Pitäälö isäpuolen elättää edellisen liiton lapsi, tässä tilanteessa?
Kun tuli työmarkkinatuesta kielteinen päätös miehen yritystoiminnan takia. Mies kyllä elättää yhteisen lapsen ja minut kun olen tuloton mutta miten maksan ekan liiton lapsen kulut?
Kommentit (62)
Ykkösliiton lapsi maksetaan elareista ja lapsilisistä, jotka saat aivan varmasti.
3/6 - eli ap:llä lähtävisti kaksi liittoa mennyt nurin. 1 lapsi ekasta avioliitosta jonka jälkeen uusioperhe ja uus penska taas aikaiseks ja nyt toinen avioero.
Ap: Miksi miehen pitäisi maksaa lapsesta joka ei ole edes hänen? Pistä se exä maksamaan omasta pennusta jonka tekikin. Tuskin ex nro2 haluaa maksaa siitä mikä ei ole edes hänen..
Soskun luukulle ei kait siinä muu auta.
Lapsilisät ja elatusmaksut tietty käytät tähän lapseesi.
Miten sinä voit ylipäätään erotella jälkeläisiäsi - tämän elatukseen riittää raha mutta toisen ei. Omituista.
Lisäksi sanon että miehesi lienee tiennyt että sinulla on lapsi ja mukana tuli koko paketti sinä+lapsi/lapset. Te olette nyt perhe jolla yhteinen talous.
Tuli vielä mieleen että eikös laki muuttunut niin ettei puolison tulot vaikuta työttömyysturvaan. Valitusta kehiin.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:03"]
3/6 - eli ap:llä lähtävisti kaksi liittoa mennyt nurin. 1 lapsi ekasta avioliitosta jonka jälkeen uusioperhe ja uus penska taas aikaiseks ja nyt toinen avioero.
Ap: Miksi miehen pitäisi maksaa lapsesta joka ei ole edes hänen? Pistä se exä maksamaan omasta pennusta jonka tekikin. Tuskin ex nro2 haluaa maksaa siitä mikä ei ole edes hänen..
[/quote]
Hitto kun täällä ei ymmärretä mitään!!! viime viikolla meinas jo hermo mennä
kun laitoin yhden alotuksen ja vastaukset oli mitä sattuu.
Vaikka lapsesta saadaan elatusmaksut niin isä/äitipuolen tulot huomioidaan kun maksetaan eräitä tukia. Se ei ole reilua sitä puolikasta kohtaan!
No musta koko perhe on paketti. Ei siinä eritellä kuka maksaa kenet, jos muutetaan yhteen, mennään naimisiin ja perustetaan perhe. Eli joo, kyllä minun mielestäni.
No alkuun maksat elatusmaksulla ja lapsilisällö. Sitten kun olet päässyt eroon nykyisestä ukos ja pärjäät omillasi kun saat asunnon ja työmarkkinatukea niin sittenhän taas pystyt elättämään molemat lapsesi normaalisti.
jokainen isä maksaa omista lapsistaan elatusmaksut, aika soppa jos kolmenkin eri miehen kanssa lapsia ja kaikista erottu. Sitten sopia tapaamiset, aika häslinkiä.
No ei todellakaan kuulu. Mä en maksa mieheni edellisen liiton lapsen kuluja ja tämä asia on käyty läpi jo ennen yhteen muutamista. Lapsi aiheuttaa jo muutenkin ihan tarpeeksi harmia ja muuta kulua, esim isompi asunto mitä muuten tarvittaisiin.
Mullehan se naisena käy että uusi mies maksaa minunki lapsen ruoan, vaatteet, harrastukset ja laitetaan säästöön lapsilisät ja elatusmaksut. Johan se passaa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:14"]
No ei todellakaan kuulu. Mä en maksa mieheni edellisen liiton lapsen kuluja ja tämä asia on käyty läpi jo ennen yhteen muutamista. Lapsi aiheuttaa jo muutenkin ihan tarpeeksi harmia ja muuta kulua, esim isompi asunto mitä muuten tarvittaisiin.
[/quote]
Jos miehesi joutuisi hakemaan jotain tukia ja olet iso(mpi) tuloinen niin tulosi voivat alentaa miehen tukia. Suomessa on elatusvelvollisuus myös kumppania kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:56"]
Kun tuli työmarkkinatuesta kielteinen päätös miehen yritystoiminnan takia. Mies kyllä elättää yhteisen lapsen ja minut kun olen tuloton mutta miten maksan ekan liiton lapsen kulut?
[/quote]saathan lapsilisät ja elatusmaksun. Ellei riitä niin nykyinen maksaa sitten. Ellei se käy sun nykyiselle miehelle niin kannattaa erota ja asua lapsen kanssa kaksin ja mies käy sitten sulla muuten vaan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:14"]
[/quote]En minäkään alkaisi maksamaan kenenkään lapsen kuluja, paitsi omani tietenkin. Onneksi ei ole uusioperhettä. En sietäisi tässä ulkopuolisia kakaroita.
En mäkään siedä ja siksi ero edessä. Miten joku voi edes vaatia että mun pitäisi elättää saati rakastaa jonkun toisen lasta.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:39"]
En mäkään siedä ja siksi ero edessä. Miten joku voi edes vaatia että mun pitäisi elättää saati rakastaa jonkun toisen lasta.
[/quote]
Miksi edes menit yrittämään???
Isompi tuloisen tulot huomioidaan aina ja hän on aina maksumies tai nainen.
Eipä tossa kauheesti muita mahdollisuuksia ole kuin että mies maksaa tai erootte. Ikävää, mutta yhteiskunta olettaa, että avo/avioliitossa on yhteistalous.
Siis saan minimielarit esikoisesta,hänen isänsä alkoholisti plus lapsilisän. Ne vaan ei meinaa riittää. Ja ei nykyinen mieheni halua maksaa edellisen liiton lapsesta syntyviä kuluja.
Nurinkurista on! Isä/äitipuoli ei ole elatusvelvollinen mutta hänen olemassa olonsa katsotaan kuitenkin niin, että osallistuu elatukseen. Tossa ei ole järkeä.