Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut vihaamaan miehiä.

Vierailija
09.03.2014 |

Olen 26-v, eikä elämä ole mennyt ihan niinkuin elokuvissa, mutta kuvittelin sentään että hyvän miehen joskus saisin. Olen ihan nätti, oikeastaan saan paljon huomiota miesseurassa. En hae sitä aktiivisesti sillä olen ujohko. Heistä suurin osa on vain teinistä vaariin käyttäytyneet todella lapsellisesti saadakseni minun huomioni. Ovat keskenään tapelleet, minua uhitelleet, stalkanneet, jopa vaarantaneet turvallisuuteni. Ja seksi tai seksuaalinen "kunnia" näyttäisi olevan se ykkösasia. Pahinta on kuitenkin se, että olen internetin aikakautena joka tuutista saanut lukea naisvihaa. Youtube kommentit, blogikommentit, facebook, tämä palsta, kaikkialla on suoranaista naisen työntämistä lokaan. Sitä on niin paljon että ajattelen jokaisen livenä näkemäni miehen vihaavan naisia. Isäni jo viljeli juttuja tyyliin "Naiset ovat niin julmia että heitä pitäisi käyttää sodassa kiduttajina." "Tytöt ovat kieroja, selkäänpuukottajia, pojat leikkivät keskenään reilusti," (Tuo viimeinen kommenttina siihen kun kerroin että minua kiusataan koulussa. Enempiä puuttumisia asiaan ei sitten tullutkaan.) Minut on myös kahdesti raiskattu teini-ikäisenä, ja kolmas kerta jäi onneksi yritykseksi. Olin tuolloin teini-ikäinen, ja elin ns. suojattua elämää. Raiskaajat olivat tuttuja luottohenkilöitä, paitsi se yritykseksi jäänyt ulkomaalainen tyyppi ekoissa bileissä joihin osallistuin. Kaikki naispuoliset ystäväni ovat joko tulleet petetyiksi tai pahoinpidellyiksi jonkun puolisonsa taholta. Olin ja olen empaattinen ihminen enkä haluaisi olettaa kenenkään olevan paha tai vihaavan minua pelkästään sukupuolen perusteella. Mutta en kertakaikkiaan usko että on hyviä miehiä. Otsikosta huolimatta ehkä enemmän pelkään kuin vihaan miehiä. Uskon että he kaikki vihaavat naisia.

Koska jollain tasolla tiedän/toivon ettei tämä ole totta, pääseekö tällaisesta ikinä yli? Haluaisin joskus kokea rakastumisen ja terveen parisuhteen, mutta näillä peloilla en usko sellaista saavani aikaiseksi.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi! Vakaa aikomus olla yksin koko loppuelämä.

Vierailija
62/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:25"]

Täällä myös yksi jolla on samanlaisia ajatuksia kuin ap:lla. En tarvitse miehiä mihinkään enkä halua heiltä yhtään mitään. Olen 30-v sinkku eikä minulla ole tarkoitustakaan hankkia miestä vierelleni. Mietin että kun nykypäivänä on niin paljon sinkkunaisia niin ajattelevatkohan monetkin heistä kuten me.

[/quote]

Itsekin mietin sinkkunaisten aivoituksia miehistä. En tunne yhtäkään ikäistäni sinkkua joka jahtaisi miehiä. Asia on minulle ehkä hiukan arka joten en ole ottanut puheeksi sentään. :)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Awww... vihataan toisiamme yhdessä <3

Vierailija
64/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jostain syystä miehistä on kautta historian aina löytyneet ne kaikkein huonoimmat ja kaikkein hienoimmat yksilöt, mietipä vaan! Älä niiden huonojen takia vihaa niitä hienojakin. :-)

Vierailija
65/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:35"]

No, jostain syystä miehistä on kautta historian aina löytyneet ne kaikkein huonoimmat ja kaikkein hienoimmat yksilöt, mietipä vaan! Älä niiden huonojen takia vihaa niitä hienojakin. :-)

[/quote]

Keitä ne hienot loppujen lopuksi ovat? Mandela, Gandhi... öö.

Vierailija
66/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:08"]

Ongelma on se, että sinä haluat miehistä jotakin. Haluaisit pohjimmiltasi parisuhteen, rakkautta ja romantiikka. Toki sinua on myös oikeasti kohdeltu huonosti miesten toimesta, mutta kaikki miehet sentään eivät ole raiskaajia. Sinun ei tarvitse vihata, jos luovut siitä ajatuksesta, että joku mies pystyisi täyttämään toiveesi ihmissuhteiden osalta. Silloin asia ei enää katkeroita, kun päästää irti. Ei sinun tarvitse yrittää pakottaa miestä istumaan haavekuvaasi, koska se ei toimi, vaan voit valita neutraalin ja korrektin suhtautumisen kaksilahkeisia kohtaan. 

[/quote]

Ööö millä tavalla ap haluaa toiveittensa täyttäjää? Minusta teksti kuulosti enemmänkin siltä että hän ei halua pelkojensa käyvän toteen. Vai onko jotain typerää haaveilua ettei halua tulla raiskatuksi sentään?

