Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut vihaamaan miehiä.

Vierailija
09.03.2014 |

Olen 26-v, eikä elämä ole mennyt ihan niinkuin elokuvissa, mutta kuvittelin sentään että hyvän miehen joskus saisin. Olen ihan nätti, oikeastaan saan paljon huomiota miesseurassa. En hae sitä aktiivisesti sillä olen ujohko. Heistä suurin osa on vain teinistä vaariin käyttäytyneet todella lapsellisesti saadakseni minun huomioni. Ovat keskenään tapelleet, minua uhitelleet, stalkanneet, jopa vaarantaneet turvallisuuteni. Ja seksi tai seksuaalinen "kunnia" näyttäisi olevan se ykkösasia. Pahinta on kuitenkin se, että olen internetin aikakautena joka tuutista saanut lukea naisvihaa. Youtube kommentit, blogikommentit, facebook, tämä palsta, kaikkialla on suoranaista naisen työntämistä lokaan. Sitä on niin paljon että ajattelen jokaisen livenä näkemäni miehen vihaavan naisia. Isäni jo viljeli juttuja tyyliin "Naiset ovat niin julmia että heitä pitäisi käyttää sodassa kiduttajina." "Tytöt ovat kieroja, selkäänpuukottajia, pojat leikkivät keskenään reilusti," (Tuo viimeinen kommenttina siihen kun kerroin että minua kiusataan koulussa. Enempiä puuttumisia asiaan ei sitten tullutkaan.) Minut on myös kahdesti raiskattu teini-ikäisenä, ja kolmas kerta jäi onneksi yritykseksi. Olin tuolloin teini-ikäinen, ja elin ns. suojattua elämää. Raiskaajat olivat tuttuja luottohenkilöitä, paitsi se yritykseksi jäänyt ulkomaalainen tyyppi ekoissa bileissä joihin osallistuin. Kaikki naispuoliset ystäväni ovat joko tulleet petetyiksi tai pahoinpidellyiksi jonkun puolisonsa taholta. Olin ja olen empaattinen ihminen enkä haluaisi olettaa kenenkään olevan paha tai vihaavan minua pelkästään sukupuolen perusteella. Mutta en kertakaikkiaan usko että on hyviä miehiä. Otsikosta huolimatta ehkä enemmän pelkään kuin vihaan miehiä. Uskon että he kaikki vihaavat naisia.

Koska jollain tasolla tiedän/toivon ettei tämä ole totta, pääseekö tällaisesta ikinä yli? Haluaisin joskus kokea rakastumisen ja terveen parisuhteen, mutta näillä peloilla en usko sellaista saavani aikaiseksi.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojamuuri, pelko/viha...mitkä ne "paljonkin annettavaa" olisi? En ole huomannut yhtään kiinnostavaa piirrettä aloittajan teksteissä miksi hän juuri olisi kiinnostava ihminen parisuhteeseen.

Vierailija
2/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu, mies28, en tiedä oletko vähäjärkinen vai jotenkin muuten poikkeava. Mä_en_kestä! Sulla on tavattoman vaikea pakkomielle tutkia ja kommentoida jokaikistä ketjua, jossa käsitellään naisen ja miehen eroja.

Sä olet niin friikki, että antaisin sun varmaan silittää mun päätä. Oisit sen aikaa ainakin pois foorumilta ja netistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:49"]

Ajattelen samoin kuin sinä ap ja surullisinta tapauksessani on se, ettö olen 16 v.

[/quote] No sinä olet vielä tosi pieni etkä ymmärrä kaikkia asioita. Sinulla on aikaa muuttaa mieltä.

-Mies 28v-

[/quote]

Niinkö? Olet luultavasti oikeassa. Jonain päivänä herään ja huomaan, että maailma onkin pullollaan sinunkaltaisia "aarteita"...

[/quote] En ole missään väittänyt olevani aarre. Suoraselkäinen ihminen kuitenkin. Sinä et tiedä minusta muuta kuin iän, joten en tiedä mitä huomaamista sinulla siinä sitten on. En ole pyytänyt sinua treffeille ja saat ihan rauhassa deittailla itsesi ikäisiä.

-Mies 28v-

Vierailija
4/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:45"]

"Mitä annettavaa sinulla olisi parisuhteessa? On se kumppani mies tai nainen.

En vastannut sillä en koe olevani sinulle vastausta velkaa, eikä kysymys liity aiheeseen."

Kysyit pääsetkö vihastasi yli. Siihen voi vastata vain sinä itse. Ja jos olet miehiä vihaava ja sinulla ei ole antaa parisuhteessa enemmän hyvää kuin huonoa niin tiedät vastauksen itsekin. 

Keskitytkö nyt enemmän siihen millaisia muut ovat kuin mitä voit itsessäsi kehittää?

Kumpi asia, muut vai sinä, vaikuttaa siihen enemmän pääsetkö vihastasi/pelostasi yli?

[/quote]

Väitätkö että kokemani seksuaalinen väkivalta ja naisviha ovat jotenkin minun luonteestani kiinni? Minulla vaan ei ole tarpeeksi annettavaa joten siksi netti on pullollaan naisvihaa ja lähipiirini täynnä petettyjä/hakattuja naisia? En ihan ymmärrä lähtökohtaasi mutta minusta tuntuu ettet sinäkään ihan ymmärtänyt aloitusta.

AP

Vierailija
5/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:48"]Suojamuuri, pelko/viha...mitkä ne "paljonkin annettavaa" olisi? En ole huomannut yhtään kiinnostavaa piirrettä aloittajan teksteissä miksi hän juuri olisi kiinnostava ihminen parisuhteeseen.

[/quote]

Oikeasti joku alkaa tekemään toisesta tuollaista analyysiä tuollaisella perusteella?! Harvinaisen epämiellyttävää nihkeilyä.

Vierailija
6/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 28 kirjoitti kyllä asiaa, rikkinäinen miestenvihaaja ei parane ellei saa rinnalle ihmistä joka tukee ja parantaa häntä eheäksi, jos hän ei itse siihen pysty. Mutta se voi olla sille rinnalla kulkijalle liian raskasta. 2 kertaa raiskattu ei minun mittarieni mukaan ole ihan tavallinen nainen ja en usko että minusta olisi terapeutiksi.

Vierailija
7/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:54"]

Mies 28 kirjoitti kyllä asiaa, rikkinäinen miestenvihaaja ei parane ellei saa rinnalle ihmistä joka tukee ja parantaa häntä eheäksi, jos hän ei itse siihen pysty. Mutta se voi olla sille rinnalla kulkijalle liian raskasta. 2 kertaa raiskattu ei minun mittarieni mukaan ole ihan tavallinen nainen ja en usko että minusta olisi terapeutiksi.

[/quote]

Onneksi en tarvitse sinua tai parisuhdetta terapeutiksi. Raiskatusta ei ole tavalliseksi naiseksi? Voi kuule, moni ihan tavallinen nainen on raiskattu, useampi kuin kukaan tietää. Miksi sinulle on hankalaa että olen lukenut tulevaisuudenhaaveisiini ehkä terveen parisuhteen? Miksi käännät avauksen niin että kokemusteni perusteella vika onkin minussa? Haluat kenties vahvistaa mieskäsitystäni, sen kyllä teetkin.

Vierailija
8/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:54"]

[/quote]

Onneksi en tarvitse sinua tai parisuhdetta terapeutiksi. Raiskatusta ei ole tavalliseksi naiseksi? Voi kuule, moni ihan tavallinen nainen on raiskattu, useampi kuin kukaan tietää. Miksi sinulle on hankalaa että olen lukenut tulevaisuudenhaaveisiini ehkä terveen parisuhteen? Miksi käännät avauksen niin että kokemusteni perusteella vika onkin minussa? Haluat kenties vahvistaa mieskäsitystäni, sen kyllä teetkin.

