Mikä on pahin loukkaus narsistille?
Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?
Kommentit (1115)
Narsisti kamu kirjoitti:
Eräs kaverini on aikamoinen...
Yli 50 v mies jo mutta menee discoihin bailaamaan 18...25 v kanssa. Koettaa iskeä mimmejä.
Aina ottaa räkäkännit ja sekoilee.ei välitä seurauksista.
Pukeutuu vain merkkivaatteisiin tai näyttäviin, omitusiin asuihin. Hakee huomiota.
Hänellä on satoja kavereita ja tuhansia fb kamuja. Menee noiden luo säännöllisesti juhlimaan, syömään, juomaan ja saunomaan. Ilmaisesti toki, itse ei vie mitään.
Pummaa ja lokkeilee joka paikassa.
Vihaa työtä ja arkea, haluaa vain juhlia ja ryypätä joka päivä.
Myös su ja ma ovat hälle bilepäiviä!!!
Haluaa aina olla juhlien päähahmo, juhlakalu jolle tulee antaa lahjoja, huomiota ja viinaa.
On riitautunut useiden kanssa. Siksi pitää satojen ihmisten rinkiä ympärillään että on varaa tiputtaa kamuja pois.
Etsii ilmaisen viinan bileitä, niitä on hki joka viikko rafloissa vipeille. Tutkii ne tarkasti ja menee aina paikalle.
On siis pahasti alkoholisoitunut. Hygienia on jo romahtanut, silti esittää yläluokkaista.
Omaa joka klubille vippikortin hki. Mutta saanut myös porttikieltoja sikailunsa takia
On äärimmäisen pihi, pummii joka paikassa.
Että voisi olla jonkin sortin narsisti hän... Rasittavaa seuraa.
Narsistinen opportunisti ja hyväksikäyttäjä selkeesti, jolle kulissit tärkeitä.
Täydellinen hiljaisuus. Ei provosoidu puoleen tai toiseen sen puheista, ei ota kantaa sen juttuihin eikä kommentoi mitään. Esim. jos joku kalastelee kommentteja tyypistä, niin et vain vastaa mitään ja annat olla.
Koittakaa ymmärtää, että narsistia ei voi hoitaa tai parantaa. Poistu tällaisen luota. Itse olen elänyt vuosikausia narsistin lähellä.
Tiedän tämän, että hän esineellistää ihmiset oman elämänsä lavasteiksi ja hyödykkeiksi.
Hyväsydämisenä, kristittynä ja huolehtivana olen käyttänyt rahaa, aikaa ja paljon huolta sekä vaivannäköä narsistiin.
Oma arvo jää ja muutut näkymättömäksi narsistin lähellä.
Olen pikkuhiljaa toipumassa, vaikka jo muutama vuosi sitten tein irtaantumisen. Se oli kauheaa. Mutta kannatti.
Käännä sille selkä, älä huomioi sitä mitenkään, nollaa se. Yksinkertaisesti, ole vahvempi, kiinnostavampi, parempi kuin se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooraaminen, ns. grey rock -menetelmä, googlatkaa. Valitettavasti tulokset ovat englanniksi, Suomessa ilmeisesti tullaan vähän jälkijunassa mitä tulee puolustautumiskeinoihin narskua vastaan. Itse ajattelin pitkään, ettei kivimenetelmä voi toimia, mutta psyykkasin itseni kokeilemaan sitä. Narsku on sukulainen, jota on melkolailla pakko tavata säännöllisesti, onneksi ei kovin usein. Hän on rikkonut mielenterveyttäni vuosikaudet.
Yhden, noin vuorokauden mittaisen tapaamisen aikana tapahtui selvä muutos. Toimin välinpitämättömästi, tylsästi, enkä niellyt hänen syöttejään ja myrkyllisiä huomautuksia. Olin hiljaa tai naurahdin niille tylsämielisesti, vaikka sisällä kiehui. Olin hänelle emotionaalisesti täysin katatoninen.
Tapaamisen lopulla narsku alkoi seurata kintereilläni selvästi hämmentyneenä. Hän tuli viereeni ja alkoi käskyttää minua hätääntyneenä. Minun piti katsoa hänen tuomaansa esinettä, "Hanna, katso tätä kynää, katso, nyt katsot sitä Hanna!!" Hymähdin ja lähdin pois. Hän oli pois tolaltaan, vaikka älykkäänä ihmisen peittää sen hyvin.
Odotan innolla seuraavaa tapaamistamme. Olen saanut itse hämmästyttävän määrän energiaa, kun sitä ei valunutkaan narskulle kuten aiemmin.
”Tapaamisen lopulla narsku alkoi seurata kintereilläni selvästi hämmentyneenä. Hän tuli viereeni ja alkoi käskyttää minua hätääntyneenä. Minun piti katsoa hänen tuomaansa esinettä, "Hanna, katso tätä kynää, katso, nyt katsot sitä Hanna!!" Hymähdin ja lähdin pois. Hän oli pois tolaltaan, vaikka älykkäänä ihmisen peittää sen hyvin.”
Anteeksi, mutta nyt kuulostaa lähinnä kehitysvammaisen käytökseltä, ei narsistin.
Narsismi ON henkinen kehitysvamma.
ala mollaamaan viher punikkeja ei kauvaa kestä kun lähtee eikä sen jälkeen häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Narsku tulee aina takaisin kuin torakka. Jos ignooraa niin se hyökkää viimeisillä voimillaan.
Ei tule, ellet päästä. Et vaan vastaa mitään, koskaan eikä mihinkään.
Jätetyksi tuleminen sai uhkailemaan tapolla niin että sain oikeasti pelätä. Harmittaa että en tajunnut/uskaltanut mennä poliisille. En kyllä halua diagnosoida tätä henkilöä narsistiksi mutta vahvoja piirteitä löytyy..
Keksisin mutten viitsi kertoo tässä, liittyy vaatteisiin tai laukkuunsa tai hänen puhelinnumeroon. Mut en varmaan sit pystyis oleen niin ilkeä. Kunhan kerran herkuttelin ajatuksella. Kuitenkin jotain sellaista että joutuis häpeämään.
No periaatteessa se, että häipyy coolisti narskun elämästä ja rakentaa itselleen hyvän elämän.
Tosin tässä tapauksessa narsku tästä huolimattaa ratkaisi tilanteen niin, että jauhaa turuilla ja toreilla, kuinka säälii mua, kun en ole tekemisissä hänen kanssaan ja olen nyt täysin yksin. Tosi asiassa muiden hyvien ihmissuhteiden lisäksi olen tekemisissä jopa hänen vanhempiensa kanssa, jotka taas eivät ole poikansa kanssa tekemisissä. Lisäksi mulla on uusi miesystävä.
Mutta tuosta ylemmyydentuntoisesta säälistä hän nyt sitten saa taas voimaa. Ihan sama.
Narskulla on niin kovat defenssit, että saa nyt käännettyä aina kaiken niin, että selviää tilanteesta kuin tilanteesta.
Ja sinä selvästi olet narsisti.
Kaikissa ihmisissä on narsistisia piirteitä jotka tulee esille eri tilanteissa. Esimerkiksi riitatilanteissa muutoin myötäelävät ja empaattiset ihmiset voi ajatellla asioita ainoastaan omasta näkökulmastaan olematta narsisteja. Joku mainitsi maineen menetyksen. Varmasti kaikki ihmiset haluaa nauttia mielummin hyvää kuin huonoa mainetta. Narsisti on mielestäni sellainen joka ei näe itsessään koskaan vikaa vaan kääntää sen aina muiden syyksi. Narsisti ei ota vastuuta omista virheistään. Kuka tahansa ihminen loukkaantuu jos loukataan esimerkiksi ulkonäköä ivaten, se ei ole narsismia. Jos loukkaantumalla tulisi narsistiksi niin silloin kaikki olisi narsisteja.
On ihmisiä jotka ovat ns. itsessään vahvasti kiinni ja esimerkiksi mielipiteissään usein voimakkaita. Se ei tee itsessän narsistiksi ketään. Vahvistusharha toimii siten että ensiksi tehdään joku päätelmä jonka jälkeen etsitään ihmisestä tai asioista tätä ensiajatelmaa tukevia asioita lisää jolloin johtopäätös voi olla väärä. Jokaisen ihmisen elämästä löytynee yksittäisiä hetkiä joista voisi ajatella ihmisen olevan narsisti, niin kuitenkaan olematta.
Narsisti ei kestä itsekritiikkiä tai ole itsekriittinen ja yleensä narsisti käyttää myös muita hyväkseen jotenkin. Aitoja narsisteja on paljon vähemmän kuin ihmisiä joita ajatellaan narsisteiksi.
Jos ihminen on itsekriittinen ja myöntää virheensä ja haluaa kehittyä ihmisenä ja kokee empatiaa ja rakkautta niin hän tuskin on narsisti.
Useat yrityksissä korkeissa asemissa olevat ovat jollain tavalla tunnevammaisia tms, muuten ei pääse ylös
Päin naamaa ei kannata sanoa, ettei saa
fyysisiä vammoja.
Puhelimessa voi sanoa turvallisesti että vaihda levyä tai mieluummin: ole hiljaa, nyt puhun minä, ja sun vuoro on kuunnella.
Toinen loukkaus on, että kun narsisti yrittää käskyttää tyyliin, tule tänne istumaan selittääkseen sulle 5 tuntia
kokemuksestaan sairaalassa, ikään kuin hän olisi ainoa ihminen maailmassa joka on ollut sairaana.
Sanoin vain, että en mä tule, mä vaan toin teille tämän (minkä nyt toinkin) ja lähden saman tien menemään.
Narsistihan ei itse ole tukena silloin kun sinä olisit sitä ollut vailla, niin että et ole hänelle mitään velkaa, eikä tunteetkaan ole lämpimät. Tietenkin hän määrää uudelleen, että tänne nyt istumaan.
Kyllä hän sitten huomaa, että lähdit, ja loukkaantuu. Siitä ei ole haittaa, koska olet lopen tympääntynyt ja iloinen jos se suuttuu ja pääset mokomasta eroon.
Normaali ihminen ymmärtää sanan ei, ja on kiinnostunut myös sinun menoistasi.
Narsistille taas olet olemassa vain täyttääkseen hänen oikkujaan ja tarpeitaan. Tämä on hyvä testi tunnistaa narsisti: hänestä maailma pyörii hänen napansa ympärillä.
Olet ehkä ensimmäinen ihminen joka on sanonut hänelle ei. Narsistin ilme on näkemisen arvoinen, mutta ei sitä kannata jäädä katselemaan.
Narsistilla on aina nöyrä hovi.
Ei hän muuten olisi päässyt kehittymään narsistiksi. Hovi voi olla puoliso, lapset, vanhemmat, suku. Se voi olla työkaverit, muut kaverit. Jos narsisti on politiikassa, tai missä vain korkeassa asemassa, hänellä voi olla valtava hovi.
Narsisti saattaa vaikuttaa kivalta ja hauskaltakin ihmiseltä. Totuus paljastuu, kun narsistin kanssa ollaan eri mieltä.
Siihen hyytyy narsistin hymy.
Narsisti ei myönnä virheitään.
- kertoo vain juttuja joissa esiintyy viisaana sankarina
- ei osaa nauraa itselleen vaikka olisi tehnyt minkä hölmöyden.
- Narsisti syyttää muita omista virheistään.
- Hän ei kuuntele eikä usko mitä muut sanovat, paitsi se joku häntä itseäänkin suurempi auktoriteetti, jota hän ihailee kritiikittä. Auktoriteetti voi olla esim. joku merkittävä, tunnettu edesmennyt ihminen. Sellaisesta ei ole narsistille uhkaa.
Narskut ovat teflonia, ei heitä ole mahdollista loukata.
Kohtele kuin ilmaa, vähättele kaikkea.
Varoitan kuitenkin tästä. Narsisti voi ottaa sinut silmätikuksi ja mitä tahansa voi sitten tapahtua. Pahimmissa tapauksissa sinua ei suojaa mikään, jos tulee paha pakkomielle. Kaikki teot ovat mahdollisia silloin.
Vierailija kirjoitti:
Narsku tulee aina takaisin kuin torakka. Jos ignooraa niin se hyökkää viimeisillä voimillaan.
Torakka on osuva vertaus. Tai iilimato. Noi pitää poissa vain se, ettei niille anna mitään. Parasiitti etsii uuden isännän.
Vierailija kirjoitti:
Narskut ovat teflonia, ei heitä ole mahdollista loukata.
Ei ole totta, joka narsistilla on heikot kohtansa. Naura narsistille, ja se loukkaantuu.
vedä turpaan