Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut vihaamaan miehiä.

Vierailija
09.03.2014 |

Olen 26-v, eikä elämä ole mennyt ihan niinkuin elokuvissa, mutta kuvittelin sentään että hyvän miehen joskus saisin. Olen ihan nätti, oikeastaan saan paljon huomiota miesseurassa. En hae sitä aktiivisesti sillä olen ujohko. Heistä suurin osa on vain teinistä vaariin käyttäytyneet todella lapsellisesti saadakseni minun huomioni. Ovat keskenään tapelleet, minua uhitelleet, stalkanneet, jopa vaarantaneet turvallisuuteni. Ja seksi tai seksuaalinen "kunnia" näyttäisi olevan se ykkösasia. Pahinta on kuitenkin se, että olen internetin aikakautena joka tuutista saanut lukea naisvihaa. Youtube kommentit, blogikommentit, facebook, tämä palsta, kaikkialla on suoranaista naisen työntämistä lokaan. Sitä on niin paljon että ajattelen jokaisen livenä näkemäni miehen vihaavan naisia. Isäni jo viljeli juttuja tyyliin "Naiset ovat niin julmia että heitä pitäisi käyttää sodassa kiduttajina." "Tytöt ovat kieroja, selkäänpuukottajia, pojat leikkivät keskenään reilusti," (Tuo viimeinen kommenttina siihen kun kerroin että minua kiusataan koulussa. Enempiä puuttumisia asiaan ei sitten tullutkaan.) Minut on myös kahdesti raiskattu teini-ikäisenä, ja kolmas kerta jäi onneksi yritykseksi. Olin tuolloin teini-ikäinen, ja elin ns. suojattua elämää. Raiskaajat olivat tuttuja luottohenkilöitä, paitsi se yritykseksi jäänyt ulkomaalainen tyyppi ekoissa bileissä joihin osallistuin. Kaikki naispuoliset ystäväni ovat joko tulleet petetyiksi tai pahoinpidellyiksi jonkun puolisonsa taholta. Olin ja olen empaattinen ihminen enkä haluaisi olettaa kenenkään olevan paha tai vihaavan minua pelkästään sukupuolen perusteella. Mutta en kertakaikkiaan usko että on hyviä miehiä. Otsikosta huolimatta ehkä enemmän pelkään kuin vihaan miehiä. Uskon että he kaikki vihaavat naisia.

Koska jollain tasolla tiedän/toivon ettei tämä ole totta, pääseekö tällaisesta ikinä yli? Haluaisin joskus kokea rakastumisen ja terveen parisuhteen, mutta näillä peloilla en usko sellaista saavani aikaiseksi.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas (ja jotenkin tämäkin keskusteluketju sen todistaa) naiset ovat kyllä tasaisemmin hulluja kuin miehet. Miehissä on toki niitä raiskareita ja muita sekopäitä,  mutta sitten loput tuntuvat olevan aika normaaleja. Minä en ole vielä normaalia naista nähnytkään ;) ja nainen olen itsekin.

Vierailija
82/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:49"]

Ajattelen samoin kuin sinä ap ja surullisinta tapauksessani on se, ettö olen 16 v.

[/quote] No sinä olet vielä tosi pieni etkä ymmärrä kaikkia asioita. Sinulla on aikaa muuttaa mieltä.

-Mies 28v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, miehesi olet "löytänyt" räkälästä?

Vierailija
84/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:08"]

Ongelma on se, että sinä haluat miehistä jotakin. Haluaisit pohjimmiltasi parisuhteen, rakkautta ja romantiikka. Toki sinua on myös oikeasti kohdeltu huonosti miesten toimesta, mutta kaikki miehet sentään eivät ole raiskaajia. Sinun ei tarvitse vihata, jos luovut siitä ajatuksesta, että joku mies pystyisi täyttämään toiveesi ihmissuhteiden osalta. Silloin asia ei enää katkeroita, kun päästää irti. Ei sinun tarvitse yrittää pakottaa miestä istumaan haavekuvaasi, koska se ei toimi, vaan voit valita neutraalin ja korrektin suhtautumisen kaksilahkeisia kohtaan. 