[/quote] Jos olisit mies ja valittaisit naisista, asiat käännettäisiin juuri niin. Jossain vaiheessa joku sanoisi että "sinun pitäisi vain lähestyä miehiä tasa-arvoisina ihmisinä eikä jonain erilaisina ihmeolentoina" ja "tunnen monta onnellistä miestä ja he ovat hyvissä väleissä naisen/naisten kanssa kun suhtautuvat heihin ihmisinä" jne.

Siis ei minulla ole mitään sitä vastaan että käsittelet traumojasi mutta sanoinpa vain. Harmi ettei sitä vastasympatiaa- ja empatiaa oikein tahdo herua vaan ilmeisesti se riippuu miehen panettavuudesta jopa netissä?

-Mies 28v-

Vierailija
9/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisesti elämään suhtautuville usein tapahtuu enemmän hyviä asioita ja negatiivisesti suhtautuville enemmän negatiivisia asioita. Tietysti myös siinä on eroja miten he tulkitsevat kaiken mitä heille tapahtuu.

Ehkä ihmiset myös ajautuvat samankaltaiseen seuraan. Se voi selittää tuosta osan.

Vierailija
10/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti: "Kaikki naispuoliset ystäväni ovat joko tulleet petetyiksi tai pahoinpidellyiksi jonkun puolisonsa taholta."

Joku vastasi:

"Positiivisesti elämään suhtautuville usein tapahtuu enemmän hyviä asioita ja negatiivisesti suhtautuville enemmän negatiivisia asioita. Tietysti myös siinä on eroja miten he tulkitsevat kaiken mitä heille tapahtuu.

Ehkä ihmiset myös ajautuvat samankaltaiseen seuraan. Se voi selittää tuosta osan."

Olisiko tuota paremmin voinut kirjoittaa.

Vierailija
11/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#67 tiedoksi, että tämä palsta on aina ollut kaksinaismoralistinen. Enemmistö on naisia ja se näkyy naissympatioina. Moni palstan nainen on myös miesvihaaja.

Vierailija
12/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:13"]

Olen alkanut vihaamaan naisia.

Olen 26-v, eikä elämä ole mennyt ihan niinkuin elokuvissa, mutta kuvittelin sentään että hyvän naisen joskus saisin. Olen ihan komea, oikeastaan saan paljon huomiota naisseurassa. En hae sitä aktiivisesti sillä olen ujohko. Heistä suurin osa on vain teinistä mummoon käyttäytyneet todella lapsellisesti saadakseni minun huomioni. Ovat keskenään tapelleet, minua uhitelleet, stalkanneet, jopa vaarantaneet turvallisuuteni. Ja seksi tai seksuaalinen "kunnia" näyttäisi olevan se ykkösasia. Pahinta on kuitenkin se, että olen internetin aikakautena joka tuutista saanut lukea miesvihaa. Youtube kommentit, blogikommentit, facebook, tämä palsta, kaikkialla on suoranaista miehen työntämistä lokaan. Sitä on niin paljon että ajattelen jokaisen livenä näkemäni naisen vihaavan miehiä. Äitini jo viljeli juttuja tyyliin "Miehet ovat niin julmia että heitä pitäisi käyttää sodassa kiduttajina." "Pojat ovat kieroja, selkäänpuukottajia, tytöt leikkivät keskenään reilusti," (Tuo viimeinen kommenttina siihen kun kerroin että minua kiusataan koulussa. Enempiä puuttumisia asiaan ei sitten tullutkaan.) Minut on myös kahdesti raiskattu teini-ikäisenä, ja kolmas kerta jäi onneksi yritykseksi. Olin tuolloin teini-ikäinen, ja elin ns. suojattua elämää. Raiskaajat olivat tuttuja luottohenkilöitä, paitsi se yritykseksi jäänyt ulkomaalainen tyyppi ekoissa bileissä joihin osallistuin. Kaikki miespuoliset ystäväni ovat joko tulleet petetyiksi tai pahoinpidellyiksi jonkun puolisonsa taholta. Olin ja olen empaattinen ihminen enkä haluaisi olettaa kenenkään olevan paha tai vihaavan minua pelkästään sukupuolen perusteella. Mutta en kertakaikkiaan usko että on hyviä miehiä. Otsikosta huolimatta ehkä enemmän pelkään kuin vihaan naisia. Uskon että he kaikki vihaavat miehiä.

