Miehen kanssa kahdestaan lomalle, lapset jää isälleen??
Onko minulla turhaan huono omatunto jos lähden mieheni kanssa kahdestaan viikoksi lomalle?
Lapset jäisi isänsä ja äitipuolen luo.
Kommentit (133)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 12:11"]
Aika kiva signaali lapsille, että äiti ja isi matkustavat mieluummin uusien kumppaneiden kanssa kuin heidän kanssaan... kukapa niitä lapsia matkalle mukaan haluaisi romanttista tunnelmaa pilaamaan. Jos omat vanhemmat olisi tehneet minulle samat temput, olisin ollut aika katkera. Kannattaa miettiä. 12 v. vielä mielellään matkustelee perheen kanssa. Muutaman vuoden päästä tilanne on toinen.
[/quote]
Tästähän ei nyt ole lainkaan kyse; ap matkailee varmasti myös lastensa kanssa.
se että äiti tai iskä reissuaa välillä ilman lapsia on pelkkää plussaa ihan kaikille.
Jokainen tarvitsee hetken irtioton.... vaikka eihän sitä kukaan täydellinen äiti myönnä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 09:47"]
Ai jaa... minä ymmärrän tuon huonon omantunnon enemmän siitä, että itse lähtee kivalle lomamatkalle -mutta lapset eivät pääse reissuun. Kaipa nuo isänsä kanssa muutenkin saavat olla. Sanokaa minua tylsäksi, mutta meidän perheessä lapsillakin on oikeus matkustaa lomille. Paljon kalliimmaksihan se tulee ja aikaa ja varaa aikuisten omille reissuille jää vähemmän. Miehen kanssa ollaan tehty jokunen lyhyt kaupunkilomaviikonloppu, mutta viikon-kahden viikon lomille aina lapsetkin mukaan. Mutta joo, tällä uusiopariskunnalla on tietysti "oikeus omiin tunteisiin" ja omaan hemmotteluun. Aikuiset ensin.
[/quote]
Me olemme ihan ydinperhe. Tosin sillä ei ole merkitystä vastaukseeni ja ajatteluuni. Me matkustamme mieheni kanssa kaksin. Viikon lomamatkoja useamman kerran vuodessa. Aikaisemmin on lapsemme matkustanut kanssamme. Ei vain toimi enää. Kyse ei ole siitä ettemmekö haluaisi matkustaa perheenä lapsen kanssa. Tosin sitä en kiellä, että matkustaminen miehen kanssa kaksin on rentouttavaa ja mukavaa hemmottelua.
Lapsemme ei vain tällä hetkellä ole matkustuskykyinen.
t. Miehen kanssa kaksin lomaileva
[/quote]
Ehkä sitten olen mutta en todella ymmärrä mikä ongelma voi olla siinä että lapset on isällään äidin viikon mittaisen lomareissun ajan?
T: yh-iskä
[/quote] Ymmärsit väärin. Ei siinä olekkaan minkäänlaista ongelmaa että lapset olisivat isällään loman ajan. Ihan tasavertaisia vanhempia ollaan :) Ap
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 12:11"]
Aika kiva signaali lapsille, että äiti ja isi matkustavat mieluummin uusien kumppaneiden kanssa kuin heidän kanssaan... kukapa niitä lapsia matkalle mukaan haluaisi romanttista tunnelmaa pilaamaan. Jos omat vanhemmat olisi tehneet minulle samat temput, olisin ollut aika katkera. Kannattaa miettiä. 12 v. vielä mielellään matkustelee perheen kanssa. Muutaman vuoden päästä tilanne on toinen.
[/quote]
Tästähän ei nyt ole lainkaan kyse; ap matkailee varmasti myös lastensa kanssa.
se että äiti tai iskä reissuaa välillä ilman lapsia on pelkkää plussaa ihan kaikille.
Jokainen tarvitsee hetken irtioton.... vaikka eihän sitä kukaan täydellinen äiti myönnä.
[/quote] Kiitos tästä! Täydelliset eivät todellakaan pysty tätä ratkaisua ymmärtämään :) Ap
Olisiko kyse tästä: Aina kun lapseni matkustaa kauemmas, jonne en pääse masksimissaan tunnissa, tulee minulle ikävä ja huono omatunto. Olen ymmärtänyt, että kyse taitaa olla siitä, että hätätilassa (mikä se sitten olisikaan), en pääsisi lapsen luokse välittömästi. Siitä, etten ole koko ajan käytettävissä teoreettisesti, niin en mielestäni ole "hyvä äiti". Yleensä anna palttua omille tunteilleni ja annan lapsen toki reissata.
Oikein hyvää matkaa!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:23"]
Tarvitseeko lasten aina saada kaikkea? Eikö vanhemmilla ole enää lasten saamisen jälkeen oikeutta nauttia toisistaan kahdenkeskisellä lomamatkalla?
En ymmärrä näitä ap:n mollaajia, se miten te elätte ei tarkoita sitä että kaikkien pitäisi elää samoin.
Onko teillä niin paha olo ja tarve pönkittää sitä omaa auvoisaa ydinperhettä vai mikä teidän ongelma on? Ette ole itsekkään täydellisiä ja aivan varmasti lapsenne ei pettymyksittä selviä, ellette sitten anna lapsenne luulla että hän on maailman napa ja kasvatatte hattarassa. Siinäpähän teette karhunpalveluksen lapsillenne.
[/quote]
Komppi. Lapset on onnellisia, kun äiti on onnellinen. Jos äiti on väsynyt ja tiuskii ja isä kulkee vieraissa, niin siinä kärsii lapset.
Lapsille tulee tarjota pettymyksiä, että he selviävät elämässä. Pumpulilapsista tulee itsekkäitä, jos vanhemmat uhraavat avioliittonsa heidän takia.
Liian paljon tulee avioeroja. Satsatkaa toisiinne ja yhteisiin lomiin, niin avioliitto kukoistaa ja lapsilla on hyvä olla.
[/quote] Aivan! Tämä on elämäni toinen ja toivottavasti viimeinen suhde ja osaan arvostaa sitä mitä mulla on. Älkää lapsiin ja perhe-elämään takertujat pitäkö mitään itsestäänselvänä. Minulta on yksi perhe hajonnut, tiedän mistä puhun. Ap
[/quote]. Mitä teet, jos tämäkin hajoaa, vaikka anbat miegellesi lastusikaa. Tajaako loma sen, ettei mies mene vieraisiin, eikä ikinä sinua petä. Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarma. Nykyinen miehesi saatraa aivan hyvin käydä pikkujouluissa tai muualka kiksautramassa jitain muuta. Älä sano ikinä ei ikinä
Mieluummin ydinperhe-elämää, kuin säälittävää uusperhepuuhastelua. Nähtävästi kovasti pelottaa, että tämäkin menee vieraisiin
Jos totta puhutaan, edellisen liiton lapset on riesa, jotka ovat vain tiellä, kun uusi rakkaus iskee
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 22:41"]Jos totta puhutaan, edellisen liiton lapset on riesa, jotka ovat vain tiellä, kun uusi rakkaus iskee
[/quote] Paljon näkee lapsia, joita ei kumpikaan perhe halua
Hah hah. Ap.n äijä on laukkonut vieraissa ja nyt ap tärisee pelosta, että ilman seksilomia tämäkin ukko jättää ja jää ilman miestä loppuiäksi. Kannattaa pitää kiinni, on varmaan viimeinen mahdollisuus
Voi hyvanen aika mita jeesustelua. Omat lapseni matkustavat ulkomaille vahintaan kerran vuodessa ja kivaa on. Mutta ihan yhta kivaa voi olla voileiparetki kalastamaan yms... Monesti muistelevat asioita ja kokemuksia joista itsella vaan harmaa muistikuva...niin eri lailla toimii lapsen ja aikuisen aivokoppa! Hyvaa lomaa ilman mitaan huonoja omatuntoja. Lapset ovat ISANSA kanssa!
Riippuu lasten iästä. En lähtisi lomille jos lapset alle 7 vee. Lapset on niin tärkeitä.
Minä en takertunut perheeseen, vaan heivasin vanhat lapset lastenkotiin
Lapset kyllä tuossa iässä jo aika paljon vertailevat omia lomakokemuksiaan, ja ulkomaanmatkoja kadehditaan. Onkiretkikin voi olla kiva toki, mutta kyllä se aika eri sarjassa painii.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 22:54"]Riippuu lasten iästä. En lähtisi lomille jos lapset alle 7 vee. Lapset on niin tärkeitä.
[/quote]. Ja paskat ole. Älä takerru lapsiin, sillä parisuhde on lasten koti. Muista olla nsinen miehellesi, äläkä äiti. Oikeasti, hei haloo. Kuka mies edes haluaa lapsia. Lapset on aina naisen projekti ja usein miehet lähtee läiskimään jo vauva-aikana, kun ei kestä, että vaimosta tuli äiti.
Se hyvä puoli tässä on, että jos Venäjä hyökkää sillä aikaa Suomeen, on ap miehineen turvassa. No lapsista tulee venäläisiä, mutta haitanneeko tuo
Niinpa niin, vertailevat myos harrastuksiaan. Toinen ratrastaa, toinen pelaa golfia ja kolmas kay kunnan jarjestamilla ilmaisilla futisharkoilla...elama on niin epareilua. Ja kyse ei ole siita etta vanhemmat ei valittaisi. Kaikilla vaan ei ole samanlainen elama! Omilleni aunakin opetan ensimmaiseksi sen etta toisilla on enemman ja toisilla vahemman ja siita huolimatta rakastamme heita ihan yhta paljon.
Jaahas. Huomaa että on joillain viikonloppu alkanut....
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 23:08"]Jaahas. Huomaa että on joillain viikonloppu alkanut....
[/quote] mikä on viikonloppua viettäessä, kun kakarat on isällään viikon ja kohta mies pääsee nauttimasn minusta. Oli taas helpotus päästä niistä eroon. Mitä vähemmän niitä näkee, sen vähemän niitä kaipaa
Menkää ja naattikaa lomasta, syökää juokaa ja naikaa. Lapset voi hyvin isukillakin ja aina voi viedä mummolaan.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 12:08"]
No mietipä lapsen näkökulmasta. Sekä äiti että isä nauttivat viikon lomamatkoista uusien puolisoittensa kanssa. Lapset pääsevät "huvipuistoviikonlopuille". Eiköhän 12v. matkustaisi aika mielellään myös ulkomaille. Aika itsekästä minun mielestäni. Itse olen ajatellut niin, että jos meidän taloudessa olisi varaa siihen, niin matkustaisimme sekä lasten kanssa että ilman lapsia. Mutta koska lasten kanssa matkaaminen tulee kalliiksi, tingin mieluummin pelkistä aikuisten reissuita. Ai miksikö? Matkustaminen avarataa lastenkin maailmaa ja on kivaa. Vähän eri kuin huvipuistoviikonloppu.... Ja kyllä kiitos, parisuhteemme voi silti ihan hyvin, vaikka nämä muutamat vuodet lasten ehdoilla mennäänkin...Aikuisten omaa aikaa on lasten muutettua kotoa pois taas riittämiin
[/quote]
Mikä sulta jäi ymmärtämättä? Luuletko etten ole miettinyt? Juuri siksi tein tämän aloituksen. Lapset olivat esimerkiksi viime vuonna isovanhempien kanssa 2 viikkoa Turkissa eli he kyllä myös saavat matkustella, ei ole kyse siitä. Ja kerroin kyllä että VÄHINTÄÄN huvipuisto/hotellilomalle naapurimaahan. Ap