Mitä haluaisit harrastaa?
Mitä asiaa haluaisit harrastaa tai kokeilla, mutta et uskalla, pysty tai muuten vain ei ole mahdollista harrastaa kyseistä asiaa? Itse olen jo pitkään miettinyt, että olisi kiva rakennella pienoismalleja pitkästä aikaa, mutta sekin on lopulta aikas kallista hommaa jos haluaa tehdä hienoja rakennelmia, aikaakin se vie paljon ja kestääkö meikäläisen hermot jos ei satukaan tulemaan näillä kätösillä niin hienoja malleja. Ja tilaakin ne pienoismallit sitten valmistuttuaan veisivät. Terveisin Naispelko27
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin soittaa rumpuja. En tosin osaa, ainoa kokemus ala-asteen satunnaisilla musiikkitunneilla paukuttelu. En ole muutenkaan musiikillisesti lahjakas saatikka osaa nuotteja lukea, mutta semmoinen hyvänmielenpaukuttelu kiinnostaa. En tiedä missä pääsisi kokeilemaan, kotiin en ainakaan oikeaa rumpusettiä raahata, koska naapurit. Sähkörumpujen hinnat alkaen-mallitkin on aika kovia, jos innostus lakkaa ensimmäiseen iltaan niin siinäpä sitten rumpujesi kanssa olet 😅
Haaveilen myös rumpujen soitosta, erityisesti haluaisin oppia soittamaan patarumpuja! Jännän säväys niissä ja kait omanlaisensa soittotekniikka. Mutta joo, naapurit eivät varmaankaan halua kuulla sotaelokuvadramatiikka-tum tum tuuuum -musisointipauhua...
Vapaalaskua. Vaihdossa ollessa ihastuin, mutta etelä-Suomessa aika toivotonta ellei ole sellaisia "lääkärituloja" , että pystyisi harva se viikonloppu lentämään vuorille.
Vierailija kirjoitti:
Taitoluistelua. Taidan vaan olla liian vanha aloittamaan ihan kylmiltään, jotta en olisi nolo. :(
N26
Mene aikuisten muodostelmaluistelu ryhmään. Missä asut? Monessa kaupungissa on em ryhmä, se on halpaa, luistelijat ihan vasta-alkajia, yleensä luistelevien lasten äitejä jne
Maalla asuminen on vienyt kaiken aktiivisuuden ja mielenkiinnon, kun tietää että täällä ei mitään järjestettyä juttua ole saatavilla. Kadehdin siinä mielessä teitä kaupungissa asuvia. Kursseja ja piirejä on vaikka mihin lähtöön ja makuun (esim Tampereella). Kiinnostavia juttuja olisivat kielikurssit, mielellään avoimen yliopiston tasoiset, sekä erilaiset fyysiset lajit, ehkä jonkin sortin jooga tai tanssi.
Kirjoittamista, mutta en ole hyvä kirjoittamaan eikä se ole minulle luontevaa.
Jousiammuntaa, balettia, teknisiä töitä, tennistä.
Jousiammunnan aloittaminen oli hyvin lähellä. Kevättalvella, juuri ennen lockdownia olin jo menossa paikallisen seuran tutustumistreeneihin, mutta sitten harrastustoiminta meni kokonaan tauolle. Jossain vaiheessa alkeiskursseja taas järjestettiin, mutta en pystynyt sitoutumaan sellaiseen, koska treenit alkoivat samaan aikaan kun pääsin töistä. Nyt vain odottelen, että pandemia laantuu, ja kertatreenit alkavat taas...
Balettia olen aikoinaan kokeillutkin päälajini oheistreeninä.
Teknisistä töistä pidin kovasti koulussa, otin kaikki mahdolliset valinnaiset kurssit ja valmistin vaikka mitä. Tietääkseni kansalaisopistoilla on kursseja, mutta sellainen ei oikeastaan kiinnosta. Parasta olisi, jos kotona olisi sopivat tilat, mutta kerrostalokolmioon on vaikeaa mitään puutyöpajaa laittaa pystyyn. Olen myös kiinnostunut huonekalujen entisöinnistä. Sellaiseen olisikin paremmat mahdollisuudet.
Tennistä olen halunnut pelata niin kauan kuin muistan. Yhdessä vaiheessa kävin pelaamassa sulkapalloa, mutta se jäi, kun treenikaveri muutti pois enkä ole löytänyt uutta. En vain tiedä, mistä aloittaisin tenniksen pelaamisen. Pitäisi kai osallistua kurssille tai hankkia ohjaaja, mutta se taitaa olla aika kallista, ja juuri nyt en pystyisi kunnolla sitoutumaan.
Tekosyitä, tekosyitä...
Aloitin ratsastusharrastuksen 3 vuotta sitten vanhemmalla iällä. En toki ekaa kertaa mennyt tallille mutta ns paremmin ja kunnolla vasta siis kolme vuotta sitten. Aluksi ostin varusteita käytettynä(paitsi kypärän uutena) ja myöhemmin uusinut varusteita paljonkin kun nälkä syödessä kasvanut ja halunnut vähän hifistelläkin.
