Kerro kaupunkisi slummialueet ja mihin alueelle et koskaan haluaisi muuttaa? Entä mihin muuttaisit?
Kommentit (147)
Vierailija:
Pupuhuhta ja Kangaslampi ympäristöineen, Jyskä, Vaajakoski, Kuokkala, Keltinmäki
Riippuu kai mitä kuokkalalla meinaa, pelkkää keskusta vai muutakin. Ainakaan ainolanrannassa ei ollut mitään vikaa.
Vierailija:
asua kerrostaloissa ählyjen ja paskasakin parissa kun on omakotitalo maalla 5000 neliön tontilla.
Oli sitten kyseessä vaikka Marjaniemi, Tammisalo tai Aurinkolahti. Jo se että asuisi itä-helsingissä on noloa. Aina sais selittää että, en mä itiksessä vaan Marjaniemessä ja siellä on rauhallista. Mistään tuulestä temmattu maine tuskin itä-helsingillä on kuitenkaan.
Tonttila, Saksala, Mukkula ja Liipola ovat remonteista huolimatta mielestäni juuri näitä 70-luvun hirveitä betonilähiöitä. Ankkurin alue on myös ihan ylimainostettu. Täyteen buukatta ja talot ihan tavanomaisia ja ylihinnoiteltuja. Kariston maine on elitistinen, mutta itse en halua 600 neliön tonttia, kun on mahdollisuus suurempaankin.
Katselemme nyt taloa suunnalta Pirttiharju, Kärpänen, Jalkaranta tai Ahtialasta Sepäniemen suunnalta.
tai no helsinki menis ehkä, mut espoo ei ikinä!!
Ihan vaan sen takia että espoolaiset on niin helvetin... espoolaisia.
Millä ihmeen perusteella te jaottelette asuinpaikkoja hyviin ja huonoihin, jos ette ole itse niissä edes asuneet? Jokaiseen asuinpaikkaan liittyy hyviä ja huonoja puolia, mistä sitä tietää vaikka jollain ökyalueellakin asuisi ongelmajuoppoja ja muita häirikköjä, takaako alueen hyvä ja elitistinen maine mukamas rauhan asua? Voi taivas että ollaan suvaitsemattomia esimerkiksi just Itä-Helsinkiä kohtaan, itse olen asunut siellä jo yli kymmenen vuotta enkä muutais pois mistään hinnasta! Tottakai siellä on juoppoja, maahanmuuttajia, ongelmaisia ja narkkareita tai muita hemmetin hörhöjä, mutta myös rehtejä työssäkäyviä ns " kunnon kansalaisia" sekä uskomattoman hienot merenrannat ja hyvät kulkuyhteydet sekä palvelut. Kyllä on itsetunto heikko, jos ei " kehtaa" sanoa asuvansa reilusti VUOSAARESSA, itse olen siitä ainakin ylpeä!
maahanmuuttaja (kääk!), niin saadaan olla sopivasti rauhassa =))
on myös hyviä alueita. Täälläkin asuu korkeasti koulutettuja ihmisiä, jotka eivät kenties halua maksaa ylihintaa Espoon asunnoista.
Vantaalla huonoja alueita:
- Havukoski
- Hakunila
- Korso (osa ihan ok)
- Mikkola (kenties pahin kaikista)
- Martinlaakso (osin)
Hyviä:
- Kartanonkoski
- Ylästö
- Ruskeasanta
- Päiväkumpu
- Itä-Hakkila
Niinpä... Vantaan rauhalliset osat ovat yleensä maaseutua :)
Hoh hoijaa. Sinnehän pakenee kaikki kenen on PAKKO saada se omakotitalo vaikka rahat ei riitä. Siellä on niitä tontteja joille ei voi kuin nauraa... pieni talo ja autotalli, se onkin sitten se tontti täysi!!!
Ja Mukkula on nykyään rauhallista seutua, tiedoksi vaan. Sinne ei nykyisin rupusakki enää pesiydy kun on niin pitkä matka Alkoon.
Noi Kerinkallio ja Laune on ihan rauhallista aluetta varmasti, mutta ei siellä asuntojen hinnat mitenkään elitistisiä ole.
Lahdessa siis asuntojen hintoja jos vertaillaan niin kyllä Jalkaranta, Pallas, Kariniemi, Karjusaari ovat arvokasta OK-taloaluetta ja kerrostaloalueista taas Ruoriniemi (joku sanoo sitä Ranta-Liiipolaksi kun on yllättävän paljon vuokra-asuntoja), Ankkuri ja Sibeliustalon ympäristö alkaa olla aika elitististä uusine asuntoineen
Toppilaan viimesenä (kauhea betonilähiö)
Rajakylä
Kaukovainio
keltinmäki, kangaslampi, pupuhuhta, huhtasuo.. mutta KUOKKALAhan ei tähän listaan kuulu, tosi hyvä paikka, en tajua miks jotkut sinne ei haluis.. myös keskusta, lutakko jne on hyviä paikkoja :) itse asun nyt halssilassa.
