Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannabiksen käyttö - Sirkka Linder

Vierailija
04.03.2014 |

Ajankohtaisen kakkosen teemailta kannabiksen käytöstä. Äänessä opettaja Sirkka Linder 64v, polttanut pilveä 1970-luvulta. Siinä näkee kannabiksen pitkäaikaiskäytön seuraukset. Ei oikein enää ajatus tahdo kulkea kuin samoja murtsikkalatuja. Ikää 64 mutta vaikuttaa huomattavasti vanhemmalta. Jutut pätkii, puhe hidasta, kömpelöä. Onneksi jäämässä eläkkeelle, ei pärjäisi nähdyn perusteella opettajana enää. Aika varoittava esimerkki pitkäaikaiskäytöstä.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:09"]

Minusta oudon näköisiä nuo vastustajat. Jotenkin ihan epätodellisia.

[/quote]

Uskovaisia.

Ei siinä ole mitään epätodellista. Kristinuskovat ovat ihan todellisia ihmisiä.

Vierailija
122/137 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:28"]

Tuo opettaja on viimeksi ollut tuntiopettajana ammattikoulussa ja on jäänyt sieltä pois viime syksynä. Tällä hetkellä opettaa jossain toimintakeskuksessa tms. maahanmuuttajille suomea.

Eli ei mikään lukion maikka, joka tarkastelee pössypäissään yo-kokeita!

[/quote]

Voisi kuitenkin olla potentiaalisesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi kohtuullisen epäselväksi tän Sirkan rooli koko keskustelussa. Oliko tarkoitus näyttää, että vanhemmatkin ihmiset käyttävät kannabista? Vai osoittaa, että opettajakin voi sitä tehdä? Vai sittenkin ottaa mukaan ihminen, joka on pössytellyt vuosikymmeniä.

En nyt tässä ala sen tarkemmin hokemaan omaa kantaani koko kannabis -keskusteluun, mutta pidin jotenkin erikoisena ja vähän jopa sopimattomana sitä, että OPETTAJA menee telkkariin kertomaan, että pössyttelee! Loppupeleissä se on mulle ihan sama kuka pössyttelee ja miten usein (tämä Sirkkakin vain 1-2krt/kk), mutta ei opettajan tarttis ehkä noin avoin olla asian suhteen. Yksityiselämässä saa sitten tuotakin harrastaa niin paljon kuin huvittaa.

Muutenkin ne vertaukset murtomaahiihtoon oli todella aiheen vierestä. En ole koskaan ollut enemmän samaa "mieltä" Räsäsen Päivin kanssa, kun se pyöritteli siinä kohdin silmiään :D

Sirkan kannabiksen käyttö on siis ihan ok, asian julkituominen opettajan roolissa taas ei. Keskustelussa täysin turha, häiritsi muutenkin keskustelijoiden suuri määrä, vei puheenvuoroja pois.

Vierailija
124/137 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kyllä harvinaisen tyhmä

Vierailija
125/137 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoista, että tämän vuonna 2014 "muutama kuukausi elinaikaa" antoi juuri Ylelle uuden haastattelun, jossa asuu Virossa ja polttaa edelleen. Muutama kuukausi voi vissiin pilvessä tuntua viideltäkin vuodelta.

Vierailija
126/137 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tää oli joku uus juttu, kun googletin Sirkka Linden ja löysin uuden Yle Perjantai-dokkarin nimeltä "50 vuotta pilvessä". Onpas herttaisen oloinen mummeli :)

Vierailija
127/137 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun Linder, eikä Linden :D Mutta kumminkin.

Vierailija
128/137 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen käyttö on varsin vähähaittaista. Paitsi jos siitä jää kiinni niin sitten on ongelmia vaikka muille jakaa.

Vierailija
129/137 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiintoista, että tämän vuonna 2014 "muutama kuukausi elinaikaa" antoi juuri Ylelle uuden haastattelun, jossa asuu Virossa ja polttaa edelleen. Muutama kuukausi voi vissiin pilvessä tuntua viideltäkin vuodelta.

Kenestä sinä höpötät ja millä aineilla menee noin sekaisin?

Vierailija
130/137 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Sirkka hyvä tyyppi. Ei sellainen tyypillinen kireä ja äkäinen vanhempi nainen. Olisi muuten varmaan hyvä äksyille vaihdevuosi-ikäisille tuo kannabis..

Vierailija
131/137 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen jyrkästi kannabista vastaan. Mutta kun vahvat kipulääkkeetkään eivät enää auttaneet sairauteeni, hyväksyin, että pystyäkseni käymään töissä, minun on käytettävä kannabista. Se on paljon turvallisempaa kuin vahvojen kipulääkkeiden syöminen vuosikausia -ja jotka eivät minulla edes auta. Olen hyvässä työssä oleva akateeminen mies.

Vierailija
132/137 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa hengittää näitä kaasuja. Eläinrääkkääjä tuo ihminen.

Vierailija
133/137 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on vahvaa ja persoonallisuuden muuttavaa myrkkyä, kannabis kevyttä mielenrentouttajaa. Ei voi tosiaan puhua edes samana päivänä. Alkoholiin kuolee, se tappaa, sekä liikaa käytettynä että vaarallisine vaikutuksineen (agressiot ym) kannabikseen ei kukaan tässä maailmassa ole kuollut.

Kyllä. En väitä etteikö kannabiskin voisi johtaa joihinkin negatiivisiin juttuihin (joista tosin suurin osa johtuu sen laittomuudesta ja stigmasta), mutta kyllä aivan helvetisti enemmän negatiivisia juttuja on nähty/ koettu/ luettu alkoholin käytöstä johtuen - erityisesti väkivaltaa ja myös niitä kuolemia. On tosiasia että kannabikseen ei vain voi kuolla.

Vierailija
134/137 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on vahvaa ja persoonallisuuden muuttavaa myrkkyä, kannabis kevyttä mielenrentouttajaa. Ei voi tosiaan puhua edes samana päivänä. Alkoholiin kuolee, se tappaa, sekä liikaa käytettynä että vaarallisine vaikutuksineen (agressiot ym) kannabikseen ei kukaan tässä maailmassa ole kuollut.

Kyllä. En väitä etteikö kannabiskin voisi johtaa joihinkin negatiivisiin juttuihin (joista tosin suurin osa johtuu sen laittomuudesta ja stigmasta), mutta kyllä aivan helvetisti enemmän negatiivisia juttuja on nähty/ koettu/ luettu alkoholin käytöstä johtuen - erityisesti väkivaltaa ja myös niitä kuolemia. On tosiasia että kannabikseen ei vain voi kuolla.

Suurimmat kannabiksen haitat johtuvat laittomuudesta. Kummallista ettei sitä saada lailliseksi. Toi on rikollisten tukemista kun kannabista pidetään laittomana. Käyttökin on viisinkertaistunut ysäriltä niin onpa järkeä antaa rikollisten rikastua sillä.

Vierailija
135/137 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Sirkka elää?

Vierailija
136/137 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista keskustella myös teidän minulle inhopalautetta eri medioiden, erityisesti sosiaalisten medioiden, kautta antaneiden kanssa asialliselta pohjalta, mutta se taitaa olla vaikea toteuttaa. Suuri osa teistä on kiinnittänyt huomionsa ulkonäkööni ym. seikkoihin, joilla ei ole mitään tekemistä itse keskustelun aiheena olevan asian kanssa. Jos olen jonkun mielestä variksenpelättimen näköinen, niin sille en itse mitään voi. Olen perinyt ulkonäkögeenini vanhemmiltani, eikä minulla ole minkäänlaista motivaatiota lähteä muuttamaan sitä hinnakkailla kosmeettisilla toimenpiteillä siitä syystä olen teistä joidenkin mielestä ikäistäni vanhemman näköinen - kelpaan nimittäin aivan hyvin itselleni tällaisena kuin olen ja kaikkiahan ei kukaan voi miellyttää, sehän on vääjäämätön tosiasia. On totta, että usean kymmen vuoden kestänyt säännöllinen tupakointi vanhentaa ihoa, mutta ehkei sentään noin kerran kuussa tapahtuva pilvipiipullisen nauttiminen kovinkaan paljoa - sitä paitsi olen sentään jo melkein 65-vuotias, kyllä minulla mielestäni on jo ikänikin puolesta oikeus ryppyihini. Totta kuitenkin on se, minkä joku oli huomannutkin, että olin kyllä hyvin jännittynyt siellä kameroiden edessä, koska en ole tottunut esiintymään kaikelle kansalle ja koska aiheeni oli niin arkaluontoinen. Katsoin esityksen Areenalta ja näin esiintymisessäni paljon sekä kritisoitavaa että parantamisen varaa. Hyvä, rento esiintyminen palvelee parhaiten sitä sanomaa, jota haluaa tuoda esille.

Muuten minulla ei ole mitään anteeksipyydettävää keneltäkään, sen vuoksi, että polttelen silloin tällöin. Olen elättänyt itseni 16-vuotiaasta lähtien. Olen koko ikäni ollut erittäin tunnollinen työssäni, olen aina pitänyt hyvää huolta terveydestäni, joten sairaspoissaoloja työstä on kertynyt elämäni varrella minimaalistakin vähemmän - jopa kymmeniä vuosia ilman yhtäkään sairaslomapäivää. Lisäksi olen työn ohessa kouluttautunut luokanopettajaksi ja sitten maisteriksi, tosin ensin oli käytävä myös aikuislukio ennen kuin sain opiskeluoikeuden korkeampiin opintoihin.

Senkin suoritin työn ohessa. Tämä kaikki oli mahdollista Ruotsissa, jossa oli tarjolla yö- ja viikonlopputöitä hoiva-alalla sekä iltakursseja yliopistossa, niitä suoritin opettajantyön ohessa. Kaikkiaan minulla on neljä eri opettajan kelpoisuutta: luokanopettajan, äidinkielen ja kirjallisuuden -, ruotsin kielen - ja suomi toisena kielenä -opettajan kelpoisuudet. Tämän kaiken on siis suorittanut kannabiksen viihdekäyttäjä.

Murtomaahiihtovertaukseni aiheutti monissa ihmetystä. Vaikuttaa, että ainakin yksi ihminen, Juha Mieto, ymmärtää mistä on kyse. Kyse on moniaistinautinnollisesta kokemuksesta, jonka voin saada hiihtoladulla tai luonnossa liikkuessani varmimmin harmaana marraskuisena iltapäivänä.

Muutaman kerran on näissä tilanteissa ollut pakko pysähtyä, ristiä kätensä ja kiittää. En tiedä tarkalleen, ketä kiitän, sillä kristinuskon Jumalaan en ainakaan usko, mutta joku Luoja on pakko olla, sillä tiedän, ettei luontoa, jossa hiihdän, jossa koen koko syksyisen maiseman melankoolisen kauneuden, ei ole kukaan ihminen luonut, siksi kiitokseni on osoitettu sille mystiselle, salassa olevalle kaiken Luojalle.

.........

Nuorekas sinä Sirkka olet ja hoikka ja kaunis 🙏

Vierailija
137/137 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö Sirkka elää?

Kyllä. Vuokraa Pärnun asuntoaan Pärnun Suomi-seuran nettisivuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi