.n ystävä oli vain liian rehellinen. Hänen olisi pitänyt sairastua, niin ap ei olisi loukkaantunut.

Kun meidän lapset oli pieniä, oli todella hankala saada kaksosille ja yhdelle isommalle hoitajaa. Totta ihmeessä halusimme miehen kanssa viettää laatuaikaa kahdestaan mieluummin, kuin mennä häihin silloin harvoin kuin saimme katraalle lapsenvahdin.

Mutta niin hyvää ystävää ei ole, että olisin kehdannut suoraan sanoa :)

Joten meillä myös pari kertaa iski mahatauti ennen häitä ja ilmoitimme surullisesti, että voi voi, laitan rahaa lahjatlille, mutta emme uskalla tulla tartuttamaan vieraitanne.

[/quote]

Niin ja en ole edes hääihminen. Kaikissa häissä missä olemme olleet, on ollut suunnattoman tylsä jonottaa ja jonottaa ja odottaa ja en ole enää siinä iässäkään, että leikit ja hippajutut kiinnostaisi.

Vierailija
70/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:28"]

Mä en myöskää tuhlais kenenkää häihin harvoja lastenvahti iltoja. Häät on poikkeuksetta pirun tylsiä. Ku haluan pitää vapaata pidän sitä kunnolla kaatokännissä mökillä en korkkareissa ja ahdistavassa puvussa jonku häissä -.-

[/quote]

Voi vitsi, sinun ystäviäsi varmasti nyt harmittaa. Joutuivathan he olemaan häissäsi, jotka olivat pirun tylsät jne...

Vierailija
71/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ei mene jakeluun, että me, jotka emme lähde mielellämme mihinkään juhliin, ei ole tapana niitä itsekään järjestää? 

Vierailija
72/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:31"]

Mitä ihmettä tekee sellaisella kaverilla joka ei halua juhlia toisen häitä (oli ne sitten ensimmäiset tai vaikkpa neljännet)????? Ja että on vielä sellaisia kamuja jotka valehtelee että EI tarvitsisi mennä juhlimaan (lapsilla tai ilman)...

[/quote]

Niinpä, tämä oli se pointti. Tosiystävät kestää ystävänsä puolesta niissä häissäkin, vaikka itsellään ei olisi siellä niin ihmeellistä. On se kumma, kun toiset voivat hylätä ystävänsä lisääntymisen jälkeen...

Vierailija
73/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittävää elämää vietätte, jos lapsenvahdin saaminen on noin vaikeaa. Eikö teillä ole ystäviä ja sukulaisia? No, ei ihme ettei noin ikävillä ihmisillä ole, jotka aina vain killuu miehissään, eikä arvosta ystäviään edes sen vertaa, että osallistuisivat heidän häihinsä.

Se, että te "saatte" lapsenvahdin vain kerran vuodessa, ei ole ap:n eikä kenenkään muunkaan juhlakalun vika, vaan ihan oma vikanne. Ei niitä lapsenvahteja tipu puusta, ne pitää ihan itse järjestää! Maailma on täynnä esim teini-ikäisiä, jotka pystyis hyvin pitämään ne teidän kullannuput elossa yhden illan kahdenkympin seteliä vastaan. 

Vierailija
74/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:31"]

[/quote]

Niinpä, tämä oli se pointti. Tosiystävät kestää ystävänsä puolesta niissä häissäkin, vaikka itsellään ei olisi siellä niin ihmeellistä. On se kumma, kun toiset voivat hylätä ystävänsä lisääntymisen jälkeen...

[/quote]

Mä voisin kestää kaiken muun, mutta jos tietäisin varmasti, että kyseessä on kännijuhlat, niin kävisin vain kirkossa ja lähtisin kotiin. 

Vierailija
75/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:32"]

[/quote]

Lapset on myös hyvä tekosyy päästä eroon tylsistä kissanristiäisistä. Itse säästyin mm. monet työpaikan pikkujoulut kun ei ollut lastenvahtia - tosiasiassa tarvittaessa sain helposti, vaikka ei sukulaismahdollisuutta ollutkaan. 

[/quote]

Pikkujoulut on HIEMAN eri asia kuin kaverin häät! Mä en ole ollut missään duunin pipploissa ja aina olen syynkin kertonut rehellisesti; että ei kiinnosta! Kun en juo niin en jaksa katsella duunikamujen juopottelua. Ja kun niitä muutenkin katselee 8h päivä niin ei vapaalla sitten enää viitsi. Mukavia kyllä ovat, mutta vain töissä....

Häät, ristiäiset ja hautajaiset ovat mielestäni juhlia joihin voi mennä sekä perheenä että ilman lapsia /puolisoa, mutta EI saa silti valehdella syystä että miksi ei tule. Mikä kaveeruus se sellainen on, että pitää valehdella?????

Vierailija
76/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ap:n ystävä on itse järjestänyt aikoinaan sikatylsät häät lahjojen toivossa, ja ap on istunut siellä kiltisti. Nyt kaverin ei kuitenkaan tarvi tehdä vastapalvelusta, koska ehti tehdä tekosyyt, eiku lapset, ennen ap:tä.

Vierailija
77/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökerö kaveri, pakko sanoa.

Eihän häissä yleensä viihdykään ne takakireät tyypit, mutta tottahan se on, että tosiystävät kyllä jaksavat sen yhden kerran tylsyyttäkin.

Tämä kaveri ei ilmeisesti ole ap:n hyvä ystävä koska noin tökerösti asian ilmoitti. Hänelle nyt vain ei ap:n ystävyys niin tärkeä ole, että vaivautuisi häihin. Joten miksi hänen pitäisi vaivautua enää mihinkään ap:n kanssa? Viettäisi ne vapaansa yhdessä miehensä kanssa eikä porukassa.

Vierailija
78/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hei, mites näistä ystävien ja sukulaisten lasten tyhjänpäiväisistä kissanristiäisistä pääsee eroon? Töissä kyllä kehtaan, pikkujouluista kieltäytyä ilman tekosyitä. Taas niin tätä...

Vierailija
79/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:39"]

[/quote]

[/quote]

Pikkujoulut on HIEMAN eri asia kuin kaverin häät! Mä en ole ollut missään duunin pipploissa ja aina olen syynkin kertonut rehellisesti; että ei kiinnosta! Kun en juo niin en jaksa katsella duunikamujen juopottelua. Ja kun niitä muutenkin katselee 8h päivä niin ei vapaalla sitten enää viitsi. Mukavia kyllä ovat, mutta vain töissä....

Häät, ristiäiset ja hautajaiset ovat mielestäni juhlia joihin voi mennä sekä perheenä että ilman lapsia /puolisoa, mutta EI saa silti valehdella syystä että miksi ei tule. Mikä kaveeruus se sellainen on, että pitää valehdella?????

[/quote]

Lapsettomista häistä tulee helposti mieleen känniörvellyspippalot, mikä on verrattavissa pikkujouluihin, paitsi se kirkko. Mulla ainakin tulee. Vaikka itsellä ei ole pieniä lapsia, siedän paremmin kiukkuiset lapset kuin riehuvat kännääjät. 

Vierailija
80/106 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyytemme olisi päättynyt siihen jos joku olisi sanonut minulle että en tule HÄIHISI tuollaisesta syystä.

Mahtaa sillä olla ihana mies.