Noljakka on kyllä nykyään pahempi, vaikka Rantakylässä asuvatkin kaikki narkkarit ja maahanmuuttajat (sekä iso kasa opiskelijoita). Itsekin siellä vietin elämäni ensimmäiset 20 vuotta, eikä koskaan tapahtunut mitään. Ihan omakotitalossa kyllä asuin, kunnes muutin omilleni.
Vierailija:
keltinmäki, kangaslampi, pupuhuhta, huhtasuo.. mutta KUOKKALAhan ei tähän listaan kuulu, tosi hyvä paikka, en tajua miks jotkut sinne ei haluis.. myös keskusta, lutakko jne on hyviä paikkoja :) itse asun nyt halssilassa.
Omakotitaloja paljon joen rannalla ja jokikin on kaunis. Ulkoillaan paljon Rantakylän suunnalla, vaikkei siellä asuta.
Joensuussa myös Noljakka on aika huonomaineista aluetta, vaikka on sielläkin hienoja ok-taloja järven rannalla.
Asun mieluiten sillä alueaalla missä nytkin, Ranta-Mutalassa.
Kertokaa mitä vikaa on pihjalamäessä, pihlajistossa ja viikissä? En ole tutustunut itse alueisiin kovin hyvin. Entäs pukinmäki ja kannelmäki? Mikä noista pahin/paras?
KT
Vierailija:
Espoo:
- Soukka
- Kivenlahti
- Leppävaara
- Kilo
Jos katsoo Kiloa junaseisakkeelta, näkee vain kerrostaloja, mutta vähän pitemmällä siellä on paljon todella nättejä rivi- ja omakotitaloja, ja verheää. Hyvät liikenneyhteydet ja rauhallista; lähellä sekä Leppäväärän että Tapiolan palvelut. Ja mitä niihin kerrostaloihin tulee, ne ovat pitkälti uusia ja hyväkuntoisia.
Vierailija:
Vierailija:Lonttisissa oli ennen näitä päihdeongelmaisia
kun sielläpäin tuli liikuttua, niin tosi usein näki sekavassa tilassa olevia miesporukoita. välillä suorastaan uhkaavia. Onkohan alue nyttemmin rauhoittunut? Muuten se olisi viihtyisän oloinen paikka.En oikeasti osaa sanoa alueesta muuta kuin että paria taloa ollaan oltu siellä kattomassa (ostoaikeissa) eikä siellä mitään spurguja näkynyt silloin päiväaikaan. Mä vähän veikkaan että siinä käy niinkuin Raunistulan kanssa, joka oli aikoinaan (60-70-luvullako se oli? ennen mun aikaani enivei) ihan hirveä slummi, ja nyttemmin ehkä kallein ja halutuin alue Turussa. Parikytä vuotta, niin kukaan ei enää muista semmosia slummijuttuja :D
Ihmetetytti kyllä, mistä ne spurgut ovat sinne Verkahovin kulmille tulleet, kun muuten ihan asialliselta seutu vaikuttaa. Usein heitä kyllä näki, tuolloin 90-luvun lopussa siis työmatkalla ja kaupassa käydessä. Lonttisissa asuva tuttuni kertoi myös, että huumeveikkojakin siellä liikkui tuolloin. Olisikohan niin, että pitivät majaa siellä siilossa, joka paloi?
Halisissa taas se alkupään kerrostaloalue (ei siis ne opiskelijatalot).
Vierailija:
aina siel kun kävi. iltaisin oli myös rauhatonta. ja se junakävelysillan ympäristö on ältsy. siellä törmää outoon sakkiin. itse olen saanut perääni itsensäpaljastajan, huutavia juoppoja ja muuta ihme sakkia... samoin osa nummea on ihan rauhatonta. ja halisissa siinä kerrostaloissa asuminen normaalille ihm iselle on mahdotonta. oli pakko yrittää pakon edessä vuosia sitten, mut pian lähdettiin pois. /i]
Suoramalla en todellakaan haluaisi asua.
- Suvela
- Karakallio
- Olari
Helsinki:
- Mellunmäki
- Kontula
- Kallio
Vantaalle en muuttaisi minnekkään.
Kaikissa näissä kaupungeissa olen asunut ja ollut k.o. alueiden kanssa jossain tekemisissä.