Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pettämisestä alkanut suhde kestää?

Vierailija
07.03.2014 |

Siinäpä se kysymys.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi. Minun aviomieheni (ja lasteni isä) tuli kerran iskemään minua baarissa silloisen kihlattuni nähden, jonka kanssa olin menossa naimisiin. Hänessä vain oli sitä jotakin, joka veti minua puoleensa. Sitten sattumalta tapasin hänet uudelleen pari viikkoa myöhemmin, hän antoi numeronsa ja minä soitin hänelle. Menimme kahville ja se olikin sitten menoa se. Eksäni ihmetteli missä oikein vietin yöni, ja seuraavana päivänä kun menin minun ja eksän yhteiseen kotiin kävin siellä vain hakemassa omat tavarani, jotka vein suoraan nykyisen mieheni silloiseen asuntoon. 

En kadu yhtään pettämistäni, sillä vaikka rakastin eksääni ja oikeasti olin menossa hänen kanssa naimisiin ja perustamassa perheen niin rakastin nykyistä miestäni vaan enemmän. En koskaan voisi pettää häntä, eikä hän minua. Yhteistä taivalta on kestänyt jo lähes 20 vuotta ja kolme ihanaa lastakin on meille siunaantunut. Tiedän, että tämä liitto tulee kestämään ainiaan. Lähestulkoon kukaan läheisistäni ja ystävistäni ei uskonut suhteemme alussa, että se tulee toimimaan, mutta tässä sitä nyt ollaan. Eikä loppujen lopuksi todellakaan kaduta, eikä harmita, että välit meni poikki moneen läheiseeni ja ystävääni.

Vierailija
62/63 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä asian vierestä, mutta mielestäni on turhaa perustella suhteen tämän hetkisellä tilanteella sitä, ettei tule koskaan pettämään. 10 vuoden suhde on lopulta aika lyhyt kun yhdessä on tarkoitus olla vielä 50 vuotta. Pettäminen on ennen kaikkea moraalinen vääryys itseä ja kumppania kohtaan eikä suhteen tilanteella tulisi olla tekemistä sen kanssa pettääkö vai ei. Jos näin on, niin silloin kyseessä on vain yksilön keino ratkoa ongelmia ja se taas tietää hankaluuksia tulevalle suhteelle.

hmm.. vanha keskustelu johon törmäsin, silti; usein sanotaan, että pettäminen tai uuden kumppanin etsiminen on moraalittoman keino ratkaista kriisejä ja ongelmia, joten tulee tulevassakin suhteessaan käyttämään samaa toimintamallia.

Musta suhteessa on kuitenkin aina 2 osapuolta ja se kriisinratkaisun keinovalikoima riippuu aina molemmista. Entä jos ensimmäisessä suhteessa ei osattu puhua, tehdä kompromisseja, antaa tilaa henkilökohtaisten kriisien selvittämiselle tmv? Ja seuraavassa, vaikka petoksen kautta alkaneessa, onkin parempi keskusteluyhteys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä kyllä odotan ja oletan tältä petoskumppanilta uskollisuutta. Ja hän minulta. Ap[/quote]

Ei ole ihmisen itsepetoksisuudella äärtä ei rajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi