Olen varmaan kamala ystävä mutta en jaksa...
Erosin itse muutama kuukausi sitten ja ero ei ollut sieltä helpoimmasta päästä enkä vieläkään ole päässyt täysin yli.
Hyvä ystäväni on vähän aikaa sitten tavannut miehen jonka kanssa nyt seurustelee. Päivittäin saan kuunnella kuinka ihana, täydellinen ja komea tämä mies on. Tätä on todistamassa vielä lukuisat kuvat. Tottakai olen todella onnellinen ystäväni puolesta, mutta tämä ei omaa oloani helpota yhtään. Itselläni ei ole varmaan ikinä ollut elämässäni näin rankkaa mitä tällä hetkellä ja ystävälläni tämä ei oikeastaan edes kiinnosta. Jos totta puhutaan, niin tarvisin ystäväni tukea ja tsemppausta, mitä itsekin olen hänelle monet monet kerrat antanut kun hänellä on mennyt huonosti. Jos totta puhutaan, niin alkaa ärsyttämään (ystäväni lisäksi) jo tämä mieskin. Lisäksi ärsyttää, että hän viettää miehen kanssa aikaa 24/7 ja kun olen pyytänyt kahville yms. niin ensin pitää tarkistaa onko hän sopinut jo miehensä kanssa jotain tai tuleekohan kultarakkaalle tylsää sillä aikaa kun olen poissa...
Kommentit (3)
Suhteen alkuhuumassa on vaan valitettavasti vaikeaa olla näyttämättä sitä onnellisuuttaan.
Tosin tahdikkuutta soisi kyllä olevan, jos toinen on juuri eronnut.
Tulipa tuosta tosin mieleen tilanne, kun itse kärsin lapsettomuudesta ja olin asiasta suruissani. Raskaaksi tulevat tuttavat, ystävät ja sukulaiset sitten hehkuttivat sitä odotuksen onnea minulle aina nähdessämme ja onnellinen olisi kuulema pitänyt olla heidän puolestaan.
Ei ne ihmiset aina tajua toisen tilannetta, milloin kannattaisi pitää matalampaa profiilia ja edes empatian rippeitä.
Terapeuttia en usko tarvitsevani ja toki toisilta ystäviltä olen saanut tukea mutta kyseinen ystävä on kuitenkin paras ystäväni... Hankala selittää tässä olotilassa mutta meillä on ystäväni kanssa niin pitkä yhteinen historia ja olen ajatellut että pysytään toistemme rinnalla ylä- ja alamäissä.
Tosi ikävää kuulla kolmonen, voin vaan kuvitella miltä tuo tuntuu... Tilannetajua ei vaan tunnu kaikilta löytyvän. Ap
Sinun pitää hakea apua terapeutilta tai toiselta ystävältä, ja antaa ystäväsi olla onnellinen. Elämäntilanteenne eivät nyt kohtaa ollenkaan.