[/quote]

Ööö millä tavalla ap haluaa toiveittensa täyttäjää? Minusta teksti kuulosti enemmänkin siltä että hän ei halua pelkojensa käyvän toteen. Vai onko jotain typerää haaveilua ettei halua tulla raiskatuksi sentään?

[/quote]

Lähinnä toive elokuvamaisesta rakkaudesta ja hyvästä parisuhteesta.

[/quote]

En haaveile elokuvamaisesta rakkaudesta. En ymmärrä mikä viestissäni antoi sen kuvan. Sekö että haaveilen joskus saavani terveen parisuhteen? En ole typerä, rakkaus vaatii työtä. Mutta sille ei ole edes alkua jos koen miehet vihamielisinä ja uhkaavina.

AP

Vierailija
85/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa todella oudolta. Ehkä pohjimmainen ongelma on se isäsuhteesi. Minulla oli mitä mahtavin isä, jota rakastin todella paljon. Koskaan en ole ajatellut, että kaikki miehet olisivat pahoja, enemmänkin yllätyin matkanvarrella, että on olemassa myös niitä pahoja miehiä. Eli eiköhän se meidän lapsuus ole aika isossa roolissa näissä asioissa. 

Minulla on tosi ihana mies. Minua saattaa ärsyttää hänessä se, että hän tykkää moottoripyöristä ja se, että hän jättää joskus vaatteita lattialle. Mutta hän on oikeasti yksi hyväsydämmisistä ihmisistä jonka olen koskaan tavannut. Lojaali, aito ja ihana. Yksikään nainen matkan varrella ei ole pystynyt tekemään minuun samanlaista vaikutusta. Naiset harvemmin ovat ainakaan aitoja. 

Minulla on monta poikalasta ja samoin kun joku muukin täällä kirjoitti, niin se on avannut minulle miesten maailmaa todella paljon. Pojat ovat herkkiä, pojat ovat rakastavia, pojat ovat ihania. Ehkä jokaisen naisen pitäisi saada oma ihana poikalapsi, niin näkisi koko mies sukupuolen paljon hienommassa valossa. 

Vierailija
86/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:47"]

Mulla on kunnon mies, ja tiedän että monella muullakin. Mä ymmärrän kyllä hyvin, että ap kokee kuten kokee. Itsellekin tulee välillä sellasia raivonpuuskia kun huomaa sellaista miesten käyttäytymistä, josta tietää etteivät naiset tee samoin.

Olisko joku terapia, se voisi antaa uusia näkökulmia. Koska tuollaiset asiat väkisinkin vaikuttaa suhteeseen ja elämään silloinkin vaikka olisi sinkki koko loppuelämän.

Lisäksi mulla on ihastuttava poika jonka kasvatus on mun käsissäni. Pienen pojan saaminen on avartanut mun maailmaa paljon.

Ap:lle voimia! Kyllä tosta varmaan on mahdollista päästä yli, mutta ei se helppoa tule olemaan. Kyllä maailmassa on paljon hyviä miehiä! Ikävää, että sulle on kasaantunut paljon ikäviä kokemuksia ja älä hyvä ihminen näitä nettipalstoja lue! Näö antaa ihan väärän kuvan todellisuudesta. Nää on vihasten ihmisten purkautunispaikkoja.

[/quote]

Kiitos paljon viestistä! Olen miettinyt terapiaa itsekin. Nuorena kävin vanhemmilta salaa terapiassa, etenkin käsittelemässä raiskauksia ja muita haamuja. Luulen että jokunen haamu on kertynyt lisää kaappiin kummittelemaan ja mielsetäni kaikki pelon ja inhon tunteet on hyvä käsitellä. Ihanaa myös lukea että sinulla on hyvä mies elämässäsi, ja pienistä pojista en osaa pahaa ajatellakaan. Heillä on sentään lapsen viattomuus, ja oikeus kasvaa millaisiksi tahansa.