[/quote]

Lähinnä toive elokuvamaisesta rakkaudesta ja hyvästä parisuhteesta.

Vierailija
67/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että oikeasti vihaat miehiä tai sitten "vihaat" samalla tavalla kuin minä naisten mielestä vihaan naisia. Eli jos minun mielestäni naiset haluavat syödä vaikka riisimuroja ja vain harvat naiset maissimuroja, niin se on naisvihaa tämän palstan mukaan.

Ehkä naisten miesviha on enemmän sellaista vastenmielisyyttä. Naisellehan on jotenkin luontaista pelätä vieraita miehiä kun taas evoluution saatossa mies on kehittynyt näkemään vieraan naisen kiinnostavana mahdollisuutena. Tästä syystä netissä naisia vihaava mies leppyy usein hirveän nopeasti astuessaan ulos kämpästä ja nähdessään oikeita naisia. Mutta naisella tämä ei välttämättä toteudu samalla tavalla, koska naiset pelkäävät ja välttelevät miehiä (enemmän kuin miehet naisia) jo geeniensä kirjoituksen mukaan. Säälin naisia siinä mielessä, ettei heillä ole samanlaista kapasiteettia ihailla miehiä kuin miehillä naisia.

-Mies 28v-

Vierailija
68/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:38"]

[/quote]

[/quote]

Entä tolla asteikolla naisista sitten? Äiti Teresa? Kolme hienoa ihmistä ollut maailmassa? :D

Vierailija
69/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En vihaa juu. Historian suurmiehet eivät muuta tosielämän kokemuksiani juuri miksikään.

AP

Vierailija
70/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut miesten naisvihasta, mutta koet itse miesvihaa. Luultavasti raiskaukset osasyy oloosi, vaikka viestissäsi se tuntuu olevan sivuosassa kun kerrot historiaasi.

Tuntuu aika hankalalta tilanteelta mukavan miehen alkaa kanssasi tasavertaiseen ja tasapainoiseen parisuhteeseen, sori vaan. Koska sinä et vaikuta tasapainoiselta, olisit liian kuluttavaa seuraa. Ja taidat tietää sen itsekin, koska vihaat sitä mitä et saa. Ei kaikista ole onnelliseen elämään jos lähtökohdat vinoutuneet.

Vierailija
71/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksi tuntea vihaa. 

Vierailija
72/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:38"]

[/quote]

[/quote] Mandela oli kommunistinen terroristi ja taisteli etnistä vähemmistöä vastaan koko ikänsä. Gandhi on vähän monimutkaisempi tapaus. Gandhi oli ironisesti rasisti Mandelan rotua kohtaan. James Marion Sims keksi gynekologian.

-Mies 28v-

Vierailija
73/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:40"]

En usko että oikeasti vihaat miehiä tai sitten "vihaat" samalla tavalla kuin minä naisten mielestä vihaan naisia. Eli jos minun mielestäni naiset haluavat syödä vaikka riisimuroja ja vain harvat naiset maissimuroja, niin se on naisvihaa tämän palstan mukaan.

Ehkä naisten miesviha on enemmän sellaista vastenmielisyyttä. Naisellehan on jotenkin luontaista pelätä vieraita miehiä kun taas evoluution saatossa mies on kehittynyt näkemään vieraan naisen kiinnostavana mahdollisuutena. Tästä syystä netissä naisia vihaava mies leppyy usein hirveän nopeasti astuessaan ulos kämpästä ja nähdessään oikeita naisia. Mutta naisella tämä ei välttämättä toteudu samalla tavalla, koska naiset pelkäävät ja välttelevät miehiä (enemmän kuin miehet naisia) jo geeniensä kirjoituksen mukaan. Säälin naisia siinä mielessä, ettei heillä ole samanlaista kapasiteettia ihailla miehiä kuin miehillä naisia.

-Mies 28v-

[/quote]

Sinä olet ollut vahvistamassa äärimmäisen negatiivista kuvaa miehistä, panssarikudos.

AP

Vierailija
74/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan tässä olla perinnäinen syy miksi Suomessa on varsinkin isoissa kaupungeissa alkanut sinkkunaiselle osuus kasvaa huomattavasti. Me naiset ei enää oikeesti jakseta uskoa että löytyy tasapainoinen, arvostava parisuhde ja ei viitsi enää edes yrittää ja pettyä, se kun on raskasta pidemmän päälle.

Itsellä jo neljäs vuosi tai jotain sinnepäin menossa sinkkuna, ja olen aikalailla vakuuttunut siitä että jatkan omaa hyvää ja onnellista elämääni näin, kokemuksien ja elämysten hankkimista, pienistä asioista nauttimista ja itseni kehittämistä elämässä tällä tyylillä. Tuntuu etten oikein osaa tulla juttuun enää edes suomalaisten miesten kanssa tai en ymmärrä niiden sielunelämää juurikaan sen jälkeen kun on viettänyt useamman vuoden ulkomaillakin.

