Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsuin lapsellisen ystäväni lapsettomiin häihin

Vierailija
10.03.2014 |

Ja hänen vastauksensa oli että silloin harvoin kuin saa lapsenvahdin ei tuhlaa sitä kenenkään häihin vaan viettää ajan miehensä kanssa..( äitinsä siis hoitaa lapsia silloin tällöin ilmaiseksi) mieheni taas kysyi hänen mieheltään jolle asia sopi olihan oli innoissaan.

Tulin hieman surulliseksi etteikö meidän ystävyys sitten tuon enempää merkinnyt että sen yhden kerran olisi voinut tulla miehensä kanssa meidän häihin ja lähteä sitten vaikka ajoissa pois viettämään sitä kahdenkeskistä aikaa.

Nyt olen kylmästi jättänyt kutsumatta hänet tyttöjen iltoihin ja muihin illan istujaisiin, viettäkööt aikaa perheensä kanssa. Viime viikolla lähti synttärikutsu mieheltäni hänen miehelleen ja minä kutsuin muutamia minun ystäviäni niin eikö tämä ystävä sitten vetänyt herneen nenään kun häntä ei kutsuttu. Miksi olisi pitänyt?  

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 09:31"]

Ap tässä.

Ystäväni äiti on siis 5 vuoden ajan ollut lapsenvahtina tyyliin kahden kuukauden välein, tämän tiedän siitä että ystävä on kertonut ja hänen äitinsä on on asiakkaani joten silloin tällöin juttelee myös lapsenlapsistaan. Olen aivan varma että jos ystäväni olisi kysynyt äidiltään lapsenvahti apua häidemme ajaksi olisi varmasti suostunut.

Kerrottakoon ny vielä meidän häistämme sen verran kun joku ehdottelee tuolla että on sadan hengen kännibileet eli ei sinne päinkään vaan juhliin tulee 8-10 henkeä, meille kotiin, pappi vihkii ja kokki tekee kaikille monen ruokalajin illallisen. Yksi musiikkiesitys ruokalajien välissä ja sen jälkeen jokainen saa lähteä tai jäädä. 

[/quote]

Kerrotko vielä miksi lapset eivät ole tervetulleita häihisi?

Ihmeellistä lapsivihaa. Häät, jos mitkä, ovat perhejuhlat.

Lasten on muutenkin hyvä olla mukana kaikissa elämän tapahtumissa, perhejuhlissa ja elämän huippukohdissa. Näin he oppivat elämää. Ihmettelen suuresti miksi lapset pitäisi eristää pois perhejuhlista! En ymmärrä, en.

[/quote]

Tästä tuli mieleen, että kieltäydymme kaikista juhlista joissa on lapsia mukana, koska ne eivät osaa käyttääytyä, juoksevat, huutavat yms. ovat kauheita mölyapinoina, kun vanhemmat eivät osaa nykyaikana kasvattaa tenaviaan.

Huonoimmin ovat käyttäytyneet juuri niiden lapset mielestäni tai ainakin minun tuttavapiirissäni juuri ne jotka kailottavat häitä perhejuhlina.

Tosin en pidä muutenkaan mistään isoista juhlista, joten en edes halua kutsuja sellaisiin.

Vierailija
102/106 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on lapsia. Ei ne jaksa suurissa juhlissa olla kauaa. Jos lapset ovat tervetulleita,pitäisi niille olla oma huone,jossa leluja,askartelu/piirtely juttuja,ehkä piirrettyjä ym. Muutenhan ne vaan juoksee kun ei ole muuta tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että ne omat häät ei ole muille muuta kuin (taas yhdet "persoonalliset", mutta aivan samanlaiset kuin kaikilla) häät muiden joukossa. On typerää edes olettaa, että omat häät olisivat jokin suurikin tapahtuma muille ihmisille - samaa sarjaa kuin olettaa muutenkin omien asioidensa kiinnostavan muita ja sitten ollaan naama nyrpällään kun ei ne omat Tosi Ihmeelliset Asiat olleetkaan muiden mielestä mitään kummallista.

Todennäköisesti ystävälle vapaa-aika on tärkeää ja hän haluaa viettää sen itselleen mieluisalla tavalla. Jos se ei ole jonkun häät, niin voivoi.

Vierailija
104/106 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:03"]

Kannattaa muistaa, että ne omat häät ei ole muille muuta kuin (taas yhdet "persoonalliset", mutta aivan samanlaiset kuin kaikilla) häät muiden joukossa. On typerää edes olettaa, että omat häät olisivat jokin suurikin tapahtuma muille ihmisille - samaa sarjaa kuin olettaa muutenkin omien asioidensa kiinnostavan muita ja sitten ollaan naama nyrpällään kun ei ne omat Tosi Ihmeelliset Asiat olleetkaan muiden mielestä mitään kummallista.

