Vela, lupaatko käyttäytyä ja olla katkeroitumatta, kun
sinulle tulee ikää 45 vuotta tai enemmän? En jaksaisi enää yhtään katkeraa velaa! Samat velat, jotka olivat nuorena "tyytyväisiä", ovatkin kuin toisia ihmisiä vanhemmiten. Heidän luoteensa ei tosin muutu. Nuorempana oli jotenkin normaalia tuo itsekeskeinen "tyytyväisyys", mutta itsekästä vaihdevuosi-ikäistähän ei kestä kukaan! En ole teidän äitinne, joten minun ei tarvitse sulattaa itsekkyyttännekään. Olen joustanut suhteenne, kun olitte nuorempia aikuisia. En jousta enää! Oletteko edes oikeita veloja? Tunnen yhden mukavan naisen, joka on vela, mutta muutti valmiin perheen kanssa asumaan ja on säästynyt katkeruudelta. Nai leskimiehen.
Kommentit (38)
En lupaa mitään. Olen jo hieman katkera siitä että vanhempani eivät välittäneet minusta. Nyt olen 25. En halua halua lapsia. Ei ole vielä ollut vauvakuumetta. Enkä näe itseäni tulevaisuudessa äitinä. Mutta tulevaisuudesta ei voi koskaan olla varma.
Käytän aina velattomia lentoja ja hotelleja. Itken kun kännivela pitää meteliä jossain.
Jotain vikaa pitää olla pääosastolla, jos toisten ihmisten henkilökohtaiset elämänvalinnat ahdistavat noin paljon kuin ap:tä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:47"]
Koitetaas nyt käyttäytyä ihmisiksi ja antaa tilaa erilaisuudelle. Toiset päätökset sopii toisille paremmin kuin toisille.
T. Lapsellinen tai lapseton, sillä ei pitäisi olla niin suurta merkitystä
[/quote]
Heei toi sun allekirjoitus on epäreilu, koska nyt ei tiedä miten pitäisi peukuttaa, kun ei tiedä kumpaan leiriin kuulut!!!!
Mieheni kanssa ollaan 42- ja 46-vuotiaita emmekä tippaakaan katkeria vaikka veloja olemmekin. :) Itse olemme elämäntapamme valinneet ja silloin on jotain pahasti vialla jos omia valintojaan katuu jälkeenpäin. Itsekkäiksikään emme itseämme miellä, hyväntekeväisyys, vapaaehtoistyö ja sukulaisten lapset ovat meille hyvin tärkeitä. Onko sinulta ap. pois jos me olemme onnellisia ja tyytyväisiä elämäämme?
Voisitko sinä mähö suurperheen äiti olla katkeroitumatta, kun pillusi on venynyt ja mahasi roikkuu ja ukkosi jättää, kun uhrauduit lapsillesi ja olet rahaton, kun kaikki rahat meno lapsiin. Voisitko olla olematta kateellinen minulle hoikalle ja itsestäni huoltapitävälle velalle, joka nauttii elämästä ihanan miehensä kanssa ja villistä seksistä ja matkoista.
Ei ole pois minulta, mutta moni varsinkin vailla parisuhdetta elävä vela on kuvailemani kaltainen. Lapsista saa energiaa, joten hyvä, että olette luoneet suhteita sukulaislapsiinnekin. Nämä hankalat velat vain eivät siedä lapsiamme ja käyttäytyvät itsekin kuin pahimmat murrosikäiset.
ap
Haista ao paska. Olet uskomattoman typerä ja katjera ihminen. Säälin sinua idioottipenskojesi kanssa. Parempi olisi maailma ilman sinua.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:07"]Ei ole pois minulta, mutta moni varsinkin vailla parisuhdetta elävä vela on kuvailemani kaltainen. Lapsista saa energiaa, joten hyvä, että olette luoneet suhteita sukulaislapsiinnekin. Nämä hankalat velat vain eivät siedä lapsiamme ja käyttäytyvät itsekin kuin pahimmat murrosikäiset.
ap
[/quote]
Johtuu siitä että sietämättömät äpäräsi ovat sinun. Sinusta ei voi lähteä mitään hyvää.
Hyvä ap, kalikka kalahti yläpeukkuveloihin!
Katsokaa näitä velojen peukutusmääriä. Mahtaa olla paha olo ja liikaa aikaa käsillä.
Jos katson ympärilleni, näen että lapsettomista pareista ei ole eronnut kukaan, vaan he elävät hyvää ja tasapainoista elämää keski-iässä.
Kun taas paljon erosi pikkulapsiaikaan ja loput eroaa, kun lapset lähtee ja ei ole mitäänn yhteistä
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:13"]
[/quote]Se on kiva, että olet oppinut uuden termin, mutta ei sitä kalikan kalahdusta silti tarvitse ihan joka keskustelussa jankata.
En ota kantaa lapsettomuuteen mutta vaihdevuosihirviöt työpaikalla ovat jotain aivan kaameaa!!
Kakkonen tässä. Nuo tosi nuorten "velojen" jutut on syytä jättää omaan arvoonsa, tuskin ovat vielä edes täysi-ikäisiä. :) Itse olen aina tiennyt jättäytyväni lapsettomaksi, mutta silloin yli kaksikymmentä vuotta sitten siitä ei julkisesti paljon huudeltu... Nykyään lapsettomuus tuntuu olevan trendi ja tätä valintaansa sitten nuoriso sitten kovaäänisesti (anonyyminä netissä) mainostaa, vaikka voisin vannoa että näistä wanna-be-veloista yli puolet tekevät lapsia muutaman vuoden sisällä. Nähty on sekin. :)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:21"]
Jos katson ympärilleni, näen että lapsettomista pareista ei ole eronnut kukaan, vaan he elävät hyvää ja tasapainoista elämää keski-iässä.
Kun taas paljon erosi pikkulapsiaikaan ja loput eroaa, kun lapset lähtee ja ei ole mitäänn yhteistä
[/quote]
Minun tuttavapiirissä ei ole yhtään eronnutta lapsiperheellistä kun taas lapsettomia eronneita on.
Velat alapeukuttavat mitä vaan, vaikka kylmää faktaa.
Taitaa kädet olla joutilaana koko elämän.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:49"]
Vähiten ymmärrän perheellisiä, jotka ei voi hyväksyä jonkun valintaa olla vela.
[/quote]
Mistä tällaisia perheellisiä löytää, paitsi anonyymeiltä nettipalstoilta (ja niiltäkin pikkuruisena vähemmistönä)?
[/quote]
Ystäväni ei voi _todellakaan_ tajuta veloja, ja jotain rumaa heitti viimeksi pöydässä hs uutisen luettuaan. No, en tiedä onko hän vain tosi yksinkertainen. Ei voi tietty myöskään tajuta haluamme jäädä yhteen lapseen. Kun se oma lapsi on niin ihana. No niin munkin, mutta myös rasittava ;)