Mies suuttui kun pyysin voiko vihdoin näyttää FB kaverit
Ollaan oltu yhdessä muutaman kuukauden. Herra toitotti omaa rehellisyyttään ja avoimuuttaan alussa, mutta kuitenkin FB kaverilista oli piilotettuna ja Whatsapp lukukuittaukset ja paikallaolo pois kytkettynä, mikä vienosti on tässä häirinnyt.
Kysyin saanko vihdoin nähdä FB kaverinsa ja vastaus oli jyrkkä ei. Lopulta suuttui ja hermostuneena antoi mun katsoa kaverinsa välillä kytäten mitä nyt teet. Hermostui aivan tolkuttomasti sen jälkeen ja viskeli puhelintaan ja paiskoi ovia. Syystä että minä epäilen ja alkoi syyttämään mua luottamuksen puutteesta. Minä vain kysyin saanko vihdoin nähdä kaverinsa ja mielestäni siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa niitä näyttää jos ei mitään salattavaa.
Kommentit (174)
Mun miehellä on kaverit aina ollut piilossa, en ole koskaan niitä nähnyt. Neljä vuotta yhdessä.
No siis noloa että kysyit, puhelimen nakkelu ja muu aggressiivinen käyttäytyminen vielä nolompaa. Miksi olla yhdessä kun luottamusta ei ole? Ja sanonpa vielä senkin että tuollainen suuttuminen asiasta ja sitten vihainen esineiden paiskominen ei kerro hyvää ihmisestä. Jos ei halunnut vain näyttää, niin miksi ei vain ollut näyttämättä ja perustellut sulle miksi ei näytä kavereitaan? Mikä suuttumisen aihe tuo nyt on? Ainakan tuollainen että täytyy paiskoa tavaroita. Epäkypsän ihmisen merkki, tai merkki siitä että on jotain salattavaa. Joka tapauksessa, jos ap on ollut miehen kanssa vain pari kuukautta, niin en tuhlaisi aikaani yhtään enempää. Tosin en olisi vaatinut erikseen mitään kaverilistan näyttämistäkään.
Ihan ekana tuli mieleen, että miksi kaverilista on niin tärkeä sinulle? Miksi haluat WA:ssa lukukuittaukset ja tiedon paikallaolosta? Väkisinkin herää epäily että et luota mieheesi ja se on sinun ongelmasi, ei miehesi.
Miksi näyttää kaverilistansa? Miksi pitäisi olla WA lukukuittukset päällä? Minä en tiedä miesystäväni FB kavereita enkä tiedä missä hän aina edes on. Olemme olleet yhdessä reilut viisi vuotta enkä seuraa hänen menemisiään kuten ei hänkään minun. Meillä ei ole tarvetta vahtia toisiamme, meillä on keskinäinen luottamus.
Tiedätkös, mulla on perusajatuksena se, että ihmiset epäilevät toista sellaisesta mitä itse on valmis tekemään (tai jo tehnyt). Eli, jos epäilet pettämisestä, olet jo itse pettänyt tai harkitset sitä. Ap, tässä kohdin en siis tarkoita sinua hlökohtaisesti.
Olen mies ja kyllä tulee äkkiä ylitettyä raja netissä. Siellä on niin helppoa kirjoittaa vihjailevia ja flirttailevia viestejä naisille ja lähettää emojeja. Ja siihen jää koukkuun. En minäkään halua että avovaimo näkee mitä teen
eli harjoitat digitaalista väkivaltaa, vaikka ette edes seurustele
Mullakin on kaverilista piilotettuna ja ei ole puhelimessa lukukuittauksia. Jos nykyinen tapailukumppani ottaisi asian esille, niin kyllä vähän pettyisin häneen.
Olette olleet yhdessä vain muutaman kuukauden ja tuollaisia jo kyselet.
Vastauksena kaikille: En oikeen luotakaan ja siihen on syynsä. En vaadi paikallaoloa ja lukukuittauksia mutta haluan avoimen ihmisen niin kuin itse olen. Mulla on kaikki kortit pöydällä ja mielestäni avointa ihmistä voi lukea kuin avointa kirjaa. Ja toisaalta hänen reaktionsa antoi mulle jo vastauksen. Hänessä on jotain mistä olen vieläkin epävarma, sellaset vibat tulee että kaikki ei oo sitä miltä näyttää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena kaikille: En oikeen luotakaan ja siihen on syynsä. En vaadi paikallaoloa ja lukukuittauksia mutta haluan avoimen ihmisen niin kuin itse olen. Mulla on kaikki kortit pöydällä ja mielestäni avointa ihmistä voi lukea kuin avointa kirjaa. Ja toisaalta hänen reaktionsa antoi mulle jo vastauksen. Hänessä on jotain mistä olen vieläkin epävarma, sellaset vibat tulee että kaikki ei oo sitä miltä näyttää. Ap
Kytätä sinä haluat etkä mitään muuta. Jos tuollaista jo muutaman kuukauden jälkeen, parempi lopettaa suhde nyt.
Nolottaa mutta kyllä mäkin haukuin eksää vainoharhaiseksi kyttääjäksi kun kirjoittelin asiattomia muille miehille twitterissä. Eli kyllä ap voi olla oikeassa
Vierailija kirjoitti:
Olihan sun vaatimus silti aika lapsellinen. Mutta ehkä on kuitenkin aika mennä eteenpäin. Seuraavassa suhteessasi älä vaadi tuollasta ihmeellistä vakuuttelua toiselta.
On jotakin salattavaa. Omalla kohdalla ilmeni runsas aasialaisnaispataljoona. Tuskin jäänyt fb-perseennuolennaksi, vaan tyttöjä lipaistu ihan livenä. Vienti-inssi.
Seuraavaksi pyydät sitten päästä lukemaan hänen viestinsä, kun kaikki pitää olla niin avointa.
Numero kasille. Digitaalinen väkivalta ole hyvä:
Nämä ovat digitaalisen väkivallan varoitusmerkit parisuhteessa:
Voimakas stalkkaaminen jo ennen parisuhteen alkamista.
Kiire julkistaa suhde sosiaalisessa mediassa.
Jatkuva soittelu ja viestittely, kun olette eri paikoissa.
Suuttuminen, jos et vastaa viesteihin ja puheluihin riittävän nopeasti.
Valokuvien vaatiminen todisteeksi siitä, että olet siellä, missä sanot olevasi.
Painostaminen jatkaa puhelua tai viestittelyä niin pitkään kuin hän kokee tarpeelliseksi, esimerkiksi syyllistämällä.
Blokkaaminen vallankäytön välineenä.
Aktiivisuuden vahtiminen pikaviestipalveluissa, kuten Messengerissä tai WhatsAppissa, sekä suuttuminen, jos olet ollut aktiivinen, muttet ole vastannut hänen viestiinsä.
Tiedon vaatiminen siitä, kenen kanssa keskustelet ja mistä aiheista.
Viestien näyttämiseen painostaminen ja halu vaikuttaa siihen, mitä viestittelet muille.
Someaktiivisuuden vahtiminen – kenen julkaisuista tykkäät, kuka tykkää sinun julkaisuistasi, kenen kaveri olet tai kuka seuraa tiliäsi – ja sinun vaatiminen tilille toimistasi.
Painostus poistaa tiettyjä ihmisiä somekontakteistasi.
Halu vaikuttaa siihen, mitä julkaiset somessa.
Sinusta nolojen kuvien tai asioiden postaaminen someen ilman lupaa.
Sinun kuvaamisesi ilman lupaa.
Painostus lähettää intiimejä kuvia tai kuvaamaan seksiä.
Intiimin tai nolon materiaalin sinusta näyttäminen muille ilman lupaasi.
Uhkaus – suoraan tai epäsuorasti – levittää intiimejä kuvia sinusta esimerkiksi riidan tai eron yhteydessä.
Toistuva sellaisten viestien lähettely, joiden tarkoituksena on aiheuttaa sinulle paha mieli, saada sinut tuntemaan syyllisyyttä tai heikentää itsetuntoasi.
Pelottavien ja uhkaavien viestien lähettely selvinpäin tai päihtyneenä.
Yhteenkään näistä en ole syyllistynyt. Pyysin juma***a saada nähdä fb kaverit ja thats it. Ja seurustelemme.
Saastainen pettäjä-puorihukki. Elin kovana metsästämässä. Muuten ei salailisi.
Numero 16: en pyydä. En halua, enkä ole koskaan koskenut hänen puhelimeensa. Ap
Voi ei, onko tää se klassine tapaus, jossa tyttöystävä alkaa tietys vaihees painostaa miestä laittamaa välit poikki kavereihinsa? :D Onnee matkaan! Ei lupaa hyvää tollane urkkimine naiselta ja suuttuminen mieheltä. M25
Minusta ap ylitti sellaisen rajan, jonka itse kokisin ahdistavaksi ja mies ilmeisesti samoin ja purki sitten ahdistuksesta aiheutunutta tunneryöppyä.
Minulla ei ole mitään salattavaa FB-kavereissa, kun en edes ole siellä, mutta minulla on ollut kontrolloiva eksä ja lopulta sairastuin siitä ihan fyysisestikin, tai siis aika pian sen alettua ja paranin välittömästi päätettyäni suhteen.
Öh..mitä merkitystä sulla on jollain miehen FB-kavereilla? Miksi sun piti ne nähdä? Olet vähän hassu ap.