Koska jollain tasolla tiedän/toivon ettei tämä ole totta, pääseekö tällaisesta ikinä yli? Haluaisin joskus kokea rakastumisen ja terveen parisuhteen, mutta näillä peloilla en usko sellaista saavani aikaiseksi."

Kuulostat naispuoliselta laasukalta. Jos vaihdetaan sukupuolia aloituksessa. Mutta tätäthän sinä et halunnut, vaan terapiaa, että olet oikeassa ja miehet on sikoja. Ja tämäkin kirjoitus vahvisti olettamustasi jne.

[/quote]

Jos lassukka käsittelisikin maailmaa yhtä fiksusti kuin ap... Minusta hänellä ja nimimerkillä -Mies 28v- ei ole mitään yhteistä.

Vierailija
13/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minusta olet siinä mielessä jyvällä asioista, että onnellisen elämän tae ei ole välttämättä parisuhde. Hyvät ihmissuhteet ovat, mutta sehän ei tarkoita välttämättä parisuhdetta. Itse ainakin tiedän lukuisan määrän naisia, jotka ovat naimisissa, mutta joilla ei ole koskaan ollut miehensä kanssa sellaista syvää, lämmintä, ymmärtävää ja empaattista tunnesidettä mitä heillä on siskoihinsa tai parhaimpiin ystäviinsä. Mies on se, jonka kanssa elämä jaetaan, mutta nainen se, jonka kanssa jaetaan oma sisin.

Miten sun lapsihaaveet? Jos haluat lapsia, niin sun on käsiteltävä tätä miesvihaa. On nimittäin suuri todennäköisyys, että saat pojan. Tämä miesviha on, jos et sitä käsittele, muuten aina siinä sinun ja lapsesi välissä vääristämässä asioita ja vie äitiydestä paljon iloa ja voimia turhanpäiväiseen pettymyksen ja syyllisyyden käsittelyyn.

Vierailija
14/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:15"]

Ap kirjoitti: "Kaikki naispuoliset ystäväni ovat joko tulleet petetyiksi tai pahoinpidellyiksi jonkun puolisonsa taholta."

Joku vastasi:

"Positiivisesti elämään suhtautuville usein tapahtuu enemmän hyviä asioita ja negatiivisesti suhtautuville enemmän negatiivisia asioita. Tietysti myös siinä on eroja miten he tulkitsevat kaiken mitä heille tapahtuu.

Ehkä ihmiset myös ajautuvat samankaltaiseen seuraan. Se voi selittää tuosta osan."

Olisiko tuota paremmin voinut kirjoittaa.

[/quote]

Ihan tavallisia ihmisiä ovat, todella monenlaisilla taustoilla ja persoonilla. Minustakin olisi lohduttavaa ajatella että olen jotenkin poikkeava/tyhmä/negatiivinen ja siten kerännyt sellaisia ihmisiä elämääni.

AP

Vierailija
15/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:39"]

En ymmärrä naisia vihaavia miehiä, enkä miehiä vihaavia naisia. Jotenkin täytyy valikoivasti tulkita maailmaa tai tuntea hyvin vähän ihmisiä, jos päätyy tuollaiseen.

[/quote]

Niin no, itseasiassa toivon että tulkintani ovat viturallaan, siksi avauksen teinkin. Mielestäni melko objektiivisesti olen tulkinnut myönnettävän suppeaa kokemuspiiriäni.

AP

[/quote]En voi pitää mitään sellaista tulkintaa objektiivisena, joka päättyy yleistykseen "vihaan kokonaista sukupuolta".

Vierailija
16/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Objektiivisuus tarkoittaa henkilökohtaisesta näkemyksestä tai asenteesta riippumatonta, puolueetonta, tasapuolista, yleispätevää."