Todennäköisesti ystävälle vapaa-aika on tärkeää ja hän haluaa viettää sen itselleen mieluisalla tavalla. Jos se ei ole jonkun häät, niin voivoi.

[/quote]

Henkilö, joka arvottaa vapaa-aikansa toisen tärkeän elämän merkkipaalun (jota ei lähtökohtaisesti tapahdu toiste) edelle, ei ole tämän ystävä.

Vierailija
105/106 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne yhtään ihmistä, joka ei oikeasti neljään vuoteen saa lapsenvahtia. Millaisia pikku paskiaisia niiden lasten pitää olla, ettei kukaan suostu niitä vahtimaan yhtä iltaa? Vai onko niiden vanhemmat niin paskamaisia, ettei kukaan halua tehdä niille palveluksia?

Kaikki mun tuntemien lasten vanhemmat pyytää ensin isovanhemmilta, kun tarvitsevat lapsenvahtia. Jos se ei onnistu, pyydetään lasten tätejä ja setiä. Sitten kavereita. Jos kukaan ei pysty ottamaan, tilataan maksullinen vahti.

En ole koskaan kuullut, että joku joutuisi perumaan menonsa, koska ei saa lapsenvahtia. Itsekin olin just viime viikonloppuna vahtimassa kaverin muksuja, että se pääsi ystävänsä synttäripippaloihin. Eikö ihmiset enää tee palveluksia toisilleen? Kaikki vaan tuijottaa omaa napaansa?

Vierailija
106/106 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 17:49"]

Ja hänen vastauksensa oli että silloin harvoin kuin saa lapsenvahdin ei tuhlaa sitä kenenkään häihin vaan viettää ajan miehensä kanssa..( äitinsä siis hoitaa lapsia silloin tällöin ilmaiseksi) mieheni taas kysyi hänen mieheltään jolle asia sopi olihan oli innoissaan.

Tulin hieman surulliseksi etteikö meidän ystävyys sitten tuon enempää merkinnyt että sen yhden kerran olisi voinut tulla miehensä kanssa meidän häihin ja lähteä sitten vaikka ajoissa pois viettämään sitä kahdenkeskistä aikaa.

Nyt olen kylmästi jättänyt kutsumatta hänet tyttöjen iltoihin ja muihin illan istujaisiin, viettäkööt aikaa perheensä kanssa. Viime viikolla lähti synttärikutsu mieheltäni hänen miehelleen ja minä kutsuin muutamia minun ystäviäni niin eikö tämä ystävä sitten vetänyt herneen nenään kun häntä ei kutsuttu. Miksi olisi pitänyt?  

[/quote]

Minusta lapsettomat häät ovat naurettavuuden huippu!

En olisi minäkään tullut häihisi, jos olisit sanonut etteivät lapsemme ole tervetulleita. Me olemme perhe. Ja perhe juhlii yhdessä.

Jotain on pahasti pielessä, jos viinanhimo ylittää kaiken muun ja sen takia pitää järjestää jotkut "vain aikuisille = viinaa juomaan pystyville" tarkoitetut häät!

Häät ovat perhejuhla, eivät mikään viinankittauskilpailu.

Kyllä olisi suomalaisilla paljon oppimista italialaisilta, jotka rakastavat lapsia, perhettään ja sukuaan yli kaiken. Ja osaavat nauttia elämästä kaikilla aisteillaan ilman ääliömäistä kännijuomista!

[/quote]

Et ole sitten tullut ajatelleeksi, että häät myöt maksavat järjestäjille? Jos sillä, että jättää lapset pois laskuista voi vuokrata vähän pienemmän juhlatilan, järjestää häät illalla tai vaikka satsata vähän hienompaan ruokaan, niin miksi juhlien järjestäjä ei näin saisi tehdä?! Ja kyse on tietysti myös ruokarauhasta ja rauhasta seurustella aikuisten kesken... Älä väitä, ettei lapsista ole häiriötä jne. Kahden lapsen äitinä voin luvata että parhaiten käyttäytyvätkin lapset toisinaan sotkevat ja meluavat. Ja miksi lasten pitäisi ylipäätään kärvistellä juhlissa, jossa on ohjelmaa aikuiseen makuun, ei lapsille. Ja vielä, usein omat ystävät ovat paljon rennompia ja vapautuneempia kun ei tarvitse samalla vahtia lapsia.

Omituisia käsityksiä täällä elää. Kaikki lapsettomat häät, joissa olen itse ollut, ovat olleet niitä vähän "fiinimpiä" tilaisuuksia, on satsattu enemmän laatuun kuin määrään. Ei todellakaan kyse siitä, että pitäisi päästä "kännäämään". Ainoa kännäyshäät joita olen nähnyt ovat juuri ne isot maalaishäät, joihin tullaan ihan perheillä ja on kutsuttu koko pitäjä -ja sitten aletaan ryypiskely joko ennen tai jälkeen kun lapset on siivottu jaloista pois...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi