Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vela, lupaatko käyttäytyä ja olla katkeroitumatta, kun

Vierailija
09.03.2014 |

sinulle tulee ikää 45 vuotta tai enemmän? En jaksaisi enää yhtään katkeraa velaa! Samat velat, jotka olivat nuorena "tyytyväisiä", ovatkin kuin toisia ihmisiä vanhemmiten. Heidän luoteensa ei tosin muutu. Nuorempana oli jotenkin normaalia tuo itsekeskeinen "tyytyväisyys", mutta itsekästä vaihdevuosi-ikäistähän ei kestä kukaan! En ole teidän äitinne, joten minun ei tarvitse sulattaa itsekkyyttännekään. Olen joustanut suhteenne, kun olitte nuorempia aikuisia. En jousta enää! Oletteko edes oikeita veloja? Tunnen yhden mukavan naisen, joka on vela, mutta muutti valmiin perheen kanssa asumaan ja on säästynyt katkeruudelta. Nai leskimiehen.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin lähes 38 v aika itsekästä elämää, matkustelin paljon jopa asuin eräässä maassa lähes vuoden. Toki oli kolme miesystävääkin, tosin eriaikoihin tietenkin ja n 36 v alkoi biologinen kello tikittää tosi rajusti. Silloin ei ollut miestä kuvioissa. Pohdin mitä mun kannattaa tehdä ja haluanko lasta. Kohtalo puuttui pian peliin ja tapasin kivan miehen, menimme aika pian naimisiin ja meni muutamia vuosia kun sain onnekseni terveen poikalapsen. Elämä on ollut tosi antoisaa eritavalla mitä aiemmin.

Vierailija
22/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, 

suurin osa päälle 45-vuotiaista naisista on katkeria ja vastenmielisiä ihmisiä. Ei liity lapsilukuun millään tavalla. Avaapa silmäsi - aloituksesi perusteella epäilen sinun itsesi kuuluvan joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi luvata selviävänsä elämästä katkeroitumatta. Niin paljon kaikenlaista voi sattua. Sen voin luvata, että kaikki tärkeät päätökset teen aina omatuntoni ja parhaan saatavilla olevan tiedon pohjalta. Vai oletko todella sitä mieltä, että lapsia kannattaa hankkia katkeruusvakuutukseksi, vaikka ei lapsia ollenkaan halua?

Vierailija
24/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvatan velojen vihaaminen/arvostelu tällä palstalla on nykyisin menossa?

Antakaa ihmisten tehdä valinnat omassa elämässään ja elää niiden kanssa.

Vierailija
25/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:46"]

Itse elin lähes 38 v aika itsekästä elämää, matkustelin paljon jopa asuin eräässä maassa lähes vuoden. Toki oli kolme miesystävääkin, tosin eriaikoihin tietenkin ja n 36 v alkoi biologinen kello tikittää tosi rajusti. Silloin ei ollut miestä kuvioissa. Pohdin mitä mun kannattaa tehdä ja haluanko lasta. Kohtalo puuttui pian peliin ja tapasin kivan miehen, menimme aika pian naimisiin ja meni muutamia vuosia kun sain onnekseni terveen poikalapsen. Elämä on ollut tosi antoisaa eritavalla mitä aiemmin.

[/quote]

Itse elin 35 vuotta itseni näköistä elämää, jossa tein, mitä halusn, mutta otin myös muut huomioon. Nautin mieheni ja ystävieni seurasta, matkustelin paljon ja kiersin kerran jopa yhdeksän kuukautta maailmaa. 35-vuotiaana tein lopullisen päätöksen, ettei elämääni tule lapsia, ja hakeuduin sterilisaatioon. Elämä on ollut sen jälkeen vielä antoisampaa kuin ennen, ja se tuntuu vain rikastuvan vuosi vuodelta. Olen hyvin kiitollinen kaikista mahdollisuuksista, joita minulle on elämässäni suotu.

Vierailija
26/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:30"]

[/quote]

Mä sanoisin, että se on saanut alkunsa siitä, kun yksi (tai voihan niitä olla vaikka parikin) innokas, mutta sekopäinen palstavela alkoi tuossa joskus syksyllä suoltaa hengentuotettaan joka ketjuun. Se on just tää innokas peukuttelija.

Vierailija
27/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:38"]

[/quote]

Mä sanoisin, että se on saanut alkunsa siitä, kun yksi (tai voihan niitä olla vaikka parikin) innokas, mutta sekopäinen palstavela alkoi tuossa joskus syksyllä suoltaa hengentuotettaan joka ketjuun. Se on just tää innokas peukuttelija.

[/quote]Mä sanoisin, että sä et taida olla ihan terveen kirjoissa.

Vierailija
28/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:38"]

[/quote]

[/quote]Mä sanoisin, että sä et taida olla ihan terveen kirjoissa.

[/quote]

Pitääkö tämä tulkita niin, että sinä olet se henkilö, josta mainitsin? Kuka tahansa tällä palstalla suht säännöllisesti käyvä on voinut huomata ihan saman. Mulla ei ole mitään vapaaehtoisesti lapsettomia vastaan (enkä edes käsitä, miksi pitäisi olla), mutta tuo palstavela (sinä?) on kyllä todella ärsyttävä tapaus.

Vierailija
29/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitetaas nyt käyttäytyä ihmisiksi ja antaa tilaa erilaisuudelle. Toiset päätökset sopii toisille paremmin kuin toisille.

T. Lapsellinen tai lapseton, sillä ei pitäisi olla niin suurta merkitystä

Vierailija
30/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiten ymmärrän perheellisiä, jotka ei voi hyväksyä jonkun valintaa olla vela. Itselläni on hartaasti unelmoitu lapsi, joka antaa paljon.mutta viimeistään lapsen saamisen jälkeen olen ymmärtänyt miksi kaikki ei halua lapsia. Ymmärrän, miksi joku ei halua luopua vapaudestaan. Minäkään en tämän enempää. Lapset tuo onnea, mutta niin tuo muutkin asiat.

Vierailija
31/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn tällä palstalla säännöllisesti enkä ole huomannut mitään erityistä vela-sekoilijaa. Onko mahdoton ajatus, että useampi ihminen saattaa haluta keskustella samasta asiasta? 

Ohis

Vierailija
32/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:50"]

Minä käyn tällä palstalla säännöllisesti enkä ole huomannut mitään erityistä vela-sekoilijaa. Onko mahdoton ajatus, että useampi ihminen saattaa haluta keskustella samasta asiasta? 

Ohis

[/quote]

"Ohikselle" sen verran, että varmasti monikin haluaa keskustella vapaaehtoisesta lapsettomuudesta, mutta uskon, että suurin osa tekee sen varmaan ihan asiallisesti ja ilman räyhäämistä, toisin kuin tämä yksi (tai pari) tyyppi(ä).

Vierailija
33/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti lapsettomat voisivat miettiä reilumpia käytöskoodeja meitä lapsellisia kohtaan. Esim kun tulevat vieraisille, olisi osattava elää yhteisten sääntöjen mukaan. Sama muutos suhteessa omiin vanhempiinne. Olette aikuisia, joten yrittäkää olla huomaavaisia, avuliaita ja vieraskoreita varsinkin silloin, kun olette pidempään vieraina ja hyödytte siitä itse jotenkin.

Vierailija
34/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsentekoikä on ohitettu kunnialla, siis myös vaihdevuodet. Katkeraksi en ole tullut, sillä minulle oli jo pikkulikkana itsestään selvää, että en hanki lapsia enkä mene naimisiin. Syynä lienevät olleen omat varhaislapsuuden kokemukset, jotka eivät niin auvoisia olleet.

Vierailija
35/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 11:53"]sinulle tulee ikää 45 vuotta tai enemmän? En jaksaisi enää yhtään katkeraa velaa! Samat velat, jotka olivat nuorena "tyytyväisiä", ovatkin kuin toisia ihmisiä vanhemmiten. Heidän luoteensa ei tosin muutu. Nuorempana oli jotenkin normaalia tuo itsekeskeinen "tyytyväisyys", mutta itsekästä vaihdevuosi-ikäistähän ei kestä kukaan! En ole teidän äitinne, joten minun ei tarvitse sulattaa itsekkyyttännekään. Olen joustanut suhteenne, kun olitte nuorempia aikuisia. En jousta enää! Oletteko edes oikeita veloja? Tunnen yhden mukavan naisen, joka on vela, mutta muutti valmiin perheen kanssa asumaan ja on säästynyt katkeruudelta. Nai leskimiehen.

[/quote]

Miksi tämän velan pitäisi mitään lupailla, kun sinä et osaa käyttäytyä tälläkään hetkellä? Katkera ja säälittävä teksti.

Vierailija
36/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee taas heittää tämä viesti mitä olen aiemminkin heittänyt eli en ymmärrä miksi lapsia hankkineet veloja niin paljon vihaavat. Tosin, ymmärrän kyllä varsin hyvin, että tuo mesoaminen omasta lapsia haluamattomuudesta saattaa ärsyttää aika penteleen paljon.

Kuitenkin, kun asiaa ajattelee pitemmällä aikavälillä niin jokainenhan haluaa omille lapsillensa mahdollisimman hyvää tulevaisuutta ja siihen tulevaisuuteen kuuluu opiskelu- ja työpaikat. Velat eivät ole tuottaneet lapsia hankkineiden lapsille kilpailijoita noista alati vähenevistä työpaikoista kilpailtaessa.

Vierailija
37/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:49"]

Vähiten ymmärrän perheellisiä, jotka ei voi hyväksyä jonkun valintaa olla vela.

[/quote]

Mistä tällaisia perheellisiä löytää, paitsi anonyymeiltä nettipalstoilta (ja niiltäkin pikkuruisena vähemmistönä)?

Vierailija
38/38 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lupaan kyllä. Terv. 48 v. vela.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä