Mitä sanoa miehelle, jonka kanta lapsen hankkimiseen muuttuu koko ajan?
Ensin yritimme lasta puoli vuotta, mutta nyt hän ei olekaan kuulemma valmis hankkimaan lasta.
Kommentit (75)
Joko odotat häntä tai sitten otat eron ja lähdet yrittämään toisen kanssa.
Tämä tulee olemaan se sama ihminen, joka lähtee lätkimään, kun olet 8kk raskaana, koska paniikki tms. Tulee kyllä sit taas hattu kourassa takaisin, kun lapsi on 2v. Häviää viimeistään teini-iän kynnyksellä sitten taas.
Millä tavalla ei ole valmis? Minkä ikäisiä olette? Kauanko olette olleet yhdessä? Onko talous kunnossa? Onko parisuhde kunnossa?
Mies toistelee, ettei halua menettää minua. Mutta mietin eroa. Olen niin väsynyt tähän, etten voi toivoa mitään. Kun hänen mieli voi muuttua näin isoissa asioissa. Eikä hän osaa sanoa milloin olisi valmis. Minusta aikuisen miehen pitää tietää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies toistelee, ettei halua menettää minua. Mutta mietin eroa. Olen niin väsynyt tähän, etten voi toivoa mitään. Kun hänen mieli voi muuttua näin isoissa asioissa. Eikä hän osaa sanoa milloin olisi valmis. Minusta aikuisen miehen pitää tietää.
Ap
Ei halua lasta, mutta sinun mieliksi on yrittänyt. Turha jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla ei ole valmis? Minkä ikäisiä olette? Kauanko olette olleet yhdessä? Onko talous kunnossa? Onko parisuhde kunnossa?
Kolme vuotta yhdessä. Mies on kolmekymppinen ja minä hieman alle. Aluksi hän puhui muista esteistä kuten liian pieni asunto, mun opinnot jne. Pääsimme jo yhteisymmärrykseen siitä, että kaikki nuo asiat järjestyvät kyllä. Nyt hän vain vetoaa siihen, ettei ole valmis. Mulla on gynekologinen sairaus ja oltaisiin päästy lapsettomuushoitoihin. Jos ei mennä niihin hoitoihin, edessä on kohdunpoisto. (Kun ei muuta hoitokeinoa enää ole.)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tältä mustakin tuntuu. Sanoin miehelle, että miksi hän valehteli mulle suhteen alussa eikä nyt haluakaan lasta, kun olisi sen aika. Hänen vastaus: Haluan lapsen, en vaan tiedä milloin.
.
Ap
Surullinen tilanne sinulla. Voisitko harkita sitä, että sinusta tulisi itsellinen äiti? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tältä mustakin tuntuu. Sanoin miehelle, että miksi hän valehteli mulle suhteen alussa eikä nyt haluakaan lasta, kun olisi sen aika. Hänen vastaus: Haluan lapsen, en vaan tiedä milloin..
Ap
Siis sinulla on nyt käytännössä ainoa mahdollisuus saada lapsi ennen kohdunpoistoa ja tämä ei hänelle käy, koska haluaa lapsen, mutta ei nyt (vaan tulevaisuudessa ei voi saada ja tietää sen). Tuohan on siis suomeksi niin, että tietää viivyttelemällä voivansa välttää lapsen saamisen. Hän tietää, että nyt ovat ne viimeiset hetket lapsenhankintaan ja kieltäytyy siitä.
Vaihtoehtoisesti hän on suunnitellut ilmeisesti eroavansa sinusta myöhemmin, kun et voi enää saada lasta ja hän haluaa sen lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Surullinen tilanne sinulla. Voisitko harkita sitä, että sinusta tulisi itsellinen äiti? :)
Tätä minäkin kannattaisin. Mies on tuossa yhtälössä vain vaikeuttaja, jonka varaan ei voi laskea. Lapsellesi voi olla parempi olla isätön kuin vastahakoisen isän lapsi.
Se oli siinä sitten, heippa!
Ihan sama mitä "mies" enää selittää, juna meni jo.
Miehen selityksen vähän kuulostaa tekosyiltä ja totuus on ettei halua lasta. Keskustelisin asian vakavasti läpi.Ymmärtääkö, että aikaa ei ole loputtomasti? Ja kerro oma kantasi, haluat sen lapsen ja vaikka sitten yksin. Jos luovut haavesta niin ainakin katkerroidut.
Vierailija kirjoitti:
Miehen selityksen vähän kuulostaa tekosyiltä ja totuus on ettei halua lasta. Keskustelisin asian vakavasti läpi.Ymmärtääkö, että aikaa ei ole loputtomasti? Ja kerro oma kantasi, haluat sen lapsen ja vaikka sitten yksin. Jos luovut haavesta niin ainakin katkerroidut.
Tuo on jo verhottu erouhkaus. Aivan tarpeetonta ja voi johtaa vielä pahempaan suohon eli mies ei halua lasta mutta tekee sen puolison mieliksi. Sitten onkin kolme ihmistä parinkymmenen vuoden helvetissä seuraavaksi.
Jos haluat lapsen, eroa.
Jos voit elää ilman, älä enää puhu lasten hankkimisesta ja hautaa koko asia.
Tosi hanakala tilanne, jos vaihtoehtoina lapsen hankkiminen tai kohdun poisto. Olisiko syytä varata aika pariterapiaan, jossa voisitten keskustella asiasta puolueettoman henkilön kanssa. Ketään ei voi painostaa hankkitumaan isäksi vastoin tahtoaan, mutta toki sinulla on oikeus omaan lapseen. Ja lapsettomuushoitojakaan ei voi loputtomasti siirtää, jos taustalla sairaus.
Onko joku teistä ollut samassa tilanteessa?
Ap