Ehkäpä olen liian outo itse tänne loppujen lopuksi. Ja kun en ole mikään bilettäjätyyppi vaan ennemmin introvertti, se ei lisää ollenkaan mahdollisuuksia törmätä helmeen sikojen joukossa. Mutta näillä mennään :)

Vierailija
75/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kunnon mies, ja tiedän että monella muullakin. Mä ymmärrän kyllä hyvin, että ap kokee kuten kokee. Itsellekin tulee välillä sellasia raivonpuuskia kun huomaa sellaista miesten käyttäytymistä, josta tietää etteivät naiset tee samoin.

Olisko joku terapia, se voisi antaa uusia näkökulmia. Koska tuollaiset asiat väkisinkin vaikuttaa suhteeseen ja elämään silloinkin vaikka olisi sinkki koko loppuelämän.

Lisäksi mulla on ihastuttava poika jonka kasvatus on mun käsissäni. Pienen pojan saaminen on avartanut mun maailmaa paljon.

Ap:lle voimia! Kyllä tosta varmaan on mahdollista päästä yli, mutta ei se helppoa tule olemaan. Kyllä maailmassa on paljon hyviä miehiä! Ikävää, että sulle on kasaantunut paljon ikäviä kokemuksia ja älä hyvä ihminen näitä nettipalstoja lue! Näö antaa ihan väärän kuvan todellisuudesta. Nää on vihasten ihmisten purkautunispaikkoja.

Vierailija
76/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:41"]

En vihaa juu. Historian suurmiehet eivät muuta tosielämän kokemuksiani juuri miksikään.

AP

[/quote]

En tarkoita pelkästään historian suurmiehiä, kyllä täällä maailmassa on vielä jäljellä ihan arjen suurmiehiäkin. Onneksi! Vaikka muuten kyllä minulla on paljon samanlaisia kokemuksia kuin sinulla.

Vierailija
77/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:45"]

Mahtaakohan tässä olla perinnäinen syy miksi Suomessa on varsinkin isoissa kaupungeissa alkanut sinkkunaiselle osuus kasvaa huomattavasti. Me naiset ei enää oikeesti jakseta uskoa että löytyy tasapainoinen, arvostava parisuhde ja ei viitsi enää edes yrittää ja pettyä, se kun on raskasta pidemmän päälle.

Itsellä jo neljäs vuosi tai jotain sinnepäin menossa sinkkuna, ja olen aikalailla vakuuttunut siitä että jatkan omaa hyvää ja onnellista elämääni näin, kokemuksien ja elämysten hankkimista, pienistä asioista nauttimista ja itseni kehittämistä elämässä tällä tyylillä. Tuntuu etten oikein osaa tulla juttuun enää edes suomalaisten miesten kanssa tai en ymmärrä niiden sielunelämää juurikaan sen jälkeen kun on viettänyt useamman vuoden ulkomaillakin.

Ehkäpä olen liian outo itse tänne loppujen lopuksi. Ja kun en ole mikään bilettäjätyyppi vaan ennemmin introvertti, se ei lisää ollenkaan mahdollisuuksia törmätä helmeen sikojen joukossa. Mutta näillä mennään :)

[/quote]

Ei meillä bilettäjätyypeillä varmaan ole sen helpompi törmätä helmiin. Todennäköisemmin törmää niihin sikamaisimpiin tapauksiin.

Vierailija
78/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:42"]

Puhut miesten naisvihasta, mutta koet itse miesvihaa. Luultavasti raiskaukset osasyy oloosi, vaikka viestissäsi se tuntuu olevan sivuosassa kun kerrot historiaasi.

Tuntuu aika hankalalta tilanteelta mukavan miehen alkaa kanssasi tasavertaiseen ja tasapainoiseen parisuhteeseen, sori vaan. Koska sinä et vaikuta tasapainoiselta, olisit liian kuluttavaa seuraa. Ja taidat tietää sen itsekin, koska vihaat sitä mitä et saa. Ei kaikista ole onnelliseen elämään jos lähtökohdat vinoutuneet.

[/quote]

Raiskaukset ovat vaikea osa kaukaiselta tuntuvaa menneisyyttäni, ehkä siksi "sivumainitsin" ne. Olen myös käsitellyt niitä niin perinpohjin ja pitkään että tuntuisi kuluttavalta antaa niille enää enempää valokeilaa. Mielestäni olen ihan tasapainoinen ihminen, etenkin nämä "vinoutuneet lähtökohdat" huomioonottaen.

Vierailija
79/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:40"]

-Mies 28v-

[/quote]

Sinä olet ollut vahvistamassa äärimmäisen negatiivista kuvaa miehistä, panssarikudos.

AP

[/quote] Oletpa sitten kiittämätön kun minä olen aina puolustanut suomalaisia naisia ja ollut jopa valtion väkivallan kohteena sen takia. En ole vastuussa lukutaidollisista puutteistasi.

-Mies 28v-

Vierailija
80/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen samoin kuin sinä ap ja surullisinta tapauksessani on se, ettö olen 16 v.