AP

Vierailija
87/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla, että vihaat meitä miehiä. Minäkin olen mies.Tuskin olen sinua koskaan tavannut, mutta vihaat minua ilmeisesti siitä huolimatta.

Vierailija
88/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:58"]

Ap kuulostaa todella oudolta. Ehkä pohjimmainen ongelma on se isäsuhteesi. Minulla oli mitä mahtavin isä, jota rakastin todella paljon. Koskaan en ole ajatellut, että kaikki miehet olisivat pahoja, enemmänkin yllätyin matkanvarrella, että on olemassa myös niitä pahoja miehiä. Eli eiköhän se meidän lapsuus ole aika isossa roolissa näissä asioissa. 

Minulla on tosi ihana mies. Minua saattaa ärsyttää hänessä se, että hän tykkää moottoripyöristä ja se, että hän jättää joskus vaatteita lattialle. Mutta hän on oikeasti yksi hyväsydämmisistä ihmisistä jonka olen koskaan tavannut. Lojaali, aito ja ihana. Yksikään nainen matkan varrella ei ole pystynyt tekemään minuun samanlaista vaikutusta. Naiset harvemmin ovat ainakaan aitoja. 

Minulla on monta poikalasta ja samoin kun joku muukin täällä kirjoitti, niin se on avannut minulle miesten maailmaa todella paljon. Pojat ovat herkkiä, pojat ovat rakastavia, pojat ovat ihania. Ehkä jokaisen naisen pitäisi saada oma ihana poikalapsi, niin näkisi koko mies sukupuolen paljon hienommassa valossa. 

[/quote]

Tiedän että kuulostan "oudolta", siksi tein avauksen aiheesta. Kuulostaa siltä että sinulle on sattunut hyviä miessuhteita elämääsi, se on hienoa.

AP

Vierailija
89/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko miesvihaasi on syynä a.) järki tai b.) tunne. 

Naisten paradoksi parisuhderintamalla on siinä, että miehet eivät tajua että naiset voivat olla oikeasti pahoja, ilkeitä ja vittumaisia heitä kohtaan. Sama asia kuin mitä sinä ajattelet miehistä.

Naisuhritutkimus vuodelta 2005 kertoo, että vähintään kerran parisuhteen aikana nykyisen avio- tai avomiehen tekemän fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai uhkailun kohteeksi oli joutunut 20 prosenttia naisista. 

Nuorisorikollisuuskyselyssä vuonna 2008 kysyttiin 15–16- vuotiaiden nuorilta heidän väkivaltakokemuksistaan. Väkivallan kokeminen seurustelusuhteissa oli pojilla yleisempää kuin tytöille.

Pojat kokivat enemmän esimerkiksi läimäisyjä, esineellä heittämistä ja lyömistä nyrkillä tai kovalla esineellä. Tytöt kokivat enemmän liikkumasta estämistä tai kiinni tarttumista.

Yhteensä 32 % seurustelevista pojista oli kokenut jotain fyysistä väkivaltaa tai väkivallan uhkaa seurustelussaan. (tytöillä luku oli 24).

Parisuhde vaatii toisen epätäydellisyyden hyväksymistä. Täydellistä naista tai miestä ei ole. Jos jätetään ne väkivaltaiset naiset ja miehet pois niin tsapainoisia, arvostavia ja hyviä parisuhteita syntyy koko ajan.

Jos asenne on viha niin kaiken näkee siinä valossa. Kirjoituksesta ei ole löytynyt sinusta puolia, mikä voisi vedota mukavaan mieheen. 

Mitä annettavaa sinulla olisi parisuhteessa? On se kumppani mies tai nainen.

Vierailija
90/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:06"]

Naisten paradoksi parisuhderintamalla on siinä, että miehet eivät tajua että naiset voivat olla oikeasti pahoja, ilkeitä ja vittumaisia heitä kohtaan. Sama asia kuin mitä sinä ajattelet miehistä.

Naisuhritutkimus vuodelta 2005 kertoo, että vähintään kerran parisuhteen aikana nykyisen avio- tai avomiehen tekemän fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai uhkailun kohteeksi oli joutunut 20 prosenttia naisista. 

Nuorisorikollisuuskyselyssä vuonna 2008 kysyttiin 15–16- vuotiaiden nuorilta heidän väkivaltakokemuksistaan. Väkivallan kokeminen seurustelusuhteissa oli pojilla yleisempää kuin tytöille.

Pojat kokivat enemmän esimerkiksi läimäisyjä, esineellä heittämistä ja lyömistä nyrkillä tai kovalla esineellä. Tytöt kokivat enemmän liikkumasta estämistä tai kiinni tarttumista.

Yhteensä 32 % seurustelevista pojista oli kokenut jotain fyysistä väkivaltaa tai väkivallan uhkaa seurustelussaan. (tytöillä luku oli 24).

Parisuhde vaatii toisen epätäydellisyyden hyväksymistä. Täydellistä naista tai miestä ei ole. Jos jätetään ne väkivaltaiset naiset ja miehet pois niin tsapainoisia, arvostavia ja hyviä parisuhteita syntyy koko ajan.

Jos asenne on viha niin kaiken näkee siinä valossa. Kirjoituksesta ei ole löytynyt sinusta puolia, mikä voisi vedota mukavaan mieheen. 

[/quote]

Mitä vittua minä juuri luin? :D

Vierailija
91/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n pitäisi vapautua panssarikudoksestaan ja nauttia miehen taiasta. Naisilla tahtoo aina olla panssarikudos pystyssä kun hyvä mies lähestyy. Miehellä taas on aina kauniit tunteet pinnassa ja herkkä alue tunnusteltavissa.

-Mies 28v-

Vierailija
92/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:06"]

[/quote]

Öh, kiitos tästä.

AP

Vierailija
93/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:58"]

[/quote]

Tiedän että kuulostan "oudolta", siksi tein avauksen aiheesta. Kuulostaa siltä että sinulle on sattunut hyviä miessuhteita elämääsi, se on hienoa.

AP

[/quote]

Pahoittelen sanaa "outo" mitä käytin. Luin itsekin myöhemmin, että kuulosti ehkä vähän ilkeältä, mutta en sitä missään nimessä niin tarkoittanut.

Vierailija
94/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jahas, että jos nainen kokee miesvihaa niin on silloin mieleltään sairas? Onko myös naisvihaajat tällöin sairaita? Koska heitä on todella paljon. Netissä saa jatkuvasti lukea kuinka miehet vihaavat ja halveksivat naisia; eivät todellakaan pidä naisia tasavertaisina miesten kanssa.

Vierailija
95/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et vastannut.

Vierailija
96/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:27"]

Ai jahas, että jos nainen kokee miesvihaa niin on silloin mieleltään sairas? Onko myös naisvihaajat tällöin sairaita? Koska heitä on todella paljon. Netissä saa jatkuvasti lukea kuinka miehet vihaavat ja halveksivat naisia; eivät todellakaan pidä naisia tasavertaisina miesten kanssa.

[/quote] Kyllä minusta molemmat ovat ihan yhtälailla rikkonaisia ihmisiä.

Vierailija
97/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajat alapeukuttaa.

Vierailija
98/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:27"]

Ap, et vastannut.

[/quote]

En vastannut sillä en koe olevani sinulle vastausta velkaa, eikä kysymys liity aiheeseen.

AP

Vierailija
99/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:49"]

Ajattelen samoin kuin sinä ap ja surullisinta tapauksessani on se, ettö olen 16 v.

[/quote] No sinä olet vielä tosi pieni etkä ymmärrä kaikkia asioita. Sinulla on aikaa muuttaa mieltä.

-Mies 28v-

[/quote]

Niinkö? Olet luultavasti oikeassa. Jonain päivänä herään ja huomaan, että maailma onkin pullollaan sinunkaltaisia "aarteita"...

Vierailija
100/112 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä naisia vihaavia miehiä, enkä miehiä vihaavia naisia. Jotenkin täytyy valikoivasti tulkita maailmaa tai tuntea hyvin vähän ihmisiä, jos päätyy tuollaiseen.