Vierailija
17/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:24"]

Ap, minusta olet siinä mielessä jyvällä asioista, että onnellisen elämän tae ei ole välttämättä parisuhde. Hyvät ihmissuhteet ovat, mutta sehän ei tarkoita välttämättä parisuhdetta. Itse ainakin tiedän lukuisan määrän naisia, jotka ovat naimisissa, mutta joilla ei ole koskaan ollut miehensä kanssa sellaista syvää, lämmintä, ymmärtävää ja empaattista tunnesidettä mitä heillä on siskoihinsa tai parhaimpiin ystäviinsä. Mies on se, jonka kanssa elämä jaetaan, mutta nainen se, jonka kanssa jaetaan oma sisin.

Miten sun lapsihaaveet? Jos haluat lapsia, niin sun on käsiteltävä tätä miesvihaa. On nimittäin suuri todennäköisyys, että saat pojan. Tämä miesviha on, jos et sitä käsittele, muuten aina siinä sinun ja lapsesi välissä vääristämässä asioita ja vie äitiydestä paljon iloa ja voimia turhanpäiväiseen pettymyksen ja syyllisyyden käsittelyyn.

[/quote]

En usko että haluan lapsia, ellei ihmeitä tapahdu. En myöskään ole mikään vihaajakone joka lähtökohtaisesti vihaa peniksen omaavia. Luulisin osaavani suhteuttaa omat tunteeni poikalasta kohtaan (vaikka ei olisi edes oma), koen että minulla on terve empatiakyky.

AP

Vierailija
18/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Mulla ei ole ensimmäistäkään huonoa kokemusta miehistä. Tai juuri nyt on sydänsuruja, siksi avasin aloituksen, mutta taidankin olla ihan hiljaa näistä... 

Mä olin sinkku kyllä vastoin tahtoani. Meneeköhän se jotenkin niin, että ne jotka haluaa miehen eivät miehiä kiinnosta ja ne jotka eivät aktiivisesti halua, kiinnostavat kovasti.

Mullekin kyllä olis seksiseuraa riittänyt, kun seksi ei kiinnostanut. Ja moni "halukas" kärvistelee puutteessa... Tää on niin tätä. 

Vierailija
19/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap ei ole vielä rakentavasti käsitellyt koko asiaa mitenkään tässä keskustelussa. Hän puhuu kokemuksistaan, miesvihasta ja haaveistaan että saisi hyvän miehen ja parisuhteen. ok, se olkoon lähtökohta.

Ymmärrän rivien välistä, ettei hän halua keskustelua asiasta vaan hakee vertaistukea miesvihamielisiltä naisilta. Hankalahan se olisikin avoimesti keskustella asiasta, johon hän on vahvasti osallinen. Siitä, miten kokee miehet (jotka parisuhteen toinen osapuoli) ja se, mitä hänellä olisi annettavana suhteessa muuta kuin terapian tarvetta, pelkoa ja miesvihaa.

En tiedä mitä "fiksua" on käsitellä maailmaa miesvihamielisti ellei tuo lause ole sympatian osoitus raiskatulle.

(Voit ap keskittyä parisuhteissa myös naisiin, mutta tuttujeni kokemusten mukaan niissäkin piireissä pahimmillaan riidellään, pms-kaudet voivat olla kiukkua täynnä ja erossa riidellään lapsesta). 

Oletanko oikein, että ap käyt terapiassa? Ainakin se olisi tarpeen.

Vierailija
20/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:39"]

En ymmärrä naisia vihaavia miehiä, enkä miehiä vihaavia naisia. Jotenkin täytyy valikoivasti tulkita maailmaa tai tuntea hyvin vähän ihmisiä, jos päätyy tuollaiseen.

[/quote]

Niin no, itseasiassa toivon että tulkintani ovat viturallaan, siksi avauksen teinkin. Mielestäni melko objektiivisesti olen tulkinnut myönnettävän suppeaa kokemuspiiriäni.

AP

[/quote]En voi pitää mitään sellaista tulkintaa objektiivisena, joka päättyy yleistykseen "vihaan kokonaista sukupuolta".

[/quote]

Juu juu, on tullut selväksi ettet kykene ymmärtämään avausta tai täydentäviä viestejä.

AP