Koira kyläpaikassa
Oltiin eilen kyläpaikassa jossa 2 koiraa. Omistajat olivat jotenkin kauhean huolettomasti, eivätkä katsoneet juurikaan mitä koirat tekee. Jouduin muutamia kertoja häätämään koiran lasteni luota pois, kun omistaja ei sanonut mitään, vaikka lapseni ei tykännyt koirien läsnäolosta.
Samoin en ymmärrä sitä, että kun vieraat syövät pöydässä , miksi koirien annetaan kiehnätä pöydän alla vieraiden jaloissa ruokaa kerjäten.
Ei mun lemppari paikkoja kyläillä
Kommentit (28)
Kyläpaikassa kyläpaikan säännöillä, maassa maan tavalla. Itse kyllä automaattisesti häädän koiran pois ruokapöydän alta ja jos joku vieras ei pitäisi koirasta, tuskin se hänen luokse menisikään.
Se on niiden koirien koti. Sä olet siellä vieraana, joten sun tehtävä on sopeutua talon tapoihin. Parempi kun pysyt jatkossa pois.
Sanoin koiralle monta kertaa, että hei annapas kun lapseni syö rauhassa. Silti odotti vieressä jos jotakin saisi. Omistaja vain nauroi
Älä mene jos häiritsee. Se on niiden koirien koti ja sinä olit siellä vain vieraana.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt, mitä haittaa kerjäämisestä on. Meillä saa kaikki kolme koiraa kerjätä niin paljon kuin huvittaa, mutta pöydille ei tietenkään hypitä tms. Kiertelevät pöydän ympärillä ja napsivat jos lapsilta putoaa jotain, kiva kun ei tarvitse siivota.
Meillä jos lapsivieraat ei pidä koirista niin katson kyllä, etteivät mene heidän luokseen
Ne koirat oli kotonaan. Jos lapsesi ei pidä koirista, jätä hänet sitten kotiin seuraavan kerran kun tuolla kyläilet.
Anteeksi mutta mitä olisi pitänyt tehdä sille että koira tulee lasten luokse jotka "eivät tykänneet niiden läsnäolosta". Siis miten eivät tykänneet? Lapsellekin siinä uuden oppimisen paikka, ja se että koirat haistelevat vieraat omassa kodissaan ei ole mikään häätämisen paikka.
Jos on noin vaikeaa niin älä mene sinne. Problem solved.
"Talo elää tavallaan" pätee tähänkin. Meillä pyritään tekemään vierailusta mahdollisimman mukava vieraille, mutta ei sen takia koiraa suljeta mihinkään eikä sen tarvitse yhtäkkiä ymmärtää noudattaa eri sääntöjä kuin normaalisti. Sellaista ei koiralta yksinkertaisesti voi vaatia.
Ja joo, koiranomistajana pyydän itse koiraa poistumaan pöydän äärestä, ja opastan myös vieraille että jos koira tönöttää heidän vieressä ruokapöydässä niin sanovat itse, eli ottavat tilanteen haltuun.
Mutta noin niinkuin muuten koira on omassa kodissaan ja te siellä vieraina.
Mikä siinä "rentoudessa" häiritsee? Olisiko pitänyt olla hysteerinen lastesi nähden ihan vain koiran läsnäolosta?
Otsikko on väärin muotoiltu. Siitä saa käsityksen, että koira tulee kylään jonkun luo. Oikea otsikko kuuluu: Vierailu koirakodissa tai koirataloudessa.
Koirat ovat luonnollisestikin kiinnostuneita VIERAISTA, jotka ovat heidän reviirillään. Kuten monet ovat sanoneet, se on koirien koti eli jos sinulla on ongelma asian kanssa, niin pysy poissa.
Meillä vieraat kyläilevät koirien ehdoilla, mikäli haluavat tulla kylään. Koirat menevät aina muiden ehdoilla kodin ulkopuolella, joten omassa kodissa saavat olla aina oman kodin säännöillä, oli vieraita tai ei.
Mä menisin heti kylään sinne missä olis koiria, ja veisin lenkille🐕
Talo elää tavallaan. Sinä olet vieras ja voit jättää myös vierailematta heidän luonaan kokonaan.
Se on niin päin, että sinun kuuluu pitää lapsesi loitolla koirista, etteivät kisko karvoista, potki tai tahallaan kiusaa. Omaa koiraani potkaisi sukulaisen 2-vuotias niin on sen jälkeen pelännyt pieniä lapsia. Aiheutti elinikäisen neuroosin pienelle koiralle.
No älä mene.