Onko sinulla värjäämätön tukka?
Onko värjäämätön tukka (naisilla) miten yleistä?
Kommentit (88)
Ei enää, alkoi harmaantumaan pari vuotta sitten, 40-vuotiaana. Värjään harmaat piiloin. Tukka luonnostaan tummanruskea.
On! Kiinnostaisikin tietää, että miten olette saaneet värin pysymään tukassa?
Olen joskus värjännyt tukkaani ja väri kuluu heti pois! Lisäksi häppäreitä kirveltää, jotain pientä haavaumaakin on tullut.
13-28v välissä värjäsin ahkerasti, lopetin kun tulin raskaaksi. Sitten tajusin että minähän näytän omassa värissäni niin hyvältä etten halua enää värjätä =)
Oma värini on tummanruskea, ja harmaat hiukset antavat raidoitetun vaikutelman :) ikää nyt 31v.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 23:31"]Värjäämätön mustanruskea tukka, jota jatkuvasti luullaan värjätyksi.
[/quote]
Sama täällä!
On, nyt kolmikymppisenä päänahka ei kestä värejä eikä valkaisua. Raitoja oli mutta nyt nekin on kasvaneet pois.
Pariin vuoteen en oo käytännössä värjännyt, eli omaa väriä kasvaa jo aika pitkälti (sellanen harmahtavan maantien ruskea) ja värjätty osuuskin (tummanruskea) on aika lailla haalistunut samalle tasolle. Pitkät on siis hiukset.
Olen käyttänyt "tekosyynä" paria suht peräkkäistä raskautta ja kasvatellut omaa väriä takaisin mutta varmaan tuossa kesällä tulee taas värjättyä vähän eloisamman näköiseksi tätä lettiä. Hyvä kuitenkin välillä pitää kunnolla taukoa, värikin tarttuu paremmin sitten. Leikkelykin on jäänyt vähemmälle (itse/joku muu vähän latvoja tasoitellut) joten jos sitä sitten kampaajalla leikkais malliin ja laittais jonkun kivan värin :)
Monen vuoden värjäysrumban uuvuttamana kasvatin luonnollisen värin takaisin ja olen tyytyväinen päätökseen. Välillä haaveilen radikaalista muutoksesta, mutta koska koen värjäämisen niin työläänä, en teekään mitään. Monet ovat erehtyneet luulemaan hiuksiani värjätyiksi näin luonnollisina, mutta en sitten tiedä ottaako se kohteliaisuutena vai ei. :D
Olen ollut tässä pian kolmisen vuotta värjäämättä. Hiuspohjani ärtyi kerta kerran jälkeen enemmän ja enemmän, aloin pelätä vahvaa allergista reaktiota ja lopetin värjäämisen. Olin värjännyt hiuksia teinistä asti, yli 15 vuotta eri väreillä. Välillä kotona, välillä kampaajalla ja kaikki värit vaaleasta tummaan oli käyty läpi. Nyt olen ihan tyytyväinen omaan väriin (välillä kaipaisin eloa kyllä tukkaan), mutta en enää uskalla värjätä. Pari lääkärikäyntiä sai riittää.
Aivan liikaa suomessa värjätään kesto ja kevytväreillä. Jos ei ole harmaanpeittotarvetta eikä haluta vaalentaa tai paljoa tummentaa, ainoastaan hakusessa kaunis sävy, on värihuuhtelu mitä mainioin eikä pilaa hiusten kuntoa.
Puoleksi :) Lopetin värjäämisen pari vuotta sitten joten kasvatusprojekti käynnissä. Oma väri ihan perus maantie.
Yleensa se oma vari sopii ihon ja silmien variin parhaiten. Pikimustat hiukset vaalealla suomalaisella ovat kylla jarkyttava naky. Ja ne purkkiblondit, kaikilla sama savy "numero 10".
En ole koskaan värjännyt. En ole kokenut tarpeelliseksi. Itselläni aina olleet tummanruskeat hiukset. Ei vielä harmaitakaan yhtään... n37
Värjäämätön, olen 34v. Tykkään omasta hiustenväristäni, se on vaaleanruskea, vähän punertavaankin vivahtava. Parikymppisenä kokeilin myös punaista ja tummemman ruskeaa tukkaa, mutta oma väri tuntui vaan kivemmalta. Ehkä sitten pitää kokeilla värjäämistä taas, jos tulee harmaita kovin aikaisin.
On, väri on tumma kupari-mahonki väliltä luonnostaan, ei ole tarvetta värjätä.
Värjäämättömyys on yleistä ainakin tällä alueella, jossa asumme (Espoossa).
Mulla on värjäämätön, väriltään sellainen lämmin vaalea/keskiruskea. Valkoisia hiuksia jonkun verran mutta ei vielä häiritsevästi. Ihan kivan näköinen mutta värjättynä olisi kiiltävämpi.
Monta vuotta otin raitoja, mutta lopetin kolme vuotta sitten ja nykyään on ihan oma väri, sellanen tummanvaalea, ehkä vähän kultaan taittava ja seassa harmaita...
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 23:31"]
Värjäämätön mustanruskea tukka, jota jatkuvasti luullaan värjätyksi.
[/quote]
Muakaan ei kukaan usko kun väitän että ei ole värjätty. Sellaiset kuparin puna-ruskeat, tykkään :)
Värjään koska alle tulee harmaata ja en siedä ainakaan itselleni harmaita hiuksia joten tulen aina värjäämään niitä.
Kasvatan väriä pois. Vuosi sitten viimeks värjätty, kymmenisen senttiä tyveä nyt omaa vaaleanruskeaa. Totesin, että se on kivempi, kauniimpi ja istuvampi kuin purkkien feikkivärit. Värjäystapa oli vaan jäänyt teiniajoilta päälle, en ajatellut sitä sen enempää. Nykyisin nauran noille värikypärähiuksilleni valokuvissa. Hyvä, että tuli teininä kokeiltua kaikki mahdollinen kuitenkin. Havahduin puoltoista vuotta sitten siihen, että kukaan kavereistani ei enää värjää. Siis ei yksikään. Ja kaikilla tosi nätit värit. PIenen pohdinnan (ja parin tyven harmaudesta järkyttymisen, paniikkivärjäyksen ja omaan väriin totutteluyrityskertojen) jälkeen olen nyt tosi tyytyväinen. Joskin tähän vielä pari vuotta menee, että tuo väri tuosta pois kasvaa. Mutta kiirekös tässä.