Mitä haluaisit harrastaa?
Mitä asiaa haluaisit harrastaa tai kokeilla, mutta et uskalla, pysty tai muuten vain ei ole mahdollista harrastaa kyseistä asiaa?
Itse olen jo pitkään miettinyt, että olisi kiva rakennella pienoismalleja pitkästä aikaa, mutta sekin on lopulta aikas kallista hommaa jos haluaa tehdä hienoja rakennelmia, aikaakin se vie paljon ja kestääkö meikäläisen hermot jos ei satukaan tulemaan näillä kätösillä niin hienoja malleja. Ja tilaakin ne pienoismallit sitten valmistuttuaan veisivät.
Terveisin Naispelko27
Kommentit (153)
Olen ihan tyytyväinen harrastuksiini. Harrastan sukututkimusta, lukemista, sosiaalista mediaa, ja muuta edullista hömppää, mutta jos vuorokaudessa olisi enemmän tunteja, niin ihan rehellisesti käyttäisin niistä muutaman Simsin hakkaamiseen :D
Vierailija kirjoitti:
Ratsastusta. Se on vain liian kallista ja kaikki varusteetkin pitäisi hommata. Harrastin sitä nuorena ja hyvät muistot jäi.
Varusteista tarvitset vain kypärän. Muuten käy ihan tavalliset vaatteet.
Itse ratsastin Nokian pitkävartisilla kumisaappailla ja joillain housuilla missä ei ollut paksuja sisäsaumoja. Nahkahansikkaat.
Talleiltakin usein saa lainaksi kypärän ja turvaliivin. Jos raippaa käytät, niin voit vaikka taittaa jostain puusta oksan.
Ratsastus on kieltämättä kallista, hevosen pito maksaa ratsastuskoululle.
Jotain liikuntaa kun pitäisi laihduttaa 30 kg, mutta en jaksa :( sängyllä makaaminen, netflixin tuijottaminen ja syöminen on vaan niin paljon kivempaa kuin liikkuminen ja hikoilu.
Vierailija kirjoitti:
Ompelua. Haluaisin ommella itselleni viktoriaanisia asuja, mutta mulla on jäänyt traumat peruskoulun käsityötunneista. En varmaan onnistuisi ymmärtämään kaavoja jne...
Kansalaisopistossa on alkeiskurssejakin ja ompelussa saa aina yksilöllistä ohjausta. Mene rohkeasti mukaan kankaat kainalossa ja pyydä apua. Niin minäkin aloitin, ja nyt teen kaikkea, kaavojakin itse.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisbaletti.
Pikkukaupungissa olisi tarjontaa. En ymmärtänyt vaate vaatimusta. Valkoiset sukkikset ja käsivarret paljastava jumppapuku. Kaikki makkarat näkyviin ja allit riippumaan. Ei kiitos, olkoon.
Outoa. Olen itse käynyt aikuistunneilla jo vuosikausia. Ei ole ollut tuollaisia vaatejuttuja. Itse käytän pitkähihaista jumppapukua ja sen päällä verkkareita tai jotain paksuja leggingsejä. Kaikenlaisia vaatteita näkee tunneilla. Ja myös kaikenlaisia treenaajia, on hoikempaa ja vähän pyöreämpää. Kaikki treenaa ja oppii.
Jos vaatteet ovat kovin löysät, niin opettajan on vaikeampi nähdä ovatko polvesi suorassa tai nilkkasi ojennetut. Sen takia ei kannata ihan säkkiin pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Ratsastusta, metsästystä, laskettelua, laulamista, tanssia. Pääosin rahasta ja ajanpuutteesta nuo jäävät kiinni, mutta laulu siitä että en osaa laulaa.
En minäkään osannut laulaa, siksi menin laulutunneille.
Nyt osaan vähän ja opin lisää.
Näyttelemistä! Astmani haittaa rooliasujen ja meikkien laittoa ja nivelrikko liikkumista. Mutta sitä harrastaisin, jos olisin terve.
Tankotanssia, tverkkausta ja burleskia ja 50-luvun kampauksia ja pukeutumista.
Kaikki nää vaatis heittäytymiskykyä ja parempaa itseluottamusta, ei vaan kykene :(
Jos löytäisin jonkun kivan konsolipelin, voisin taas pitkän tauon jälkeen alkaa harrastaa pelaamista.
Pelin täytyisi kyllä olla todella hyvä ja koukuttava, mielellään esim. open-world, tyyliin TESit.
Vinkkejä otetaan vastaan!
Esteratsastusta. Nyt tyytyminen kouluratsastukseen, sillä rohkeus ei riitä enää esteisiin.
Kilpatanssia! Aina haaveillut siitä, mutta vanhemmilla ei koskaan ollut varaa eikä kauheasti kiinnostusta kannustaa mua mihinkään harrastuksiin....itsellä koko ajan vaan pätkähommia ollut ja nyt työttömänä joten tuskin tulee toteutumaan ikinä tämäkään haave...ikääkin jo yli 30 mutta rakkaus tanssimista kohtaan ei varmaan tule häviämään koskaan!
Tanssia, mutta hajonneiden nivelsiteiden takia ei tule onnistumaan m32v
Jenkkifutisa. Harmi että ei ole aikaa harrastaa sitä.
Tuollaista moottoroitua varjoliitoa. Eniten mietityttää riskit(mulla lievää korkean paikan kammoa) ja ihan halpa harrastus ei ole. N. 10 000 € alkusatsaus. Lentely sinänsä halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Kilpatanssia! Aina haaveillut siitä, mutta vanhemmilla ei koskaan ollut varaa eikä kauheasti kiinnostusta kannustaa mua mihinkään harrastuksiin....itsellä koko ajan vaan pätkähommia ollut ja nyt työttömänä joten tuskin tulee toteutumaan ikinä tämäkään haave...ikääkin jo yli 30 mutta rakkaus tanssimista kohtaan ei varmaan tule häviämään koskaan!
Ite aloitin tanssiharrastuksen täysin nollasta 36-vuotiaana. Paljon vanhempiakin harrastuksen aloittajia on. Koskaan ei ole liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisbaletti.
Pikkukaupungissa olisi tarjontaa. En ymmärtänyt vaate vaatimusta. Valkoiset sukkikset ja käsivarret paljastava jumppapuku. Kaikki makkarat näkyviin ja allit riippumaan. Ei kiitos, olkoon.Outoa. Olen itse käynyt aikuistunneilla jo vuosikausia. Ei ole ollut tuollaisia vaatejuttuja. Itse käytän pitkähihaista jumppapukua ja sen päällä verkkareita tai jotain paksuja leggingsejä. Kaikenlaisia vaatteita näkee tunneilla. Ja myös kaikenlaisia treenaajia, on hoikempaa ja vähän pyöreämpää. Kaikki treenaa ja oppii.
Jos vaatteet ovat kovin löysät, niin opettajan on vaikeampi nähdä ovatko polvesi suorassa tai nilkkasi ojennetut. Sen takia ei kannata ihan säkkiin pukeutua.
Komppaan. Itse myös käynyt näin yli nelikymppisenä, eikä mitään pahaa sanottavaa. Vaatteita näkyy monenlaisia, eikä toisaalta ketään edes kiinnosta muiden ruumiinrakenne tai tekeminen. Mene ihmeessä mukaan!
Purjelentoa, mutta harrasteilmailu on ajettu nykyisin jonnekin korpikentälle, jonne saisi körötellä autolla toista sataa km/sivu.
Vierailija kirjoitti:
Mä harrastan ratsastusta, joten en ehdi panostamaan kauheasti muuhun. No moottoripyöräilyä harrastan, mutta se on vähän eri tavalla harrastus, samoin lukeminen. Jos olis enemmän aikaa, haluaisin oppia jotain kädentaitoja. Ratsastus on tosi vaikeaa, mitä enemmän oppii, sitä vaikeammaksi muuttuu, ja jos harrastuskertoja on vain pari viikossa, se on tavallaan vaikeampaa. Mutta paras harrastus silti.
Allekirjoitan tuon ratsastuksen. Itse aloitin 46 -v alkeistunneilta. Tosin hevosten kanssa tekemisissä jo pienestä lähtien. Lähinnä raviheppoja ja vähän ratsastusta taustalta. Nyt takana vasta 2,5 vuotta ja vaikeammaksi muuttuu koko ajan. Taisi olla joku olympiaratsastaja ja ikää noin 60 -v, kun sanoi, että olisihan tämä kivaa, jos joskus oppisi :D
Todella vaikeaa, mitä pidemmälle menee. Aluksi oli tyytyväinen, että pysyi ravissa selässä....
Rahaa se vaan vie. Mulla keskimäärin 6 - 7000 euroa vuodessa. Mutta on sen arvoista. Jännittää kylläkin joka kerta kun tunnille menee.
Tuo, että minä menin tunneille 46 -vuotiaana, on hyvä osoitus siitä, että ikä ei merkitse, jos haluaa oppia.
Fatalji
Laatukonjakkeja ja viskejä. Halvalla näitä ei saa edes baltiasta.
Harrastaa seksiä elämänkumppanin kanssa.