Mielestäni alkuun pääsee pienellä panostuksella, ainoastaan suosittelen kypärän ostamista uutena, siihen menee vähintään satanen.
Itselläni menee nyt ratsastukseen 132- 176€/ kuukausi tuntimaksuihin kun käyn 6-8 kertaa kuukaudessa. Meidän ratsastuskoululla on kyllä maan edullisimpia nuo 10kerran kortit kun maksaa 220. Joskus jos on ollut taloudellisesti tiukkaa olen harventanut käyntejä, eikä aina ole ollut varaa ostaa 10 kerran korttia niin maksanut sitten kertamaksuja mutta aina kuitenkin sen saanut raavittua kasaan jostain.
Ratsastus on kyllä ihanaa ja hyödyllistä, ei ole ollut selkävaivoja aloittamisen jälkeen ja hevosta laittaessa ja ratsastaessa pääsee nollaamaan huononkin päivän hyvin. Turpaterapiaa. Lisäksi kaverit ovat ihan mahtavia, parhaasta päästä.
Suosittelen kyllä.
Näitä on paljon... Ihan ensimmäisenä juoksu, jota aiemmin harrastinkin. Nykyisin en enää vanhan rasitusvamman takia pysty kuin hyvin satunnaisesti.
Uinti. Olen aina rakastanut uimista ja ollut siinä hyvä. Kuitenkaan uimahallit eivät inspiroi (suurin syy kloorivesi), joten uimiseni rajoittuu satunnaisiin mökkireissuihin kesällä.
Ratsastus. Harrastin sitä koko nuoruuteni, mutta hevosallergia äityi niin voimakkaaksi että vei hommasta kaiken ilon.
Hiihtäminen. Vaatisi hyvät maastot ja ison satsauksen välineisiin. Eikä voisi sittenkään harrastaa kuin talvisin.
Sulkapallo. Yksi kaikkien aikojen suosikkilajeistani, jota pelaten vietin nuorena monet kesät. Nyt uupuu pelikaveri.
Olisi varmasti vielä enemmänkin, mutta jätän listauksen tähän.
Laitesukellusta. Rakastan merta ja erityisesti trooppisia koralliriuttoja. Harmi kyllä, minulla on paniikinomainen hukkumisen pelko, kun olen 4-vuotiaana ollut ihan lähellä hukkumista, saatu elvytettyä takaisin viime tipassa. Eli tuskin uskallan mereen edes uimaan koskaan, saati sukeltamaan.
Minua kiinnostaa jousiammunta. En vain tiedä, kestääkö olkapääni. Siinä on kiertäjäkalvosin-oireyhtymä. Kurja vaiva.
Sulkapalloa ja nikkarointia.
Ei ole pelikaveria eikä verstastiloja.
Haluaisin osata luistella oikein kunnolla ja että tekniikka olisi hallussa. Sitten voisin pelata jääkiekkoa tai vaikka taitoluistella.
Keramiikan ja vanhojen astiasarjojen keräilyä, mutta säilytystilat eivät riitä.
Lumilautailua. Nuorena harrastin sitä jonkin verran, mutta nykyään kukaan kavereistani ei harrasta, joten pitäisi mennä yksin. Lisäksi asun Länsirannikolla, jossa talvet on huonoja ja lähistöllä vain pieniä rinteitä.
Pitkiä vaelluksia ja vuorikiipeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Crossfitiä, mutten kehtaa mennä koska olen niin huonossa kunnossa. Olen kyllä kuullut, että siellä kunto nousee nopeasti mutta silti pelottaa.
Joillakin CF-saleilla järjestetään nykyään sellaisia alkeiskursseja, jotka on suunnattu erityisen huonokuntoisille. Mutta ihan tavallisillakin alkeiskursseilla on väkeä laidasta laitaan, huonokuntoisia ja ylipainoisiakin. Itsellä oli sama jännitys kun aloitin 6 vuotta sitten. Silloin treenasin ensin itse 6kk tavallisella kuntosalilla ja lenkkeilemällä, jotta sain pohjakuntoa edes hieman nostettua (se 6kk oli silloin jonotusaika alkeiskurssille, en tiedä kuinka nopeasti nykyään pääsee). Ja tosiaan se kunto nousee kyllä nopeasti kun vain rohkaistuu aloittamaan.
Flipperikisoja, mutta korona sulkenut paikat eikä ranking pisteitä jaeta.
Ompelua. Haluaisin ommella itselleni viktoriaanisia asuja, mutta mulla on jäänyt traumat peruskoulun käsityötunneista. En varmaan onnistuisi ymmärtämään kaavoja jne...
Tämä!
Sulkapalloa taas. Ei vain ole pelikaveria.